Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Titanfall ~ Offisiell tråd ~


Titanfall er 2014 sitt mest lovende skytespill i førsteperson. Jason West og Vince Zampella, som alle vet var med på å utvikle Call of Duty, er straks klare med sitt debutspill med sitt nye studio, Respawn Entertainment.

Titanfall er et flerspillerbasert online-spill der svære roboter er i fokus. Man kan enten løpe rundt til fots og hoppe på vegger og i praksis drive med free running eller styre nevnte roboter, som er mech-inspirerte. Til tross at det hovedsaklig er flerspillerbasert, skal det også inneholde enspillerelementer som plot og prat mellom karakterer. Inspirasjonen skal være hentet fra filmer som Blade Runner og Star Wars, manga/animefilm Ghost in the Shell og spillet Abrams Battle Tank.

Titanfall ser lekent ut. Når man ser gameplay-trailerne får man lyst til å spille. Det er ikke mange spill som greier det. Titanfall kan fort bli det nye Call of Duty, bare med et noe mer innovativt gameplay som fenger i enda større grad. Det er heller ikke noe å si på mottakelsen det har fått i etterkant av annonsering.

Sjanger: Førstepersonsskytespill (FPS)
Plattformer: PC, Xbox One, Xbox 360
Lansering: 14. mars 2014

Annonseringstrailer (E3 2013)
Gamescom Gameplay Trailer
GR-forspill
Stryder Titan Trailer (VGX)

Tror dere Titanfall kan bli det neste store skytespillet?
  • 0
Jeg er ingen stor fan av FPS sjangeren, men liker det jeg har sett av Titanfall. Liker hvordan man kan bevege seg rundt via jetpack og parkour.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Må nok kjøpe dettte på PC. For Xbox kommer ikke på tale. Da det er sagt så tror jeg Titanfall kommer til å bli sykt bra. Gidder ikke å kjøpe Battlefield 4 i påvente av Titanfall.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Er det noen som har prøvd betaen?
  • 0
Siterer LesMiserable:
Er det noen som har prøvd betaen?


Nei. Betaen er vel bare for xbox one?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg har prøvd betaen på PC. Liker spillet godt. Bevegelsene sitter utmerket, og det å slippe en titan på folk er artig. AI-en føles for det meste som cannon fooder, slik at man kan føle seg som en god spiller.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • Play
  • Play
NPCs virker helt meningsløst å ha med, så de kunne man bare tatt vekk. Å løpe på vegger fungerer dog knirkefritt, og følte aldri at kontrolleren kom i veien når du hoppet rundt.

Var morro, men tror ikke dette er noe som kommer til å vare for meg.
  • 0
Hva syntes dere om at det ikke får 1080 i oppløsning?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Jeg har tro på at «nye» Infinity Ward har klart å innovere littegranne. Men jeg vil ikke bruke for store ord for det er lenge siden sist. Jeg synes ikke FPS-sjangeren har fornyet seg siden Modern Warfare og Crysis kom. Vi trenger absolutt noe litt annerledes som fungerer.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Crysis kom jo med cloak og andre abilities, noe det ser ut som Titanfall også benytter seg av, og i stedet for killstreaks så har de titans, som virker veldig kult. Og det å kunne hoppe, og å gå på vegger er også kult, men savner noe skikkelig nytt.

Vært FPS spill som faktisk introduserer noe nytt introduserer liksom bare nye abiltites og gamemodes. Men hva skulle liksom være "nytt"?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Og det å kunne hoppe, og å gå på vegger er også kult, men savner noe skikkelig nytt.


Det er en del i spillet som virker ganske interessant, men for min del er jeg redd også dette kommer til å bli for ensformig i lengden.

Siterer Ash Ketchum:
Men hva skulle liksom være "nytt"?


Godt spørsmål egentlig. Det er liksom begrenset hvor mye nytt som kan gjøres uten å helrenovere hele sjangeren.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Nå går jeg veeeeeldig off topic i fra Titanfall, men whatever...

Å legge til noe i nytt i FPS sjangeren kan være vanskelig, som i alle sjangere, men når det gjelder FPS sjangeren er det virkelig vanskelig. Så og si alle FPS spillene har i dag en kort og enkel enspiller del, og deretter en multiplayer. De aller fleste kjøper spillene for multiplayeren, og det er der spillene virkelig gløder. Problemet er bare at alle spillene er nesten helt like. Andre maps, andre våpen, andre karakterer, andre kjøretøy, andre abilties (cloak, megajumps, løpe på vegger, you name it), annet leveling system, og i tilegg annen lyd, grafikk og meny, og sist men ikke minst, et annet navn. Hva annet er forskjellig? Nesten ingenting.

Når du starter opp multiplayeren lager du en class, og hopper rett inn i moroa. Det er jo morsomt det, problemet er at hver gang du kjøper ett nytt spill så kjøper du det samme med en annen texturepack. I mine øyne så er løsningen å blande sjangere, joda, det blir ikke ett standard FPS, men det blir noe nytt.

Vi har f.eks MMOFPS, der man har tusenvis av spillere på en map, som f.eks Planetside 2, men vi har ikke ett MMORPG FPS. Noe ala Borderlands, men med tusener av spillere? I don't know, men det kunne vært kult.

Slåssespill sjangeren er også en sjanger uten mye nytt, men hva skal de legge til liksom?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Vært FPS spill som faktisk introduserer noe nytt introduserer liksom bare nye abiltites og gamemodes. Men hva skulle liksom være "nytt"?


Så Titans og wallrunning er ikke nytt nok? Syns det ser ut som hele flyten og balansen i spillet er mye mer interessant enn i Call of Duty og det er nok det vi trenger. Folk liker fremdeles fast and fluid gameplay og å gjøre det Titanfall gjør tror jeg er lurt. Det må på en måte være både nytt og kjent på samme tid for at flest mulig kjøper det. Selv syns jeg Titanfall ser kjempebra ut, men jeg har ikke prøvd Betaen.

Siterer Ash Ketchum:
Å legge til noe i nytt i FPS sjangeren kan være vanskelig, som i alle sjangere, men når det gjelder FPS sjangeren er det virkelig vanskelig. Så og si alle FPS spillene har i dag en kort og enkel enspiller del, og deretter en multiplayer.


Hva med The Last of Us multiplayeren? Det føltes ganske forfriskende å ha den type stealthy gameplay i et TPS spill. Samt crafting av ting ingame. Dette er jo ikke et FPS, men det hadde blitt gjort før i et TPS. Tror det helt klart kan gå å gjøre nye spennende ting i FPS sjangeren. Spies vs Mercs (splinter cell) er også et eksempel på en unik og spennende multiplayer.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Så Titans og wallrunning er ikke nytt nok?


Jo, helt klart. Det er spennende, men det er ikke noe spesielt. I Crysis la de til cloak for eksempel. Nytt det også, men for en gammel FPS entusiast er det så og si det samme gamle, bare med en liten twist.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Så Titans og wallrunning er ikke nytt nok?


Jeg kan tenke meg det er interessant en liten stund, men deretter blir repetivt og kjedelig. Jeg er kanskje litt i overkant kritisk til FPS og har heller ikke mye å gå på ettersom jeg ikke har prøvd betaen. Men jeg har en kompis som har gjort det og han var klar på at han heller skulle fortsette med Battlefield 4 og stå over dette.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Jo, helt klart. Det er spennende, men det er ikke noe spesielt. I Crysis la de til cloak for eksempel. Nytt det også, men for en gammel FPS entusiast er det så og si det samme gamle, bare med en liten twist.


Tror wallrunning og titans er "større" enn cloak. Mye fordi dette er noe som kommer til å prege hele spillet. Alle kommer til å benytte seg av dette, i motsettning til cloak som er en avansert form for kamuflasje. Og det å gjemme seg er ikke nytt i FPS.

Siterer Glorfindel:
Jeg kan tenke meg det er interessant en liten stund, men deretter blir repetivt og kjedelig.


FPS er repetitive av natur. De aller fleste multiplayer spill er det. Se på LoL, StarCraft 2, Super Street Fighter osv osv. Det handler jo som oftest om å bli bedre og bedre, men spillet skal selvfølgelig skille seg ut og det tror jeg Titanfall gjør. Titanfall gjør noe "unikt" men som alle andre multiplayer spill så blir det repetitivt i lengden. BF4 er også det, man gjør det samme hele tiden. Og hvis man ikke liker dette så er det vanskelig å like et multiplayer spill tror jeg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Og hvis man ikke liker dette så er det vanskelig å like et multiplayer spill tror jeg.


Du har forsåvidt et poeng der, men jeg for min del synes det er forskjeller mellom multiplayerspill. Men når sant skal sies, noe de som leste bloggen min for noen dager siden vet, så er nok jeg mer tvilsom til FPS enn andre sjangre i multiplayer/online verdenen. Selve spillet LoL har jeg vel enda til gode å gå lei, det jeg går lei det er folkene....
WoW har jeg også aldri hatt følelsen av repetisjon og kjedsomhet som jeg har gjort med FPS-spill.

Nå skal ikke jeg totalslakte Titanfull før det enn gang er lansert, jeg bare har en uggen følelse av at det kommer til å bli mye av det samme som jeg har opplevd før. Men igjen, jeg er kanskje ikke rette person til å sette vurderinger på denne sjangeren.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Tror det er en smaksak. Syns det er morsomt at du trekker frem WoW og LoL som begge regnes for å være ekstremt repetitive spill. LoL følger nesten det samme mønsteret hver eneste match, og WoW har en stor åpen verden der man dreper griser for loot. Men igjen, det er nok en smaksak.

Men til å være et skytespill så tror jeg Titanfall stiller bra. Men det burde vært en Xbox One eksklusiv, helt klart.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Syns det er morsomt at du trekker frem WoW og LoL som begge regnes for å være ekstremt repetitive spill. LoL følger nesten det samme mønsteret hver eneste match, og WoW har en stor åpen verden der man dreper griser for loot.


Synes det er litt sprøtt selv jeg. LoL er jo teoretisk sett så repetivt at det er til å le av. Men 118 champions å velge mellom gir allikevel variasjon.

WoW blir repetivt når du har spilt mye, men fra lvl 1-90 så føler jeg det er ganske variert innhold. Etterhvert bytter du ut de grisene med litt heftigere fiender og du lærer hele tiden nye spells, får nytt gear, besøker nye steder etc etc. Det er jo en grunn til at MMO's har så inni helsikkes lang holdbarhet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Synes det er litt sprøtt selv jeg. LoL er jo teoretisk sett så repetivt at det er til å le av. Men 118 champions å velge mellom gir allikevel variasjon.


Joda men i Titanfall er det sikkert 118 forskjellige våpen og gadgets. Ok det er det kanskje ikke, men du skjønner hva jeg mener. Noen som spiller CoD vil kanskje mene at alle sniper rifles er heeelt forskjellig. Men det er bare en måte å skyte folk på avstand. Samme i LoL. Endel av heltene gjør mye av det samme og spilles på samme måte, selv om de er "forskjellige".

Siterer Glorfindel:
WoW blir repetivt når du har spilt mye, men fra lvl 1-90 så føler jeg det er ganske variert innhold. Etterhvert bytter du ut de grisene med litt heftigere fiender og du lærer hele tiden nye spells, får nytt gear, besøker nye steder etc etc. Det er jo en grunn til at MMO's har så inni helsikkes lang holdbarhet.


MMOer er for meg (altså subjektivt) den mest repetitive spillsjangeren, der jeg også starter å kjede meg pga det. Å løpe frem og tilbake til quest givers, for å finne drage klør, eller gå i et raid gang på gang på gang for å få det lootet man vil ha. Også synd da at alle andre MMOer nesten er helt like WoW. Age of Conan følte jeg gjorde ting litt forskjellig, men det var jo ikke veldig bra. Vi trenger MMOer i fremtiden som ikke er redd for å gjøre noe nytt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
MMO spill er repetive. Som regel er det jo bare en stor grind fest til max-level, også grinder du dunegons til du har det beste gearet, også spiller du PvP en stund, og så, 3000 timer inn ... "Now what?"

LoL er også repetivt, men du har fem forskjellige roller, og godt over hundre champions å velge i mellom. Jeg la opp pga. communitiet. Selv om jeg gjør det bra taper vi, og når jeg gjør det dårlig er det min feil at både første og andre verdenskrig startet. Noen artige moments her og der, men ble lei av flame.

Joda, Titanfall gir oss noe nytt. Helt klart, problemet er bare at CoD veteranene ikke føler at det er noe nytt. Jeg har en kompis i klassen som har flere tusen timer på CoD spillene, men er litt i tvil om å kjøpe TItanfall da han tror det blir det samme, nok en gang. Selv gidder jeg ikke kjøp multiplayer FPS spill med mindre vennegjengen gjør det. Da jeg kjøpte Black Ops II spilte jeg som en helt, sammen med kompisene. Ghost var det bare jeg og en til som spilte, rakk jo ikke prestige engang før jeg gikk lei. Black Ops II max prestiga jeg i

Når vi er inne på multiplayer... hvordan er det med singleplayer storyen til Titanfall?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Vi trenger MMOer i fremtiden som ikke er redd for å gjøre noe nytt.


Ja det er jo det som er problemet med MMO-sjangeren. Mesteparten av spillene fremstår som rene blåkopier av WoW.

Siterer Ash Ketchum:
"Now what?"


Create new character

Siterer Ash Ketchum:
Selv om jeg gjør det bra taper vi, og når jeg gjør det dårlig er det min feil at både første og andre verdenskrig startet. Noen artige moments her og der, men ble lei av flame.


That feel, that feel. Dear God, I know that feel...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Joda, Titanfall gir oss noe nytt. Helt klart, problemet er bare at CoD veteranene ikke føler at det er noe nytt.


Det er nok ikke bare det heller. Tror også at folk har spilt seg litt lei. Hvis du spise hamburger i et helt år så blir du lei, selv om det kommer ut en bedre hamburger neste år. Tror det er kombinasjonen av at Titanfall føles og ser ut som CoD samtidig som at folk er "mette" på CoD.

Siterer Ash Ketchum:
Når vi er inne på multiplayer... hvordan er det med singleplayer storyen til Titanfall?


Er det noen singelplayer story? Trodde det bare var multiplayer...?

Siterer Glorfindel:
Ja det er jo det som er problemet med MMO-sjangeren. Mesteparten av spillene fremstår som rene blåkopier av WoW.


Ugh, hater når spill kopierer andre spill. Folk liker å hate på CoD spillene fordi de er "dumme fps spill" men se på alle de elendige kopiene som har kommet ut. DET er ille det.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er det noen singelplayer story? Trodde det bare var multiplayer...?


Whoops, regnet med det hadde en, men etter ett raskt google søk viser det seg at du har rett.

Og i google søket mitt fant jeg denne, som faktisk gir mening. Har alltid rushet CoD campaginsen, selv om noen av de ikke var så alt for ille, men de er ikke så bra at det er noe jeg koser meg med, kontra ett spill som er basert på singleplayer.
http://www.ign.com/articles/2013/06/24/why-titanfall-has-no-single
-player-campaign
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Har alltid rushet CoD campaginsen, selv om noen av de ikke var så alt for ille, men de er ikke så bra at det er noe jeg koser meg med, kontra ett spill som er basert på singleplayer.


Jeg er sikkert rar, men jeg likte faktisk MW2 singelplayeren. Syns storyen faktisk var litt kul, så det spillet har jeg runna et par ganger. MW1 var også ganske bra. Men that's it, tror jeg. Jeg syns det er synd at Titanfall ikke har en ordentlig singeplayer.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!