Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Nintendo Switch-tråden


Siterer Crazy Kraken:
Det tok heldigvis ikke lang tid før Wolfenstein the new order kom ut (som er det første ordentlig gode PS4 spillet etter min mening), men ingen kjøpte vel konsollen for det spillet? Det kom tross alt ut til både PC og Xbox One også. Det tok laaang tid før noe virkelig spennende kom ut (Bloodborne), så jeg tror Switch (med tanke på spillene som skal komme det første året) banker ut både PS4, Xbox One og Wii U.


Det er interessant det du sier om hvor dårlige lanseringer de andre konsollene har hatt også. Synes Wii U hadde flere interessante lanseringsspill for meg i hvert fall, som ZombiU og Nintendoland. Det var vel en del flere spill her, men jeg husker ikke alt nøyaktig. Switch har veldig få lanseringsspill, men det har Zelda som for mange ikke eksisterer på Wii U fordi de ikke har konsollen. Zelda blir dermed 90 % eksklusivt på Switch, tenker jeg. Det sterke kortet trumfer alle Wii Us lanseringsspill en høy gang, selv om lanseringslista er veldig skrinn. Jeg gleder meg utrolig til å spille det, og klarer nesten ennå ikke å se for meg at det går an å ta det med seg hvor man vil. Tror mange ikke innser hva det betyr. Zelda kommer uansett til å selge Switch mer enn alle de andre lanseringsspillene til sammen.

Siterer SirThomas:
En konsoll trenger tid til å bygge opp biblioteket sitt, poenget til TK var vel heller at verken Wii eller Wii U klarte dette, og at han ikke har noe videre tro på at Switch skal klare seg noe bedre etter å ha sett lanseringspillene.


Historien til spesielt Wii U lover jo ikke så godt, men Switch er et helt annet konsept, så det er for tidlig å si ennå. Jeg tror Nintendo kan selge seg godt ved at Switch også er en bærbar konsoll, og jeg tror mange sikler etter å spille tv-spill hvor som helst i verden.

Siterer Twiixi:
Er bekymret for at Switch vil få dårlig levetid på grunn av fast batteri montering i Switch'en :/


Dette er en legitim bekymring. Batterier blir jo dårligere og dårligere med årene, så håper det går an å bytte de ut dersom det skulle være aktuelt en gang.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Nå er det ikke lenge igjen til lansering folkens! Er det noen her som gleder seg?

Her er en anmeldelse av konsollen fra "Blunty":

https://www.youtube.com/watch?v=3PfS40caFs4
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Nå er det ikke lenge igjen til lansering folkens! Er det noen her som gleder seg?


Jeg gleder meg veldig mye. Bare Gamestop får inn mange nok konsoller til at jeg får en. Tenker ikke å kjøpe noen spill derfra, siden de kanskje er litt dyrere enn andre steder. Ingen her tror vel at det blir mangel på spill?

Siterer Crazy Kraken:
https://www.youtube.com/watch?v=3PfS40caFs4


Haha, så nettopp denne videoen og har aldri sett noe av Blunty før.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ingen her tror vel at det blir mangel på spill?


Mangel på en launch lineup, hvertfall.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Mangel på en launch lineup, hvertfall.


Ja, det er noe annet. Siktet til om spillene kommer til å bli utsolgte eller ikke, som f.eks. Zelda på lanseringsdagen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ja, det er noe annet. Siktet til om spillene kommer til å bli utsolgte eller ikke, som f.eks. Zelda på lanseringsdagen.


Visste det, altså.
Emma Watson er skikkelig digg.
Jeg har begynt på en aldri så liten u-sving. Jeg tror faktisk jeg drøyer et Switch kjøp inntil videre. Zelda er et spill det kan være verdt å kjøpe konsollen for, men når det er absolutt ingen andre spill jeg er interessert i enn så lenge, så blir typ 4000 litt for mye for ett enkeltspill. Etter å ha fininspisert noen comparison-videoer, så virker det heller ikke som det er ekstreme forskjeller mellom Switch og Wii U-versjonen. I tillegg er det jo en fin måte å ta "farvel" med sistnevne konsoll på.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Her ville jeg tenkt på en annen måte. Hvis du vet at spillet er likt på begge konsoller, og at du uansett kommer til å investere i en Switch om ikke så lenge uansett, så ville ihvertfall ikke jeg kjøpt et spill til en konsoll som snart skal pakkes bort og byttes ut med en ny en.

I tillegg kan vi ikke forvente store prisreduksjoner på switch. Det er ikke vanlig at det skjer med nintendo konsoller så tidlig etter lansering (bortsett fra 3ds). Til og med Wii U er overraskende dyr, fremdeles.

Jeg syns heller ikke launch lineupen er spesielt svak, ihvertfall ikke sammenliknet med ps4 og x1. Sure, på PS4 fikk vi ps3 spill med litt bedre grafikk, men for min del var ikke det spesielt spennende. Arms og Splatoon 2 ser faktisk veldig artig ut, og selv eier jeg ikke wii u så MK8 ser gøyalt ut!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Her ville jeg tenkt på en annen måte. Hvis du vet at spillet er likt på begge konsoller, og at du uansett kommer til å investere i en Switch om ikke så lenge uansett, så ville ihvertfall ikke jeg kjøpt et spill til en konsoll som snart skal pakkes bort og byttes ut med en ny en.


Vanligvis ville jeg nok ikke gjort det, men jeg har så mange utgifter neste måned, at jeg rett og slett ikke tror jeg får råd til å kjøpe konsollen. Og i tilfellet Zelda, er det et spill jeg har vanskelig for å drøye særlig lenger. Når jeg da kan plukke det opp for en "billigere penge", så er det noe jeg anser som verdt å vurdere.

Og om jeg først velger å utsette et Switch-kjøp, så er det ikke sikkert "om ikke så lenge" ender opp som riktig beskrivelse. Mario og XC2 har ennå ikke noen fastsatt dato, så for alt vi vet kan begge bli utsatt til 2018. Da haster det bare enda mindre med å kjøpe den.

Siterer Crazy Kraken:
I tillegg kan vi ikke forvente store prisreduksjoner på switch.


Nei, det forventer jeg ikke, og det er ikke en av årsakene til at jeg vurderer drøyingen heller.

Siterer Crazy Kraken:
og selv eier jeg ikke wii u så MK8 ser gøyalt ut!


Det er det, men jeg har det på Wii U. Det nye innholdet i Switch-utgaven, forsvarer ikke et nytt kjøp der.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg syns heller ikke launch lineupen er spesielt svak, ihvertfall ikke sammenliknet med ps4 og x1.


PS4 og Xbox One fikk et nytt CoD, nytt Battlefield, nytt Assassin's Creed, blant andre, og ekslusive titler som Killzone på PS4?? Det var en solid launch, i motsetning til Switch som virkelig er kjempekjip.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Vanligvis ville jeg nok ikke gjort det, men jeg har så mange utgifter neste måned, at jeg rett og slett ikke tror jeg får råd til å kjøpe konsollen. Og i tilfellet Zelda, er det et spill jeg har vanskelig for å drøye særlig lenger. Når jeg da kan plukke det opp for en "billigere penge", så er det noe jeg anser som verdt å vurdere.


Det er helt klart et godt poeng. Mitt problem er at det nå (endelig) kommer en rekke spennende spill på Ps4 som gjør at det endelig er verdt å ha konsollen. Nier Automata er et spill jeg gleder meg ekstremt mye til og Horizon Zero Dawn, Mass Effect 4, Tales of Berseria og Nioh MÅ vurderes...

Siterer Predator:
PS4 og Xbox One fikk et nytt CoD, nytt Battlefield, nytt Assassin's Creed, blant andre, og ekslusive titler som Killzone på PS4??


Påstår du at CoD ghosts var et bra spill? Er ikke det regnet for å være det dårligste i serien? AC Black flag var bra, men var overhodet ikke next gen. Det var nesten helt likt på både Ps4 og Ps3 og man gikk derfor ikke glipp av mye. BF4 hadde en hysterisk dårlig lansering med masse server problemer og dårlige multiplayer kart. Killzone til Ps4 regnes for å være et veldig middelmådig spill og var en skuffelse for de fleste som likte KZ2 og 3. Ingen av disse spillene var en god grunn for å kjøpe en Ps4.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Mitt problem er at det nå (endelig) kommer en rekke spennende spill på Ps4 som gjør at det endelig er verdt å ha konsollen


Hehe, ja. Jeg har kommet opp i 30 fysiske spill til PS4 og det er nok blant konsollene jeg har brukt mest tid på de 2-3 siste årene. Det var helt klart verdt investeringen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Påstår du at CoD ghosts var et bra spill? Er ikke det regnet for å være det dårligste i serien? AC Black flag var bra, men var overhodet ikke next gen. Det var nesten helt likt på både Ps4 og Ps3 og man gikk derfor ikke glipp av mye. BF4 hadde en hysterisk dårlig lansering med masse server problemer og dårlige multiplayer kart. Killzone til Ps4 regnes for å være et veldig middelmådig spill og var en skuffelse for de fleste som likte KZ2 og 3. Ingen av disse spillene var en god grunn for å kjøpe en Ps4.


For alt du vet vil Zelda lanseres med masse bugs, med den tankegangen der. Poenget er at konsollene hadde en lang rekke nye spill klare, selv om enkelte kom bare uker tidligere på PS3/360. Spillene var likevel nye og timet overerens med en ny konsollgenerasjon. De hadde kvantitet og en lang rekke forskjellige genrer så mange forskjellige spillere ble fornøyde.

Switch har Zelda. Flott. 1-2 Switch er sikkert artig til sosiale lag. Resten er noen ports, som allerede har vært på markedet en god stund (I am Setsuna, World of Goo og whatever) og klassisk shit som den generelle core gamer ikke vil ha (Just Dance 2017, kaptiverende saker!)

Så Switch-launchen kan virkelig ikke beskrives som likt som PS4/Xbox One, og hvertfall ikke bedre. Det er det bare ikke. Kanskje for deg, men da er du i en fin liten minoritet.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
For alt du vet vil Zelda lanseres med masse bugs, med den tankegangen der. Poenget er at konsollene hadde en lang rekke nye spill klare, selv om enkelte kom bare uker tidligere på PS3/360. Spillene var likevel nye og timet overerens med en ny konsollgenerasjon. De hadde kvantitet og en lang rekke forskjellige genrer så mange forskjellige spillere ble fornøyde.


Jeg tror du missforstår. Alle de spillene var av lav kvalitet og/eller ikke eksklusive. Hvis du vil spille 5 middelmådige spill istedenfor 2 av høy kvalitet, så er det ditt valg. Det er ikke min feil at folk forhåndsbestiller og ikke klarer å vente til anmeldelsene kom ut. Faktum er at de spillene du nevner hverken er spesielt gode eller gode grunner til å kjøpe en ny konsoll. Et nytt uncharted var en god grunn, bloodborne var en god grunn. De var eksklusive og av ekstremt høy kvalitet, men de kom ut først laaang tid etter at konsollen kom ut.

Personlig mener jeg at man alltid burde vente på anmeldelser, sånn at man ikke bruker penger på et dårlig og uferdig produkt. Unntaket er Nintendo. Spillene de slipper har alltid høy kvalitet. Sjansen for at det nye zelda blir dårlig er ikke stor. Det nye zelda er ikke eksklusivt, men Wii U solgte meget dårlig og da vil spillet i praksis være eksklusivt. Ingen kommer til å investere i en wii u nå. Det samme gjelder MK8. Spillet regnes for å være helt utrolig bra, men få har naturligvis spilt det når de antageligvis ikke har en Wii u.

Man trenger ikke vente lenge til Arms og Splatoon 2 kommer ut heller. Xenoblade 2 skal også komme i år.

Kort og greit: Jeg vil heller ha noen få spill av høy kvalitet og som kanskje er litt unike enn det dritet som kom til PS4 det første året. Det at de interessante spillene kommer NÅ er bedre enn at se slipper 10 drittspill som skal holde på interessen vår frem til de gode spillene kommer.

Lagt til 2017-02-19 19:26:
Jeg har ikke vært med på Skyrim hype toget, og det at det fremdeles er så populært forstår jeg ikke. Men (!) jeg kan se for meg at mange har lyst på en ekte håndholdt utgave av skyrim.

Det nye Mario skal komme i år det også. Det er selvfølgelig mulig at det blir utsatt, men det at Nintendo allerede har vist det frem og snakket om det lover veldig godt.

Selv savner jeg et nytt Metroid, men sånt kommer kanskje etterhvert...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
I tillegg kan vi ikke forvente store prisreduksjoner på switch


Jeg tror prisen i de norske butikkene vil gå ned noe. Jeg har ikke sett hva alle butikkene tar for Switch ved lansering, men flere steder koster konsollen rundt 3 600 kr. Etter lanseringsbølgen har lagt seg, tror jeg prisen kommer til å gå ned mer mot 3000 kr.

Når det gjelder spilldiskusjonen, avhenger lineupen mye rundt om du har en Wii U fra før. Hvis du ikke har Wii U, er den ganske sterk, spør du meg. For en som meg er Zelda det eneste aktuelle helt til Mario, muligens.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Du snakker som en minoritet, Kraken. Og tar det mye lenger enn kun launch lineupen, som var alt jeg ville snakke om. Zelda er bra, men mengden attraktive spill for et stort marked gjør at lanseringen til PS4/One overall er sterkere.

Alt Switch har er jo gamle ports?? World of Goo kom ut i 2008! Binding of Isaac i 2011! I Am Setsuna har allerede gjort sitt inntog på PS4 for nesten et år siden! Human Resource Machine i 2015. Little Inferno, 2012! Skylanders: Imaginators og Just Dance, koselige ports for kids som tar hva de får. Super Bomberman R og 1-2 Switch for moro med techen og sosialt samvær, og det er alt. Jeg gikk nettopp gjennom hele listen til Gamespot.

Nei, Switch har Zelda. Og et multikonsoll-Zelda er virkelig ikke bedre enn alle titlene PS4/One kom med. Men du får ett spill av høy kvalitet da
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer remote:
Etter lanseringsbølgen har lagt seg, tror jeg prisen kommer til å gå ned mer mot 3000 kr


Nja, tja. Litt billigere blir den kanskje, men husk at Wii U også lå på 3600-3400kr leeenge. Riktignok med et spill, men det er vel det jeg forventer av Switch også. De selger den kanskje med et spill men alene blir ikke konsollen mye billigere.


Siterer Predator:
Du snakker som en minoritet, Kraken.


Og du snakker som en gamer som syns last gen skytespill oppskalert til 1080p er den flotteste "oppfinnelsen" siden brødskive med gulost. Hvis du absolutt skal prate om spill vi har sett fra før på ps3 men som førte til at Ps4 solgte så godt den gjorde så er det vel mer riktig å nevne Fifa og GTA5.

Det er også ironisk at du klager på at Switch bare får ports av gamle spill, for det var jo nøyaktig det samme med X1 og PS4! Eller så kom spillene samtidig til både ps3 og ps4, som resulterte i nesten det samme. Et oppskalert ps3 spill.

Når vurderer å bruke 4000kr på en ny konsoll, så stiller jeg meg alltid spørsmålet: "Hvilke spill på den nye konsollen må jeg ha?" Da er det naturlig å tenke på om spillet er eksklusivt og om det holder høy kvalitet. Jeg vil si at det første spillet som gjorde det verdt å kjøpe en PS4 var bloodborne. Det spillet alene gjorde at jeg måtte ha konsollen. Alle de andre spille var enten uinteressante eller hadde lav kvalitet. Hvorfor skal man kjøpe en ny konsoll for å få nøyaktig de samme spillene som på forrige generasjon? Jeg forstår det ikke...

Men, hvis du kjøpte PS4 for å spille CoD, Fifa og GTA5, så er det selvfølgelig ditt valg. Men de spillene er ikke "system sellers". De er ikke eksklusive, ps3 utgavene var gode, og det var ikke mye nytt i PS4 utgaven.

Hvis du mener en stor diversitet i lanseringspill (uansett kvalitet og eksklusivitet) er så viktig så tror jeg du tar feil. Folk kjøpte 360 bare fordi de visste Halo 3 kom til å dukke opp på konsollen en eller annen gang. Mange kjøpte Ps3 bare for å spille FF versus 13 og The last guardian (sucks to be them). Sterke, ikoniske, eksklusiver kan alene selge en konsoll. Zelda er helt klart et sånt spill. Det at jeg nevner andre spill som kommer senere til Switch er bare for å beskrive at det faktisk kommer en rekke "must have" spill til konsollen allerede i år. Det er mye mer enn man kan si om det første året til PS4 og X1.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Og du snakker som en gamer som syns last gen skytespill oppskalert til 1080p er den flotteste "oppfinnelsen" siden brødskive med gulost.


Det er jo ikke det jeg sier i det hele tatt.

Siterer Crazy Kraken:
Det er også ironisk at du klager på at Switch bare får ports av gamle spill, for det var jo nøyaktig det samme med X1 og PS4! Eller så kom spillene samtidig til både ps3 og ps4, som resulterte i nesten det samme. Et oppskalert ps3 spill.


Se på titlene jeg skrev i innlegget over. Se på lanseringsårene til hver enkelt port Switch får på release. Synes du virkelig det er det samme som å lansere Det nye CoD, det nye BF, det nye AC og whatever til de nye konsollene noen få uker senere? Teknologihoppet mellom PS3/4 og Xbox 360/One kom aldri til å bli så enormt som PS2/3 og Xbox/360 uansett, så hvorfor ikke bare vente noen uker og få en hel rekke varierte opplevelser med din nye konsoll? Det er det som er poenget, de var ikke "ports" fordi de kom så tett opp mot hverandre. Det er ikke i samme liga som World of Goo som kom solide 9 år i forkant.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg vil si at det første spillet som gjorde det verdt å kjøpe en PS4 var bloodborne


Fair enough det, absolutt, men PS4 hadde ikke solgt på langt nær like bra om det lanserte med kun Bloodborne og ikke disse tre kjente, etablerte seriene, PLUSS en rekke ekslusive titler og nedlastbare goder som Resogun, som den dag i dag regnes som et av de beste PlayStation 4-titlene!

Siterer Crazy Kraken:
Men, hvis du kjøpte PS4 for å spille CoD, Fifa og GTA5, så er det selvfølgelig ditt valg. Men de spillene er ikke "system sellers". De er ikke eksklusive, ps3 utgavene var gode, og det var ikke mye nytt i PS4 utgaven.


Så med en slik tankegang, hvordan kan du kalle Zelda en "system seller"? Breath of the Wild er ikke ekslusivt, det er marginal forskjell på Wii U-utgaven, og det er ingenting ekstra i Switch-utgaven, innholdsmessig.

Siterer Crazy Kraken:
Hvis du mener en stor diversitet i lanseringspill (uansett kvalitet og eksklusivitet) er så viktig så tror jeg du tar feil.


Det tror ikke jeg. Det er viktig å spre ut markedet sitt så mye som mulig, og ikke låse seg selv til ett enkelt spill som skal redde hele konsollen. Det er ikke rart Nintendo sine salgstall minker, fordi de blir dårligere og dårlige til å beholde andre enn sine beinharde fans. De har så å si null tredjepart-støtte, og det er viktigere enn du tydeligvis tror å ha kjøtt på beina. Giganter som CoD, BF og AC på release hjelper med denne problemstillingen.

Siterer Crazy Kraken:
Mange kjøpte Ps3 bare for å spille FF versus 13 og The last guardian


Jeg gjorde hvertfall ikke det. Tror det er en god del som gjorde som meg.

Siterer Crazy Kraken:
Det at jeg nevner andre spill som kommer senere til Switch er bare for å beskrive at det faktisk kommer en rekke "must have" spill til konsollen allerede i år.


Arms er must have? Splatoon 2? En port av Mario Kart 8? Aiai. Zelda og Mario Odyssey er flaggskipene i år, du kan komme tilbake til meg og peke nese hvis salgstallene på alle disse titlene ikke reflekterer dette i 2018. Det var dårlig med must have-spill til PS4 og Xbox One første året ja, men den sterke støtten fra tredjepartsutviklere gjorde at dette ikke ble noe problem. Bare se på de enorme salgstallene. DET er mer enn man kan si for Switch, som kommer til å selge mindre. Bare vent.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Teknologihoppet mellom PS3/4 og Xbox 360/One kom aldri til å bli så enormt som PS2/3 og Xbox/360 uansett, så hvorfor ikke bare vente noen uker og få en hel rekke varierte opplevelser med din nye konsoll? Det er det som er poenget


Variert spillopplevelser? Du mener trøtte oppfølgere til serer mange begynte å bli drittlei? Hva er der du har fått for deg nå egentlig? Ser du ikke hva jeg prøver å si? Disse spillene kom ikke med noe nytt, og/eller var dårlige. Du går utifra at vedkommende skulle kjøpe PS4 med en gang uansett, og da er det klart at man ikke taper noe på å kjøpe PS4 utgaven, men de er ikke en grunn til å kjøpe konsollen. Det er ingen som påstår at world of goo er en system seller heller.

Siterer Predator:
Så med en slik tankegang, hvordan kan du kalle Zelda en "system seller"? Breath of the Wild er ikke ekslusivt, det er marginal forskjell på Wii U-utgaven, og det er ingenting ekstra i Switch-utgaven, innholdsmessig.


Fordi det er en kjent serie som er nintendo eksklusiv. Som tidligere sagt så solgte wii u ekstremt dårlig. Effekten av dette er at for folk flest, så er switch den eneste muligheten for å spille det nye zelda. Dette argumentet stemmer naturligvis ikke for hardcore fansen, men du tar feil når du sier at det ikke er noen forskjell på versjonene. Nye Zelda til Switch kan man naturligvis ta med seg og spille hvor som helst. Å ta med seg et mainline AAA Zelda spill hvor som helst er en veldig kul funksjon.

Fifa, cod, gta5, bf4, og AC er ikke eksklusive til noe merke. De burde derfor veie lite i valget av en ny konsoll, ihvertfall hvis man har en PC.

Siterer Predator:
Arms er must have? Splatoon 2? En port av Mario Kart 8?


Langt mer spennende enn cod, bf, ac, gta osv ihvertfall.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Variert spillopplevelser?
¨

Førstepersons-skytespill, bilspill, actioneventyr i en åpen verden, online, singleplayer også videre er varierte spillopplevelser.

Siterer Crazy Kraken:
Du går utifra at vedkommende skulle kjøpe PS4 med en gang uansett, og da er det klart at man ikke taper noe på å kjøpe PS4 utgaven, men de er ikke en grunn til å kjøpe konsollen.


Fra november 2013 og ut solgte PS4 4.2 millioner enheter. Sterke tall. Jeg prøver bare å si at det varierte galleriet med spill hadde noe å si.

Siterer Crazy Kraken:
Disse spillene kom ikke med noe nytt, og/eller var dårlige.


Jeg synes ikke spillene jeg nevnte er noe særlig bra, jeg nevnte dem for flere grunner enn kvaliteten, som jeg egentlig aldri nevnte. Salgstall på spillene viser at det er interesse, og det viser viktigheten med å ha støtten til store tredjepartstøtte som Ubisoft, Activision og EA.

Siterer Crazy Kraken:
. Nye Zelda til Switch kan man naturligvis ta med seg og spille hvor som helst. Å ta med seg et mainline AAA Zelda spill hvor som helst er en veldig kul funksjon.


Sant nok.

Siterer Crazy Kraken:
Fifa, cod, gta5, bf4, og AC er ikke eksklusive til noe merke. De burde derfor veie lite i valget av en ny konsoll, ihvertfall hvis man har en PC.


Men de er ikke på Nintendo Switch, med unntak av FIFA 18. Så det kommer til å svekke salgstall. Jeg spiller ikke CoD, jeg spiller ikke BF, og jeg spiller ikke AC. Jeg sier ikke at disse er bedre spill enn Zelda eller whatever. Jeg sier at de bidro til en langt mer variert, sterke launch lineup enn Nintendo Switch som viser at de har sterk støtte av store spillere i industrien, som gjør valget mellom en PS4/Xbox One og en Nintendo Switch for de som ikke er hardcore Nintendo-gutter veldig enkelt.>
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Vi trenger sånne konsolldiskusjoner blant veteraner ofte. Her holder begge seg til saken, det er god (om ikke litt amper) stemning og ingen personangrep. Viktig å fjerne denne "redd for å diskutere" mentaliteten.
Siterer Predator:
Førstepersons-skytespill, bilspill, actioneventyr i en åpen verden, online, singleplayer også videre er varierte spillopplevelser.


Og det samme vil Switch også ha etter veldig kort tid, bortsett fra at spillene også er langt mer unike, eksklusive (ihvertfall til nintendo), og vil antageligvis holde like høy kvalitet som alle se andre store Nintendo spillene. Dette er langt mer verdifullt etter min mening. Nye Zelda, MK8, Splatoon 2 og Arms er fra helt ulike sjangere og vil derfor gi en variert spill opplevelse.

Siterer Predator:
Salgstall på spillene viser at det er interesse, og det viser viktigheten med å ha støtten til store tredjepartstøtte som Ubisoft, Activision og EA.


Det du snakker om her er korrelasjon, og ikke årsak. Du vet ikke om konsollen solgte godt fordi spillene var tilgjengelige, eller om spillene solgte godt fordi mange kjøpte en PS4 og trengte spill å spille på den. Jeg tror du undervurderer hva selve grunnen til et konsollkjøp er. Pris, teknologi, merkenavn osv har mye makt. Eller omvendt. X1 solgte helt elendig i starten og hadde nesten de samme spillene som PS4 (pga få eksklusiver på begge konsoller), men det har nok mye med de tidlige kinect og trade inn reglene MS hadde på sin konsoll.

Jobben Nintendo har gjort med markedsføring av Switch kan alene være nok til at konsollen selger mye bedre enn Wii U. Wii ble feks solgt bare på konseptet alene og hadde veldig få gode spill i starten. Dette kom etterhvert.

Siterer Predator:
Men de er ikke på Nintendo Switch, med unntak av FIFA 18. Så det kommer til å svekke salgstall.


Det tror ikke jeg. Nå har jeg ikke sjekket salgstallene på tilsvarende spill til Wii og Wii U, men jeg mener å huske at det ikke var spesielt imponerende. Det hjalp ikke Wii U at Ubisoft støttet konsollen, og de endte med å trekke seg fra prosjektet nettopp fordi spillene de gav ut ikke solgte godt nok. Jeg er ganske sikker på at Nintendo fansen hovedsakelig kjøper en ny Nintendo konsoll for å få de unike spillene på de konsollene. Slik var det tross alt for Playstation også, som hadde helt unike serier som det var verdt å kjøpe konsollen for. Hvis du går tilbake til Xbox og PS2 så var de fleste store spillene eksklusive.

Men, jeg kan være enig i at det kunne vært et par spill til tilgjengelig til switch i løpet av de første månedene. Ikke cod, bf, og ac, men heller et Monster Hunter. Jeg er ikke den største fanen av denne serien, men Japanere elsker serien. Her tror jeg også det hadde vært nok å porte dey nyeste Monster hunter til 3ds (generations?) til Switch. Det hadde utvilsomt hatt mye å si for salget av konsollen.

Samtidig mener jeg remakes av Wii u spill er et nødvendig onde. Veldig synd for wii u eierne, men viktig for å øke spillbiblioteket til Switch med gode Nintendo eksklusiver som folk har lyst til å prøve.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
For min egen del, husker jeg at jeg kjøpte PS4 i all hovedsak på grunn av konsollen og ikke spillene. Et av de første spillene jeg kjøpte var vel Thief og det var ikke mye å hoppe i taket for...
Men jeg har eid alle PS-konsollene og PS4 ble derfor et obligatorisk kjøp.

Med Nintendo merker jeg nå at jeg er i ferd med å gli over på motsatt side. Jeg begynner å bli smått lei all gimmicken, klønete kontroller og middelmådig brukervennlighet. Synes PS4 har vært flere støvelkast over Wii U på det området og jeg tror ikke Nintendo kommer til å helrenovere seg selv med Switch.

Nintendo har derimot spillene og det er det som kommer til å rettferdiggjøre et kjøp for meg. Men som sagt, det er kun Zelda som er interessant enn så lenge.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Crazy Kraken:
Jobben Nintendo har gjort med markedsføring av Switch kan alene være nok til at konsollen selger mye bedre enn Wii U. Wii ble feks solgt bare på konseptet alene og hadde veldig få gode spill i starten. Dette kom etterhvert.


Det virker som Nintendo allerede har gjort en bedre jobb med dette. Konsepttraileren rettet seg direkte mot et mer voksent publikum og viste tydelig at dette er noe nytt og unikt. I tillegg har de smacket til med en Super Bowl-reklame. Det virker som de har lært litt fra Wii U.

Siterer Crazy Kraken:
Monster Hunter.


Et MH-spill på Switch så fort som mulig, ville vært enormt. Jeg er stor fan av serien og MH på Switch passer serien perfekt. Jeg kommer til å kjøpe det spillet så fort det kommer ut.

Når det gjelder tredjepartsstøtten er dette de andre konsollenes styrke og svakhet. Om du eier One eller PS4 er mindre relevant om du vil spille flesteparten av de gode spillene på konsollene. Nintendo-konsollene har de siste generasjonene hatt flere gode eksklusive spill, så hvis du vil spille dem, må du eie en Nintendo-konsoll. Hvis du liker den type spill Nintendo lager, så. Som nevnt har garantert mange av de nye Switch-eierne ikke Wii U fra før av, og de vil gå etter Mario Kart og Splatoon i stor grad uten å nøle. Jeg tror disse spillene vil selge konsollen like mye som Zelda.

Siterer Glorfindel:
Nintendo har derimot spillene og det er det som kommer til å rettferdiggjøre et kjøp for meg. Men som sagt, det er kun Zelda som er interessant enn så lenge.


For noen Wii U-eiere er det kanskje like greit å vente til Mario.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg begynner å bli smått lei all gimmicken, klønete kontroller og middelmådig brukervennlighet.


Helt enig med deg! Jeg vil mye heller se innovasjon i gameplay istedenfor i selve hardware. Wii er en konsoll jeg husker for de gode spillene og ikke motion control tullball. Det jeg liker med Switch så langt er at gimmicken ikke er like ille som med wii og wii u. Spillene spilles på samme måte som tradisjonelle konsoller, selv når den er i håndholdt modus. Det kommer altså ikke i veien for spilldesignet! Det at konsollen er svak bryr meg ekstremt lite. Godt design er alt som trengs. Spiller Silent Hill 1 for første gang nå og det er kjempebra. Det har holdt seg godt fordi det er så godt designet.

Siterer remote:
Det virker som de har lært litt fra Wii U.


Absolutt! Jeg syns forsåvidt wii u var en god konsoll med tanke på spill, selv om den manglet de virkelig store spillene (nytt Mario, nytt zelda, nytt metroid osv). Håper Switch får flere store eksklusiver.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!