Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Mafia III ~ Offisiell tråd ~


Velkommen til den offisielle tråden for Mafia III.

Oppfølgeren til 2K Czech sitt gangsterepos fra 2010 med en mindre strek i tittelen er blant undertegnede sine mest etterlengtede spill. Mafia II var faktisk det aller første spillet jeg valgte å forhåndsbestille, og etter kjapp research fant jeg ut at GR i sin tid var blant de første til å anmelde spillet.

Alle som har fullført det vet hvordan det slutter, og jeg tror alle som virkelig falt for Mafia II har lengtet etter en fortsettelse i mange år. Som naiv 15 åring som ikke hadde opplevd et skikkelig gangsterunivers på film før, var konseptet relativt nytt for meg - og som ElGamer påpekte, da tar det tid før essensen av en slik avslutning synker inn. Gangsterlivet kan tilsynelatende være en dans på roser, men hvert minste lille feiltrinn får konsekvenser, og når man til slutt må svare for sine handlinger er det ingen kjære mor.

Mafia III blir utviklet av Hangar 13, det nyeste studioet til 2K Games - og er satt til den fiktive byen New Bordeaux i år 1968, eller 17 år etter Mafia II om du vil. Spillet ble annonsert i slutten av juli 2015, og den første traileren som du kan se her kom noen dager senere, 5. august.

Spillets hovedperson blir denne gangen Lincoln Clay, en krigsveteran fra Vietnam som er villig til å strekke seg langt for familien sin. Ikke den han ble født med, men den han vil dø for. I god gammeldags gangsterstil kommer vi nok til å få se han jobbe seg oppover i rankene, og han er ikke alene. Han får selskap av blant annet Cassandra, Thomas Burke og sist men ikke minst, Vito Scaletta. Forhåpentligvis har karakterne sine egne motiver og bakgrunn, utfyller hverandre og spiller alle en viktig nøkkelrolle i å assistere Clay med sine mål.

For samlere kommer det også en Collector's Edition som utrolig nok ikke innehoder en figur slik man vanligvis ville forventet. Noe å vise til min far i hvert fall, ettersom han ble født i 1968 og er det nærmeste jeg kommer en gangster i det virkelige liv.

Spillet lanseres til PC, PS4 og Xbox One 7. oktober 2016.
Kjempebra førstepost, SirThomas!

Jeg likte Mafia 2! Gudfaren er en av de filmene jeg har mest respekt for, og når vi da fikk et spill som sendte ut de riktige vibbene var det god stemning.

Kommer nok til å plukke opp 3eren ass. Etter å ha sett og lest mye om det de to siste dagene er jeg overbevist om at det blir en bra opplevelse.

Settingen er ganske spennende og! Blir spennende å se om den blir bra utført.
  • 0
Har hverken spilt en eller to. Vil du anta at det er nødvendig for å få glede av nr tre ? Eller er det lagt opp på samme måte som GTA, med nye storyer og hovedpersoner for hvert spill ?
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Har hverken spilt en eller to. Vil du anta at det er nødvendig for å få glede av nr tre ? Eller er det lagt opp på samme måte som GTA, med nye storyer og hovedpersoner for hvert spill ?


Ny story og ny hovedkarakter for hvert spill. Kan derimot være en fordel å ha spilt 2'eren for å få litt "backstory" på Vito, som også er med i 3'eren. Derimot er han ikke spillbar denne gangen.
The D' is silent.
Enormt hypet for dette spillet. Et av de absolutte høydepunktene denne høsten!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Siterer Taktikkeren:
Enormt hypet for dette spillet. Et av de absolutte høydepunktene denne høsten!


Same. Plutselig ble dette det spillet jeg ser mest frem til! For to dager siden var jeg usikker på om jeg skulle ha det på slipp.. haha. De trailerene av spillet er bare for bra!
  • 0
Jeg likte Mafia 2 veldig godt, men har ikke hypet meg opp på Mafia 3 i det heletatt. Har ikke sett en eneste trailer tror jeg. Jeg stoler på at dere her på forumet forteller hva dere syns om spillet når det kommer ut. Hvis spillet blir like bra eller bedre enn 2ern så må jeg nesten plukke det opp.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg likte Mafia 2 veldig godt, men har ikke hypet meg opp på Mafia 3 i det heletatt. Har ikke sett en eneste trailer tror jeg. Jeg stoler på at dere her på forumet forteller hva dere syns om spillet når det kommer ut. Hvis spillet blir like bra eller bedre enn 2ern så må jeg nesten plukke det opp.


Will do.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg stoler på at dere her på forumet forteller hva dere syns om spillet når det kommer ut.


Haha, du får høre med Finalfantasyfrelst - han har sett 2 timer gameplay
  • 0
Tenker på dette spillet hver dag! Tiden går alt for sakte :///
  • 0
Siterer SirGalahad:
Tenker på dette spillet hver dag!


Du vet at et spill må bli bra når du tenker på det hver dag.
  • 0
En ting jeg har tenkt litt på er at jeg egentlig ikke er særlig stor fan av coveret til Mafia III.. Syns de kunne gjort det litt kulere, men det er nå min mening.. Det er helt ok, men føler de kunne gjort det annerledes og bedre. Heldigvis er det ikke noe big deal, så lenge spillet er bra!


Hva syns dere?

Her er coveret så folk slipper å søke det opp selv!
  • 0
Its decent. Har litt opp til bioshock collection sitt cover for å si det mildt.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Siterer SirGalahad:
Hva syns dere?


Forferdelig generisk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Taktikkeren:
Its decent. Har litt opp til bioshock collection sitt cover for å si det mildt.


Off, ja. Bioshock Collection sitt er magisk!


Siterer Glorfindel:
Forferdelig generisk.


Ja, sant! Enig der!
  • 0
Siterer SirGalahad:
Hva syns dere?


Det er et cover som gjøre at jeg IKKE får lyst på spillet. Så... elendig??

Eller for å si det på en annen måte, hvis jeg ikke hadde hørt om Mafia serien men sett 3ern i hylla på Platekompaniet (feks) så hadde jeg nok ikke kjøpt det.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer SirGalahad:
Hva syns dere?


Jeg liker det ganske godt jeg da, gir meg vibber fra de klassiske VHS coverene til James Bond.
The D' is silent.
Siterer Finalfantasyfrelst:
Det er et cover som gjøre at jeg IKKE får lyst på spillet. Så... elendig??


Virkelig?

Siterer Finalfantasyfrelst:
Jeg liker det ganske godt jeg da, gir meg vibber fra de klassiske VHS coverene til James Bond.


Slenger meg på Finalfantasyfrelst, selv om jeg allerede har sagt meningen min om coveret for 4 måneder siden her.

Svenske artikler, men siden vi først er inne på temaet, kan vi jo se på cover nummer 1 og
nummer 2 av Mafia II til sammenligning.
Flott å se delte meninger her!

SirThomas: Bra du liker det! Personlig syns jeg begge Mafia II sine covere er mye mer klassisk og sender ut mer spennende vibes, mens III sitt er for rotete, og det skjer veldig masse på en gang. Føler coveret røper for mye!
  • 0
Siterer SirGalahad:
Personlig syns jeg begge Mafia II sine covere er mye mer klassisk og sender ut mer spennende vibes, mens III sitt er for rotete, og det skjer veldig masse på en gang. Føler coveret røper for mye!


Hvordan røper coveret for mye - sier ikke ordet 'Mafia' deg nok om hva du blir servert? Lincoln får mest plass i badass stil der blikket sier det meste, og resten av karakterne som kommer til å ha noe med han å gjøre, får minimal plass. Helt nederst ser vi en helt fantastisk lekker bil og en uheldig fyr som ser ut til å bli påkjørt.

Vet ikke om du har sett Inherent Vice, men handlingen i den filmen foregår i 1970, altså 2 år etter Mafia III - og coveret ser slik ut - og spør du meg, så skaper det early 70's-følelsen.

Og hvis du gjør dette søket på The World Is Not Enough, så ser du hva Finalfantasyfrelst siktet til.
Coveret dere diskutere er klassisk oppbygget "film poster". Coveret ønsker framkalle assosiasjoner til filmklassikere uten å peke på en bestemt film. Det beste coveret jeg kommer på i farten som bruker samme format er Sicario som er ganske likt oppbygget.
The gavel corrupts
Sjekket ikke Mafia 3 coveret før nettopp nå. Enig med de som sier at coveret ikke er designet for blikkfang akkurat. Jeg er ikke sikker på hvilke årstall handlingen er satt til, men jeg skimter en afro inni der et sted. Og fronten på bilen prøver også å fortelle at dette skal være noe sent 60, tidlig 70 talls greier.

Får ikke mye Mafia vibber av coveret, men så kjenner jeg ikke til historien i serien overhodet.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Siterer Dr Madnar Petrovich:
Sjekket ikke Mafia 3 coveret før nettopp nå. Enig med de som sier at coveret ikke er designet for blikkfang akkurat. Jeg er ikke sikker på hvilke årstall handlingen er satt til, men jeg skimter en afro inni der et sted. Og fronten på bilen prøver også å fortelle at dette skal være noe sent 60, tidlig 70 talls greier.

Får ikke mye Mafia vibber av coveret, men så kjenner jeg ikke til historien i serien overhodet.


Spillet skal som du sier etter sigende finne sted på seint 60 tall.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer SirThomas:
Virkelig?


Absolutt. Mafia 2 coveret (spesielt nr 2) er veldig stilrent og appellerende. Mafia 3 coveret er rotete. Jeg skjønner at de går for en filmplakat look, men istedenfor å se tøft ut (sicario) så ser det ufattelig generisk og kjipt ut.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Absolutt. Mafia 2 coveret (spesielt nr 2) er veldig stilrent og appellerende. Mafia 3 coveret er rotete. Jeg skjønner at de går for en filmplakat look, men istedenfor å se tøft ut (sicario) så ser det ufattelig generisk og kjipt ut.


Ja, enig der! Føler de failet litt. At det ble kjedelig, generisk og rotete istedenfor kult og spennende!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!