Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Xbox One ~ Offisiell tråd ~


Før jeg begynner på tråden må jeg bare berømme Apple for at de har skapt et tastatur på Macen som ikke viser hvor jeg finner tilde-symbolet.

«Xbox One», «Xbone», «Xboxer Mike Tyson», eller bare «One» er Microsoft sitt nye skaperverk på konsollmarkedet. I motsetning til PlayStation 4 vil konsollen kunne tilby eksklusive funksjoner som motvillig overvåkning i high definition, et stemmestyrt kamera som vil reagere på bjeffingen til bikkja di, 80-talls betamaxdesign og stemmen til Bill Gates som personlig coach på fitnesspillene.

Xbox One ble utsatt her i Norge til en eller annen gang i starten av 2014 fordi konsollen ikke er ferdig utviklet og Microsoft prioriterer amerikanere. Prisen vil være omtrent 4000 hardinger, ca. 500 løk mer enn PS4.

Spill vi kan se frem til er blant annet:
• Polygonoverherren «Forza Motorsport 5»
• Antispillet «Ryse: Son of quick-time-Satan»
• «Killer Instinct», som i praksis vil vise hva ordtaket «å piske en død hest» betyr.
• Halo 5 som bare kommer til å bli jævlig bra.

Selv skal jeg kjøpe Xbox One utelukkende pågrunn av Halo 5. Neida. Joda. Neida.

Kjør debatt!
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
• Antispillet «Ryse: Son of quick-time-Satan»


Huff, som jeg hater quick-time-events.

Forza 5 og Halo 5 er de eneste spillene som drar meg mot Xbone, men har ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe Xbone/PS4 eller om jeg skal oppgradere pcen enda.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer The Heretic:
Antispillet «Ryse: Son of quick-time-Satan»


Love that.

Jeg hopper elegant over Xbox One.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
X-Box er det eneste i konsollseriene jeg aldri har eid...så jeg føler ikke jeg har mye å bidra med her.

Sier det samme som Kjeks
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
For min del har jeg stadig ikke avskrevet Xbox One. Jeg er skuffet over mange av valgene Microsoft har gjort, men jeg vil avvente litt til. Jeg hoppet "elegant" over hele forrige konsollgenerasjon, så tanken er at det kanskje blir en konsoll på meg denne gangen. Det er stadig mulig at det blir Xbox One.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Ryse: Son QTE.
  • 0
For min del blir det nok PS4. Mye på grunn av forhåpninger om at det skal la seg gjøre å spille PS3-spill via nettsky-baserte tjenester. Da jeg har hatt 360 gjennom denne generasjonen har jeg gått glipp av en del eksklusive titler. Det taler også til Sonys fordel at PS4 kommer først her til lands. Ser ingen god grunn til å vente på X-box One.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Har ikke vært borti konsoll fra Microsoft, og hvis jeg først skulle prøve ville jeg mye heller kjøpt en 360. Ser for meg at jeg hadde blitt en stor Halo-fan.
''eh'' - Link
  • 0
Blir PS4 for min del. Eg har ikke likt det Microsoft har vist av Xbox One i det siste (men spillene til konsollen ser fantastiske ut).
Rainbow Mushroom
  • 0
At Xbox One komme så sent er ikke til Microsofts kreditt akkurat, men at det er PS4 som kommer først påvirker ikke egentlig valget mitt av konsoll noe særlig. Jeg kommer iallefall ikke til å kjøpe konsoll før til neste år uansett.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Eg vil si at Microsoft ikke helt nødvendigvis tar alle disse problemene med Xbox One seriøst. Dem liksom lager en konsoll som skal være meget kraftig med utrolig god grafikk, men... så legger dem til alle de film/musikk egenskapene og alle de ekstra tingene som på en måte får konsollen til å være altfor komplisert. Eg ser og har hørt alle disse diskusjonene om hva som er galt med Xbox One og hva som er bra i følge Microsoft og andre personer. Sony derimot går ikke inn for å lage en konsoll som mesteparten er designet for film, dem lager en konsoll som skal gå 85% for spill og resten alle andre slags merkelige ting. Eg velger derfor PS4 fordi eg hører at konsollen er kraftigere, det kommer flere gode og kule spill til den, den har vel sikkert en oppgradert blu-ray leser osv. Men eg vet overhode ikke hva eg skulle ha valgt mellom viss eg hadde vert 100% inn for grafikk. Enten XBOX ONE eller PS4? Men grafikken kan ikke overtale meg om hva slags konsoll/spill eg skal velge.
Rainbow Mushroom
  • 0
Sålenge grafikk er grunnen til å velge det ene eller det andre, så kan jeg likegodt holde meg til PC en konsollgenerasjon til. PC-gaming er på god vei mot 4K, mens konsollene såvidt klarer full HD med rimelig bildefrekvens.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Sålenge grafikk er grunnen til å velge det ene eller det andre, så kan jeg likegodt holde meg til PC en konsollgenerasjon til. PC-gaming er på god vei mot 4K, mens konsollene såvidt klarer full HD med rimelig bildefrekvens.


Det skal sies at konsoll-gaming er vesentlig hyggeligere for lommeboka.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Siterer Strategist:
Sålenge grafikk er grunnen til å velge det ene eller det andre, så kan jeg likegodt holde meg til PC en konsollgenerasjon til. PC-gaming er på god vei mot 4K, mens konsollene såvidt klarer full HD med rimelig bildefrekvens.


Eg har aldri vert noe fan av grafikk sånn sett når det gjelder spill. Men det er en stor forskjell mellom konsollene og PC. Men Xbox One har sine svakheter (hvertfall det ser og høres slik ut). Men eg vil ikke si at konsollene i dag er dårlig sånn sett, fordi dem er ganske gode. Det er bare det at PC har hele tiden vert høyest på listen og vert best på grafikk og det der. Men konsollene er det beste valget viss en skal ha enkel, god og hyggelig spillopplevelse, samt at det er bra for lommeboka! Eg vil forøvrig betale 2000 - 2500 kr for en ny konsoll enn 5000 6000 kr for en PC. Når eg leter etter god gaming PC så må en hvertfall opp mot 7000 og over. Derfor sparer eg veldig mye på konsoll og kan kjøpe flere spill.

Når det gjelder Xbox One (og PS4) så skal visst spillene ha en startpris på ca. 599 kr - 650 kr. Eg vet at dette er en dårlig nyhet, men hvorfor skal spillene til de nye konsollene vere 100 - 150 kr dyrere enn dem nye til Xbox 360 og PS3? Er det pga hvor mye kraftigere og bedre de nye konsollene blir? Eg vil si det er bortkastet med penger til en pris på nesten 650 kr. Hvorav eg liker PC når det gjelder prisene, som alltid mye lavere enn på konsoll. Kreds til PC for det.
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer Xenofex:
Det skal sies at konsoll-gaming er vesentlig hyggeligere for lommeboka.

Det kommer an på hvor mange spill man kjøper... Man sparer fort inn penger til nytt grafikkort på at spillene til PC koster halvparten av spillene til konsoll.

Og en god PC kan du bruke til så mye annet. En konsoll er kun en spillmaskin, og kanskje også en mediemaskin.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg skal definitivt ikke ha Xbox One. Ikke etter det de prøvde seg med. Greit nok at de nå har gått tilbake på det meste, men at de i det hele tatt prøvde sier veldig mye om hvordan de tenker.

Siterer Strategist:
Det kommer an på hvor mange spill man kjøper... Man sparer fort inn penger til nytt grafikkort på at spillene til PC koster halvparten av spillene til konsoll.


Defintivt. Prisen av selve konsollen er ingenting i forhold til det man ender opp med å bruke på spillene. I hvert fall om man kjøper en del nye spill rundt release. 500-600 per spill blir fort mye penger.

Siterer Strategist:
Og en god PC kan du bruke til så mye annet. En konsoll er kun en spillmaskin, og kanskje også en mediemaskin.


En god PC kan man bruke til mer eller mindre alt. En PC gjør alt en konsoll gjør, bare bedre. Bortsett fra å gjøre det enkelt for de ikke fullt så teknisk viderekomne forbrukerne.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Dead Rising 3 er det spillet som ser mest lovende ut i mine øyne. Det er det spillet jeg hadde kjøpt en Xbox one for! Men jeg skal heller ha PS4 i og med at alle vennene mine skal ha den.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Strategist:
Det kommer an på hvor mange spill man kjøper... Man sparer fort inn penger til nytt grafikkort på at spillene til PC koster halvparten av spillene til konsoll.


Ser poenget ditt, men personlig kan jeg telle gangene jeg har betalt mer enn 399 for et konsoll-spill på én hånd. Mange av de større kjedebutikkene, kanskje Elkjøp spesielt, har gjerne gode tilbud på de største titlene helt fra første dag.

En skikkelig gaming-pc er også et vesentlig større utlegg på én gang, noe som kan være vrient å få til, i alle fall som student. Jeg setter også pris på brukervennligheten og fraværet av uforutsette problemer med konsoll kontra pc.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Angående den diskusjonen med PC vs. konsoll her

Det er mange spill som "ikke egner" seg på PC og visa versa.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg har ikke penger til en PC med spesifikasjoner som overgår konsollene. Det gjenstår å se hva prisen på Steam Box blir, så kanskje den vil inngå i hylla mi. Men i første omgang vil jeg fokusere på Xbox One og evt. PS4.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Her blir det PS4.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
For meg, så kommer jeg nok til å ende opp med begge deler. Da for å nyte det beste fra begge og for å få spilt med de vennene som skal ha Xbox One og PS4.
  • 0
Jeg skal først ha PS4 også om eg jeg har nok penger til Xbox One kommer i Februar kjøper jeg den der og da. Hovedgrunnen så langt for meg å kjøpe Xbox One er Ryse og Quantum Break. Jeg har også litt lyst å teste ut TitanFall. (Siden min PC mest sannsynlig sliter med å nå High grafikk settings)

Men det jeg gleder meg mest til angående Xbox One er Kinect 2.0, jeg er veldig spent på å se hva skapere kan få til med den, og da spesielt Indie utviklere. Jeg testet aldri Kinect 1 ettersom det er 0 spill som kom til den som virket interessant. Men nå tror jeg MS klarer å bruke Kinect til noe fornuftig.

Dessuten har MS et mye høyere budsjett, noe som kan resultere med at de vil få mange flere og større titler eksklusiv til Xbox One. I fremtiden altså...(Da håper jeg på mange nye IPer....Halo og Gears har jeg blitt ALT for mettet med.)
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Creteck:
I fremtiden altså...(Da håper jeg på mange nye IPer....Halo og Gears har jeg blitt ALT for mettet med.)


Indeed! Selv om jeg gjerne vil ha et nytt Halo som virkelig bringer serien til nye høyder, så kan de legge Gears på is enn så lenge og heller diske opp med noen nye og sabla gode serier!
  • 0
Siterer Creteck:
Dessuten har MS et mye høyere budsjett, noe som kan resultere med at de vil få mange flere og større titler eksklusiv til Xbox One.


Hvor tar du dette fra?
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!