Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Battlefield 1 ~ Offisiell tråd ~


Tenkte vi kunne ha en egen tråd for det nær forestående Battlefield 1 for å kunne diskutere den pågående betaen, forventninger og diverse tips og triks når spillet endelig kommer ut den 21. Oktober.

Lagt til 2016-08-30 12:31:
Har spilt et par kamper på betaen nå og må si at light tanksen føles utrolig kraftig. Vi får se hvor balansert den er når vi får sett flere våpen men jeg gikk nettopp 63-4 på rush med den (døde ikke av fiendene, men at jeg kjørte utfor et stup )
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Har aldri vært så veldig glad i Battlefield-serien, men dette spillet virker faktisk veldig interessant! Digger konseptet!
  • 0
Siterer SirGalahad:
Har aldri vært så veldig glad i Battlefield-serien, men dette spillet virker faktisk veldig interessant! Digger konseptet!

Da anbefaler jeg deg å slenge deg på betaen nå, så får du sett om det er noe for deg. Har bare spilt et par matcher men har kost meg mye.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Er betaen ute til PS4?? Trodde den kom ut imorgen. Jeg fullførte nylig Battlefield 4-kampanjen siden det kostet 40,- på PS Store, og ble ganske så gira på B1 etter det, så vil prøve denne betaen.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Er betaen ute til PS4?? Trodde den kom ut imorgen. Jeg fullførte nylig Battlefield 4-kampanjen siden det kostet 40,- på PS Store, og ble ganske så gira på B1 etter det, så vil prøve denne betaen.

Hvis du har meldt deg på Battlefield Insider får du en kode på epost, vanlige dødlige må vente til i morgen
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Hvis du har meldt deg på Battlefield Insider får du en kode på epost, vanlige dødlige må vente til i morgen


OH THE WAIT!

Spillet ser kjempegøy ut. Synd at deluxe edition koster ca. 34 millioner kroner. Det er tross alt bare et spill
''eh'' - Link
Ser dessverre ut som vi bare får prøve ørken mappet, hadde egentlig mer lyst til å prøve det første de viste. Jaja, er artig lel.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Fantastisk initiativ bro - du leste visst tanke mine. Tenkte at alle kunne lage en tråd om det spillet de gledet seg mest til i høst, så får vi i gang litt diskusjon her. Aldri rørt et Battlefield-spill i hele mitt liv så det står ikke akkurat på prioriteringslista, men tidligere annonseselger Bernt Erik og Parkour Gamer gleder seg nok en del.
  • 0
Siden SirThomas spurte meg så pent;

Jeg storkoser meg i betaen. Det å spille som Kavalerist og hogge folk i hjel med sabel og trampe dem ned med hover er fantastisk morsomt, mens man løper over sanddynene med fly over deg og tanker som skyter etter. Grafikken er fantastisk, utrolig bra optimalisering, og veldig bra gunplay. Headshots er veldig tilfredsstillende.

Er dog ikke likes stor fan av banen, ørken-baner er liksom litt i sin egen nisje, og denne banen er den største banen i Battlefield noensinne, men jeg føler ikke at den flyter så bra kinda. Tror at den andre banen basert i Frankrike som tidligere ble vist fram i Closed Alpha virker mye morsommere å spille på over lenger tid. Samtidig har jeg opplevd problemer med rubberbanding, men jeg har nylig flyttet og nettet er ikke på topp, så det kan ha noe med saken å gjøre.
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Det å spille som Kavalerist og hogge folk i hjel med sabel og trampe dem ned med hover er fantastisk morsomt, mens man løper over sanddynene med fly over deg og tanker som skyter etter.

Har faktisk ikke somlet meg til å prøve kavaleri siden jeg tenkte det ville være selvmord å gallopere rundt med sabel. Fikk dog øynene opp for det tidligere i dag når jeg så JackFrags' video der han slakter de ekle sniperene som sitter på kanten av mappet

Siterer Parkour Gamer:
Er dog ikke likes stor fan av banen, ørken-baner er liksom litt i sin egen nisje, og denne banen er den største banen i Battlefield noensinne, men jeg føler ikke at den flyter så bra kinda. Tror at den andre banen basert i Frankrike som tidligere ble vist fram i Closed Alpha virker mye morsommere


Hear hear, blir litt sliten av den ensformige fargetonen på alt og er ikke helt solgt på banedesignet.

Siterer SirThomas:
Fantastisk initiativ bro - du leste visst tanke mine. Tenkte at alle kunne lage en tråd om det spillet de gledet seg mest til i høst

Jo takk, men hvis jeg skulle lagd en tråd om det jeg gledet meg mest til så ville det nok vært om Dishonored 2. Blir litt moist bare ved tanken på det...
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Dishonored 2


Ja, kom igjen nå - to tråder på to dager jo helt insane

Kanskje du får meg til å gi 1'ern en ny sjanse, om du selger 2'ern inn bra
  • 0
Har ennå ikke spilt det. Store problemer med spillet gjennom hele dagen. I morgen håper jeg på at det går bedre. Skal spille sammen med youtuberne Truls, Henwick, Skyvision Kapser og hvor jeg som youtuber SpillPappa skal lage klipp sammen med dem

Blir litt som jomfruspretten på BF1 i morgen da

Så gleder meg stort til spillet
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Har kost meg en del mer nå og begynner virkelig å få sansen for tanksniperen (battlepickupen på E(?) ), lyden når man trekker av er fantastisk

En ting som trekker litt ned er at halve laget til enhver tid er sniper så 1. man kan ikke gå noe sted uten at det smeller fra alle kanter 2. ingen capper objectives. Ønsker meg en sniper cap, men det går det vel an å stille på i private servere når spillet blir sluppet så får vel bare smøre meg med tålmodighet
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Vet ikke helt hva mitt inntrykk av Bf1 er etter å ha spilt Betaen. Har alltid vært stor fan av serien og hadde store forhåpninger til dette spillet, men sitter igjen med litt blanda følelser. Håper det bare har vært en litt smådårlig betatest, og det hele spillet viser seg fra en annen side. Blir vel uansett et kjøp fra min side.
  • 0
Snipers er for gode, og jeg og en kompis har problemer med memory leaks men ellers har jeg storkost meg med betaen! Spesielt når man spiller sammen med noen. Jeg har ikke vært så imponert over de siste BF spillene som har kommet ut, men BF1 tror jeg kan bli bra!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Snipers er for gode,

Det har nok mye med mappet siden det legger veldig opp til sniping og camping. Det er nesten ingen cover utenom akkurat i byen og sniping er i tillegg mye lettere enn i tidligere BF. Vi får se om de blir justert litt, har en liten feeling på akkurat det.

På den andre siden så er snipere bortimot ubrukelige for å cappe points og med det nye ticket-systemet har ikke kills noe å si heller så de spiller egentlig ingen rolle i det som alltid har vært BF sin "core"- modus. Håper de justerer ticket systemet til noe nærmere det gamle siden medic er blitt mye mindre attraktive og sniper enda mer ubrukelig enn de var i tidligere spill i serien.

Jeg skjønner at de vil oppfordre folk til å faktisk ta objectives men folk som bare snipet og/eller brydde seg om personlig k/d tidligere vil ikke på magisk vis endre spillestil pga. endringen. De vil bare være enda mer til hinder for laget sitt så igjen, dette er noe jeg virkelig håper de endrer.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Vi får se om de blir justert litt, har en liten feeling på akkurat det.


Hvis tiden det tar å loade et nytt skudd blir lenger og/eller reduserer skaden (eller lar det være som i BF2 er man maks kunne ta 95% hp med et sniperskudd) så tror jeg det kunne endret mye.

Siterer Lt Mactawish:
På den andre siden så er snipere bortimot ubrukelige for å cappe points og med det nye ticket-systemet har ikke kills noe å si heller så de spiller egentlig ingen rolle i det som alltid har vært BF sin "core"- modus. Håper de justerer ticket systemet til noe nærmere det gamle siden medic er blitt mye mindre attraktive og sniper enda mer ubrukelig enn de var i tidligere spill i serien.


Jeg er ikke enig. Ja, hvis hele laget ligger på en åskam og sniper så vil de til slutt tape, men selv om kills ikke gir poeng til laget så vil det være utrolig viktig for lagets map control. Det samme kan man si om medic klassen (som jeg spiller). Det at man holder laget i live har ikke noen direkte effekt på scoren, men har enorm effekt på hvor fort man kan ta et capture point eller hvor bra man kan forsvare et område. Det de derimot må fikse er bugsene rundt revive systemet. Det burde være mye tydeligere hvem som kan revives og hvor god tid man har på å gjøre det. Ingenting er mer frustrerende enn å løpe bort til en død teammate for å redde han/henne for så å finne ut at de ikke funker (av en eller annen grunn) mens kuler og granater hagler rundt deg.

Jeg håper de beholder ticket systemet som de har det nå. Det er flott at sammarbeid og taktisk spilling blir belønnet, og at kills bare er en del av map control elementet i modusen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg er ikke enig. Ja, hvis hele laget ligger på en åskam og sniper så vil de til slutt tape, men selv om kills ikke gir poeng til laget så vil det være utrolig viktig for lagets map control. Det samme kan man si om medic klassen


Det ville vært slik om det ikke hadde vært så latterlig kort respawn timer på bf1, har vært nødt til å drepe den samme fyren 5-6 ganger når jeg har prøvd å solocappe et point. Snipere er bare irriterende slik det er nå og siden det ikke har noen konsekvenser å dø lenger så er ikke medic viktig lenger (har fortsatt gode våpen, spiller selv mest medic) men ok for litt heal her og der.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg håper de beholder ticket systemet som de har det nå. Det er flott at sammarbeid og taktisk spilling blir belønnet, og at kills bare er en del av map control elementet i modusen.

Problemet er at det ikke har endret hvordan folk spiller (som var hensikten), folk spiller fortsatt det de synes er gøy men nå er de bare enda mindre viktige for laget. Er også ikke noe fan av zerg rush spillestilen det oppfrodrer til samt at gode spillere får mye mindre igjen for ferdighetene sine.

En mellomting hadde evt. vært en løsning der dødsfall hadde mindre innvirkning men fortsatt var påvirkende.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Jeg vet ikke om noen har nevnt dette enda, men jeg håper virkelig at de endrer på hvor mye man tåler i dette spillet. To skudd i hodeskallen er ikke alltid nok til å felle en mann, engang!

Kameratene mine er 100% sikre på at dette skal endres, men jeg har mine tvil. Hva tror dere?
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Jeg vet ikke om noen har nevnt dette enda, men jeg håper virkelig at de endrer på hvor mye man tåler i dette spillet. To skudd i hodeskallen er ikke alltid nok til å felle en mann, engang!

Kameratene mine er 100% sikre på at dette skal endres, men jeg har mine tvil. Hva tror dere?

Tvilsomt, det føles ikke noe annerledes enn andre BF-spill. I et spill hvor det er såpass mange kjøretøy så ville det vært helt uholdbart å tåle like lite som i f.eks. R6 Siege. Selv føler jeg at det går fort nok så lenge man har rimelig decent aim.

Men hvis du synes det er tar for lang tid kan du alltids spille på en hardcore server når spillet kommer ut (dessverre er våpenbalansen ikke noe å skryte av på slike servere, det kryr av snipere som oneshotter deg bare ved å se i din retning)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Jeg vet ikke om noen har nevnt dette enda, men jeg håper virkelig at de endrer på hvor mye man tåler i dette spillet. To skudd i hodeskallen er ikke alltid nok til å felle en mann, engang!


Tror ikke jeg kunne vært mer uenig. "Time to kill" er alt for kort som den er, og skaper bare en håpløst lav skillgap. Når kartene er så store som de er så er det håpløst å bli drept av et pistolskudd til låret sånn at man må spawne inn på nytt. Jeg skulle ønske man tålte en god del mer, for da har taktikk og smart spilling mye mer å si. Med kort TTK så er det den som ser den andre spilleren først som automatisk vinner duellen. Hadde man også hatt en lenger TTK to kunne man også hatt lenger respawn timers, som også ville vært praktisk for å bedre balansere spillet.

Og realisme er ikke noe BF går for uansett. Vil du ha realisme så kan du spille Arma ellerno.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Er det noen andre som ikke får spilt online på PS4? Det står bare matchmaking failed og server disconnected. Slik har det vært i flere dager nå. Både spill og maskin er oppdatert.
|You're only as sick as your secrets|
  • 0
Siterer Endless Sacrifice:
Er det noen andre som ikke får spilt online på PS4? Det står bare matchmaking failed og server disconnected. Slik har det vært i flere dager nå. Både spill og maskin er oppdatert.

Har ikke opplevd noe problem med serverene selv, men jeg er på pc. Mulig det er noe med PS4 spesifikt.

Hvis det har vært slik over lengre tid anbefaler jeg å ta en titt på PS4 forumet:
https://forums.battlefield.com/en-us/categories/battlefield-1-playstation-community

evt. hvis du ikke finner noe kan du poste i bugs/issues forumet:
https://forums.battlefield.com/en-us/categories/Battlefield-1-Bugs-%26-Issues
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Takk for raskt svar! Det viste seg dog å ikke være verre enn å ta strømmen på ruteren i ett minutt
|You're only as sick as your secrets|
Har aldri spilt mye Battlefield, spilte Bad Company 2, BF3 og BF4 litt tilbake på PS3, men vil nok si at BF1 er mitt første skikkelige BF-spill. Jeg er hooked. Elsker dette spillet! Sinnsykt avhengighetsskapende!

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!