Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Zelda - A Link Between Worlds ~ Offisiell tråd ~


Når spillet først ble vist fram ble jeg veldig skeptisk. Jeg likte ikke designet i det hele tatt, men etterhvert har jeg begynt å like det mer og mer. Må vel skaffe meg en 3DS så jeg kan spille det! Hva tror dere om spillet?
  • 0
Jeg gleder meg mye til det. Føler liksom at dette blir en hybrid mellom 2D spillene og 3D spillene, og da er jeg veldig spent på hva de kan få til av nye gameplay-elementer osv. Likte godt den siste traileren som ble sluppet.
  • 0
Bestilt det! Gleder meg! Ser utrolig bra ut!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Spiller A link between worlds nå og er snart ferdig tror jeg. Dette spillet tror jeg er mitt nye favoritt Zelda spill! Det er så utrolig bra. Det føles så "Zelda" men det er så mye de har endret og det meste fungerer veldig bra. Jeg var ikke hyped på dette spillet da det ble vist frem første gang, og jeg er så glad jeg valgte å kjøpe spillet uansett.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Spiller A link between worlds nå og er snart ferdig tror jeg. Dette spillet tror jeg er mitt nye favoritt Zelda spill! Det er så utrolig bra. Det føles så "Zelda" men det er så mye de har endret og det meste fungerer veldig bra. Jeg var ikke hyped på dette spillet da det ble vist frem første gang, og jeg er så glad jeg valgte å kjøpe spillet uansett.


I know right. Jeg er ikke like glad i de håndholdte spillene som de på de stasjonære konsollene, men A Link Between Worlds er nok det beste innenfor den kategorien.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
I know right. Jeg er ikke like glad i de håndholdte spillene som de på de stasjonære konsollene, men A Link Between Worlds er nok det beste innenfor den kategorien.


Jeg banner nok i kirken nå, men jeg syns faktisk A Link Between Worlds er bedre enn Ocarina of Time. En hel del bedre faktisk.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg banner nok i kirken nå, men jeg syns faktisk A Link Between Worlds er bedre enn Ocarina of Time. En hel del bedre faktisk.


Hehe, nå er ikke Ocarina of Time mitt favorittspill i serien, men det kan nok hende du ypper på deg noen nostalgikere
Jeg synes forsåvidt at hele serien holder et meget høyt nivå, så det er vanskelig å rangere dem uansett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hehe, nå er ikke Ocarina of Time mitt favorittspill i serien, men det kan nok hende du ypper på deg noen nostalgikere


Hvilket spill er din favoritt?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvilket spill er din favoritt?


Twilight Princess, selv om både Ocarina of Time, Majoras Mask, Skyward Sword og Wind Waker er hakk i hæl.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg banner nok i kirken nå, men jeg syns faktisk A Link Between Worlds er bedre enn Ocarina of Time. En hel del bedre faktisk.

Er ikke så fan av OoT selv, så er helt enig
  • 0
Siterer Glorfindel:
Twilight Princess


Jeg er faktisk helt enig, det er/var min favoritt også. Men jeg kan ikke si noe 100% sikkert før jeg er ferdig med A Link between worlds.

Siterer projecthammer:
Er ikke så fan av OoT selv, så er helt enig


Nice
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Selv plasserer jeg OoT øverst, men har full forståelse for folk som mener annet. De fleste spill i serien er jo rett og slett fantastisk.

Selv var jeg veldig skeptisk til A Link Between Worlds, spesielt ettersom jeg aldri fikk meg selv til å like A Link to the Past. Med det sagt så endte spillet opp med å bli mitt favoritt Zelda spill til håndholdt, sammen med Minish Cap.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
De fleste spill i serien er jo rett og slett fantastisk.


Enig! Har enda ikke spilt et dårlig zelda spill. Vel, slutten i Spirit Tracks syns jeg var dårlig men ellers syns jeg det meste er amazing. Vel... Skyward Sword er kanskje det jeg er minst fan av. Likte ikke endel av de tingene de gjorde der.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Vel... Skyward Sword er kanskje det jeg er minst fan av. Likte ikke endel av de tingene de gjorde der.


Hva var det du ikke likte?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hva var det du ikke likte?


Først har jeg bare lyst til å si at det var en rekke ting jeg likte også. Grafikken er fantastisk. Karakterene er mer spennende og bedre skrevet enn før, bare se på Zelda som er awesome i Skyward sword. Og Så er det musikken: https://www.youtube.com/watch?v=TbsUHog7bEU&index=18&list=P
LC5AE6E1EEA630D30


https://www.youtube.com/watch?v=L7egFhuObEo&list=PLC5AE6E1
EEA630D30&index=23


Men det er en ting som gjør at hele spillet feiler for meg. Det er det kjedeligste Zelda spillet jeg har spilt. Men hvorfor syns jeg det er kjedelig? Jo, jeg syns det er stivt og gammeldags. Det føles mer stivt ut enn Wind Waker. Jeg virkelig hater alle loading tidene i Skyward Sword. Isteden for at det er en stor åpen verden (WW) eller mange små områder knyttet til en hub (OOT) så er det en verden i skyene og en level select i form av et meningsløst flyveminispill, som tar deg til en del av en liten og fragmentert verden. Og så har vi Fi, som tar den store gullmedaljen som verdens mest kjipe og irriterende medhjelpter siden tidenes morgen. Folk likte ikke navi? Fi er jo mye værre! Alle disse tingene trekker meg ut av opplevelsen og gjør at jeg ikke klarer å leve meg inn i eventyret.

Lagt til 2014-09-07 23:53:
Når vi først er inne på medhjelpere så må jeg bare si at Midna er den beste medhjelperen i et Zelda spill. Hun er awesome.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Er nok litt enig. Problemet til SS er at det er alt for "rett frem" og gjentakende på flere områder. Greit at Faron Woods er et rimelig pent sted, men så spennende er det ikke at det var verdt å besøke ørten ganger. Flygingen i Skyloft følte jeg også var givende til en viss grad, men samtidig også ikke helt tilfredsstillende, kanskje litt pga. den "level selecten" som du nevner.

Men det er veldig mye positivt i det spillet også. Settingen var interessant, ihvertfall med tanke på at det skal være det aller første spillet i serien. Musikken er som vanlig tipp topp og karakterene ble fremstilt på en god måte. Digger Ghirahim.
Synes også mange av templene var interessante. Lanayru Mining Facility er blitt en av mine favoritter i serien.

Siterer Crazy Kraken:
Når vi først er inne på medhjelpere så må jeg bare si at Midna er den beste medhjelperen i et Zelda spill. Hun er awesome.


Liten tvil om det ja
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Selv plasserer jeg Skyward Sword ganske så høyt. Er vel hovedsaklig 2 ting jeg reagerte på. Det ene er at øyene i SS er livløs i forhold til WW. Den andre tingen, og det jeg likte minst, var alle de kjedelige fetch-questene, som for eksempel når du må hjelpe hun ene vanndragen. Ellers har jeg lite å klage på. Det at spillet var lineært gjorde rett og slett at det ble større fokus på historien, noe jeg satte pris på. FI merket jeg ikke stort til.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Det at spillet var lineært gjorde rett og slett at det ble større fokus på historien, noe jeg satte pris på.


Skyward Sword har en av de beste historiene i serien til nå etter min mening, så jeg kan forsåvidt si meg litt enig i det. At det var lineært plaget meg i grunn ikke så voldsomt, det var heller det at du besøkte mange av de samme stedene om igjen. Litt mer variasjon der kunne vært greit. Men det er generelt sett lite å klage på i SS. Jeg holder det ganske høyt selv.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Nå ble jeg ferdig med A Link between worlds. Dette spillet gir jeg 10/10. Uten tvil!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Dette spillet gir jeg 10/10. Uten tvil!

Jeg og, må få meg til å anmelde det. Bra sisteboss sant?
  • 0
Siterer projecthammer:
Jeg og, må få meg til å anmelde det. Bra sisteboss sant?


Jepp! Men den var mye vanskeligere enn de andre bossene i spillet, så jeg var ikke helt forbredt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Sistebossen var meget velgjort ja, som forsåvidt resten av spillet generelt.

Synes også templene i ALBW var veldig gode. Hvilket ville dere plukket ut om som favoritt?
Litt usikker på hvilket jeg anser som det beste, men det "verste" var nok Ice Ruins. Fader som jeg kåla fram og tilbake der.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ice Ruins er vel et av templene jeg husker best, rett og slett siden jeg tok tempelet ganske tidlig, noe som gjorde det ganske så vanskelig. Bossen tok vel meg ned på 3 slag eller noe.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!