Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Spill du vil oppleve på nytt


Hvilke spill skulle du ønske du kunne opplevd på nytt slik som første gjennomspilling. For meg må det være følelsen jeg fikk av å spille The Elder Scrolls: Morrowind og Oblivion samt The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Knallgode spill som gjorde meg helt oppslukt av alt du kunne utforske.
  • Los
  • Los
Ikke tvil, Dark Souls-serien. Om jeg fikk velge å skrive om historien litt hadde jeg kanskje valgt å gå oppleve Bloodborne uten å ha opplevd et Souls-spill før. Men jeg hadde elsket å få oppleve Dark Souls 1 for første gang igjen også

Valg nummer to faller kanskje på Bioshock..
Vis vinden løye går e rett på tryne
Grand Theft Auto V! Det var helt magisk den dagen det kom ut og jeg spilte det hele dagen og store deler av natten! Sinnsykt gode minner
Utrolig vanskelig valg, men tror faktisk jeg velger Sly 2. Første gang jeg spilte gjennom det var helt magisk. Men er mange som er tett på, blant annet Ratchet and Clank spillene(1 mest siden det var det første jeg spilte i gjennom.) I nyere tid vil jeg nok kanskje velge Arkham Asylum/BioShock Infinite. Helt usaklig stemningsetting i begge.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Er ikke hele dette konseptet litt paradoksalt? Altså, hvis man skal oppleve spillet som om det var første gangen man spilte det, så må det i praksis være første gangen man spiller spillet? Og hva er garantien for at man vil få en like god opplevelse med spillet om man "sletter hukommelsen sin" og spiller et eldre spill på nytt i nyere tid? Eller snakker vi om tidsreiser her? Haha

Nei, jeg tror ikke jeg skulle ønske dette for noen spill jeg er veldig glad i. Ville Halo 1 vært like fantastisk om jeg spilte det for første gang nå? Tror ikke det? Våre minner til gode spill er tross alt et produkt av hvordan vi var på den tiden vi spilte det bestemte spillet.

Jeg kunne derimot ønske å reise tilbake i tid og spille noen av de virkelig store spillene da de kom ut, istedenfor mange år etterpå, feks Final Fantasy 7, osv. Ikke alle spill eldes like godt, og burde spilles når spillet ordinalt kom ut.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Hele topp 10-listen i hvert fall. Sikkert er par til også.

Men av de som har gitt meg de mest vanvittige førsteinntrykkene, så må jeg nok plukke ut: World of Warcraft, Xenoblade Chronicles og The Elder Scrolls V: Skyrim.

Siterer Crazy Kraken:
Er ikke hele dette konseptet litt paradoksalt? Altså, hvis man skal oppleve spillet som om det var første gangen man spilte det, så må det i praksis være første gangen man spiller spillet? Og hva er garantien for at man vil få en like god opplevelse med spillet om man "sletter hukommelsen sin" og spiller et eldre spill på nytt i nyere tid? Eller snakker vi om tidsreiser her? Haha


Er nok snakk om å "skru tilbake tiden" ja. Ellers er jeg enig i at det ikke ville utgjort noen forskjell.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Åh!! Mass Effect serien! Selv om jeg blir like slått i bakken hver gang, så er det ingenting som slår den følelsen jeg hadde den første gjennomspillingen av hvert spill.

Er også enig i Morrowind, da jeg sliter med å begynne på nytt med dette spillet, siden jeg veit hvor langdrygt det er, og hvor mye det er å oppleve.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
Alle spillene jeg gir 10/10 (som kan sees på min profil). Jeg har helt fantastiske minner med alle sammen. Tror Last of Us er det spillet jeg har mest lyst til å oppleve for første gang igjen.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Red Dead Redemption. For et spill! Spilte det ganske mye.
Rainbow Mushroom
Jeg kunne satt utallige spill på en slik liste. Den ultimate spillopplevelsen må ha vært da jeg startet opp PS1 for første gang med Oddworld: Abe's Exodus.

Ellers kan jeg peise på med:
- GTA: Vice City (gjerne også San Andreas)
- Resident Evil 1 og 3
- Dark Souls 1
- Spyro 2 og 3
- Dead Space 1

Og mange, mange flere.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
- GTA: Vice City (gjerne også San Andreas


Hehe. Enig den. Vice City var gøyt
Rainbow Mushroom
Kom på et spill nå "plutselig". Crash mutant serien. Ble trollbundet første natta jeg satt oppe å spilte det.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Tales of Vesperia og The Legend of Zelda: Wind Waker <3
Ace Attorney! Blir ikke helt det samme når du vet alt som skjer...
Take off every zig, for great justice
Skulle gjerne opplevd Uncharted 2, Witcher 3 og slutten til Bioshock: Infinite igjen
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Siterer Akres:
Siterer IranianNosebone:- GTA: Vice City (gjerne også San Andreas

Hehe. Enig den. Vice City var gøyt

Å jeg startet for første gang med vice city i april i år
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!