Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Persona 5 ~ Offisiell tråd ~


Ja fatter! Heldigvis skal du ikke innom der så mye (er mer optionalt hvis du vil selv liksom, men du kan velge å ikke dra der så mye). Off den storyen blir så heftig bra!
  • 0
Siterer SirGalahad:
Ja fatter! Heldigvis skal du ikke innom der så mye (er mer optionalt hvis du vil selv liksom, men du kan velge å ikke dra der så mye). Off den storyen blir så heftig bra!


Phew, bra!^^ palasser og sånn er noe annet enn det der iallfall xD
  • 0
Siterer Quinzel:
Phew, bra!^^ palasser og sånn er noe annet enn det der iallfall xD


Sant det! Palasser er gøy å utforske, og mye mer variert enn det mementos er. Hvilket palass er du på btw?
  • 0
Siterer SirGalahad:
Sant det! Palasser er gøy å utforske, og mye mer variert enn det mementos er. Hvilket palass er du på btw?


It is! Ja, mementos er ikke så gøy altså xD Har ikke spilt noe mer etter mementos, har lite motivasjon :/ må fokusere på cosplay da det nærmer seg con, så bruker spilltiden min på å jobbe med kostymer.
  • 0
Fatter. Har litt samme problemet her. For mye jobb, og for liye fritid! Det suger å bli eldre. Savner å være barn. Da man bare kunne spille og spille og spille!
  • 0
I går startet jeg på Persona 4: Golden for første gang, og har allerede spilt 11 timer! Jeg er klar over at jeg er ganske sent ute til den festen, spillet kom tross alt ut for evigheter siden, men jeg legger nesten ikke merke til at spillet er rundt 10 år gammelt. Koser meg veldig så langt, og det er perfekt å spille på Vita-en mens man har feber og ligger i sengen!

Skulle ønske det var en Vita utgave av Persona 3 også, men det skjer nok ikke...

Hvis Persona 5 er like bra som Persona 4, så må jeg nesten plukke opp P5 veldig snart!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvis Persona 5 er like bra som Persona 4, så må jeg nesten plukke opp P5 veldig snart!


Bedre >:^)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Skulle ønske det var en Vita utgave av Persona 3 også, men det skjer nok ikke...


Får kjøpt Persona 3 Portable til vita på PS Store. Det er for så vidt PSP-utgaven, men det er bedre enn ingenting.

Til dere som er bedre kjent med serien, hva er best av P3P og P3FES?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Glorfindel:
Bedre >:^)


Wow, du også? Trodde Persona 4 var regnet som det beste i serien, men det virker som fler og fler mener P5 er best.

Siterer Grallen:
Får kjøpt Persona 3 Portable til vita på PS Store. Det er for så vidt PSP-utgaven, men det er bedre enn ingenting.


True! Jeg har P3FES på PS2, men det er litt mer herk å koble opp den, spesielt nå som jeg ikke har en HDMI konverter.

Siterer Grallen:
Til dere som er bedre kjent med serien, hva er best av P3P og P3FES?


Jeg har hørt at P3FES er bedre enn P3P. Når man utforsker byen osv i P3P, så er det gjort om til et "pek og klikk" konsept, istedenfor at karakteren din løper rundt. Det er visst også noen videosekvenser som er tatt ut, har jeg hørt... Samtidig har visst P3P noen unike funksjoner også, så mange anbefaler det om man ønsker å spille spillet for andre gang.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Alright. Mener å ha lest at combaten i P3FES er litt vanskeligere siden man ikke kan styre de andre party-medlemmene. Vurderer å kjøpe P3FES siden det er på tilbud nå, men vi får se.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Alright. Mener å ha lest at combaten i P3FES er litt vanskeligere siden man ikke kan styre de andre party-medlemmene.


Foreløpig i P4 så har jeg dem alle på en eller annen form for auto! Har fungert greit så langt syns jeg.

Nå er det ikke sånn at P3P er et dårlig spill, jeg hører nesten bare gode ting om det, men det klarer visst ikke å erstatte P3F. Hvor fant du P3F på tilbud? Er ikke så mange butikker som selger PS2 spill lenger...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Foreløpig i P4 så har jeg dem alle på en eller annen form for auto! Har fungert greit så langt syns jeg.


Jøss, syns de bruker så håpløst mye SP da, jeg, men så liker jeg å min-maxe så mye som mulig i Persona-spillene, for å få mest mulig ut av dagene.

Siterer Crazy Kraken:
Hvor fant du P3F på tilbud?


https://store.playstation.com/en-no/product/EP0005-NPED00271_00-GPERSONA3F000001
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Jøss, syns de bruker så håpløst mye SP da


Det er litt sant, men det går heldigvis greit og så skaper det en bedre flyt i kampene! Nå har jeg spilt i 20 timer og nærmer meg slutten på dungeon nr. 2!

Jeg hadde faktisk helt glemt at man kan kjøpe PS2 spill til PS3. Hvordan er bildekvaliteten på de spillene?

...og jeg kjøpte Persona 5...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
...og jeg kjøpte Persona 5...


Kjørrrrrr Phantom Thieves.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er litt sant, men det går heldigvis greit og så skaper det en bedre flyt i kampene!


Nice, nice. Hvordan blir det å forholde seg til buffer og debuffer og sånt, da? Jeg brukte det ikke så mye selv første gangen jeg spilte gjennom Persona 5, men jeg har brukt det mye, spesielt mot bossene, sålangt i Persona 4 Golden. Det blir vel litt vanskelig å planlegge sånt når det er AI'en som styrer med det?

Siterer Crazy Kraken:
Jeg hadde faktisk helt glemt at man kan kjøpe PS2 spill til PS3. Hvordan er bildekvaliteten på de spillene?


Aner ikke, aldri kjøpt PS2-spill til PS3.

Siterer Crazy Kraken:
...og jeg kjøpte Persona 5...


My man.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Tror jeg hadde blitt gal av forbruket av skillpoints om jeg ikke styrte det selv.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Grallen:
Nice, nice. Hvordan blir det å forholde seg til buffer og debuffer og sånt, da? Jeg brukte det ikke så mye selv første gangen jeg spilte gjennom Persona 5, men jeg har brukt det mye, spesielt mot bossene, sålangt i Persona 4 Golden. Det blir vel litt vanskelig å planlegge sånt når det er AI'en som styrer med det?


Ja, de bruker ikke så mye av det, så det ender opp med at jeg tar den rollen når det trengs. Men det er også såpass begrenset med antall skills jeg har plass til per karakters persona så de har ikke så veldig mange buffs og debuffs uansett. Yukiko har 2 heals (en single target og en AOE), to ild angrep (Single target og AOE), en passiv (som booster heals), et dark angrep (sånn instakill greie) og de to siste er buffs debuffs.

Jeg er vel uansett vant til å spille sånn. I Persona 3 FES kan man ikke styre de andre i partyet, det var først noe de la inn i P3P om jeg ikke tar feil.

Siterer Grallen:
Aner ikke, aldri kjøpt PS2-spill til PS3.


I see. Tenker å gjøre det selv, bare for å teste hvordan det er! 33kr er tross alt ikke så ille

Siterer Grallen:
My man.


<3

Siterer The Cookiemonster:
Tror jeg hadde blitt gal av forbruket av skillpoints om jeg ikke styrte det selv.


Rart, for sånn jeg spiller P4, så er det hovedpersonen/jeg som går tom for SP først. Vanligvis ihvertfall! Når kampene begynner så er det nesten alltid min tur først, og hvis jeg vet at jeg kan ta knekken på de fleste fiendene med et spell eller to, så gjør jeg det.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ja, de bruker ikke så mye av det, så det ender opp med at jeg tar den rollen når det trengs.


Skjønner, så lenge det funker så er jo det greit.

Siterer Crazy Kraken:
Tenker å gjøre det selv, bare for å teste hvordan det er! 33kr er tross alt ikke så ille


Kommer helt sikkert til å gjøre det sjæl.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Rart, for sånn jeg spiller P4, så er det hovedpersonen/jeg som går tom for SP først.


Joda, fordi hovedpersonen ikke kan roteres ut av kamp som resten (i P5 iaf) så blir det jo til at man selv går tom først, som regel. Men man merker det etterhvert i lengre dungeoncrawling at omtrent hele laget går tom etterhvert, og dette går enda kjappere hvis man ikke følger med på det jevnt, som jeg ikke tror at AIen gjør for deg.

Men det får du styre som du vil, jeg likte iaf å ha fullstendig kontroll selv.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Men det får du styre som du vil, jeg likte iaf å ha fullstendig kontroll selv.


Da hadde du fått problemer med P3FES, for der kan man ikke styre de andre i laget sitt, om jeg ikke husker feil. Man kan evt spill P3P istedenfor.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Nå har jeg såvidt sjekka ut Persona 3 FES på PS3, og det ser ut til å fungere kjempebra! Fint bilde, men man må stille over til 4:3 format på TVen. Det er en "smoothing" funksjon som gjør at bilde ser litt mindre kornete ut. Fungerte ganske bra! Kommer nok ikke til å bruke mye tid på det nå, P4 og P5 skal tross alt spilles først, men det er fint å vite at man har flere muligheter for å spille 3ern senere en gang.

Forresten, er de Persona filmene verdt å sjekke ut?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Fungerte ganske bra!


Godt å høre. Søstera mi låner PS3en min for tiden, så har ikke hatt muligheten til å teste det sjæl.

Siterer Crazy Kraken:
Forresten, er de Persona filmene verdt å sjekke ut?


Har ikke sett P3-filmene, men jeg følger med på Persona 5 The Animation nå, og det er trash. Eneste grunnen til at jeg fortsatt ser på det er fordi jeg er en filthy fanboi.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Har ikke sett P3-filmene, men jeg følger med på Persona 5 The Animation nå, og det er trash. Eneste grunnen til at jeg fortsatt ser på det er fordi jeg er en filthy fanboi.


Haha, ok! Da skal jeg holde meg langt unna
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!