Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

NAT problemer? Guide her


Gå inn på routerens web-brukergrensesnitt og skjekk om du har skrudd på UpNp.
Da skal man i teorien egentlig kunne slippe å forwarde porter.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
aha? Og hvordan gjør man det? Litt noob hjelp?
Drækk me måte, fæst me måte. Kem i faen e måte?!
  • 0
hei! E har alle de instillingene som "The Heretic" viste og NATen min er open...
men likevel klarer jeg ikke å spille eller høre noen folk.

Noen som kan hjelpe me
  • 0
Siterer rupilas:
hei! E har alle de instillingene som "The Heretic" viste og NATen min er open...
men likevel klarer jeg ikke å spille eller høre noen folk.

Noen som kan hjelpe me

Skjekket på Family Settings at Communications ikke er slått av?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer rupilas:
hei! E har alle de instillingene som "The Heretic" viste og NATen min er open...
men likevel klarer jeg ikke å spille eller høre noen folk.

Noen som kan hjelpe me

Skjekket på Family Settings at Communications ikke er slått av?


E kommer me ikke inn.. E for bare ei melding "there were no Xbox Live child profiler found" Så jeg tror den er på
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Siterer rupilas:
E kommer me ikke inn.. E for bare ei melding "there were no Xbox Live child profiler found" Så jeg tror den er på


Da har du det ikke på, enkelt og greit fordi det ikke er noen childaccount å bruke family settings på. Du kan sjekke med nettleverandøren om linja di støtter Live fullt ut(det finnes faktisk noen linjer med for lav kvalitet til dette).
  • 0
Siterer M:
Citerer rupilas:
E kommer me ikke inn.. E for bare ei melding "there were no Xbox Live child profiler found" Så jeg tror den er på


Da har du det ikke på, enkelt og greit fordi det ikke er noen childaccount å bruke family settings på. Du kan sjekke med nettleverandøren om linja di støtter Live fullt ut(det finnes faktisk noen linjer med for lav kvalitet til dette).


Går d ann å skru på childacount eller må e lage en ny acount?
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Siterer rupilas:
Citerer M:Citerer rupilas:
Går d ann å skru på childacount eller må e lage en ny acount?


Tror kanskje du har gått glipp av noe En childaccount (barnekonto) har begrensede rettigheter om ikke family settings blir stilt om. Om du ikke har en childaccount har du for det meste frie tøyler
  • 0
Ved den Login Boxen ? ... Hva skal jeg skrive som brukernavn og passord ?
  • 0
Siterer Pompoyman:
Hva skal jeg skrive som brukernavn og passord ?

Det som står som administrator på PCen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
For de med SpeedTouch 546T2 er det veldig enkelt å få OPEN NAT. Bare assign 360'n med public ip'n, så ordner alt seg.
Enkleste routern å fikse NAT på som jeg har vært borte i. Og jeg har vært bori endel routere og andres NAT problemer.
Gaming is a lifestyle
  • 0
Sliter lit med nat'en på ruteren min, da den står på strict.

Det er Thomson Speadtuch ST780WLT.

HAr prøvd den guiden din(The Heretic), men den feiler alltid på ip adressen.
Noen idè om hva jeg gjør feil?


Nat'en min sto på open i begynnelsen av forrige uke, men har dettet over til strict ca på onsdagen, hvis det er til noen hjelp
:temurof i rutangis
  • 0
Siterer Knight of the blades:
Nat'en min sto på open i begynnelsen av forrige uke, men har dettet over til strict ca på onsdagen, hvis det er til noen hjelp

Du kan prøve å restarte routeren din. Jeg har opplevd opptil flere ganger at NAT'en min har skiftet seg fra Open til Strict, og da har det fungert hver gang å skru routeren av/på.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Knight of the blades:Nat'en min sto på open i begynnelsen av forrige uke, men har dettet over til strict ca på onsdagen, hvis det er til noen hjelp

Du kan prøve å restarte routeren din. Jeg har opplevd opptil flere ganger at NAT'en min har skiftet seg fra Open til Strict, og da har det fungert hver gang å skru routeren av/på.


Det fungerte ikke
:temurof i rutangis
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Tenkte jeg skulle legge til en liten sak: Om man bruker Speedtouch modem/router, som gir strict NAT, løses problemet ved å sette routeren i bridge. Det gjøres via brukergrensesnittet i nettverksleseren. Velg setup på sidemenyen, og trykk på konfigurer. Da kommer det opp en Wizard på hva du skal gjøre.

NB!: Når modemet er satt i bridge kan du bare ha koblet en enhet i modemet. Dermed kreves det en router om du vil ha flere maskiner ut til internett.

NB2!: Når modemet er satt i bridge mister du forbindelsen til modemet(forbindelsen blir bare "sendt" videre.). Om du er usikker på om PC/router får en IP fra internett-sentralen der du bor, bør(må) du ringe de som er ansvarlige for internettforbindelsen der du bor.
  • 0
Har hatt dette problemet noen ganger før og hver gang har det blitt løst med å sku av og på routern. Så det anbefales å prøve det først
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
Bumpelump

Jeg trenger hjelp her: Jeg vil spille Gears Of War 2 online, men jeg får aldri til å joine noen som helst game. Jeg tipper det er NAT-greiene mine, for den er "strict".

Jeg har skrevet inn alle de IP-greiene og sånt manuelt. Men! Jeg har Netgear og skjønner ikke dritten av trinn 2. Netgear-siden ser slik ut:

http://img515.imageshack.us/my.php?image=utennavndw1.png
Heihei
  • 0
Siterer The Heretic:
Om dere mot formodning ikke fikk til Trinn 2 eller ikke skjønnte noe, så kan dette være en alternativ mulighet:
Trykk på Start > Kontrollpanel > Nettverks og Internett koblinger > Nettverkstilkoblinger > Høyre klikk på Lokal Tilkobling > Trykk Egenskaper > Trykk avansert øverst > Trykk instillinger for brannmur > Trykk Unntak > Legg til port > Legg til tilsammen seks porter med nummerene 88, 2074, 3074. Det blir altså tre porter med disse nummerene i TCP og tre porter med disse nummerene i UDP. Husk å la alle de seks portene stå åpne til alle datamskiner.

Du kan også skjekke om UPnP Rammenettverket står på åpen, UPnP Rammenettverk ligger i listen over alle porter, trykk på den og trykk rediger, trykk endre område på på først TCP og UDP etterpå og åpne begge portene til "Alle datamaskiner".
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Prøv også last ned den seneste firmwaren til routeren og så restart den.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Prøv også last ned den seneste firmwaren til routeren og så restart den.


Jeg lastet ned denne: http://drivers.softpedia.com/get/FIRMWARE/Others/Netgear-WGT6
24v2-Firmware-4211.shtml


Men den gjør liksom ingenting, den bare spør hvilket program jeg vil åpne den i. Er den aktivert likevel?
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
Jeg lastet ned denne: http://drivers.softpedia.com/get/FIRMWARE/Others/Netgear-WGT6
24v2-Firmware-4211.shtml

Men den gjør liksom ingenting, den bare spør hvilket program jeg vil åpne den i. Er den aktivert likevel?


Jeg aner ikke, for å være helt ærlig så aner jeg ikke hva problemet er. Vel jeg kan ikke forklare trinn 2 noe enklere, så om du ikke får det til, så var de nederste nødløsninger. Det er ikke sikkert du trenger å laste ned firmware engang, jeg har ikke trengt å gjøre det hittil, men dersom du ikke får til det, så kan du forsøke å restarte routeren. Det har hjulpet hos meg.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Wtf Passord ? Jeg kan ikke passorde
I Newer Die, I Just Respawn :D
  • 0
Siterer The Heretic:
Jeg aner ikke, for å være helt ærlig så aner jeg ikke hva problemet er. Vel jeg kan ikke forklare trinn 2 noe enklere, så om du ikke får det til, så var de nederste nødløsninger. Det er ikke sikkert du trenger å laste ned firmware engang, jeg har ikke trengt å gjøre det hittil, men dersom du ikke får til det, så kan du forsøke å restarte routeren. Det har hjulpet hos meg.


Kan det være at routeren min ikke er kompitabel med Xbox Live? Jeg får jo til å spille live, men tydeligvis ikke på Gears 2. Jeg har en Netgear WGT624v2.

Siterer Ultimate Xeaon:
Wtf Passord ? Jeg kan ikke passorde


Default er brukernavnet "admin" og passordet er "password". Slik var det på min ihvertfall.
Heihei
  • 0
hjelp.. jeg har ingen av de ruterne har bare en belkin wirless router N1 med 3 wired porter som jeg har koblet til med ethernet kabel så hva skal jeg gjøre??
i stay in dark side... With dark sonic
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!