Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Xbox One ~ Offisiell tråd ~


Siterer Xenofex:
Citerer Creteck essuten har MS et mye høyere budsjett, noe som kan resultere med at de vil få mange flere og større titler eksklusiv til Xbox One.

Hvor tar du dette fra?


Sony hadde stort underskudd ifjor om jeg ikke husker feil, Microsoft har Bill Gates i ryggen aka PENGER!

Og om M$ virkelig vil vinne Next Gen konkurransen, så er det snakk om spill og da helst eksklusive spill. Jeg ser for meg at Sony vinner nå i starten, men M$ blir å vinne kampløpet jevnt imellom. Takket være deres store pengesekk.

Dette er helt klart bare en visjon jeg har om Microsofts tanke gang, ettersom de ser ut til å gjøre akkurat det som Sony gjør. Fjerne DRM, 24 timer online funksjonen, stalker kinect osv. De vil bare ha mer penger, og flere store titler tilsvarer som oftest mer salg av konsollen samt flere eksklusive titler solgt.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Jeg lurer på en ting. Hvorfor er folk så gira på de neste konsollene (X1 og PS4)? Greit nok, det er på tide med en ny generasjon spillkonsoll og alt det der, men hva med spillene?

En artig tanke slo meg: Store spill som folk snakker mye om er Destiny, AC4:BF, Watch Dogs, Thief 4, Titanfall, CoD: Ghost, BF4 og en rekke sportspill. Det snakkes om hvor kult det blir å spille disse spillene på (feks) en Xbox One, men alle disse spillene kommer jo til xbox 360 (og PS3). Så hva er egentlig greia? Tror folk da at spillet automatisk er mye bedre om det er litt penere å se på? For hvem kommer til å bruke 4000kr på en konsoll for å spille "last gen spill", som dette på en måte er.

Og hva så med eksklusivene rundt lansering? Hva med Ryse, Dead Rising 3, Killer Instinct og Forza 4? Er dette innovative og grafisk fantastiske spill? Vel, forskjellen i grafikk er overraskende liten, i forhold til hvor avansert X1 er sammenliknet med 360. Og hva med gameplay? Nei, det ser ut som vi får "det samme gamle". Ryse ser bedre ut for hver gang de viser det men det ser fremdeles stivt og lineært ut. Og de andre spillene ser ut som naturlige utviklinger av de spillene som kom før.

Det er ikke meningen å bare hetse X1, for det samme gjelder PS4.

Men hvorfor er folk så gira på neste generasjon, når vi ser at vi egentlig får en haug med "last gen spill"?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg lurer på en ting. Hvorfor er folk så gira på de neste konsollene (X1 og PS4)? Greit nok, det er på tide med en ny generasjon spillkonsoll og alt det der, men hva med spillene?


Er helt enig i dette. Forstår ikke helt hypen, det er ikke så mye innovasjon i konsollene føler jeg. Det virker som Microsoft og Sony er for opptatt av å gi folk det de vil ha, og ikke det de kan komme til å like. De er ikke så oppfinnsomme med de nye produktene sine. Kanskje kan Microsoft overraske meg med Kinect, men jeg tviler på at det vil komme gode spill til den uansett. Føler Nintendo er bedre på dette, og kanskje kan det komme til syne i bedre salgsresultater for Wii U etterhvert.

Jeg tror folk som satser på PC de neste årene vil ha en vel så god opplevelse som de som kjøper de nye konsollene, og slik har det vel vært en stund. Har ikke sett så mange "must-have" spill på hverken X1 eller PS4 bortsett fra kanskje Titanfall, som jo også kommer til PC.
  • 0
Siterer projecthammer:
Det virker som Microsoft og Sony er for opptatt av å gi folk det de vil ha, og ikke det de kan komme til å like.


Nettopp! Det er i bunn og grunn det samme gamle. En masse oppfølgere, eller spirituelle oppfølgere. Vi har sett det meste før. Til og med 360 hadde mer oppfinnsomme spill på lansering, med Viva Pinata, Condemned, Kameo, osv.

Siterer projecthammer:
Føler Nintendo er bedre på dette, og kanskje kan det komme til syne i bedre salgsresultater for Wii U etterhvert.


Jeg tror salget av Wii U vil øke, når det aktuelle storspillene kommer. X alene ser jo mer unikt ut enn det vi har sett til nå fra X1 og PS4.

Siterer projecthammer:
kanskje Titanfall, som jo også kommer til PC.


Det kommer også til 360. Så man trenger strengt tatt ikke en X1.

Det er på en måte det jeg vil frem til. Jeg er overrasket og nesten sjokkert over at ikke MS og Sony pusher mer på hva de neste konsollene kan gjøre. Det eneste vi har sett er litt "eye-candy" men ikke noe som er spennende for gameplay. All den kraften bør jo gjøre det mulig å lage større verdner, ha bedre AI og et gameplay vi aldri kunne hatt og opplevd på 360.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Kameo


Håper virkelig vi vil få se en oppfølger til dette på XO.
Har ventet på mer siden jeg fikk 360 og Elements of Power.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det kommer også til 360. Så man trenger strengt tatt ikke en X1.

Ja, glemte det, nå ble jeg enda mer skuffet. Det skal sies at det portes til 360 av noen andre enn originalutviklerne.

Siterer Crazy Kraken:
Det er på en måte det jeg vil frem til. Jeg er overrasket og nesten sjokkert over at ikke MS og Sony pusher mer på hva de neste konsollene kan gjøre. Det eneste vi har sett er litt "eye-candy" men ikke noe som er spennende for gameplay. All den kraften bør jo gjøre det mulig å lage større verdner, ha bedre AI og et gameplay vi aldri kunne hatt og opplevd på 360.

Ja jeg frykter at det kan ta lang tid før de får vist noe av det, hvis ikke uavhengige utviklere overrasker. I tillegg setter Microsoft og Sony sin lit til tredjepartsutviklere, og da er det ofte sånn at ikke hardwaren blir utnyttet til det fulle, men heller begrenset av den konsollen som er svakest og/eller ikke har like mange funksjoner.

I tillegg føler jeg mange tredjepartsutviklere blir styrt for mye av tanken på å tjene mest mulig. De gir gjerne ut det samme år etter år, så lenge det selger. Jeg vil si at det er blant de store tredjepartsutviklerne man ser minst innovasjon, hvertfall i de senere år, selv om det er unntak. Det lover ikke så godt for de nye konsollene.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men hvorfor er folk så gira på neste generasjon, når vi ser at vi egentlig får en haug med "last gen spill"?


Jeg er enig og når det kommer til PS4 eller X1, så er tar jeg det hele med stående ro enn så lenge. Som det også ble påpekt i dagens LevelUp episode, så er lanseringslistene blitt svært magre pga. utsettelser, så for min del kommer jeg nok ikke til å skaffe meg PS4 før til våren. Jeg er faktisk mer hypet på noen kommende spill til PS3 og Wii U, der storspillene for alvor nå begynner å komme.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Creteck:
Citerer Xenofex:Citerer Creteck essuten har MS et mye høyere budsjett, noe som kan resultere med at de vil få mange flere og større titler eksklusiv til Xbox One.

Hvor tar du dette fra?

Sony hadde stort underskudd ifjor om jeg ikke husker feil, Microsoft har Bill Gates i ryggen aka PENGER!

Og om M$ virkelig vil vinne Next Gen konkurransen, så er det snakk om spill og da helst eksklusive spill. Jeg ser for meg at Sony vinner nå i starten, men M$ blir å vinne kampløpet jevnt imellom. Takket være deres store pengesekk.

Dette er helt klart bare en visjon jeg har om Microsofts tanke gang, ettersom de ser ut til å gjøre akkurat det som Sony gjør. Fjerne DRM, 24 timer online funksjonen, stalker kinect osv. De vil bare ha mer penger, og flere store titler tilsvarer som oftest mer salg av konsollen samt flere eksklusive titler solgt.


Microsoft er betydelig mer verdt enn Sony som selskap, men akkurat hvor mye penger de har hver for seg i sine respektive spill-avdelinger var ikke så lett å finne tall på.

Men vi har jo ikke akkurat sett noe forskjell på dette i den nåværende konsoll-generasjonen, så jeg tviler sterkt på at det vil forandre seg noe særlig.

Det virker også å være en trend at det blir færre og færre konsoll-eksklusive spill. Dette kommer av at de fleste utviklere ønsker å gi ut spillene sine på så mange konsoller som mulig. Alternativet blir da at Microsoft/Sony betaler utviklerne mer penger for eksklusiviteten, men i de fleste tilfeller tror ikke jeg det vil være lønnsomt. Det er ytterst få spillserier som genererer konsollkjøp i kraft av seg selv.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Håper virkelig vi vil få se en oppfølger til dette på XO.
Har ventet på mer siden jeg fikk 360 og Elements of Power.


Yay! En til som liker Kameo.

Siterer projecthammer:
I tillegg setter Microsoft og Sony sin lit til tredjepartsutviklere, og da er det ofte sånn at ikke hardwaren blir utnyttet til det fulle, men heller begrenset av den konsollen som er svakest og/eller ikke har like mange funksjoner.


Veldig sant, og derfor blir nok Kinect og slikt brukt mest til eksklusive spill.

Siterer Glorfindel988:
Jeg er enig og når det kommer til PS4 eller X1, så er tar jeg det hele med stående ro enn så lenge. Som det også ble påpekt i dagens LevelUp episode, så er lanseringslistene blitt svært magre pga. utsettelser, så for min del kommer jeg nok ikke til å skaffe meg PS4 før til våren.


Samme her. Gjør det samme med PS4 som jeg gjør (og har gjort) med Wii U en stund. Venter til det faktisk er noen vits i å kjøpe konsollen (annet enn bragging rights). For en Wii U har jeg faktisk litt lyst på, med tanke på X, Wonderful 101 osv...

Siterer Glorfindel988:
Jeg er faktisk mer hypet på noen kommende PS3 spill og Wii U, der storspillene for alvor begynner å komme.


Helt klart! Jeg har enda ikke kjøpt GTA5, Dark Souls 2 er på vei, samt alle spillene som jeg nevnte høyere opp her som kommer til next gen og denne generasjonen. Feks Titanfall, eller noe annet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Rare argumenter dere har. Sony hadde enormt store underskudd, likevel spyr de ut nye IPer som Beyond. Puppeteer og Last of Us.

Microsoft har enormt mye penger og langt ifra like mye underskudd som Sony. Likevel kom det 1 X360 spill i år (såvidt jeg husker), Gears: Judgment.

Personlig er jeg mest hypet på det kommende indiespillet Octodad: Deadliest Catch enn noe annet spill som kommer.
  • 0
Siterer fantomena:
Rare argumenter dere har. Sony hadde enormt store underskudd, likevel spyr de ut nye IPer som Beyond. Puppeteer og Last of Us.

Jo, skjønner hva du mener, og spillgrenen av Sony er vel, etter hva jeg har lest, en av de få som faktisk tjener penger. Da er det logisk at de også bruker mye penger på å utvikle spill.

Siterer fantomena:
Microsoft har enormt mye penger og langt ifra like mye underskudd som Sony. Likevel kom det 1 X360 spill i år (såvidt jeg husker), Gears: Judgment.

Tror Microsoft ikke mener det er lønnsomt å satse på nye IP'er. Derfor har de en tre-fire serier som tjener haugevis med penger. Ikke det at ikke alle andre også gjør dette, men Sony er kanskje den bedriften som eksperimenterer mest med nye IP'er.
  • 0
Jeg skal selv ha begge ettersom jeg er venter spent på å se hva konsollenes fremtid bringer.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Creteck:
Jeg skal selv ha begge ettersom jeg er venter spent på å se hva konsollenes fremtid bringer.


Men det er forskjell på å kjøpe begge nå og om 1-2 år når prisen er mer gunstig og det er aktuelle spill til konsollene.

Jeg har tro på at begge konsollene (Wii U også btw) kommer til å gjøre det kjempebra i årene fremover, men jeg tror det blir et rolig år etter lansering for å si det slik.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg har tro på at begge konsollene (Wii U også btw) kommer til å gjøre det kjempebra i årene fremover, men jeg tror det blir et rolig år etter lansering for å si det slik.


Ja, jeg har tenkt på å la Xboxen vente i et år til, men jeg er så spent på å prøve Ryse og Titanfall.

Titanfall skal jeg bestille den super dyre Collectors Editionen om jeg ikke skaffer meg Xbox på dagen.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Xbone skal jeg ha på lanseringsdagen i Nroge, så får amerikanerne teste den ut imens.

PS4 har jeg allerede bestilt. Wii U har jeg også allerede.

Er ganske glad for at jeg er en anmelder, da får jeg PS4, Xbone og Wii U spillene gratis.
  • 0
Sikkert allerede diskutert her før, men er det noen informasjon om hvilket spill vi nordmenn får ekstra sammen med Xbox One? Vet vi får et packed-in spill fordi MS har holdt konsollen tilbake her til lands, mener lurer på hvilket..

Lagt til 2013-11-12 09:44:
Og vi vil jo ha Xbox One fordi det er fremtiden! Ingen gidder å produsere Xbox 360 spill om et år. Xbox One har en langt fremtid forran seg. For en engasjert gamer er det ingen grunn til å vente.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Man greier seg vel lenge med 360/PS3 en god stund til. Mange av spillene nå til dags, i alle fall de store franchisene fra EA osv kommer fortsatt til ps2 systemet. Vil nok ikke bli sånn at det ikke kommer spill til denne generasjonen når den nye er lansert.. Microsoft satte en grovkalibret kule i sin egen fot med uheldige uttalelser innledningsvis, og har siden gjort sitt beste for å reparere skaden. Sitter med en følelse av at de ikke har lyktes, og at det heller ikke hjelper at konsollen blir utsatt her til lands. Jeg for min del føler større behov for å skaffe meg en PS4 enn en X1 per dags dato, men om det kommer et storslått Gears spill ser jeg ikke bort fra at det er utslagsgivende etterhvert.

I bunn og grunn blir det vel som det alltid har vært, smak og behag. Noen liker exclusives til PS best, mens andre kjøper hypen fra den andre leiren. Jeg for min del tror vi må vente en stund før potensialet til noen av maskinene utløses nok til at det renner i munnen. Får se hva julen bringer om PS4 blir anskaffet i år eller neste år, føler ikke det haster akkurat
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Jeg er enig med deg. Den utsettelsen var totalt unødvendig. At man ikke har tilgang på norske menyer i Xbox One systemet i starten er da ingen grunn til å utsette det helt til neste år?!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Filimonki:
Jeg er enig med deg. Den utsettelsen var totalt unødvendig. At man ikke har tilgang på norske menyer i Xbox One systemet i starten er da ingen grunn til å utsette det helt til neste år?!

Jeg for min del bruker konsekvent engelsk meny på både konsoller og spill. Spill i seg selv er fine verktøy for språklæring, og da også menyene. Når de med letthet slapp det nye grensesnittet via en oppdatering på 360, ser jeg ikke helt at det er en legitim grunn for å utsette launch i Norge... Men det ligger nok mer bak, noe vi vanlige dødelige ikke får vite om. Uansett ikke et sunnhetstegn spør du meg. Jeg er ikke fanboy i noen retning og har tidligere hatt begges representanter i hver generasjon, men må si MS fremstår noe amatørmessig her. Når Sony nå dementerte ryktene som gikk på nett i går ang spillenes salgbarhet osv, ser jeg på de som en favoritt til å vinne krigen med de forspranget de får av MS nå. PR-avdelingen hos microsoft har i alle fall sitt å henge fingrene i fremover...
Post proelia praemia bitches!
  • 0
  • Missing Avatar
  • snot
Fick mitt Xbox One från amazon igår. Här kommer lite intryck.

Interfacet är fruktansvärt komplicerat. Inte ett dugg intutitivt men jag antar att man vänjer sig efter ett tag.
Kontrollen är på alla sätt bättre än Xbox 360ns kontroll.
Konsolen är stor som ett hus.
BF4 ~ som på High/Medium settings på PC. Ser myckt bra ut .

Det enda riktigt problemet hittils är att Man inte kan köpa någonting via Xbox live. Norskt VISA kort fungerar inte eftersom norge inte går att välja som lan när man startar upp konsolen.
Rediscover Communication
  • 0
Hey hey!
Kjøpte min XBONE i England for en ukes tid siden. Og for dere her i samme situasjon (At dere har fått konsollen litt tidlig) tenkte jeg at jeg kunne dele noen tanker.

-Kjøp deadrising 3
-Bytt Location til USA, spill koster da 60$ i stedet for f.eks. 55 Britiske pund. Sparer en del penger på det. Kjøpte ACIV for 370 kroner i går. Sett også instillingene til at du bor i New Hampshire eller Delaware ettersom dette tar vekk sales tax på spillene. Det kan være at det er en valuta fra de landene som boksen er tilgjengelig i som er bedre i henhold til den norske krone for å spare mer, men USA er i hvertfall et bedre alternativ enn GB.
-Hvis du har TV kort direkte i TVen (altså ingen dekoder), og TVen har en HDMI ut, funker TV guiden på Xboxen.

Det er vel alt jeg har så langt. God konsoll og spesielt god media box

PS: Har noen fått smart glass til å funke? Bruker iOS duppeditter, og tror at jeg kanskje må laste ned den amerikanske versjonen av appen for at den skal støtte XBONE. Noen som har testet dette?
  • 0
Vel, da har vi begynt på 2014.

Hvor lang tid tror dere at det tar før vi hører noe ifra MS, om den norske lanseringen?

Synes, i likhet med andre her, at utsettelsen er unødvendig. Slike ting som språk innstillinger og stemme-kommandoer er ting som kan legges til via oppdateringer.

De får ikke rundt 4000kr fra meg hvis de utsetter den enda lenger.


Men er det flere enn meg som mistenker at MS lager en kunstig etterspørsel på Xbone? De gjør helt sikkert det motsatte, av hva de gjorde under lanseringen for den første utgaven av Surface. Da produserte de jo alt for mange eksemplarer.
"We interrupt this program to annoy you and make things generally irritating."- Monty Python's Flying Circus.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Masse spørsmål om hvorfor folk gidder å skaffe next-gen konsoller


Etter å ha spillt spill som Battlefield 3, Battlefield 4 og The Witcher 2 på både Xbox 360 og en PC som kjører nevnte spill med alt på Ultra i 60 FPS, så fortsår jeg godt hvorfor folk er ivrige. Nei, gameplay innovasjonene lar vente på seg, men det gjør direkte vondt for bortskjemte jævler som meg selv å spille et spill i blurry, oppskallert 720P og en ustabil framerate som på det meste er makset på 30 FPS. Det har ikke bare med det at spillene er penere å se på når du får litt mer maskinkraft, det har med hvordan selve følelsen når du spiller blir så fantastisk mye bedre når du spiller et spill med optimale innstillinger.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Nei, gameplay innovasjonene lar vente på seg, men det gjør direkte vondt for bortskjemte jævler som meg selv å spille et spill i blurry, oppskallert 720P og en ustabil framerate som på det meste er makset på 30 FPS.


Er det ikke ironisk at Xbox One ikke har spill med 1080p? Og ja, fps ligger på 60 nå (på X1) men den kommer til å droppe igjen. Veldig mange utviklere prioriterer gjerne flashy grafikk istedenfor stabil 60fps og 1080p. Det har vi sett plenty av denne genereasjonen og det kommer til å fortsette.

Men jeg holder fast ved argumentene mine. Det er de samme spillene men litt bedre grafikk. That's it. Hvis folk vil kjøpe en xbox one for å spille for eksempel AC4 så er det greit for meg, men det er fryktelig mye penger å bruke på et ellers ok spill i en ihjelmelket serie som tilhører forrige generasjon. Det samme gjelder alle de andre multiplatform spillene også. Og hvis man skal ha en optimal opplevelse av BF4 og The Witcher så skaffer man seg en PC.

Egentlig er det rart at ikke folk kjøper en PC istedenfor en ny konsoll. For slik som utviklingen er nå så er det ikke mange gode eksklusive spill på de nye konsollene, og hva er da vitsen med en konsoll. Vil man ha en konsoll opplevelse så kjøper man en kontroller til PCen og kobler evt PCen til TVen. Steam, Steam OS og de tingene der er faktisk en reel konkurranse for de nye konsollene tror jeg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvis man skal ha en optimal opplevelse av BF4 og The Witcher så skaffer man seg en PC.

Egentlig er det rart at ikke folk kjøper en PC istedenfor en ny konsoll. Vil man ha en konsoll opplevelse så kjøper man en kontroller til PCen og kobler evt PCen til TVen.


Har ingenting å si på dette, da jeg selv er skyldig i det.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!