Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Legend of Zelda: Breath of the Wild ~ Offisiell tråd ~


Siterer Glorfindel:
Vel, da blir det Twilight Princess all over again. Kvalitetsmessig har jeg ikke noe imot at spillet utsettes til neste år, men på den annen side, så får det meg virkelig til å lure på hva annet Nintendo skal trylle frem på godt oppunder ett år...


Det er vel egentlig ganske smart? De trenger noe for å booste NX salget og Zelda kan vel hjelpe der.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er vel egentlig ganske smart? De trenger noe for å booste NX salget og Zelda kan vel hjelpe der.


Jada, for NX's del er det nok lurt. Men som sagt, hva skal de finne på frem til den lanseres neste år? Wii U kan du vel bare gravlegge først som sist nå.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Her tror jeg det handler om å minimere tap. Evt kan Nintendo lansere en billigere utgave av Wii U uten gamepaden og med en vanlig kontroller isteden og håpe på at det er mer relevant på dagens marked. De lager mange gode spill, som jeg tror folk er interesserte i, men Wii U har nok slitt pga en gimmick kontroller som er dårlig markedsført og en litt før høy pris. Casual gamers gikk fra Wii og over til tablet/mobil gaming, dessverre. Dette må Nintendo forstå før de kan gjøre noe med det dårlige konsoll salget.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
@Crazy Kraken: Selv det elendige navnet på maskinen ødelegger fortsatt. Senest i dag så jeg en mor på Gamestop med en unggutt med seg, som sa til den butikkansatte "så dette kan altså spilles på en vanlig Wii?", som om Wii U var en oppgradert Wii. Den butikkansatte svarte "ja, dette kan spilles på den originale Wii'en".

Det er forståelig også. Slik man forventer at Cola og Cola Light er to varianter av én brus eller Skruf og Skruf Sterk er to varianter av én snus, vil man også forvente at Wii og Wii U er to varianter av én maskin.

At Nintendo gjennomfører en såpass lite intelligent handling er litt overraskende, med tanke på hvor pengegrådige de samtidig er.
  • 0
Yupp, navnet er et stort problem, og det faktum at de i lang tid bare viste frem (og reklamerte for) Wii U kontrolleren. Det var faktisk vanskelig å forstå om det var en ny konsoll eller ikke. Til og med Wii 2 hadde vært bedre.

Jeg har ikke en Wii U selv, men har spilt endel på den og jeg syns det er veldig synd at den har gjort det så fordømt elendig. For meg er det ikke så viktig at Wii U ikke er en powerhouse av en maskin, ihvertfall ikke når alle spillene på den gjører supersmooth med flott grafikk, men kontrolleren har jeg aldri vært en fan av. Konsollen har veldig mange råbra spill som jeg har hatt det mye morro med og den er bakoverkompitabel, i motsettning til PS4 og Xbox One. Nintendo, hvorfor driver dere med så mye tull?! Jeg blir deprimert når jeg tenker på hvor få folk ha spilt Bayonetta 2...

Nintendo. Lag en vanlig konsoll, værsåsnill? Dere lager geniale spill, så fokuser på det. Ikke kontroller gimmicks. sigh...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg fikk endelig nyte noen Nintendo-spill etter at jeg fikk en Wii U fra Gamereactor, men siden spillene aldri koster mindre enn 500kr, får eg jeg ikke prøvd så mange. Jeg kan gi en 500-lapp for store favoritter som Dark Souls III eller The Witcher 3, for eksempel, men med min økonomi gir jeg ikke en 500-lapp for et Nintendo spill. Jeg kjøpte bare et par for å kunne bruke maskinen, men det stoppet dessverre der. Jeg har planer om å kjøpe noen flere spill når jeg kan (spesielt hvis de blir litt billigere), men det må nok gå langt i mellom hver, siden Nintendo er så rigide som de er.

Kontrolleren er heller virkelig ikke i min gate. Jeg prøvde en Wii U Pro Controller (eller hva enn den heter) hos en kamerat for en uke siden, og den var mye bedre. Det gjorde meg enda mer forbannet å tenke på at jeg må ut med enda en 500-lapp for å kunne spille med en helt alminnelig standard kontroller. Spesielt etter jeg hadde lagt ut en 500-lapp for en vanlig Wii-kontroller, slik at jeg kunne spille Mario Galaxy 2, Metroid-serien og Manhunt 2 jeg hadde kjøpt.

Uansett hvor mye frustrasjon jeg føler om Nintendo, er jeg evig takknemlig for at jeg fikk maskinen. Det er den første Nintendo-maskinen jeg noen gang har eid, utenom min gamle Game Boy Color. Det var mye interessant å se hos moderne Nintendo.
  • 0
Wii U har (endelig) startet å få "select" versjoner av spillene sine og er da ca. til halv pris. Sjekk ut de første her: http://cdon.no/search?q=nintendo+select#blockid=search&category_group_id=&format_id=2652&display=3&sort-order=16&page=1

Pro Controlleren er mye bedre. Hvorfor de ikke har lagt en pakke med den istedenfor gamepaden skjønner jeg ikke. Det er ikke den beste kontrolleren på markedet, men med oppladbart batteri som varer i 80+ timer så slår det lett 3 timer på gamepaden.

Wii U blir den første Nintendo konsollen uten et eget Zelda spill. Foreløpig har det kommet 2 remakes og Zelda U kommer til både Wii U og NX.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ja, det fikk jeg med meg, og det er bra at de starter med det. Bedre sent enn aldri. Jeg vil fortsatt prøve Mario 3D World og Bayonetta 2, for eksempel. Vurderte å kjøpe Bayonetta 1 til PS3 i dag, men jeg har mye å spille allerede. Er det på lik linje med 2eren?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Wii U blir den første Nintendo konsollen uten et eget Zelda spill.


Dette er trist å tenke på. Men jeg håper det kommende spillet gjør opp litt av regninga, selv om det også kommer til NX.

Selv har jeg spilt relativt mye på Wii U, men det er takket være noen få gode spill som Splatoon, Mario Kart og Xenoblade. Smash får være i en egen kategori som så å si varer uendelig. For meg har ikke Wii U vært en så stor flopp som mange skal ha det til, men likevel en flopp.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Ja, det fikk jeg med meg, og det er bra at de starter med det. Bedre sent enn aldri. Jeg vil fortsatt prøve Mario 3D World og Bayonetta 2, for eksempel. Vurderte å kjøpe Bayonetta 1 til PS3 i dag, men jeg har mye å spille allerede. Er det på lik linje med 2eren?


Ikke kjøp 1ern til PS3, den utgaven er den dessverre den dårligste. Da prøver du heller å kjøpe den her et eller annet sted sånn at du kan spille 1ern på Wii U. Den versjonen skal være langt bedre, har jeg hørt. PS3 utgaven var en dårlig port av 360 utgaven. 1ern er fremdeles et kjempebra spill, men kanskje litt vanskeligere enn 2ern. Jeg liker begge veldig godt. De er vel på nintendo e-shopen også tror jeg.

Siterer remote:
Selv har jeg spilt relativt mye på Wii U, men det er takket være noen få gode spill som Splatoon, Mario Kart og Xenoblade. Smash får være i en egen kategori som så å si varer uendelig. For meg har ikke Wii U vært en så stor flopp som mange skal ha det til, men likevel en flopp.


Nettopp! Konsollen har flere og ofte bedre eksklusiver enn det du finner på de andre konsollene, så det er nok ikke en flopp for dem som eier konsollen. De har tross alt mye å kose seg med. Men konsollen har solgt veldig dårlig og det gjør den til en flopp.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
@Crazy Kraken: Hvis jeg sjekker Nintendo e-shop, koster det sikkert fortsatt 500kr der. På PS3 kan jeg i hvert fall få det til 99kr. Men la oss se, jeg kommer ikke til å kjøpe det med det første.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
@Crazy Kraken: Hvis jeg sjekker Nintendo e-shop, koster det sikkert fortsatt 500kr der. På PS3 kan jeg i hvert fall få det til 99kr. Men la oss se, jeg kommer ikke til å kjøpe det med det første.


For både 1ern og 2ern?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Det var på en måte en spøk. Jeg mente bare at Nintendo holder spillene sine så dyre, at jeg ikke hadde blitt overrasket hvis 1eren hadde kostet det samme som 2eren. Det er muligens betraktelig mye dyrere enn PS3 versjonen, men det kan jo være verdt det.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Det var på en måte en spøk. Jeg mente bare at Nintendo holder spillene sine så dyre, at jeg ikke hadde blitt overrasket hvis 1eren hadde kostet det samme som 2eren. Det er muligens betraktelig mye dyrere enn PS3 versjonen, men det kan jo være verdt det.


Åja, leste visst litt feil! Men kjøp isåfall den her: https://www.platekompaniet.no/spill/nintendo-wii-u/bayonetta-2-bayonetta/

så får du både 1ern og 2ern fysisk. Ikke dum pris med tanke på at det er to spill i pakken.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Har skiftet navn på tråden til noe kortere og mer familievennlig.

Siterer Crazy Kraken:
Men konsollen har solgt veldig dårlig og det gjør den til en flopp.


Ja, dette er et ubestridelig faktum.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Dette spillet ser jo utrolig bra ut. Trodde de skulle drepe det ved å vise for mye, men det er jo utrolig mye å vise, så de gjorde heldigvis ikke det. Og det faktum at E3-demoen ikke viser noen betydelige historie-elementer og bare 2 % av verdenen. Utrolig. Jeg er solgt. Dette kan bli tidenes Zelda.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Breath of the Wild er alt jeg ønsket en åpen verden Zelda skal være
  • 0
Siterer remote:
Dette spillet ser jo utrolig bra ut.
Siterer Jurginator:
Breath of the Wild er alt jeg ønsket en åpen verden Zelda skal være


Det er tydelig at jeg er den eneste på forumet her som ikke er så gira på det nye Zelda (basert på hva vi har sett). Men alt handler ikke om meg, og jeg er faktisk veldig glad for at så mange andre ER gira og gleder seg til dette spillet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Dette blir vel etter alle solemerker det mest omfattende Zelda-spillet til nå.Det ser i grunn veldig lovende ut. Noen tanker:

Grafikk: Synes det ser ut som en slags blanding av Skyward Sword og Wind Waker. Generelt sett blir det nok pent, men jeg synes karakterdesignet ser litt merkelig ut. Skal ikke svartmale for mye før jeg får sett spillet med egne øyne, men.

Gameplay: Kan virke som om sideaktiviteter muligens vil påvirke spillet i større eller mindre grad. Kanskje bygge hus o.l? Håper i hvert fall de gjør noe ut av at det er open-world. Verdenen skal visst tross alt være 12 ganger større enn Twilight Princess.

Nytt våpen og utstyr blir som vanlig kult.

Stemmeskuespill: Fortsatt skeptisk til dette, men det er i det minste bekreftet at Link fremdeles vil holde kjeft. Så da er det nok overkommelig.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Gameplay: Kan virke som om sideaktiviteter muligens vil påvirke spillet i større eller mindre grad. Kanskje bygge hus o.l? Håper i hvert fall de gjør noe ut av at det er open-world. Verdenen skal visst tross alt være 12 ganger større enn Twilight Princess.


Vet ikke helt hva jeg skal tenke om at våpen og slikt blir så fort ødelagt egentlig. Satser på man finner våpen som ikke blir ødelagt etterhvert. Hadde tatt seg ut om Master Sword ble ødelagt også.

Ellers liker jeg godt at man kan klatre på nesten alt, ser ut til at det er lite som kan stoppe enn. Annet enn stamina baren. Ser ikke helt hvorfor de må ha den med, i det minste når man løper. Satser på man kan oppgradere den eller noe. Håper i det minste på det.

Siterer Glorfindel:
Stemmeskuespill: Fortsatt skeptisk til dette, men det er i det minste bekreftet at Link fremdeles vil holde kjeft. Så da er det nok overkommelig.


Regner med det bare er den ene stemmen egentlig. Håper ikke Ganon eller så mange andre snakker heller, da virker det egentlig mer som at Link bare er stum av natur, og ikke et valg fra folkene som laget spillet.

Ellers liker jeg at man kan putte på seg andre klær. Link med motherfuckings rustning, ffs.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Vet ikke helt hva jeg skal tenke om at våpen og slikt blir så fort ødelagt egentlig. Satser på man finner våpen som ikke blir ødelagt etterhvert. Hadde tatt seg ut om Master Sword ble ødelagt også.


Nei, akkurat det har jeg gått lei av etter et X antall MMO og RPG's selv.

Siterer dark samus nemesis:
Ellers liker jeg godt at man kan klatre på nesten alt, ser ut til at det er lite som kan stoppe enn. Annet enn stamina baren. Ser ikke helt hvorfor de må ha den med, i det minste når man løper. Satser på man kan oppgradere den eller noe. Håper i det minste på det.


Ville vært snodig om det ikke gikk an. På den ene streamen i går, kom de vel halvveis opp et fjell, for så å falle ned. Ser i hvert fall ikke ut som man kommer noe sted med en så liten staminbar.

Siterer dark samus nemesis:
Regner med det bare er den ene stemmen egentlig. Håper ikke Ganon eller så mange andre snakker heller, da virker det egentlig mer som at Link bare er stum av natur, og ikke et valg fra folkene som laget spillet.


Ja, de har visst bare sagt at spillet vil få flere "stemmer", men ikke at det får komplett stemmeskuespill.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Vet ikke helt hva jeg skal tenke om at våpen og slikt blir så fort ødelagt egentlig. Satser på man finner våpen som ikke blir ødelagt etterhvert. Hadde tatt seg ut om Master Sword ble ødelagt også.


Er veldig skeptisk til dette selv, synes bare det blir slitsomt i lengden med å konstant lete etter nye våpen. Jeg hadde ikke brydd meg så mye hvis de hadde hatt vesentlig lenger brukstid (typ 30-40 slag) men når de dårligste våpnene varer i 3-4 slag tenker jeg at dette er noe som kan bli irriterende veldig fort.

Synes spillet ser spennende ut og ganske friskt siden det er såpass mye nytt. Ble litt overasket over at man kan bruke andre klær, men det er forsåvidt ikke noe galt ved det (kommer nok likevel til å holde meg til Hero's tunic i første playthrough)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Glorfindel:
Stemmeskuespill: Fortsatt skeptisk til dette, men det er i det minste bekreftet at Link fremdeles vil holde kjeft. Så da er det nok overkommelig.


Vi får se hvordan de gjør dette. Kanskje bare Link ikke har stemme, men jeg kan også se for meg at Zelda og Ganondorf ikke får det.

Siterer dark samus nemesis:
Vet ikke helt hva jeg skal tenke om at våpen og slikt blir så fort ødelagt egentlig. Satser på man finner våpen som ikke blir ødelagt etterhvert. Hadde tatt seg ut om Master Sword ble ødelagt også.


Våpen man finner tilfeldig blir sikkert ødelagte, men man må jo få tak i noe skikkelig etter hvert. Synes det er gøy at man kan få tak i så mange forskjellige våpen da.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
http://zeldauniverse.net/2016/06/17/miyamoto-confirms-monolith-working-on-zelda-breath-of-the-wild/

Monolith Soft jobber også på Breath of the Wild. Med andre ord trenger vi ikke å bekymre oss for "kjedelig open-world" lenger.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
http://zeldauniverse.net/2016/06/17/miyamoto-confirms-monolith-working-on-zelda-breath-of-the-wild/

Monolith Soft jobber også på Breath of the Wild. Med andre ord trenger vi ikke å bekymre oss for "kjedelig open-world" lenger.


Såpass. Det kan forklare de store monsterne. Eller i hvert fall større monsterne fra Zeldas perspektiv.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!