Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Verdens beste RPG


  • Zook
  • Zook
Syns Fallout 3 er herlig, jeg. Har dog ikke spilt Oblivion nok til å klage over at Fallout 3 bare er en modifisering av Oblivion. Heldigvis.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Master_bandit:
Oblivion er et mye bedre spill enn Fallout 3 spør du meg.
Eneste som var bedre i Fallout 3 var level-systemet, mer vold og litt bedre animasjoner i pratingen.
Har vell også mye å si at jeg liker mer riddere, magi og sverd enn postapokalyptisk-sitting.


Det er to forskjelige spill egentlig, selvom menyer, layout osv... er helt riktig.

-Sebastian-: Hvorfor?
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer -sebastian-:
Fallout 3 er kjedelig...



Mods, motherfucker, do you know them?
Musikk > Film > Spill
  • 0
Siterer kokiri:
Det er to forskjelige spill egentlig, selvom menyer, layout osv... er helt riktig.


Joda, men hvis du putter fallout 3 i samme sitting som Oblivion. Hva får du da?
For meg er det altfor likt Oblivion, ikke at det er ille, men det blir bare oppbrukt på en måte. Synes at det bare fungerer bedre i Oblivion. Det er vell egentli bare en smaksans. Siden det ble oppbrukt i Oblivion og så gikk jeg til Fallout 3, så fikk jeg ikke den samme følelsen da jeg prøve Oblivion for første gang.
  • 0
Det spørrs nesten på hvor lenge du har spilt Oblivion (timer) ?
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer kokiri:
Det spørrs nesten på hvor lenge du har spilt Oblivion (timer) ?


flere 100 timer tror jeg Dette er nok med på å ødelegge gameplayet for meg i Fallout 3.
  • 0
Siterer Master_bandit:
Citerer kokiri:
Det spørrs nesten på hvor lenge du har spilt Oblivion (timer) ?


flere 100 timer tror jeg Dette er nok med på å ødelegge gameplayet for meg i Fallout 3.


Da er det ikke rart da, hvertfall siden du ikke liker den postapokalyptiske settingen.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Nei, jeg mener at jeg liker sverd og magi fremfor settingen i Fallout 3. Den er ikke dårlig, jeg liker den, men ikke så mye som Oblivion sin
Har vell spilla Fallout 3 nå i 30 timer og jeg synes det er et godt spill, men etter 1 timer med Fallout så blir jeg fristet til å spille Oblivion.
  • 0
Jeg liker at det er skyte våpen å jeg
Mass Effect overasket meg godt !
Fyyy for et bra spill
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Spiller ett JRPG for tiden,
Eternal Sonata
Jeg så på coveret på spillet og tenkte " fy for ett kjedlig (barne) spill "
Men jeg kjøppte det uansett.
Det overasket meg STORT!
Kjempe bra kampsystem og story, digger det
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
enn så lenge..fortsatt oblivion...men venter spent på final fantsy XIII !!!
-->>ToTaL AnArChY iS uPoN uS<<--
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Baldurs Gate serien er etter min mening det beste RPG spillet til dags dato.
Tungur Knivur
  • 0
Siterer 333-half-evil:
Spiller ett JRPG for tiden,
Eternal Sonata
Jeg så på coveret på spillet og tenkte " fy for ett kjedlig (barne) spill "
Men jeg kjøppte det uansett.
Det overasket meg STORT!
Kjempe bra kampsystem og story, digger det


Du har akkurat begynt å spille, ikke sant? Jeg er rett før siste boss, og jeg kan si deg med en gang at storyen er syltynn hele veien i gjennom. At alt utspiller seg i Frederic Chopins drømmer er et interessant konsept som også grep meg i begynnelsen, dessverre blir dette aspektet av spillet skjøvet til side ganske fort til fordel for en tvers i gjennom forutsigbar svart/hvitt-fortelling om de gode mot de onde. Chopin selv ser man mindre og mindre til utover i spillet, han blir mest som en bifigur som kommer med noen kommentarer i blant. Mange av de andre karakterene oppfører seg som om de kommer rett fra NRKs barne-tv, og skurkene er tvers i gjennom onde uten noen annen motivasjon enn å bare være ondest mulig.

Det ble mye negativt. Alt i alt synes jeg spillet var greit nok. Grafikken og musikken er det ingenting å utsette på, og kampsystemet er intenst nok til at det holder seg spennende gjennom hele spillet.
  • 0
The elder scrolls IV Oblivion

ganske enklet fordi at du får en ny verden i dine hender, som lever videre uten deg, men hvis du blir en del av den, har du evig frihet til å gjøre hva du vil med den.
Elsker OBlivion

Lagt til 2009-03-19 14:54:
PS! Glemte å nevne Falout 3, men jeg må nok si at jeg liker oblivion lit mere
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
det beste RPGe som jeg kommer på nå må være chrono trigger. det handler om at at du er chrono og du feirer at kongerike er blitt 1000år. men så kommer en venn av deg og blir sent tilbake i tid av en tidsmaskin og du er nødt for å redden hun og senere får chrono og vennene hans vite om et plott for å ødelege verden og det må de stoppe.

historien er på topp og det er ingenting å klage over.

kampsystemet er litt turbasert bare at en linje må fylles opp før du kan angripe. det finnes også sidequest som er så spesiele at noen av de kan få deg til å begynne å gråte av pure epicness.

Lagt til 2009-04-07 09:00:
det eneste negative er at spillet har lite holdbarhet, storyen tar ca 30t å runde, men du kan jo runde det med 13 forskjelige avslutninger.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket spill som er det beste rpg, men Oblivion og Pokemon Ruby er definitivt de sterkeste kanidatene.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg vil si Oblivion eller Fallout 3, men jeg kan ikke. Begge spillene er like ensformige i omgivelsene og i alle huler, osv. De er holdbare i 50-80 timer, men videre utover da blir det for ensformig og kjedelig. Vist de kombinerer Oblivion, Morrowind, Fallout 3, osv vil de komme opp med et produkt som har en kombinasjon av alt man trenger...
-Jørn Hammerø-
  • 0
Siterer ISAF:
Baldurs Gate serien er etter min mening det beste RPG spillet til dags dato.


Yes! helt riktig
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Jeg er veldig glad i RPG spill, er fan av alle typene innen sjangeren utenom "tankeløse" RPG spill. Altså rollespill der du ikke kan gjøre som du vil.

Litt vanskelig å velge en favoritt, men velger fra den mest tradisjonelle typen RPG.
D&D rpg spillet Baldurs Gate 2.
Grunnen til at jeg synes Baldurs Gate 2 er best er at du har ett stort spekter av character customization muligheter og en enormt stor storyline med mange forskjellige endings i spillet.

Baldrus Gate 1 er veldig bra det også, men toeren får frem en rød linje igjennom alle main og side quests bedre enn eneren.
  • 0
fallout 3:

levde meg helt in i spillet og virkelig var karakteren på jakt etter (min) karakterens far!

anbefaler på det sterkeste 9.7/10

Lagt til 2009-04-17 23:41:
neverwinter nights!

10/10
  • 0
LETT: Neverwinternights!!
De som sier no annet har ikke spilt det trur jeg...
Hmm, veit ikke helt om FF burde plasseres her, de er liksom litt i en egen klasse/sjangr.?.
eller hva?
  • 0
Siterer joachimmrl:
Hmm, veit ikke helt om FF burde plasseres her, de er liksom litt i en egen klasse/sjangr.?.


FF er RPG ferdig med det.

Når det er sagt så jeg likevel litt enig med deg. FF og JRPG generelt er ofte ikke mye rollespill i det hele tatt. Man spiller sjelden en egen rolle i JRPG spill, og da bommer de liksom litt på hele rollespilldelen. Det er vel kanskje også derfor spill som FF kalles JRPG. Ikke bare fordi de er fra japan ( hadde et D&D spill fra japan blitt kalt JRPG?), men fordi det er spill som er lagt opp på en spesiellt måte. Men uansett om man kaller det RPG eller JRPG, så er det likevel en form for rollespill.
This is great banter, it really is.
  • 0
  • ja9
  • ja9
Heldigvis, trodde nesten denne tråden gikk uten om å nevne Baldurs gate serien...

Syns selv at Baldurs gate 2 er tidenes spill.
Historien og samspillet mellom karakterene i partiet, RPG elementene, aka levling og magi og abillities osv. Spillet tar helt av

Som en sterk runner up candidat så vil jeg nevne "Vampire The masqurade Bloodlines", Historien og gameplay er perfekt, men spillet er bøgga som bare "#¤&%/. CTD hele tiden, men elsker det for det om
  • 0
Det er vanskelig å velge. Veldig.

Men, hvis jeg skal si et: Morrowind.
  • 0
Men Fallout 3 er også en veldig sterk kandidat
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!