Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Xbox One ~ Offisiell tråd ~


Etter og ha lastet ned de siste oppdateringene til spilla jeg allerede har til konsollen ser jeg at jeg trenger en Ekstern Harddisk til min Xbox One.
Er det noen som kan anbefale en? Skal kun bruke den til ekstra lagringsplass for spilla mine og ser etter en som helst ikke koster så altfor mye og kan bestilles fra nettbutikk.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
Siden Xbox One har USB 3.0 porter er det nok greit å ihvertfall skaffe en ekstern harddisk som støtter USB 3.0.

Denne 2TB harddisekn fra Seagate er et nokså godt kjøp med tanke på lagringsplass og at den har USB 3.0.
En har også 1TB Versjonen til tre hundre kroner mindre. Ville ikke gått for noe mindre enn 1TB.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
Siterer AcH Clawed:
Siden Xbox One har USB 3.0 porter er det nok greit å ihvertfall skaffe en ekstern harddisk som støtter USB 3.0.

Denne 2TB harddisekn fra Seagate er et nokså godt kjøp med tanke på lagringsplass og at den har USB 3.0.
En har også 1TB Versjonen til tre hundre kroner mindre. Ville ikke gått for noe mindre enn 1TB.

Takker så mye,skal definitivt sjekke de ut.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Hei.

Har planer om å skaffe meg en Xbox One. Tenker på Minecraft bundelen med 500 gb. Burde jeg kjøpe eller vente til Xbox Scorpio kommer ut?
Ønsker å få fatt i spill som Stardew Valley, Yooka Laylee, Halo Master Chief Collection, Rare Replay og Skyrim SE, samt Gears of war 1.

Har også i den sammenheng tenkt å selge hvite orginale 360. Vil nok selge den for alt mellom 1000-1500kr alt etter hvor mange spill som ønskes med. Konsollen er godt brukt men funker. Trådløs spake følger med.
Siterer Solmyr Raven:
Burde jeg kjøpe eller vente til Xbox Scorpio kommer ut?


Det er det vanskelig å svare på, men kontrollere og spill på One skal være kompatible med Scorpio. Konsollen i seg selv er heller ikke så dyr, så da spørs det om du klarer å vente et år eller ikke.

2400kr for Xbox one S og Forza Horizon 3 er vel den beste dealen nå?

http://cdon.no/spill/xbox_one_s_500_gb_%2b_forza_horizon_3-39667698
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Solmyr Raven:
Har planer om å skaffe meg en Xbox One.


Hvis du har Elkjøp i nærheten, kan det være du finner en b-vare XO til betydelig redusert pris.
Kjøpte en for 1400kr, og den har ironisk nok fungert bedre enn de tre vi tidligere har kjøpt til full pris.
  • 0
Oki tnx ???? spørs om jeg greier å vente ja. Tror ikke det he,he. Vet elkjøp også kjører 500gb microsoft bundle for 2200. Selvsagt ikke den med mest gb men det får så være.
  • 0
Vel, kommer litt an på... Har du 4K TV, så burde du kjøpe Xbox One S eller vente på Scorpio. Har du vanlig HD tv, så kan du skaffe deg en billig Xbox One av den første sorten. Bryr du deg ikke, så kan du skaffe deg enten. Den første versjonen av Xbox One, Xbox One S eller du kan vente på Project Scorpio.

Vil du ha best mulig grafikk + garantert støtte for VR(4K TV anbefales, dog det kan være man får litt bedre grafikk med HD tv), så må du skaffe deg Scorpio når den kommer rundt juletider.

Ville ikke bekymret meg over lagringsplass, da du kan få deg en billig ekstern harddisk med USB 3.0 hvor som helst med opptil flere TBs med lagringsplass.

Ditt valg kommer helt an på hvilken TV du har og hvor kresen du er angående grafikk.

Personlig skal jeg forhåpentligvis oppgradere til Scorpio når den tid kommer, selv om jeg ikke har 4K tv.
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
  • 0
Litt forsiktig nå, Sideswipe. Microsoft har endret litt på VR-uttalelsene sine, og får det til å høres ut som konsollen kanskje ikke vil støtte VR på lansering.

Uansett blir dette det samme spørsmålet mange stiller seg om TV-er, Solmyr Raven. Klarer du å vente, og har lyst på det aller beste venter du. Microsoft kommer nok til å avsløre både pris og spesifikasjoner på E3 i juni (kanskje allerede i mai), så har du litt ekstra tålmodighet vil du få god hjelp til avgjørelsen der.
Hei. Har akkurat anskaffet meg Xbox One S Minecraft bundle 500gb. Lastet inn Minecraft og Rare Replay (ikke disk) og sitter nå igjen med ledig 300gb ! Vil diskvesjoner av spill ta mye plass?? Og hva kan jeg skaffe for å få ekstra plass? Anbefalte eksterne hard disker?
Siterer Solmyr Raven:
Hei. Har akkurat anskaffet meg Xbox One S Minecraft bundle 500gb. Lastet inn Minecraft og Rare Replay (ikke disk) og sitter nå igjen med ledig 300gb ! Vil diskvesjoner av spill ta mye plass?? Og hva kan jeg skaffe for å få ekstra plass? Anbefalte eksterne hard disker?


Disk tar like mye plass som digitalt. Så samme hvilken versjon du skaffer av spillet, men det går fortere å laste ned via disk, if anything.

Angående harddisk så anbefaler jeg en med minst 2TB da jeg kjøpte en med 1TB for lenge siden, og må nå slette spill hver gang jeg skal spille noe nytt.
The D' is silent.
Burde den eksterne harddisken ha en strømkontakt i tillegg til usb port??
  • 0
Siterer Solmyr Raven:
Burde den eksterne harddisken ha en strømkontakt i tillegg til usb port??


Nei, den tar strøm fra selve Xboxen, så det blir ikke noe problem
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
  • 0
Oki. Har ekstern hard disk til wii u å der var d anbefalt shu ????
Xbox One er best av det som er nytt. Nintendo Switch vil jeg ikke få meg fordi mest feite folk eier de virker det som. Boogie fyren på Youtube som er ganske tragiskt. Så det tyder til at jeg ikke har noe lyst på det.

Uansett objektivt er Xbox siden 360 best av alle konsoller fordi den oftest har skarpest kontrast på skjermen, men den funker bra på retro og nye spill. Sonic 3 kjørte ræva på Wii med 50 hz port fordi Nintendo liker å leve i fortiden. Og PS3 var bare meeeh.. PS3 hadde ikke engang sonic 3.

Null problem for microsoft derimot. Spillet styrer bra, ser flott ut. Altså Siden etter PS2 er Microsoft Xbox den beste konsollen hittil. De bare klarer å tilby mer enn det de andre konsollene ikke klarer.
  • 0
Siterer Klima:
Nintendo Switch vil jeg ikke få meg fordi mest feite folk eier de virker det som.


Det å like Xbox One over andre konsoller er helt greit på sin side, men å rakke ned på andre som har en annen konsoll. Er ikke greit i det hele tatt. Det å si at omtrent alle Switch eiere er feite blir det samme som å si at nesten alle Xbox One eiere er bodybuildere.

Har Xbox One selv, men det betyr ikke at jeg har noen rett til å skjelle ut andre som har en annen konsoll.

Det er mange her på GR som har skaffet seg Switch. Jeg kunne aldri tenke meg at alle er "feite". Dessuten er det folk som har spesielle sykdommer og kan derfor ingenting for at de er overvektige.

Siterer Klima:
Uansett objektivt er Xbox siden 360 best av alle konsoller fordi den oftest har skarpest kontrast på skjermen, men den funker bra på retro og nye spill. Sonic 3 kjørte ræva på Wii med 50 hz port fordi Nintendo liker å leve i fortiden. Og PS3 var bare meeeh.. PS3 hadde ikke engang sonic 3.


*Host* 360 hadde ikke Blu-ray.

Du har misforstått hva en Nintendo konsoll er og er tydeligvis ikke en Nintendo fan. Det er "ingen" som kjøper en Nintendo konsoll primært for å spille titler som ikke er fra Nintendo. De beste titlene på en Nintendo konsoll er nesten alltid Nintendo sine egne eksklusiver som de har lagd og produsert. Nå til dags er det jubel når store titler fra tredjeparts utviklere kommer til konsollen, men de siste konsoll generasjonene har hatt dårlig optimalisering på Nintendos konsoller, fordi det er vanskelig for disse utviklerne å utvikle spill til Nintendos sine foregående konsoller, siden bare Nintendo har kjennskapen til alle smutthullene som gjør det mulig å presse konsollen til det ytterste.

Siterer Klima:
Altså Siden etter PS2 er Microsoft Xbox den beste konsollen hittil. De bare klarer å tilby mer enn det de andre konsollene ikke klarer.


Konsollens "Red ring of death" var jo inkludert i pakken på de tidlige konsollene(god deal). Konsollen ripet visst opp plater i starten. Det er mye dritt som kan bli sagt om 360 konsollen. Den er langt fra perfekt og det er ingen konsoller som er perfekt.

Du burde virkelig revurdere hva du skriver på nett!
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Siterer Klima:
Nintendo Switch vil jeg ikke få meg fordi mest feite folk eier de virker det som. Boogie fyren på Youtube som er ganske tragiskt. Så det tyder til at jeg ikke har noe lyst på det.


Hahaha, nei nå ble jeg overrasket altså, skal begynne som deg med de synspunktene dine. Klima, fortell noe om deg selv a. Fordi tydeligvis skal ikke jeg ha xbox one, siden sånne som deg har det og slik er jo aaaaalle som har xbox one.
Siterer Quinzel:
Siterer Klima:Nintendo Switch vil jeg ikke få meg fordi mest feite folk eier de virker det som. Boogie fyren på Youtube som er ganske tragiskt. Så det tyder til at jeg ikke har noe lyst på det.

Hahaha, nei nå ble jeg overrasket altså, skal begynne som deg med de synspunktene dine. Klima, fortell noe om deg selv a. Fordi tydeligvis skal ikke jeg ha xbox one, siden sånne som deg har det og slik er jo aaaaalle som har xbox one.


Vel pluss at jeg trenger andre spill enn bare Mario og Zelda. Tror uansett det er en løgn myte at Nintendo reddet spillindustrien. De reddet bare spillkonsoll interessen i nord amerika, i USSR og Europa var det enda interesse for det innenfor dataspill og SEGA Mastersystem solgte bedre der enn NES.

Med mindre man mener USA er verden og at uten deres interesse så ville de aldri utviklet spill . Dessuten tror jeg SEGA har kommet til å eid markedet uansett ved tanke på hvor populært Sonic var. Nintendo tror jeg bør begraves, vil heller ha SEGA over nintendo enhver dag.
  • 0
Siterer Klima:
Tror uansett det er en løgn myte at Nintendo reddet spillindustrien. De reddet bare spillkonsoll interessen i nord amerika, i USSR og Europa var det enda interesse for det innenfor dataspill og SEGA Mastersystem solgte bedre der enn NES.


Kan ikke huske noen her har sagt at Nintendo reddet spillindustrien. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du finner frem "historielæreren" i deg. USSR heter nå Russland. At Mastersystem solgte bedre enn NES(i Russland og Europa) er mulig, men vet ikke helt om dine "fakta" er 100% riktige.

Siterer Klima:
Med mindre man mener USA er verden og at uten deres interesse så ville de aldri utviklet spill. Dessuten tror jeg SEGA har kommet til å eid markedet uansett ved tanke på hvor populært Sonic var. Nintendo tror jeg bør begraves, vil heller ha SEGA over Nintendo enhver dag.


USA er verden. For noe sprøyt. Det er jo klart at Kina er det største Film/spill markedet, men myndighetene er relativt kravstore.

Husker jeg riktig så har Sonic gjort det "veldig bra" de siste årene spesielt Sonic Boom var jo et "mesterverk".

Sega er langt fra å eie markedet. Det har de nok aldri gjort. Du må ikke glemme at Sega ikke lager konsoller lenger og de er derfor nesten helt avhengig av Nintendo for å lansere spillene sine.

Høres jo "lurt" ut å begrave Nintendo når de har flere fans enn Sega i tillegg til å ha flere populære og pågående serier enn Sega til dags dato. Sonic har uansett gravd graven sin for flere år siden. Det blå Piggsvinet kommer ikke tilbake fra det på flere år eller kanskje aldri.

Så du velger Sonic over Super Smash? Feil valg spør du meg...
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Kan ikke huske noen her har sagt at Nintendo reddet spillindustrien. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du finner frem "historielæreren" i deg. USSR heter nå Russland. At Mastersystem solgte bedre enn NES(i Russland og Europa) er mulig, men vet ikke helt om dine "fakta" er 100% riktige.

Les om video game crash. Det het USSR da før i tiden.
https://en.wikipedia.org/wiki/North_American_video_game_crash_of_1983

For å si det slik, nord amerikanere eller en smule nerder på youtube sier NES reddet det som om det reflekterte hele spillindustrien . Alt den gjorde var å få nord amerikanere til å få interessen for spillkonsoller igjen. Derfor blir den forgudet hos noen amerikanske retrofolk som er ifra 80 tallet, som liker å leve i fortiden.

Selv om den ble sterkt popularisert i reklamer, jeg tror de kun gjorde fordi de kunne sensurere mer i spill, mens i SEGA spill var det mer usensurert som blod og slikt.
Faktisk var det en rettsak om slikt i 1993 som førte til ESRB rating som gir aldersgrense på spill som du ser i dag.
https://www.youtube.com/watch?v=nD-Afpg4P2U

Edit: Eller en grei video om det.
https://www.youtube.com/watch?v=Y3s4BEghpX4
  • 0
Siterer Klima:
De bare klarer å tilby mer enn det de andre konsollene ikke klarer.


Setter du antall eksklusiver Microsoft har hatt den siste tiden opp mot konkurrentene (særlig Sony), så tror jeg nok du kan begrave den påstanden der.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
I går dukket Xbox One S opp i posten til meg. Nå lurer dere kanskje på hvorfor i all verden jeg skaffet en Xbox One, men svaret er ganske enkelt. Den har blitt bakoverkompatibel med Originale Xbox spill! I tillegg spiller den nå veldig mange 360 (store deler av mitt 360 bibliotek ihvertfall), og konsollen var på salg til en latterlig lav pris. 2000kr for konsollen + Shadow of War og CoD: WWII.

Foreløpig har jeg testet de tre første levlene i Black! Dæven døtte dette spillet holder seg godt! Det ser ikke ut som det er full HD (tror det er 720 -900p et sted?) men bildet er nå veldig skarpt og spillet kjører som en drøm. Black er faktisk mer artig en flere moderne FPS, etter min mening.

Ninja Gaiden Black ser utrolig nok enda bedre ut. Bildet ser veldig skarpt ut og spillet likner mer på et tidlig 360 spill enn et spill på den originale xboxen. Jeg er utrolig imponert! Nå håper jeg bare det dukker opp flere spill til konsollen etterhvert!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Foreløpig har jeg testet de tre første levlene i Black! Dæven døtte dette spillet holder seg godt! Det ser ikke ut som det er full HD (tror det er 720 -900p et sted?) men bildet er nå veldig skarpt og spillet kjører som en drøm. Black er faktisk mer artig en flere moderne FPS, etter min mening.

Black ja, et av de første fps jeg spilte , som jeg spilte hos en venn som hadde det på ps2, av en eller annen grunn så endte jeg med å måtte hjelpe han gjennom et par lvlr, minnes jeg ( hvertfall seksjoner) , og det selv uten jeg hadde ps2 , hadde gamecube , samme med ratchet and clank og husker jeg. Men, ja det et spill jeg kunne kanskje tenkt å prøvd å plukke opp igjen, husker ikke hvor langt vi kom da, men. Så noen youtube videoer og husket omtrent ingenting, husker coveret og at jeg spilte det
Har holdt meg til Xbox som hovedkonsoll siden 360 kom, men nå kjenner jeg at jeg er litt forsynt. Det kommer nesten ikke noe interessant til konsollen lenger, og etter gårsdagens trøtte E3 presentasjon, måtte jeg bare riste på hodet. Har brukt Xbox One mer til å spille spill fra forrige generasjon enn denne, og da er det noe galt. Kanskje det blir litt forandring, nå som de har skaffet og startet nye studioer, men jeg har mine tvil. Det er litt for mange oppfølgere på planen fremover, og da til serier jeg har null interesse for lenger.

Nå som jeg har rundet 300K gamerscore, er jeg også forsynt med achievement hunting, så jeg tror ikke XO vil bli brukt så mye de neste månedene, med mindre jeg får en plutselig trang til å spille en eller annen gammel favoritt igjen.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!