Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

hva er best? RS. eller silent hill?


Min stemme går også til Resident Evil, har alltid likt de spillene. Vet ikke hvorfor, men jeg synes det er noe eget med de. Digger at det er eksprimenter med gener, og forskningslabratorier og mest av alt: Haugevis av zombier.
  • 0
Siterer MrPorcupine:
Min stemme går også til Resident Evil, har alltid likt de spillene. Vet ikke hvorfor, men jeg synes det er noe eget med de. Digger at det er eksprimenter med gener, og forskningslabratorier og mest av alt: Haugevis av zombier.


ja. og den ekle gangen dems
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Jeg synes at Silent Hill ser utrolig skremmende ut. Og der er et pluss, jeg elsker å bli skremt!
RE gir deg ikke den "paranoia"følelsen av frykt og følelsen av å bli iaktatt.
Jeg har bare spilt RE2 og RE4, hvor sistnevnte var best. Engasjerende historie, bra kontroller og grafikken var veldig bra. (PS2, da)
Jeg har bare spilt SH2, og jeg ble oppslukt. Dessverre måtte vi ta flyet til Oslo igjen dagen etter, så jeg savner min fetter veldig mye. MEN jeg har tenkt å kjøpe "Silent Hill Collection", hvor 2, 3 og 4 kommer! Det frister meg utrolig mye. Pluss at jeg så filmen på TV1000 for ikke så lenge siden. Fin blanding av alle spillene, må jeg si.

Men jeg må nok for øyeblikket si at SH er best. Men det er kanskje fordi jeg elsker å bli skremt, hvilket serien får til med glans.
RE klarer ikke å skremme meg like mye.
Men vi får se når begge femmerne kommer. (SH5 kommer jo en eller anna gang, det samme med RE5, så...)
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Hihihi, må bare flire litt, for umiddelbart så trodde jeg at trådstarteren hadde kommet på den dødfødte ideen å sammenligne Runescape og Silent Hill!
Jeg har bare prøvd Resident Evil 4, og ingen andre spill i en av disse to seriene. Synes RS 4 var ganske kult egentlig, men jeg liker blant annet FEAR bedre.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Hihihi, må bare flire litt, for umiddelbart så trodde jeg at trådstarteren hadde kommet på den dødfødte ideen å sammenligne Runescape og Silent Hill!
Jeg har bare prøvd Resident Evil 4, og ingen andre spill i en av disse to seriene. Synes RS 4 var ganske kult egentlig, men jeg liker blant annet FEAR bedre.

Det sammen trodde jeg og.
Jeg har ikke prøvd noen av RE spillene eller SH spillene. Kanskje det er på tide?
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
Min stemme går definitivt til RE. Av den enkle grunnen at jeg ikke har spillt SH.
Og at RE4 var utrolig bra.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Vi får se når SH5 kommer og RE5
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Silent Hill. Jeg ville sagt Resident Evil før, men etter at jeg faktisk prøvde et Silent Hill spill, var det lett valg. SH.
Må... ha... Ikke-FPS... SPILL!!!!
  • 0
Siterer kokiri:
Vi får se når SH5 kommer og RE5


Vel siden SH ikke lenger blir utviklet av det orginale teamet er jeg redd for at vi aldri kan sammenligne RE og Sh igjen. Er stygt redd for at SH på mange måter døde ut med SH4. Origins var greit nok, og 5ern ser også greit ut men med mindre gameplayet får en overhaling ala RE4 vil det neppe bli noen høydare. Såklart vi kan alltids håpe på en god historie, men noe helt fantastisk tror jeg neppe det blir.
This is great banter, it really is.
  • 0
Vet ikke riktig. Men jeg liker bedre historien i Silent Hill spillene. Resident Evil synes jeg på en måte har forlatt den egentlige historien i serien. Det er liksom bare hva som skjedde med personene og sånn. Men allikevel synes jeg egentlig Resident Evil er best. Har utviklet seg mye siden det første spillet. Liker best det andre i serien.
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
  • 0
Min stemme går nok til Resident Evil. Resident Evil er litt mere actionfylt en Silent Hill, mens Silent Hill er mere skremmende.
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Enig i den der
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
  • 0
jeg liker begge seriene godt, men tror jeg går for silent hill. det er mye skumlere spill.

jeg liker storyen bedre i silent hill spillene.

dette er spillene jeg har i seriene:

resident evil 1 på ds og gc
resident evil code: veronica X ( min favoritt i resident evil )
resident evil 4

silent hill 2
silent hill 3
silent hill 4: the room ( favoritt )
silent hill origins
silent hill filmen.

men egentlig er det litt vanskelig, jeg syns de er veldig forskjellige. silent hill har en dypere stemning til skrekk og personlighet enn resident evil. re gir mer stemning til action.

men nå som jeg tenker over, må jeg vel skrive at jeg liker begge like mye.
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Slettet
Må... ha... Ikke-FPS... SPILL!!!!
  • 0
Resident Evil, absolutt!

Men det som er med silent hill, er at det er mer nifst og grusom historie enn resident. Resident handlet før mye om en zombie rammet by. du skyter dem - løper hit og dit - låse opp det og den - drepe "bossen".

Men må si at Resident Evil 4 er en forbedring.

Silent Hill har en grusom og nifst historie i bakgrunnen, og som er med på å skape bedre stemning.

men om begge spillene skal veies, er nok Resident Evil som en tyngst!
  • 0
Jeg må nok si Silent Hill... Spesielt SH2. Det er uten tvil det beste PS2-spillet jeg noensinne har spilt... Historien, grafikken (for den tiden det ble sluppet ut), alt er helt fantastisk. Det blir både dramatisk, trisk og skitskummelt på en og samme gang, så det passer jo kjempefint!
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
Blir RE5 et free-roaming spill?!
prioriterer action og spillbarhet foran å bli skremt og få en trist historie..
  • 0
Siterer sirupkaramell:
Blir RE5 et free-roaming spill?!
prioriterer action og spillbarhet foran å bli skremt og få en trist historie..

Jeg synes at spill burde ha en god historie, spesielt skrekkspill. Og det burde ha god atmosfære.
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
silent hill har atmosfæren og historien til et skrekkspill. syns re er mer et action spill.
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Silent Hill(prøvd en PC versjon) gjorde meg mer forvirret enn skremt. Mens Resident Evil 4 igrunn minnet mer om et actionspill enn et skrekkspill. Men Eternal Darkness derimot... Gir frysninger fra innsiden ryggraden.

Men av SH OG RE må jeg si at RE er best.(Silent HILL har bedre atmosfære, men RE var mer "imøtekommende" for meg som spiller)
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Hihihi, må bare flire litt, for umiddelbart så trodde jeg at trådstarteren hadde kommet på den dødfødte ideen å sammenligne Runescape og Silent Hill!
Jeg har bare prøvd Resident Evil 4, og ingen andre spill i en av disse to seriene. Synes RS 4 var ganske kult egentlig, men jeg liker blant annet FEAR bedre.

Så jeg var ikke alene om å tro det, nei

Men må si meg enig i at FEAR egentlig er bedre enn begge. Har RE4 på PC, men klarer faen ikke den jævla starten når du barikaderer deg inne i det ene huset og folk med motorsag kapper av deg hodet. Jævlig irriterende, men blir bare forbanna etter ett par runder og orker ikke mer. Hadde 3-4 runder med jevne mellomrom for å prøve. Bestemte meg en gang for at nå, NÅ skulle jeg klare det! Men døde 3-4 ganger etterhverandre og ble bare forbanna og avinstallerte hele skiten!

SH2 hadde bra story, men er ikke helt enig med fanzypanzy, synes ikke den er like bra som MGS og FF sine. SH origins var jo greit også, har bare spilt starten på SH3, men synes dette virket veldig lovende og egentlig artigere enn de andre. Det skal også sies at jeg mistet mye av SH2 på grunn av litt for høye forventninger og at jeg brukte guide å gåtene. (Hater å sitte fast på mongo gåter som bare tar tid).
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Nå har jeg bare prøvd Silent Hill 1, men hvis jeg skal sammenligne det med Resident Evil-serien vil jeg si at SH har en sterkere atmosfære og en mer moden story mens RE er mer actionfokusert og har et overlegent gameplay ettersom kontrollene i SH er en skrekkhistorie i seg selv.
  • 0
Siterer verbatim:
SH2 hadde bra story, men er ikke helt enig med fanzypanzy, synes ikke den er like bra som MGS og FF sine.


Silent Hill overgår FF lett. FF sine historier er enkle eventyr som når de prøver å være noe mer en netopp enkle eventyr ender opp med haugevis av plothull, dårlige poenger og flaue scener.

Silent Hill 2 er også bedre enn MGS på den måten at Silent hill 2 sin historie gir mye mer mening( samtidig som den har masse symbolikk, plotwister osv) og er ikke full av plothull. Føler at MGS får litt vel mye skryt for historien sin. Føles ut som om mange tror at fordi MGS har mange detaljer å holde styr på så gjør det den automatisk god. "Less is more" eller hva enn nå sier . Samtidig må ingen tro at jg dermed sier at MGS sin historie er dårlig, men Silent Hill 2 sin er mye mer raffinert.

Siterer verbatim:
har bare spilt starten på SH3, men synes dette virket veldig lovende og egentlig artigere enn de andre.


SH sin hovedhistorie, dvs Silent hill 1 og 3 samt til dels 4, origins og homecoming har nok mye mer til felles med MGS. Massevis av plotråder som lager en dyp og spennende historie, men som akkuratt som MGS faller litt i den fallgruven at den prøver å fortelle mange historier uten en helt klar plan eller rød tråd.

Siterer Spartakus:
Nå har jeg bare prøvd Silent Hill 1, men hvis jeg skal sammenligne det med Resident Evil-serien vil jeg si at SH har en sterkere atmosfære og en mer moden story mens RE er mer actionfokusert og har et overlegent gameplay ettersom kontrollene i SH er en skrekkhistorie i seg selv.


Silent Hill sine kontroller er da like bra om ikke bedre enn alle RE spillene før 4 og 5. Føles ut som om litt for mange tenker RE=RE4.

Å en må også tenke litt på at SH ihvertfall etter min mening ikke har hatt et "offiselt" spill siden 4ern. SH spillene etter SH4 er bare skjip fanart, og SH 4 er heller ingen høydare. Hadde Team silent fortsatt produsert spillene tror jeg serien ville fulgt mye bedre med i tiden til tross for den nokså labre 4ern.
This is great banter, it really is.
  • 0
hmmmhmmmmm *tenke tenke*

Resident Evil er svaret . Kongetøfft spel til de grader
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Silent Hill sine kontroller er da like bra om ikke bedre enn alle RE spillene før 4 og 5. Føles ut som om litt for mange tenker RE=RE4.


Skal være enig i at kontrollene i RE-spillene før 4 ikke akkurat er idelle, men SH tar allikevel kaka. Man skulle tro Harry Mason hadde sirup i årene.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!