Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Legend of Zelda: Breath of the Wild ~ Offisiell tråd ~


Siterer Babalu:
Jeg kunne tenke meg et spill hvor Dark Link hadde hatt en større rolle. Kanskje et spill hvor Link sin indre kamp/kampen mot Dark Link i stor grad påvirket både spillets og karakterens utvikling.


Liker idéen!
Siterer Babalu:
Jeg skulle jo ut på et episk eventyr, ikke lete etter kikwis i skogen,


Haha! Det er ganske deilig når man blir ferdig med de mest generiske oppdragene i Zelda-spill, men i Skyward Sword fikk man tre nye oppdrag som var nærmest identiske. Virkelig fantasifull måte å bruke de samme tre områdene på nytt, ja.
''eh'' - Link
  • 0
For min del håper jeg på en remake av Majoras Mask. Spilte det mye på Nintendo 64 med en kompis, men han flyttet dessverre, som betyr at det ikke ble noe mer Majoras Mask.

Hvis det nevnte spillet kommer på Wii U, da skal jeg kjøpe konsollen.
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Siterer Sofaspilleren:
For min del håper jeg på en remake av Majoras Mask. Spilte det mye på Nintendo 64 med en kompis, men han flyttet dessverre, som betyr at det ikke ble noe mer Majoras Mask.

Hvis det nevnte spillet kommer på Wii U, da skal jeg kjøpe konsollen.


En MM remake er forsåvidt noe jeg er interessert i å se selv, men jeg ser ikke helt for meg at det kan komme på Wii U. 3DS som Ocarina of Time remaken, virker i nok i så fall mer sannsynlig. Men på den annen side så tror jeg fokuset til Nintendo fremover blir å utvikle nye spill, fremfor å lage remakes av gamle.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Nintendo fremover blir å utvikle nye spill, fremfor å lage remakes av gamle.


Spesielt med tanke på at remaken til WW ble sluppet for såpass kort tid siden.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Sofaspilleren:
Hvis det nevnte spillet kommer på Wii U, da skal jeg kjøpe konsollen.

Samme her,absolutt en god grunn til og kjøpe en Wii U konsoll!

Gleder meg til det kommer mer info om spillet,etter en lengre pause fra Zelda serien så har jeg fått sansen for serien igjen etter og ha sett trailerne for det kommende 3DS spillet,The Legend of Zelda: A Link Between Worlds.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Sofaspilleren:
Hvis det nevnte spillet kommer på Wii U, da skal jeg kjøpe konsollen.


Siterer Animorpher:
Samme her,absolutt en god grunn til og kjøpe en Wii U konsoll!


Nå finnes det vel andre gode grunner til å kjøpe Wii U enn kun om en eventuelt MM remake skulle komme. Og som Subject 17 sier, så har WW nettopp blitt relansert, så jeg tviler på at det kommer en remake til med det første, selv om det har herset noe rykter om "reUmagined" som visstnok skal være en serie med gamle N64 spill.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Hva syns dere om tanken på utgivelser av DLC'er til serien?

Speaking to Nintendo Life, Aonuma said, "We're certainly looking at different ways to add on content that would enhance the experience for the user - maybe more places to explore or just to enrich the experience beyond what is on the disc."

Vet ikke helt om jeg liker det eller ikke.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Hva syns dere om tanken på utgivelser av DLC'er til serien?


Synes rett og slett ikke at Zelda og DLC'er høres sammen. Zelda er (vanligvis) et fantastisk eventyr fra start til slutt, og det siste vi trenger er en slu betalingsmodell der man føler at man mangler noe.

Nintendo, ikke DLCer til Zelda, plz.
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Siterer Sofaspilleren:
Zelda er (vanligvis) et fantastisk eventyr fra start til slutt, og det siste vi trenger er en slu betalingsmodell der man føler at man mangler noe.


Vanligvis? Zelda er alltid et fantastisk eventyr fra start til slutt.

Angående DLC så stiller jeg meg nok i skeptiker-køen, selv om nedlastbart innhold har mye positivt ved seg. Men nei det hører ikke til Zelda og det får det nesten til å virke som de planlegger World of Zeldacraft eller noe sånt. På den annen side, har man gjennomført spillet er det som regel ikke mye annet å gjøre enn å starte på nytt, så DLC kan nok utgjøre en forskjell i forhold til holdbarhet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Vanligvis? Zelda er alltid et fantastisk eventyr fra start til slutt.


Alltid? Du har nok glemt av spillene som ble gitt ut på Philips sin konsoll.

Kan du virkelig fortelle meg at dette er et fantastisk spill fra start til slutt?: https://www.youtube.com/watch?v=6Yq79JeK_UE
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Nå er ikke de laget av Nintendo da, men ellers enig i det du sier.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Sofaspilleren:
Alltid? Du har nok glemt av spillene som ble gitt ut på Philips sin konsoll.


What SoL said. Det der er ikke Zelda, det er idioti.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Subject 17:
Hva syns dere om tanken på utgivelser av DLC'er til serien?

Dersom det nye Zelda spillet blir et open-world stiller jeg meg positivt til dette, med forbehold at det ikke påvirker hovedhistorien nevneverdig. Man kunne for eksempel lagt til flere side-quests eller noe lignende Cave of Ordeals.

Dette forutsetter også kanskje at det nye blir mer en rpg enn et actioneventyr, ettersom med flere rpg elementer ville det vært mulig med flere tilpasninger til hovedkarakteren (Link). Dette ville kunne blitt lagt til med en DLC. Så klart vil jeg at spillet skal føles komplett fra utgivelse, men å legge til mer innhold i Zelda-universet kan jeg ikke si nei til
  • 0
Siterer Sofaspilleren:
det siste vi trenger er en slu betalingsmodell der man føler at man mangler noe.


Er nok enig der.

Som Glorfindel sier så er det ikke alltid så mye å finne på etter man har spilt ferdig et Zelda-spill og gjort de fleste sideoppdrag. Samtidig så føler ihvertfall ikke jeg at jeg trenger så mye mer når jeg har rundet det. Sitter som regel igjen med en trist-euforisk følelse som resultat av den reisen jeg har vært ute på.

Det at spillene alltid er så solide gjør det vanskelig å spå hva de planlegger når de prater om å gjøre nokså merkante endringer i spillets grunnmur.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Samtidig så føler ihvertfall ikke jeg at jeg trenger så mye mer når jeg har rundet det. Sitter som regel igjen med en trist-euforisk følelse som resultat av den reisen jeg har vært ute på.


Der er jeg faktisk helt enig. Zelda er en spillserie du bare bør nyte fra begynnelse til slutt og deretter fordøye opplevelsen, la spille ligge og eventuelt gå gjennom det samme ved en senere anledning. Å utvide spillet noe mer har jeg en følelse av blir helt feil.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Subject 17:
Hva syns dere om tanken på utgivelser av DLC'er til serien?


Når du fullfører spillet ville det blitt så "tomt" å spille igjennom noen sideoppdrag du kjøpte med DLCer. Det ville rett og føles som en sur bismak.
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Siterer Subject 17:
Hva syns dere om tanken på utgivelser av DLC'er til serien?


En godt gjennomført DLC, hvor man føler at man faktisk får nytt og friskt innhold, er i utganspunktet greit for min del. Når det er sagt, så syns jeg ikke at Zelda-serien er den rette serien for en slik løsning. Man tenker jo at flere dungeons og sideoppdrag må jo være en bra ting å få servert etterhvert, men jeg er enig i det mange av dere skriver, at spillopplevelsen vil rett og slett ikke bli den samme.

En DLC kan være så mangt, men hvis man f.eks tenker seg at det nye Zelda hadde fått en DLC som inneholdt et nytt tempel og en et nytt område, så er det mange faktorer som tilsier at dette ikke nødvendigvis ville vært en god ting. Tenk dere at dere underveis oppdaget steder man trengte en bestemt item for å komme seg til, men for å få denne tingen, måtte dere vente til DLCen kom.

Dette er en metode jeg tviler på Nintendo ville benyttet seg av, men samtidig føler jeg at man nesten måtte gjort det på denne måten, om man skulle hatt nedlastbart innhold av denne typen. Uten å ha gjort det slik, måtte DLCen vært "avlukket", i den forstand at det nye området ikke påvirket den originale settingen på noen spesiell måte. Dette hadde blitt feil i et Zeldaspill, på grunn av at seriens grunnsten er jo å utforske. Det å kunne oppdage nye ting i et gammelt område når man har hatt lang progresjon, er en av de beste følelsene et Zeldaspill kan ofre, og jeg føler at om man implementerte dette i en DLC, så ville vi som spillere følt oss snytt, grunnet at vi ikke kunne komme oss hit i den originale gjennomspillingen.

Jeg sier ikke at dette er den eneste måten en DLC kunne blitt gjennomført på. Dette var bare et eksempel på hvorfor nettopp Zeldaspillene i mange tilfeller egner seg dårlig med en slik funksjon.
Hei.
  • 0
Siterer Babalu:
Tenk dere at dere underveis oppdaget steder man trengte en bestemt item for å komme seg til, men for å få denne tingen, måtte dere vente til DLCen kom.


Kan ikke si jeg liker tanken på det.

Om det skulle vært innført ville det selvfølgelig delvis og i stor grad handlet om å tjene penger, så om DLC'ene blir avgjørende for spillopplevelsen eller om det bare skal tilføre et par ekstra timer når man er ferdig har mye å si.

Siterer Babalu:
Det å kunne oppdage nye ting i et gammelt område når man har hatt lang progresjon, er en av de beste følelsene et Zeldaspill kan ofre, og jeg føler at om man implementerte dette i en DLC, så ville vi som spillere følt oss snytt, grunnet at vi ikke kunne komme oss hit i den originale gjennomspillingen.


Det er helt sant. Hadde fått skikkelig bismak om jeg behøvde å bruke penger på å kunne utforske et nytt område istedenfor å jobbe meg gjennom spillet på naturlig måte. Å utforske steder man tidligere ikke har hatt tilgang til er på en måte spillets belønningssystem, noe jeg mener ikke burde svekkes.

Krysser fingrene for at Nintendo ikke starter det jeg vil kalle en usunn utvikling på denne måten.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Hadde fått skikkelig bismak om jeg behøvde å bruke penger på å kunne utforske et nytt område istedenfor å jobbe meg gjennom spillet på naturlig måte.


Hvis du måtte betalt for å kommet inn på et nytt område så hadde Nintendo ødelagt serien. Ser for meg at Nintendo hadde kjørt et "Skylanders" lignende opplegg der du må kjøpe en fysisk leke for å åpne opp spesielle områder. Får frysninger av tanken.
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Siterer Sofaspilleren:
Hvis du måtte betalt for å kommet inn på et nytt område så hadde Nintendo ødelagt serien.


Helt enig. Da hadde jeg lagt opp som gamer.
''eh'' - Link
  • 0
Synes det er verdt å trekke fram denne tråden. Har skiftet navn på den for å tydeliggjøre hva vi snakker om.

Jeg gleder meg virkelig til dette. Den siste gameplayvideoen viste ganske mye av spillet, ikke minst den store verdenen. Jeg liker hvilken retning de går i. Noe av det jeg savnet i Skyward Sword var at verden var så splittet. Men det virker som om grafikkstilen er hentet derfra, derimot ser det mye penere ut. Jeg tror dette blir et ganske annerledes Zelda som ikke nødvendigvis kommer til å føles som et Zelda, men jeg tror det vil slå an likevel.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg gleder meg virkelig til dette. Den siste gameplayvideoen viste ganske mye av spillet, ikke minst den store verdenen. Jeg liker hvilken retning de går i. Noe av det jeg savnet i Skyward Sword var at verden var så splittet. Men det virker som om grafikkstilen er hentet derfra, derimot ser det mye penere ut. Jeg tror dette blir et ganske annerledes Zelda som ikke nødvendigvis kommer til å føles som et Zelda, men jeg tror det vil slå an likevel.


Skyward Sword sin verden var ganske ensidig og repeterende, ved at du ofte besøkte samme stedene om igjen ja. Skal bli spennende med en litt friere verden, jeg bare håper de ikke gjør den alt for stor, slik at deler av den bare blir "fyll" du må igjennom for å komme til et annet sted. Så lenge den er livlig og interessant å utforske, så tror jeg det skal godt gjøres at dette spillet ikke vil falle i smak.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer remote:
Synes det er verdt å trekke fram denne tråden. Har skiftet navn på den for å tydeliggjøre hva vi snakker om.

Jeg gleder meg virkelig til dette. Den siste gameplayvideoen viste ganske mye av spillet, ikke minst den store verdenen. Jeg liker hvilken retning de går i. Noe av det jeg savnet i Skyward Sword var at verden var så splittet. Men det virker som om grafikkstilen er hentet derfra, derimot ser det mye penere ut. Jeg tror dette blir et ganske annerledes Zelda som ikke nødvendigvis kommer til å føles som et Zelda, men jeg tror det vil slå an likevel.


Er enig i det du sier. Jeg savnet også den friheten det ser ut som vi nå skal få. Så får vi se om det fortsatt vil være ''Zelda''. Uansett kan det være sunt å bevege seg i litt andre baner denne gangen. Jeg gleder meg ihvertfall stort. Det lille vi har fått se av gameplay ser jo bare nydelig ut. Når det gjelder grafikkstilen hadde jeg håpet de heller ville lage noe som liknet Twilight Princess, men spillet ser uansett utrolig vakkert ut.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Glorfindel:
Skyward Sword sin verden var ganske ensidig og repeterende, ved at du ofte besøkte samme stedene om igjen ja. Skal bli spennende med en litt friere verden, jeg bare håper de ikke gjør den alt for stor, slik at deler av den bare blir "fyll" du må igjennom for å komme til et annet sted. Så lenge den er livlig og interessant å utforske, så tror jeg det skal godt gjøres at dette spillet ikke vil falle i smak.


SS var på sin side en verden med nesten bare puzzles og ellers lite utforskning. Himmelverdenen var bare tomt med få store kloder til utforskning. Jeg håper de klarer å lage noe imellom med det nye Zelda. Verdenen bør være stor til utforskning, men samtidig inneholde detaljer og ting man kan gjøre i den.

Siterer Subject 17:
Er enig i det du sier. Jeg savnet også den friheten det ser ut som vi nå skal få. Så får vi se om det fortsatt vil være ''Zelda''. Uansett kan det være sunt å bevege seg i litt andre baner denne gangen. Jeg gleder meg ihvertfall stort. Det lille vi har fått se av gameplay ser jo bare nydelig ut. Når det gjelder grafikkstilen hadde jeg håpet de heller ville lage noe som liknet Twilight Princess, men spillet ser uansett utrolig vakkert ut.


SS gjorde også noe nytt, som å kunne oppgradere våpen, og det var bare forfriskende. Blir spennende å se mer av det, og jeg ønsker alle de ideene de har avslørt velkommen.

Jeg liker også den mer realistiske stilen i TP bedre, men den halveis cel-shadingen bruker vel mindre kraft så det kan foregå mer på skjermen. Hvis de klarer å utnytte denne fordelen, har jeg ikke noe imot det. Håper det også klarer å lage det mørkere i stilen, for ofte blir det lyse, sterke farger.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg liker også den mer realistiske stilen i TP bedre, men den halveis cel-shadingen bruker vel mindre kraft så det kan foregå mer på skjermen. Hvis de klarer å utnytte denne fordelen, har jeg ikke noe imot det. Håper det også klarer å lage det mørkere i stilen, for ofte blir det lyse, sterke farger.


Jeg kunne også tenkt meg et "nytt TP", men den nye grafikkstilen ser forsåvidt interessant ut. Den har også fått meg til å lure på om dette kan være en slags "oppfølger" til Skyward Sword.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!