Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

E3 (2014) ~ Offisiell tråd ~


Siterer Crazy Kraken:
Så hvordan skal jeg klare å velge? What to do? Hvis dere skulle valgt bare en av de nye konsollene, og la oss nå si at dere ikke hadde en PC for å game på, hva hadde dere valgt da?


Både Sony og Nintendo har eksklusiver jeg er interessert i, noe som naturlig nok har fått meg til å kjøpe både PS4 og Wii U.

Siden du utelukker PC, så blir det plutselig litt verre å velge kun én konsoll. For å sette ting opp mot hverandre, så kunne jeg hvertfall ikke klart meg uten MGS eller Zelda. Etter å ha spilt Xenoblade, tror jeg heller ikke jeg kunne klart meg uten "X". Smash Bros. og Mario Kart er også serier jeg alltid har likt veldig godt og dermed begynner det rent spillmessig å tippe i favør Wii U.

Angående konsollen så er den jo ikke like kraftig som PS4, men det har virkelig ikke vært noe problem til nå heller. Kan si meg enig i at gamepaden ikke var så spennende som jeg hadde trodd den skulle være, men Pro Controlleren er derimot meget god. Det kan vel også være verdt å nevne at Wii U nå også får støtte for GC-kontrollene.
Wii U har også bakoverkompatibilitet, som for min del hvertfall er en god bonus. PS4 skal jo også få en liknende streamingtjeneste, men den er jeg fortsatt noe skeptisk til.

Prismessig er vel Wii U ca. 1000 kr billigere enn PS4 nå, men med kjøpt av ekstra utstyr som kontroller osv. så går det kanskje opp i opp.

Når alt kommer til alt og hvis jeg absolutt måtte velge kun en av konsollene, så hadde jeg nok til slutt gått for Wii U, rett og slett fordi Nintendo har så mange gode eksklusiver. Men i realiteten, så hadde jeg nok aldri klart å velge kun en av konsollene
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg kan bare ikke vente til Capcom, Nintendo og Ubisofts sin E3 det blir nok bra.
Men håper Nintendo kanskje kan friste litt mer enn de andre.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Siterer Glorfindel:
For å sette ting opp mot hverandre, så kunne jeg hvertfall ikke klart meg uten MGS eller Zelda. Etter å ha spilt Xenoblade, tror jeg heller ikke jeg kunne klart meg uten "X". Smash Bros. og Mario Kart er også serier jeg alltid har likt veldig godt og dermed begynner det rent spillmessig å tippe i favør Wii U.


Ja, og det er det jeg også tenkter. At this point in time, så ser det ut til at Wii U har og før mer spennende spill enn PS4. Men det kommer og ryktes å komme mange spennende spill til PS4 også, som The Last of Us 2, Uncharted 4 er jo på vei, The Last Guardian, Final Fantasy spill, Project Beast (Demons souls 2 eksklusivt til PS4), og sikkert mye annet. Jeg tror det kommer til å ligge veldig likt med tanke på spill en stund, selv om Wii U helt klart leder det løpet nå. MGS5 og Destiny ser også kule ut.

Siterer Glorfindel:
Angående konsollen så er den jo ikke like kraftig som PS4, men det har virkelig ikke vært noe problem til nå heller.


Det er ikke nødvendigvis bare kraften jeg sikter til, men konsollen som en helhetlig enhet. PS4 har integrert strømadapter, og ikke en unik ladekabel til kontrolleren. Dette gjør at konsollen både er mer ryddig og enkel å flytte på/ta med seg. Hvis vi inkluderer software så er det vel heller ikke tvil om at PS4 sin online tjeneste med ps+ er knallbra. At den ikke er bakoverkompitabel er helt klart dust, men jeg har ikke noen Wii spill så at Wii U er det har ikke mye å si for meg heller.

Siterer Glorfindel:
Prismessig er vel Wii U ca. 1000 kr billigere enn PS4 nå, men med kjøpt av ekstra utstyr som kontroller osv. så går det kanskje opp i opp.


Pris er et godt argument og det var derfor jeg i starten tenkte at jeg både skulle ha en Wii U og en PS4 senere når den hadde droppet i pris. Men jeg tror som sagt at jeg ikke burde ha mer enn en konsoll denne generasjonen. Det er jo også dyrt å ha to konsoller om man stadig skal kjøpe kontrollere og ekstrautstyr til begge to. Jeg ønsker ikke det denne generasjonen.

Nå høres det sikkert ut som at jeg allerede har valgt PS4 over Wii U, men det er bare for å argumentere for den siden av saken også. Jeg har ikke bestemt meg for noen ting. Wii U er billig og har endel bra spill, og noen av spillene på den vil jeg virkelig være lei meg for å ikke få spille (bayonetta 2, X, osv) men det samme gjelder PS4.

Heldigvis har jeg skrevet Xbox One ut av regnestykket, så slipper jeg å vurdere alle tre, men å finne den rette konsollen for meg denne generasjonen er et skikkelig hodebry.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ja, og det er det jeg også tenkter. At this point in time, så ser det ut til at Wii U har og før mer spennende spill enn PS4. Men det kommer og ryktes å komme mange spennende spill til PS4 også


Ja, det er jo nettopp det som er problemet. Per dags dato er Wii U mer interessant enn PS4 (som jeg knapt har brukt siden jeg kjøpte den). Men man vet jo at spillene kommer til å komme, og det er fortsatt mye som enda ikke er annonsert. Jeg nevnte MGS5 som et av "must have" spillene til PS4 og slenger du inn FFXV, The Witcher 3 og om det attpåtil skulle vise seg at Dark Cloud 3 og The Last Guardian kommer til konsollen, så haddde det brått vippet over i PS4's favør igjen.

Siterer Crazy Kraken:
PS4 har integrert strømadapter, og ikke en unik ladekabel til kontrolleren. Dette gjør at konsollen både er mer ryddig og enkel å flytte på/ta med seg


Jeg pleier å ha konsollen på ett sted så og si hele tiden, så for min del bryr jeg meg ikke noe særlig om akkurat det. Men, det kan jo så klart være noe å ta med i vurderingen for din del.

Siterer Crazy Kraken:
så er det vel heller ikke tvil om at PS4 sin online tjeneste med ps+ er knallbra


PS + er knall ja og om du har eller har tenkt å f.eks. kjøpe en Vita, så er det jo også veldig gunstig å ha en PS4 i tillegg. Og har du ingen Wii spill fra før, så er bakoverkompabiliteten til Wii U rimelig nytteløs ja.

Siterer Crazy Kraken:
Det er jo også dyrt å ha to konsoller om man stadig skal kjøpe kontrollere og ekstrautstyr til begge to. Jeg ønsker ikke det denne generasjonen.


Jepp. Jeg "gleder" meg til spillene begynner å komme som perler på en snor

Siterer Crazy Kraken:
Nå høres det sikkert ut som at jeg allerede har valgt PS4 over Wii U, men det er bare for å argumentere for den siden av saken også. Jeg har ikke bestemt meg for noen ting. Wii U er billig og har endel bra spill, og noen av spillene på den vil jeg virkelig være lei meg for å ikke få spille (bayonetta 2, X, osv) men det samme gjelder PS4.


Ja, du må nesten bare prøve å sette ting opp mot hverandre på best mulig måte og komme til en beslutning. For min del er spillene det viktigste når jeg skal velge konsoll, men så er jo det igjen noe av det aller vanskeligste å velge mellom nå også. Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg aldri klart å bestemme meg, så jeg føler meg deg.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
slenger du inn FFXV, The Witcher 3 og om det attpåtil skulle vise seg at Dark Cloud 3 og The Last Guardian kommer til konsollen, så haddde det brått vippet over i PS4's favør igjen.


Ja. Det er derfor jeg tror årets E3 kommer til å bli viktig for meg i forhold til valg av konsoll. Vi vet jo ikke om så mange spill som kommer til Wii U i fremtiden heller, men et nyt Zelda og Metroid er vel 100% garantert at kommer.

Siterer Glorfindel:
Jeg pleier å ha konsollen på ett sted så og si hele tiden, så for min del bryr jeg meg ikke noe særlig om akkurat det. Men, det kan jo så klart være noe å ta med i vurderingen for din del.


Joda men det er alle disse tingene sammen. PS4 har en mer "premium" feel om du vil. Wii U ser jo ut som en billig leke, med et dårlig kabelsystem.

Siterer Glorfindel:
PS + er knall ja og om du har eller har tenkt å f.eks. kjøpe en Vita, så er det jo også veldig gunstig å ha en PS4 i tillegg. Og har du ingen Wii spill fra før, så er bakoverkompabiliteten til Wii U rimelig nytteløs ja.


Jeg har en 3DS så jeg kommer nok ikke til å kjøpe en PS Vita, selv om det ser ut som en flott konsoll og PS+ ordningen hadde vært fantastisk.

Siterer Glorfindel:
Jepp. Jeg "gleder" meg til spillene begynner å komme som perler på en snor


Det blir litt som du sier. Hvis Rayman Legends er best på PS4 og man skal spille med venner så må man ha tre kontrollere til. Det er dyrt. Men så vil man jo spille MK8 med venner også, så da må man kjøpe noen kontrollere der også. Greit å kunne bruke GC eller Wii kontrollere for dem som har det, men for oss andre så blir det veldig dyrt.

Siterer Glorfindel:
For min del er spillene det viktigste når jeg skal velge konsoll


Det er det for meg også, men en lekker konsoll med en god kontroller er en stor bonus!

Siterer Glorfindel:
Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg aldri klart å bestemme meg, så jeg føler meg deg.


Haha, ja det er skikkelig dritt. Får håpe det løser seg etter E3. Det er stygt å si det, men jeg håper nesten at Sony gjør det mye bedre enn Nintendo, eller omvendt bare for at valget mitt skal bli enklere.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Greit å kunne bruke GC eller Wii kontrollere for dem som har det, men for oss andre så blir det veldig dyrt.


Ja, det er jo også noe som kan spille inn på konsollvalget. Jeg liker det at mange av Wii U spillene støtter utstyr jeg allerede har fra Wii og nå også GC. Selv om jeg har kjøpt en Pro Controller til Wii U også, så har jeg jo nå nok utstyr til at 4 personer kan spille f.eks. Mario Kart. Men, har du aldri eid en Wii, så kan det bli en ganske dyr affære å gå til innkjøp av en Wii U, med den hensikt å spille flere sammen. Men det samme gjelder jo forsåvidt PS4 også, der du i verste fall må ha flere Dualshock 4-kontroller.

Angående bakoverkompabiliteten til Wii U, så vet jeg heller ikke om du kun tenker å legge fokuset på kommende spill? For hvis ikke, så er det jo ganske mange gode Wii spill som er verdt å plukke opp også. Da kan du jo i så fall få nytte av den funksjonen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men det samme gjelder jo forsåvidt PS4 også, der du i verste fall må ha flere Dualshock 4-kontroller.


Absolutt, men da trenger jeg bare å kjøpe kontrollere til en konsoll. Kontrollere trenger jeg uansett, men med flere konsoller så blir det fort dyrt.

Siterer Glorfindel:
Angående bakoverkompabiliteten til Wii U, så vet jeg heller ikke om du kun tenker å legge fokuset på kommende spill? For hvis ikke, så er det jo ganske mange gode Wii spill som er verdt å plukke opp også. Da kan du jo i så fall få nytte av den funksjonen.


Kommer til å legge fokuset på kommende spill. Forrige generasjon så kjøpte jeg en PS2 for å få med meg de spillene jeg ikke fikk med meg på den konsollen (for to konsollgenerasjoner siden), og selv om jeg ikke direkte angrer på kjøpet da spillene og konsollen er genial så var det bittert å invistere så mye i en gammel konsoll når de aller fleste spillene fikk meget gode HD remakes (det meste bortsett fra Silent Hill).

Med Wii U tenker jeg det samme. Jeg kjøper ikke en Wii U for å spille Wii spill. Det hadde vært greit om jeg hadde wii spill fra før av, men jeg kommer ikke til å invistere i wii spill. Det kan jo hende de får HD remakes de også, eller så har jeg spilt dem. Galaxy og Twilight Princess har jeg runna og det er de to spillene jeg liker best på Wii. Xenoblade har jeg ikke tid til men har sett på at en kompis har spilt det en god del. Ja, du skjønner sikkert hva jeg vil frem til.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Absolutt, men da trenger jeg bare å kjøpe kontrollere til en konsoll. Kontrollere trenger jeg uansett, men med flere konsoller så blir det fort dyrt.


Men hvordan tenker du angående det å spille med flere? For Wii U er vel i mine øyne en større multiplayerkonsoll (fysisk) enn det PS4 er.

Siterer Crazy Kraken:
Ja, du skjønner sikkert hva jeg vil frem til.


Jepp og det innebærer jo at du egentlig starter helt på scratch med begge konsollene (noe som ikke gjør valget noe særlig lettere ). Hadde du hatt en Wii fra før, hadde det vært lettere å argumentere for å kjøpe en Wii U, men nå begynner det egentlig å bli lettere å anbefale en PS4 i stedet. Det er nok det tryggeste valget ihvertfall.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men hvordan tenker du angående det å spille med flere? For Wii U er vel i mine øyne en større multiplayerkonsoll (fysisk) enn det PS4 er.


Det er det absolutt og dette spiller selvfølgelig inn på valget. Selv har jeg veldig lyst til å vinkle det inn på mer sosial gaming men du er jo da selvsagt avhengig av å få med vennegjengen på det. De fleste av mine venner er PC gamere og spiller heller LoL eller MMOer og da er det ikke så veldig morro å sitte der med SSB og MK8 uten noen å spille de spillene med.

PS4 har jo Rayman Legends, det kommer kanskje et nytt Mod Nation racer spill eller noe sånt og kanskje et bedre Playstation all-stars spill (likte det faktisk litt). Så det er jo mulighet for sosial gaming der også. Kanskje. Er det ikke coop i Knack? Ikke verdens beste spill, men kanskje tøft i coop?

Siterer Glorfindel:
nå begynner det egentlig å bli lettere å anbefale en PS4 i stedet. Det er nok det tryggeste valget ihvertfall.


Ja, jeg har jo også en kompis som har Wii U, så jeg kan jo spille en god del spill der også. Føler at jeg er klar til å velge snart.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
spiller heller LoL eller MMOer og da er det ikke så veldig morro å sitte der med SSB og MK8 uten noen å spille de spillene med


Hehe ja, jeg spilte kun LoL og Wow i store deler av 2011 og 2012 selv, så kjenner meg igjen
Det er jo alltid artig å spille MK8 og Smash Bros. online, men ikke i nærheten så gøy som det er å ha 2-3 kompiser i stua.

Siterer Crazy Kraken:
Er det ikke coop i Knack? Ikke verdens beste spill, men kanskje tøft i coop?


Jo det er coop, men jeg har ikke spilt det selv, så vet ikke hvordan det er. Det kommer nok helt sikkert flere coop/multiplayerspill, men jeg har liksom alltid sett på PlayStation som en single-player sak.

Siterer Crazy Kraken:
Ja, jeg har jo også en kompis som har Wii U, så jeg kan jo spille en god del spill der også. Føler at jeg er klar til å velge snart.


Ja, da vil jeg nok si at du bør gå for PS4. Du får nok mer utbytte av den rent spillmessig med tanke på bl.a. tredjepartsstøtten og kompisen din kjøper vel (forhåpentligvis?) de største spillene til konsollen, slik at du får prøvd de eksklusivene du vil. Du kan jo alltids spørre så pent om å få låne den innimellom også
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det er jo alltid artig å spille MK8 og Smash Bros. online, men ikke i nærheten så gøy som det er å ha 2-3 kompiser i stua.


Ja ikke sant! Og det det blir dyrt for meg om jeg skal kjøpe en konsoll, spill og tre nye kontrollere for å spille med venner og så blir det kanskje bare et par ganger i året liksom.

Siterer Glorfindel:
jeg har liksom alltid sett på PlayStation som en single-player sak.


Ja, men det burde de jo endre litt. Det burde ihvertfall være noen MP spill til Playstation også. Rayman er jo en stor bonus.

Siterer Glorfindel:
kompisen din kjøper vel (forhåpentligvis?) de største spillene til konsollen, slik at du får prøvd de eksklusivene du vil


Ja. Vel, ikke W101 og Bayonetta med det meste annet skal han ha.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
En fordel i favær PS4 er at flere kjøper den. Og da kan jo vennene bare ta med seg kontrollen sin. Det var ikke noe problem før i tiden.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ja, men det burde de jo endre litt. Det burde ihvertfall være noen MP spill til Playstation også.


De har tydeligvis tatt litt inspirasjon fra Nintendo med: PlayStation All-Stars Battle Royale og LittleBigPlanet: Karting

Men ja, jeg også håper det kommer litt flere MP spill til PS4. Eller coop som Rayman Legends. For det også er moro å spille flere.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer gnyg:
En fordel i favær PS4 er at flere kjøper den. Og da kan jo vennene bare ta med seg kontrollen sin. Det var ikke noe problem før i tiden.


Også et godt poeng. Det er en slags trygghet i å velge det alle andre velger.

Siterer Glorfindel:
Men ja, jeg også håper det kommer litt flere MP spill til PS4. Eller coop som Rayman Legends. For det også er moro å spille flere.


Satser på at vi får se noe fra årets E3
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Men for å gjøre det litt mer on-topic igjen; hvilke spill som vi vet om syns dere ser veldig spennende ut og tror at vi får se på E3?

Selv syns jeg The Order ser spennende ut og jeg håper vi får se mer fra det. Ønsker at det ikke skal være "bare" et tradisjonelt coverbasert skytespill.

The Division ser også veldig interessant ut. Hadde vært kult å fa sett litt mer hva spillet går ut på. Vi har sett gameplay, men er det noen ordentlig story til spillet? Factions?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men for å gjøre det litt mer on-topic igjen; hvilke spill som vi vet om syns dere ser veldig spennende ut og tror at vi får se på E3?

Generelt lite spennende spill som vi vet om. Fra toppen av hodet er det egentlig bare Zelda U og Gravity Rush 2 som interesserer meg, og Gravity Rush 2 er jeg ikke sikker på om de skal vise engang. Derfor setter jeg min lit til overraskelsene på årets E3.

Topp 3 uannonserte spill på E3 2014 ønskeliste! (Relativt realistisk. Relativt)
1. Kid Icarus-oppfølger på Wii U
2. Nytt 2D Rayman
3. Nytt Ratchet & Clank på PS4

Siterer Crazy Kraken:
Selv syns jeg The Order ser spennende ut og jeg håper vi får se mer fra det. Ønsker at det ikke skal være "bare" et tradisjonelt coverbasert skytespill.

The Division ser også veldig interessant ut. Hadde vært kult å fa sett litt mer hva spillet går ut på.

Så gameplay fra The Order og The Division på grunn av deres popularitet, men det er virkelig ikke spill for meg.
  • 0
Jeg gleder meg fryktelig mye til Mandag passer bra med fri da. Jeg håper virkelig ikke jeg blir skuffet, men tror den faren ikke er så stor. Kalenderen er satt.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Da var det altså sagt Capcom vil komme til å ha et innslag av Monster Hunter på E3 i tillegg hadde de en veldig stilig trailer.

Artikkel: http://mynintendonews.com/2014/06/05/heres-the-monster-hunter
-4-ultimate-e3-trailer-coming-to-west-early-2015/



Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=bpsXwNXrItE
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Noen som vet tidene til de forskjellig pressekonferansene?
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
  • Missing Avatar
  • furu
Mandag 9. juni: MICROSOFT - 18:30
Mandag 9. juni: EA - 21:00
Mandag 9. juni: UBISOFT - 00:00 (midnatt)
Tirsdag 10. juni: SONY - 03:00
Tirsdag 10. juni: NINTENDO - 18
  • 0
  • Play
  • Play
Noen andre som også har tenkt å ofre natten for å få med seg alt?
  • 0
Siterer Play:
Noen andre som også har tenkt å ofre natten for å få med seg alt?


Självklart!
  • 0
Siterer Play:
Noen andre som også har tenkt å ofre natten for å få med seg alt?


Åja. Kaffekanna står klar.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Play:
Noen andre som også har tenkt å ofre natten for å få med seg alt?


Jeg trodde det var fra 10. - 11. men når det er fra 9. - 10. så kan jeg ikke fordi jeg har eksamen på den 10.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • Play
  • Play
Typisk at slikt ikke skal klaffe. Føler smerten, var slik med meg i fjor.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!