Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Wii U-tråden ~ Offisiell tråd ~


Siterer Glorfindel:
Jaha ja. Da kan det jo hende du slipper det.


Hehe, neida. Det er bare fint at det kommer en remake/HD utgave av Skyward Sword om folk har lyst på det, men jeg var ikke så veldig begeistret over det spillet. Mye bra musikk tho! Og grafikkstilen er flott.

Liker spesielt godt denne: https://www.youtube.com/watch?v=L7egFhuObEo&index=23&list=P
LC5AE6E1EEA630D30


Siterer Glorfindel:
Det er vel i grunn lite jeg ikke likte med det. Det er bare at jeg foretrekker de stasjonære Zelda-spillene, fremfor de håndholdte.


Her er du ikke alene tror jeg! Veldig mange holder seg nok til de stasjænære spillene, men de stasjonære spillene var også som ALBW en gang i tiden. Så for meg er det like "mye" Zelda.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
men jeg var ikke så veldig begeistret over det spillet.


Fordi?

Siterer Crazy Kraken:
Her er du ikke alene tror jeg! Veldig mange holder seg nok til de stasjænære spillene, men de stasjonære spillene var også som ALBW en gang i tiden. Så for meg er det like "mye" Zelda.


Ja, jeg sier ikke de håndholdte er noe mindre Zelda enn de stasjonære. Bare at jeg sett over ett liker de på konsoll bedre. Men det gjelder vel også i all hovedsak spill generelt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Fordi?


For ganske mange ulike grunner. Men for å ta et par, så syns jeg for det første spillet føles ekstremt fragmentert. Det at alt er bygd opp av ulike "soner" som man må loade inn og ut av gjorde at spillet føltes mer som en haug random dungeons/levels kastet sammen, enn en faktisk verden. Man har Skyloft, og så må man loade inn "fly på fugl" delen, og så må man loade ned i på bakken og hvert av disse områdene igjen var veldig fragmenterte. Dette er en sterk kontrast til Wind Waker, der man kan reise verden over uten en eneste loading, bortsett fra når man skal inn i hus/huler.

Videre syns jeg Fi kanskje er den værste hjelperen Link har hatt i et Zelda spill noen gang. For en ukarismatisk, irriterende, og uhjelpsom person/ting hun var! Ingen spennende personlighet (slik Midna hadde) og hun dukker opp mye oftere enn det Navi fra OoT gjorde. Dessuten følte jeg aldri at Fi passet inn i settingen eller storyen, i motsetning til Midna og Båten i WW.

I tillegg syns jeg storyen var ganske svak, og gameplayet ble fort litt "oppbrukt". Litt som puzzles i Half-life 2 et stykke inn. "Jada jada, vi har skjønt at vi har fysikk/motion control i spillet!" Mange klaget på motion controlls i Twilight Princess, men jeg følte aldri at det var "i veien" for resten av gameplayet.

Hva syns du var så bra med Skyward Sword egentlig? Altså, som sagt så syns jeg spillet har flott musikk og grafikkstil, men det gjør det ikke til et bra spill for min del.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva syns du var så bra med Skyward Sword egentlig? Altså, som sagt så syns jeg spillet har flott musikk og grafikkstil, men det gjør det ikke til et bra spill for min del.


Først og fremst så likte jeg gameplayet. Synes det var en grei fortsettelse på det som ble servert i TP. Jeg synes også historien var interessant, særlig fordi den legger mye av grunnlaget til resten av serien. Karakteristisk grafikkstil og mye bra musikk, som du har nevnt. Ellers også en del gode templer.

Men at det tidvis var altfor lineært og begrenset, det er jeg helt enig i.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det hadde jeg. Takket nei altså.

Haha, jeg også! Jeg er helt enig i kritikken din til Skyward Sword. Spillet ble på grensen til kjedelig midtveis, og det var noe jeg aldri trodde jeg skulle oppleve med et Zelda-spill.

Siterer Crazy Kraken:
Link er nå venstrehendt igjen, slik han var i Gamexube utgaven (høyrehendt i wii utgaven).

Var ikke Wii versjonen rett og slett speilet? Da blir det kanskje ekstra artig med et gjensyn om vi får den originale versjonen! Vanskeligere å kjenne seg igjen
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer Royality-indeed:
Da blir det kanskje ekstra artig med et gjensyn om vi får den originale versjonen! Vanskeligere å kjenne seg igjen


Jeg har aldri spilt TP på GameCube heller, så det blir kjekt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ellers også en del gode templer.


Det er jeg enig i!

Siterer Glorfindel:
Jeg synes også historien var interessant, særlig fordi den legger mye av grunnlaget til resten av serien.


Konseptet var spennende, men jeg syns historien ble dårlig fortalt.

Siterer Royality-indeed:
Var ikke Wii versjonen rett og slett speilet? Da blir det kanskje ekstra artig med et gjensyn om vi får den originale versjonen! Vanskeligere å kjenne seg igjen


Ja, jeg husket det var endel prat om det da spillet kom ut på Gamecube og Wii, men jeg sjekket aldri om det faktisk stemte. Men det kan hende? Blir artig å finne ut av.

https://www.youtube.com/watch?v=nyiZG4HoimQ
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg kom aldri så langt i Xenoblade, men etter å sett noen videoer av XCX gleder meg plutselig enormt. Kommer nok til å synke en del timer i den verdenen etter eksamen


Siterer Subject 17:
Hvordan?

Twilight Princess var så blurry at dette ser helt nydelig ut.

Fordi jeg sammenligner det med WW HD. Nintendo jobbet med den HD versjonen selv, så det er ikke så rart det ser mye bedre ut. Lyseffektene, teksturene og oppløsningen er merkbart bedre og det ser ut som et moderne spill.

TP HD ser skarpere ut... og that's it. Fargene og omgivelsene er fremdeles stygge. Jeg digger Twilight Princess, men det blir dårligere og dårligere hver gang jeg spiller det.
  • 0
Siterer Jurginator:
Jeg kom aldri så langt i Xenoblade, men etter å sett noen videoer av XCX gleder meg plutselig enormt. Kommer nok til å synke en del timer i den verdenen etter eksamen


Under 2 uker igjen. Hnnnnngh.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
http://www.nintendo-insider.com/2015/11/25/wii-remote-nunchuk-c
ompatible-with-the-legend-of-zelda-twilight-princess-hd/


Da blir det visst mulig å spille Twilight Princess på den originale måten man spilte det på Wii. Er litt usikker på om jeg allikevel skal prøve å spille med Gamepaden denne gangen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Da blir det visst mulig å spille Twilight Princess på den originale måten man spilte det på Wii. Er litt usikker på om jeg allikevel skal prøve å spille med Gamepaden denne gangen.

Det var litt artig å bruke wiimoten til å sikte med buen husker jeg, men resten var litt meh. Jeg bruker nok gamepaden. Jeg synes faktisk den er ganske god å bruke, tro det eller ei
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Hoi, er det noen som har noen gode erfaringer med noen tredjeparts Wii Remote og Nunchuck? Har lyst til å invistere i noen, ettersom det er noen Wii-spill jeg kunne tenkt meg å spilt, men originale kontrollere er jo så hinsides dyre.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Hoi, er det noen som har noen gode erfaringer med noen tredjeparts Wii Remote og Nunchuck? Har lyst til å invistere i noen, ettersom det er noen Wii-spill jeg kunne tenkt meg å spilt, men originale kontrollere er jo så hinsides dyre.


Jeg har dessverre ikke det, men jeg vil regne med at det ikke kan være så veldig ille. Teknologien de bruker til Wii kontrollerene er relativt enkel, og derfor ikke så vanskelig å kopiere på en god måte (vil jeg regne med).

Personlig ville jeg nok ikke kjøpt tredjeparts kontrollere, men det er mer av prinsipp. Jeg liker å spille med originalt utstyr.

Du får også passe på litt at du kjøper riktig også. Har sett av Wii har flere tredjeparts kontrollere som er mindre (ofte 3/4 av størrelsen) fordi de er lagd for mindre barn. Dette burde du selvfølgelig unngå.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Personlig ville jeg nok ikke kjøpt tredjeparts kontrollere, men det er mer av prinsipp. Jeg liker å spille med originalt utstyr.


Jeg også egentlig. Men jeg er ikke sikker på om jeg gidder å punge ut 7-800,- for originalt utstyr kun for å spille et par spill.

Jeg vet at jeg kan få lånt kontrollere hos en kompis, men da er det jo kjipt at jeg sitter igjen med spill jeg ikke får spilt etterpå, fordi jeg ikke har kontrollere til det.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Jeg også egentlig. Men jeg er ikke sikker på om jeg gidder å punge ut 7-800,- for originalt utstyr kun for å spille et par spill.


Hva skal du spille?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Grallen:
Jeg også egentlig. Men jeg er ikke sikker på om jeg gidder å punge ut 7-800,- for originalt utstyr kun for å spille et par spill

Du kan jo prøve å få tak i brukt? Finn.no eller ebay
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva skal du spille?


Hadde hovedsakelig Skyward Sword og Super Mario Galaxy 1 +2 i tankene. Kanskje Metroid Prime Trilogy.

Siterer Lt Mactawish:
Du kan jo prøve å få tak i brukt? Finn.no eller ebay


Det er jo for såvidt en mulighet, selv om jeg ikke er sånn kjempefan av å kjøpe utstyr og konsoller brukt. Får se om jeg finner noe brukbart.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Det er jo for såvidt en mulighet, selv om jeg ikke er sånn kjempefan av å kjøpe utstyr og konsoller brukt.

Ser den, selv har jeg bare kjøpt Vitaen min brukt. Jeg ville bare ha den for 2-3 spill og ville betale minst mulig og så fant jeg en rimelig en på Finn.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Grallen:
Hadde hovedsakelig Skyward Sword og Super Mario Galaxy 1 +2 i tankene. Kanskje Metroid Prime Trilogy.


Noen av de beste spillene på konsollen, med andre ord. Personlig hadde jeg håpet at de spillene du nevner får remakes til feks Wii U. Uansett, det er spill du helt klart burde spille! Som Mactawish sier, så er brukt også en mulighet
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Personlig hadde jeg håpet at de spillene du nevner får remakes til feks Wii U


Yeah, det hadde jo helt klart vært det beste, men med ettersom NX'en nærmer seg så tviler jeg litt. Dessuten så koster de ikke så mye på E-shop, og det er ikke så aller verst det heller.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Yeah, det hadde jo helt klart vært det beste, men med ettersom NX'en nærmer seg så tviler jeg litt.


Jepp. Selv er jeg rett Nintendo kommer til å finne på noe tull igjen neste generasjon så da er det like greit å kjøpe Wii spillene nå.

Siterer Grallen:
Dessuten så koster de ikke så mye på E-shop, og det er ikke så aller verst det heller.


Billigere enn den fysiske utgaven? http://cdon.no/spill/super_mario_galaxy_2_nintendo_selects-27304759
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Billigere enn den fysiske utgaven?


Jau. Alle Wii-titlene koster 160,- på E-shop.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Jau. Alle Wii-titlene koster 160,- på E-shop.


Nais! Det er ikke ille! Hva har du bestemt deg for med kontrollerne?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva har du bestemt deg for med kontrollerne?


Nei, ikke enda. Og det er for øvrig ikke noe som haster enda, for den del. Fikk bare lyst til å tørke støv av Wii U'en, og tenkte at Wii-spill var en kjekk måte å gjøre det på.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Fikk bare lyst til å tørke støv av Wii U'en, og tenkte at Wii-spill var en kjekk måte å gjøre det på.


Men det er da mange gode spill til Wii U. Har du spilt Bayonetta 2?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!