Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Silent Hill ~ Offisiell tråd ~


yami kim:


***** SPOILER ***** ***** SPOILER *****
***** SPOILER *****#



Du ser Pyramid Head 2 ganger i spillet i slike cutscenes, men får aldri slåss mot han eller ha nærkontakt
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
skulle likt å hatt silent hill 1 på ps1. Jeg har det jo på *host* pc...
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Er Silent Hill 1 veldi bra eller er det dårlig i forhold til de andre SH spillene?
  • 0
Nei det er minst like bra, men det er såklart gammelt.
This is great banter, it really is.
  • 0
James Sunderland i SH2 er en egoistisk pervers gris !
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Nå har jeg runna Silent Hill 1! Spillet var kjempebra! Litt stive kontrollere, men ikke noe problem å bli vandt med det. PS1 spill har en tendens til å se litt stygge ut på moderne TVer (eller generelt) men på PS Vita var faktisk grafikken utrolig bra. Her snakker vi kanskje om et av de peneste spillene til PS1.

Dessverre fikk jeg "Bad ending", men jeg har en save rett før det jeg hoppet over så jeg kommer til å loade og gjøre slutten på nytt. Tar kanskje litt over en time, burde gå greit.

Anbefaler alle som er fans av serien men som ikke har spilt 1ern å gi det en sjanse!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Og nå har jeg runna gjort slutten av spillet på nytt og fikk "Good +" endingen! Ah, for et fantastisk spill!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Et Silent Hill spill som anbefales på det sterkeste er 3'ern i serien. Storyen er ganske interessant og man blir virkelig sugd inn i spillet. Den er også ekstremt skummelt, spesielt den ene scenen i tivoli området er det sjukeste i spillet. Hva jeg mener med det, får dere prøve ut selv.
Har du PS2 så anbefales spillet til PS2 konsollen, fordi SH HD Collection er helt på tryne. Mye lagging og grafiske problemer. Dessuten så er alle originale stemmene i SH3, frs PS2 byttet ut med helt andre personer. Opplevelsen er ikke det samme. I tillegg har det blitt endringer i bruk av musikken i spillet et par steder, enn det var i originalen til PS2.
Solidus95
  • 0
Siterer Solidus95:
Et Silent Hill spill som anbefales på det sterkeste er 3'ern i serien.


Enig! Her har jeg ikke så mye annet å tilføye enn at 3ern sin historie bygger på 1ern, men at hvis man aldri har spilt et SH spill før så burde man kanskje ikke starte med 1ern. Som dere kan lese over så syns jeg Silent Hill (1) til PS1 (eller i mitt tilfelle: Vita) var utrolig bra, men jeg tror ikke det er det enkleste spillet å begynne med for folk flest. Derfor syns jeg kanskje 2ern er det beste spillet å starte med (og min personlige favoritt) nettopp fordi det står best alene.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Solidus95:Et Silent Hill spill som anbefales på det sterkeste er 3'ern i serien.

Enig! Her har jeg ikke så mye annet å tilføye enn at 3ern sin historie bygger på 1ern, men at hvis man aldri har spilt et SH spill før så burde man kanskje ikke starte med 1ern. Som dere kan lese over så syns jeg Silent Hill (1) til PS1 (eller i mitt tilfelle: Vita) var utrolig bra, men jeg tror ikke det er det enkleste spillet å begynne med for folk flest. Derfor syns jeg kanskje 2ern er det beste spillet å starte med (og min personlige favoritt) nettopp fordi det står best alene.


Skal man følge historien kronologisk blir det vel Silent Hill 1 > Silent Hill Shattered Memories > Silent Hill 3. De andre i serien som: 2, 4, Homecoming, Downpour, Origins, Book of Memories. Disse har eget historiedel som ikke bygger på de forrige spillene, men som kan inneholde områder, hint, easter eggs, osv. fra tidligere spill.

Chrissdoffen: Om du virkelig er ute etter et ordentlig skrekkspill fra Silent Hill serien så anbefales 3'ern på det sterkeste. Den er rett og slett grusom innen skrekk, blod og gørr. Men jeg anbefaler deg å heller spille PS2 versjonen fordi den er MYE bedre enn HD Collection til PS3. Ellers kan du prøve ut Silent Hill 4: The Room. Den er ikke like skummelt, men heller bygger på å stresse og syke deg skikkelig ut. Tror du selv skal se på gameplay av det, enn at jeg forteller mer om 4'ern.
Solidus95
  • 0
Shattered Memories er en slags remake av 1ern og står alene. 4ern (som er det siste "ekte" SH spillet) henger bare løst sammen med de tre første. Alle de andre spillene er dritt. Downpour er et av de kjedeligste spillene jeg noen gang har spilt.

Tror heller ikke det er noe vits i å gi tips til Chrissdoffen, for den posten han skrev er fra 2009 og jeg kan ikke huske at han har vært veldig aktiv her.

Silent Hill er nok (dessverre) en serie som folk flest har glemt eller ikke er interessert i lenger. Det er nå flere elendige spill i serien enn gode spill og SH3 (det siste virkelig gode spillet i serien) kom ut i 2003. Det er latterlig mange år siden, og serien er i dag hva jeg vil regne som "død". Det er selvølgelig utrolig trist, fordi SH uten tvil har vært en av de viktigste seriene innen gaming med tanke på psykologisk horror, skrekk osv. Det er også en av mine favorittserier. SH trenger en (soft) reboot, som Resident Evil fikk med RE7, men Konami har nok ingen planer om dette etter at de kansellerte "Silent Hills" og med tanke på hvordan de ødela Metal Gear Solid 5. #FuckKonami

SH 1-3 er spill alle horror fans burde spille, men ikke alle har en PS2 lenger og HD remaken er elendig! Det er virkelig ingen enkel måte å oppleve SH spillene på lenger, og derfor er serien på mange måter død. Det beste som kan skje med serien er at Konami selger rettighetene til en annen utgiver som tør å satse på serien igjen og vet hva som skal til for å lage et moderne Silent Hill og noen gode HD remakes. Capcom kanskje?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
SH trenger en (soft) reboot, som Resident Evil fikk med RE7
Det hadde nok ikke gjort noe som helst det.

Siterer Crazy Kraken:
SH 1-3 er spill alle horror fans burde spille, men ikke alle har en PS2 lenger og HD remaken er elendig!

Ja , det er vel litt det som er problemet, man kan jo alltids emulere 2 og 3 eller forsåvidt 1 og 4 da. Eller kjøpe de på pc hvis man klarer å finne pc versjoenen, pc versjonen skal vist nok være relativ greit i følge de som har spilt det der. Er jo å synd de ikke er tillgjenglig via psn classics etc. Må få spilt 1 selv engang, spilt litt av 3, men ja hd versjonen var eleldnig og det var litt for ekkelt, hadde det kommet på psn classic eller noe så hadde jeg nok kjøpt det med engang, runnet 2 ern via ps2 emulator og det er helt konge.


Siterer Crazy Kraken:
Det beste som kan skje med serien er at Konami selger rettighetene til en annen utgiver som tør å satse på serien igjen og vet hva som skal til for å lage et moderne Silent Hill og noen gode HD remakes. Capcom kanskje?

Capcom har vel tatts seg litt opp i det siste med re 7 men, det var en periode hvor jeg minres de lagde mye dårlige spill, men, ja det er nok det beste alternativet.
  • 0
Siterer Xtord:
Det hadde nok ikke gjort noe som helst det.


Hvorfor ikke?

Siterer Xtord:
Capcom har vel tatts seg litt opp i det siste med re 7 men, det var en periode hvor jeg minres de lagde mye dårlige spill, men, ja det er nok det beste alternativet.


Joda, men det er nok smartere enn EA eller Activision. Kanskje Sony kunne vært utgiver?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvorfor ikke?

Formulert det kanskje litt feil, men jeg er helt enig og hadde ikke hatt noe som helst i mot en soft remake av silent hill. Har jo begynt å bli mer glad i horror sjangeren så lenge det ikke er ekstremt mye jump scares.

Siterer Crazy Kraken:
Joda, men det er nok smartere enn EA eller Activision. Kanskje Sony kunne vært utgiver?

Det er jeg enig i. Ja sony hadde vært et alternativ, men enig at heller Capcom den Ea og activision.
  • 0
Siterer Xtord:
Har jo begynt å bli mer glad i horror sjangeren så lenge det ikke er ekstremt mye jump scares.


Og det er derfor jeg liker SH så godt, nettopp fordi det IKKE er jumpscares! Derimot er det stemningen som gjør det ekkelt og skummelt. I love it
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Derimot er det stemningen som gjør det ekkelt og skummelt. I love it

Ja, skjønner og det var jo akkurat det som gjorde at jeg like 2 ern så godt og har lyst å gi 1 forsøk, samt prøve 3 engang til.
  • 0
Husker dere hvor ekkelt den tivoli området i Silent Hill 3 var? Tror det skjønner hva jeg prøver å sikte til (prøver å unngå spoiler for andre som enda ikke har prøvd). Første gangen jeg fikk oppleve det fikk jeg rene gåsehud og ble skjelven i kroppen
Solidus95
  • 0
Prøvde nå nettopp 1'ern på PS3. Skrudde av konsollen rett etter at jeg møtte de små rottene. Var jo drit skummelt når de kommer mot meg!
  • 0
Siterer Ayub Dizaei:
Prøvde nå nettopp 1'ern på PS3. Skrudde av konsollen rett etter at jeg møtte de små rottene. Var jo drit skummelt når de kommer mot meg!


Hæ! Du kan ikke gi deg allerede, det blir tross alt mye verre!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Skal gi den en sjanse til. Rundet nylig Silent Hill Origins etter x-antall ganger på PSP/PSVita. Led meg forbi mot slutten, er jo like skummelt som tidligere! PS: spilte i mørket med hodetelefoner på.

Skal gi SH1 en ny sjanse i kveld. I accept the challenge!
  • 0
Siterer Ayub Dizaei:
Skal gi den en sjanse til. Rundet nylig Silent Hill Origins etter x-antall ganger på PSP/PSVita. Led meg forbi mot slutten, er jo like skummelt som tidligere! PS: spilte i mørket med hodetelefoner på.


Origins er ikke regnet for å være et av de gode spillene i serien, men selv liker jeg det faktisk ganske godt! Det var helt utrolig da det kom ut på PSP way back in the day.

Siterer Ayub Dizaei:
Skal gi SH1 en ny sjanse i kveld. I accept the challenge!


Ah, perfekt! Husk å save regelmessig, og bruk ulike save "slots" med gjevne intervaller. Det er noen ulike slutter i spillet, så det kan være godt å ha en save (eller 3) å hoppe tilbake til for å få en annen slutt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ja, du har rett med Origins, men at de har fått til en slik spill til PSP er ganske bra. Selv liker jeg den veldig. SH1 har som du sier ulike endinger, men tror ikke den har like mange som Shattered Memories har.
  • 0
Nå som det er halloween så er tiden inne for å spille litt av hvert fra skrekk-sjangeren. Her er det Silent Hill 1 som gjelder, og det er så sykt å se at spillet fremdeles skremmer livskiten ut av meg!
  • 0
Siterer Ayub Dizaei:
Nå som det er halloween så er tiden inne for å spille litt av hvert fra skrekk-sjangeren. Her er det Silent Hill 1 som gjelder, og det er så sykt å se at spillet fremdeles skremmer livskiten ut av meg!


Aldri spilt, elsker jo å bli skremt, sååååå.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!