Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Total War: Warhammer


Serr. Spiller ikke folk her Total War lenger eller, særlig nå som det beste spillet i serien har kommet ut???

Dette må vi snakke om.

Kjør debatt.

Lagt til 2017-03-16 01:41:
Sliter forresten med å rive meg løs fra The Empire. Nå som jeg har oppdaget mods som beefer opp Chaos og Greenskins litt, blir halve moroa å forberede seg på dommedag. Ingen andre factions kan måle seg.

MEN

Nå spiller jeg som Bretonnia med bare Greenskin-up-beef, den derre "Fear the green tide" ellerno. Empire styrt av computeren sliter nemlig mer enn nok med vanlig Chaos. Rollespiller litt som tidenes mest ridderlige land, som drar på korstog for å hjelpe alt og alle, om det så er mine fiender, bare så lenge formålet er ridderlig. Det betyr med andre ord alle som kriger mot Chaos eller Greenskins. Mistet et par hærer på å kaste meg inn i litt overdrevent ærefulle angrep på altfor store motstandere, men faen gøy ass.

Synes de fremdeles sliter litt med å lykkes med beleiringskamper... Dette er noe som blir crap i mange Total War spill, ofte på grunn av problemer med A.I - en. Nå føler jeg de liksom bare har gitt det opp og forenkla hele dritten, sånn at computeren takler det. man angriper bare en rett linje mur, i en minimal del av byen. Jeg tenker bare hva faen!!! Ble jo ganske bra i Total War: Rome 2, Emperor Edition. Men dette er nok bare å gi opp, for det vi vet fra de tidligere spilla, er at om man har en dårlig løsning på beleiringskamper (ehm Total War: Empire!!!!!), så er man stuck med det til neste spill kommer. Blir liksom for svært å forandre hele konseptet. Skulle ønske de heller prøvde seg på en spennende og kul løsning, som funket dårlig til å begynne med, men kanskje blir utvikla til noe smooth.

Håper så sykt det er noen andre som spiller det her.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer peterernoob:
Håper så sykt det er noen andre som spiller det her.


Jeg kjøpte spillet billig i en Humble Monthly pakke og har testet Dwarfs og nå Carcassonne. Syns spillet er veldig bra, men jeg er bare så håpløst dårlig! Herregud er det mulig å knote så mye som jeg gjør i disse spilla? Det er litt hardt å motivere seg for å spille mer når man er så sykt dårlig, haha.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Eier spillet men har ikke spilt mer enn 2-3 timer. Mine tanker generelt om spillet kan finner her:
http://www.gamereactor.no/anmeldelser/419893/Total+War+Warhammer/#comments

I korte trekk er jeg ikke fan av retningen de har valgt for campaign mappet etter Medieval 2. Det meste har blitt streamlinet til de grader slik at man fortest mulig kan komme i kamp. Mange liker kanskje det men selv likte jeg å balansere strategi over tid og taktikk på bakken.

Det skal dog sies at dette i bunn og grunn er en spin-off så litt friheter må de få lov til å ta seg. (Likevel synes jeg Rome 2 var et stort skritt tilbake, veldig lite jeg likte med det spillet selv etter at det ble patchet til en noenlunde fungerende stand).
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg kjøpte spillet billig i en Humble Monthly pakke og har testet Dwarfs og nå Carcassonne. Syns spillet er veldig bra, men jeg er bare så håpløst dårlig! Herregud er det mulig å knote så mye som jeg gjør i disse spilla? Det er litt hardt å motivere seg for å spille mer når man er så sykt dårlig, haha.


Hva knoter du med?? Jeg knoter med aaaalt når jeg blir kjent med et nytt spill i denne serien.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Syns spillet er veldig bra, men jeg er bare så håpløst dårlig! Herregud er det mulig å knote så mye som jeg gjør i disse spilla?

Jeg går ut fra at det gjelder selve kampene? Et lite tips er å lese seg opp på hvilken rolle hver enhet har og prøver å finne en balanse mellom filler og elite enheter. En annen ting jeg finner utrolig hjelpsomt (spesielt i store slag med 1000+ enheter på hver side) er å manipulere tid men slow-motion/pause for å få et overblikk.

In other news, denne tråden fikk meg til å prøve spillet skikkelig for en gangs skyld og jeg startet min første campaign. Spiller som Empire og det er latterlig hvor OP den ene enheten med Reiksguard jeg startet med er i de første 20-30 rundene. Er bare å flanke og charge, repeat ad nauseam til motstanderen flykter. Hammer and anvil tactics too OP.

Mine 30 Reiksguard hadde i gjennomsnitt 120 fiender på samvittigheten i hver kamp.
Veni, Vidi, Dormivi
Siterer Lt Mactawish:
Reiksguard


Det er akkurat som du selv sa, føler jeg. Starten i dette spillet handler mest om å grinde unna flest mulig ubetydelige fiender, for å komme seg opp i level og styrke til de virkelig fete slagene seinere. Ikke såå mye realisme og langsiktig strategi med andre ord.. Føles litt som et rollespill på mange områder, egentlig.

Men du kommer uansett til å slite med å bare flankere fienden med Reiksguard seinere i spillet.

Serien har definitivt tatt en litt ny retning, men personlig elsker jeg hvordan det har blitt i Warhammer. Jeg gleder meg til hvert episke slag på en helt annen måte enn i tidligere spill. Meen samtidig savner jeg følelsen av å bygge opp et svært og velfungerende rike, som jeg brukte gud så mye tid på før.

Veit ikke ass, men forstår folk som ikke liker den nye retningen.

Lagt til 2017-03-20 00:26:
Og litt videre tanker:

Ta dette fra en som sleit voldsomt med overgangen fra Morrowind til Oblivion.

Spill drar i hundre forskjellige retninger ved hver nye utgivelse. De SKAL jo det. Serien må jo utvikle seg. Noen ganger elsker man det nye, andre ganger savner man bare det gamle. De som utvikler spillet prøver bare å treffe flest mulig folk, og om man havner litt utenfor målgruppa, kan man enten velge å bare være bitter, eller nyte spillet for hva det er.

Jeg endte jo opp med å klokke 1000 timer i Oblivion, så da er det vel bra?? Selv om jeg ville gitt det ganske slapp karakter fordi utviklerne valgte å videreutvikle ting jeg ikke brydde meg om, og nedprioritere det jeg syntes var viktigst.

Kveldens tankeøvelse: kunne jeg likt (insert game) om jeg ikke hadde visst hva det
kunne ha vært.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer peterernoob:
Men du kommer uansett til å slite med å bare flankere fienden med Reiksguard seinere i spillet.

Joda, har måttet tenke mer når det begynner å bli 700-800 menn/etc. på hver side men det gjelder jo for alle TW. Man kan komme langt i starten med enkle taktikker men store slag blir ofte clusterfucks og da trenger man litt mer i verktøykassa.

Siterer peterernoob:
Serien har definitivt tatt en litt ny retning, men personlig elsker jeg hvordan det har blitt i Warhammer.

Selv foretrekker jeg Medieval 2 og Shogun 2, men dette er et friskt pust. Er også deilig å være kvitt "duell-systemet" til warscape.

Jeg sliter dog litt mot Vampire counts rett og slett fordi de har enheter som slår godt fra seg, passiv fear og er immun mot å bli routed. Har dog forstått det slik at det er alfa omega å knerte generalen først.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Jeg sliter dog litt mot Vampire counts rett og slett fordi de har enheter som slår godt fra seg, passiv fear og er immun mot å bli routed. Har dog forstått det slik at det er alfa omega å knerte generalen først.


Haha ja definitivt ta generalen, men om det ikke er mulig er det lett å lykkes med å utnytte overlegenheten man har med enheter som kan skyte. Litt samme som med Reiksguard: lås fast hæren deres i kamp, så sørg for at skytterne dine alltid er i posisjon til å skyte med full effekt, gjerne på enheter uten skjold, eller i ryggen på dem, om du har skikkelig flaks.

Hvis du har bannere som gjør enheter immune mot fear, er det selvsagt lurt å bruke de der du har tenkt til å låse fast hæren til fienden.

Hos meg gjør spydfolka den viktigste jobben, men veldig lite av drepinga. De lokker fienden i kamp, og holder de der så lenge som mulig, slik at de andre enhetene mine kan gjøre jobben sin.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!