Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Den første konsollen du kjøpte


Tittelen beskriver vel det meste. Hva var den første spillkonsollen du kjøpte selv med egne penger? Hadde det noen effekt på deg som gamer?

PS3 var mitt første kjøp i 2009. Etter å ha vært en Nintendo-fanboy over en lengre periode (for alltid), hadde jeg lyst på god grafikk, online og spill som CoD og Fifa. Veldig rart å tenke tilbake på den tiden. Nå har jeg hatt den i fem år og jeg er veldig glad for at jeg kjøpte den. Multiplatform-spill som DmC, Tomb Raider og Guacamelee! (tidligere eksklusiv), og eksklusive spill som Ratchet & Clank: A Crack in Time, Journey og Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars har gjort PS3 til en av mine favorittspillkonsoller.
  • 0
Vokste opp med NES, SNES og N64, til tross for å være født så sent som 1996, og familien min har hatt både GameCube og Wii etter dette, og nå Wii U. Og jeg fikk også en GBA i julegave rundt 2004, eller noe, med Pokémon Sapphire, min første egne spillkonsoll. Og med så stort fokus på Nintendo i familien, til tross for at mine brødre gikk over til PS3, var det vel klart at jeg skulle bli en liten Nintendo Fanboy... Kjøpte min egen Wii så sent som 2010, med blant annet Twilight Princess. Kjøpte også spill som Smash Bros. og Metroid, og Skyward Sword når det kom.

Var nok en fanboy frem til litt før Wii U ble sluppet, og selv om jeg sikkert har den fanboyen inni meg enda, forholder jeg meg så nøytral som jeg kan når jeg diskuterer spill med folk som ikke er store Nintendo fans.

Hvor stor virkning Wii hadde på meg som gamer i dag er jeg ikke sikker, men den hadde Zelda, og Zelda er nok rene grunnen til at jeg er gamer i dag. Nå har jeg sakte begynt å prøve meg frem på PC i tillegg, og valget for en tredjepartsplatform står mellom PC og PS4.
  • 0
Den første konsollen jeg selv betalte for må vel ha vært Wii. Jeg ble egentlig ikke ordentlig Nintendo/Zelda frelst før jeg kjøpte GameCube, men der spilte jeg Collector's Edition + WindWaker og da var det gjort. Så når jeg kjøpte Wii, så kjøpte jeg selvfølgelig Twilight Princess ved siden av. Det er fortsatt en stor grunn til at Zelda fremdeles er en av favorittseriene.

Må vel også si at Wii er en av de beste konsollene jeg har hatt. Twilight Princess, Skyward Sword, Super Mario Galaxy 1 + 2, Mario Kart Wii, Super Smash Bros. Brawl, The Last Story og the one and only: Xenoblade Chronicles. Utrolig mange gode spill, i tillegg til alle jeg lastet ned på Virtual Console. Den fortjener definitivt en æresplass i hylla.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
^ Også, 3DS, som teknisk sett er min andre konsoll jeg kjøpte selv, har nok hatt stor innvirkning på meg, og er nok min favoritt konsoll noen sinne. Hadde jeg bare hatt bedre tid til å spille på den...
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Den første konsollen jeg kjøpte har jeg ikke kjøpt enda.

Jeg har spilt siden SNES som vi lånte av en eller annen i familien. PS1 fikk jeg til jul, men delte mye med pappa. PS2 gjorde jeg arbeid i huset og på tomten generelt for å fortjene den. PS3 fikk jeg også på samme grunnlag siden jeg ikke fikk jobb før et år etterpå sånn omtrent. PS4 blir nok den første jeg skaffer med egne opptjente midler. Alt går, men det smaker egentlig best slik.

Med tanke på de neste pokemon-spillene som kommer så må jeg også skaffe meg 3DS. Tredje-generasjon med pokemon er den siste gode generasjonen. 1 - 3 er win. Resten bryr jeg meg lite om.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Min første konsoll var Sega Master System II, og den kjøpte jeg for "egne" penger - også kjent som oppsparte bursdagspenger og ukentlige tilskudd.

Den definerte meg i den grad at jeg spilte Alex Kidd og Wonder Boy i stedet for Mario. Dessuten hadde jag bare én i klassen jeg kunne byttelåne spill med (Nintendo-folket hadde mange flere). Selv om jeg selvfølgelig har spilt mye Mario, så har jeg aldri vokst opp med de spillene like tett på kroppen/hjertet som mange andre. Usikkert om jeg har tatt skade av det eller ikke...
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
I likhet med trådstarter kjøpte jeg min PS3 i 2009, men mest sannsynlig var det et resultat av bursdagspengene jeg fikk det året.

Så den første spillkonsollen jeg har kjøpt helt og holdent for egne penger fant sted så tidlig som igår, når jeg etter flere besøk hos Playcom på usannsynlig vis fikk kjøpe PS4 konsollen som i hovedsak var reservert til en annen, som ikke kom og hentet den innen de stengte.

Prisen på 4395 er utvilsomt den høyeste summen jeg har betalt med kort før, så nå venter jeg bare på lønning til helgen. Nå har jeg jo heldigvis jobb som hindrer meg i å blakke meg totalt, så det er et tegn på selvstendighet.

Effekten får jeg nok ikke føle før jeg har begynt på Watch Dogs, men nå kunne jeg ikke gledet meg mer til å slå kloa i DEDSEC Edition!
  • 0
Siterer Jurginator:
PS3 var mitt første kjøp i 2009.


Siterer SirThomas:
I likhet med trådstarter kjøpte jeg min PS3 i 2009


Rimelig sikker på at det var samme år som jeg kjøpte den også. Husker dere hvor mye dere betalte for den? Den lå jo på latterlige 6000 ved lansering....
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Glorfindel:
Rimelig sikker på at det var samme år som jeg kjøpte den også. Husker dere hvor mye dere betalte for den? Den lå jo på latterlige 6000 ved lansering....


Jeg kjøpte min litt etter. Egentlig var det en bundle med et EA sportsspill som ikke var Fifa og Mirrors Edge. Men fikk Killzone 2 og GTA IV i stedet pga feil på esken. Kjøpte også Fallout 3, et spill som faktisk fikk pappa til å ville prøve. Betalte vel 4k.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Glorfindel:
Rimelig sikker på at det var samme år som jeg kjøpte den også. Husker dere hvor mye dere betalte for den? Den lå jo på latterlige 6000 ved lansering....

Tror den var mye billigere da jeg kjøpte den, men jeg kan ikke huske det eksakt. Magefølelsen min sier mellom 2000-3000
  • 0
Siterer gnyg:
Betalte vel 4k.


Siterer Jurginator:
Magefølelsen min sier mellom 2000-3000


Kan nok stemme rimelig bra det. Jeg er bombesikker på at jeg betalte 2990 for min.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Første jeg kjøpte selv* var Wii, det var den siste de hadde igjen i butikken hehe. Var også min første ikke-håndholdte konsoll, hadde tidligere fått GBA og DS av foreldre, men ikke noen "home console" (selv om jeg hadde lyst på Gamecube...)
Var allerede Nintendo-fan, men ble enda mer NIntendo-og spillinteressert etter Wii.

*Teknisk sett var den en DS Lite som jeg kjøpte da ene hengselen på original DS løsnet, men hadde allerede DS fra før som mer eller mindre er det samme. Jeg skriver om første gang jeg kjøpte en helt ny konsoll.
Take off every zig, for great justice
  • 0
Den første konsollen jeg selv kjøpte var en Nintendo 8-bit i 1987( tror jeg det var) når jeg var 12 år gammel, sparte penger fra bursdag, gjorde små jobber hjemme og smisket for besteforeldrene mine, tok sin tid men hadde etter 2-3 måneder spart nok til både konsollen og et spill.

Var en av de første i venneflokken som fikk tak i konsollen så husker jeg var meget populær etter det, tør nesten ikke tenke på hvor mye penger man har brukt på spill relaterte produkter gjennom årene, noen ville nok kalt det sløsing med penger men noe skal jo pengene brukes til.
  • 0
Min første var vel Gamecube, i...aner ikke hvilket år. Men husker jeg ønsket meg Gamecube til jul, men fikk PS2 istedenfor. Så da kjøpte jeg Gamecube selv, når den kustet rundt 900 Kr.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Den aller første jeg kjøpte selv var GBA
  • 0
Den første som jeg kjøpte selv var faktisk Xbox 360! Det var rundt 2008-09. Men spilte mye Gamecube,PS1 og PS2 før den tid.
  • 0
Den første konsollen jeg betalte for med egne penger må ha vært den brukte Xbox 360en jeg kjøpte av en kamerat. 5 spill, lader og vanlig utstyr for 1500kr, antakeligvis i 2008. Jeg ville prøve ut konsoll spilling skikkelig igjen etter flere års pause (mye på grunn av World of Warcraft), fordi jeg nylig hadde flyttet for meg selv med en kamerat, og merket at jeg satt pris på Xboxen hans når jeg fikk låne den.

Hadde det ikke vært for at kameratene mine hadde Xbox, i tillegg til at PSN serverene var nede akkurat da jeg skulle skaffe konsoll, hadde jeg kjøpt en PS3.
  • 0
Min første konsoll jeg kjøpte for egne penger var Wii. Jeg hadde spart på pengene etter salget av min kjære Gamecube, og kjøpte den vel for rundt 2500 kr med Twilight Princess. Hadde i utgangspunktet forhåndsbestilt den, men pga. høy etterspørsel så fikk jeg den først drøyt to uker etter lanseringen. Uansett; jeg tilbrakte hele jula inne på rommet mitt, fastklistret til TV-skjermen, veivende med Wii-remoten i hånden
Everything is better with some wine in the belly.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!