Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn ~ Offisiell tråd ~


Final Fantasy XIV: A Realm Reborn er et MMORPG utviklet av Square Enix og sluppet i 2013. FFXIV stammer opprinnelig fra 2010, men ble tatt svært dårlig imot av spillverdenen. Dette resulterte i at Square Enix byttet ut store deler av teamet og helrenoverte hele spillet. A Realm Reborn ble sluttresultatet, som også fikk en mye bedre mottakelse enn forgjengeren.

A Realm Reborn er et ganske typisk MMO, med svært velkjente elementer for sjangeren. Karakteren lager du selv, ved å velge mellom 6 ulike raser. Deretter kan du velge mellom 9 startklasser. Kampsystemet er lett gjenkjennelig fra f.eks. World of Warcraft, hvor du angriper fienden ved å bevege deg fritt og velge mellom ulike evner på skjermen. Spillet bringer deg gjennom en hovedhistorie, samt inkluderer sideoppdrag, dungeons, jaktutfordringer og FATE's, som er ulike scenarier som dukker opp tilfeldig i verden. F.eks. å drepe en mer formidabel fiende, som ofte krever flere spillere.

En interessant nyvinning i A Realm Reborn, er at du etterhvert kan kombinere ulike klasser og påta deg forskjellige "jobber". Dette gjør at det totalt er 22 klasser å velge mellom og alle kan levles og spilles på én karakter. Dette gjelder også de tradisjonelle "yrkene" hvor du kan produsere våpen, utstyr, trylledrikker osv.

Spillet finnes på PC, PS3 og PS4 og krever en månedlig betaling for å spille. Cross-play eksisterer også i spillet, slik at en med PC-versjonen kan spille med personer på konsoll og visa versa. Det er også verdt å nevne at du ikke behøver PS+ for å spille PS4 versjonen, bare den månedlige summen.

Nylig fikk spillet sin første utvidelse: Heavensward som drar opp makslevelet fra 50 til 60, innfører en ny rase, 3 nye "jobber", nye områder, oppdrag osv.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Dobbelpost, men føler ikke at dette passet inn i førsteposten.

Har nylig begynt å spille det som for alvor kan se ut til å være det første MMO'et som klarer rive meg vekk fra WoW (selv om det begynner å bli en god stund siden jeg spilte særlig aktivt).

Spiller på serveren Shiva. Karakteren min heter Leilah Lightseeker. Så om det er noen som spiller, eller har lyst til å prøve det ut, er det bare å legge meg til
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Har spilt trialen frem til level 20. Er gjerne med å spille med noen her.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Har forsåvidt levlet opp en archer på Zodiark nå også. Skrik ut om noen skulle finne på å dumpe innom en av de serverne.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Plukket opp Heavensward på Steam-salget og ble smått motivert til å spille litt igjen. Har veldig lyst til å prøve de nye klassene, selv om min høyeste karakter er ikke er mer enn i level 31...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!