Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Kjøper du fremdeles fysiske spill?


Med nye digitale distribusjonsplattformer som Origin, Steam, Xbox Live Market og PSN er spill i stadig større grad tilgjengelig ved fingerspissene våre. Når det er salg på disse plattformene annonseres det i sosiale medier og nyheten spres som ild i tørt gress gjennom spillmedier og fra munn til munn. Da er det mye lettere å klikke seg inn å gjøre et toklikks kjøp på Steam enn å gå til nærmeste fysiske spillbutikk og sammenligne priser.

Sverger du fremdeles til å kjøpe spillene dine på disk og med omslag? Eller har du resignert til å stille ut spillsamlingen din samlet bare i krypinnet her på Gamereactor?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg kjøper spillene mine fysisk når jeg kan, og har ca 70/75 spill i fysisk format til Xboxen. Til PC derimot er det nesten omvendt, da jeg kun har 24 spill stående i hylla, og eier godt over 100 spill gjennom Steam.

Jeg tror aldri at jeg kommer til å gå helt over til å handle digitalt, ettersom jeg liker å kunne ha spillene mine i hylla. Bare det å se på dem gjør meg til tider glad.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Kjøper nesten kun på disk.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Kjøper alltid på disk, med mindre spillet kun er tilgjengelig digitalt, eller ved tilbud når man får den digitale versjonen av spillet grisebillig, som feks Humble Bundle.

Syns det er digg med en hylle full av cover.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Jeg kjøper stadig flere av spillene mine digitalt.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Kjøper en god del spill digitalt, men er også en god del spill jeg kjøper fysisk, kommer an på hvilket av alternativene jeg finner minst strevsomt.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Digitalt. Kjøper konsollspill fysisk, men dette er pågrunn liten harddisk og relativt høyere priser på PS store. Blir litt for gale når et spill koster 569,- på PS store når alle butikker, med unntak av Gamestop, selger spill for 499,-, eller mindre, på release.
  • 0
Jeg kjøper kun fysisk hvis det er billigere enn digitalt (gjelder som oftest nyere spill)

De fleste spillene jeg har på PC har jeg kjøpt digitalt, mens de fleste spillene jeg har på konsoll har jeg kjøpt fysisk. Jeg har nemlig ikke nok plass på Xboxen til å ha en haug med spill der, pluss at digitale spill på konsoll ofte er dyre.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Jepp! For det meste. ;)
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Etterhvert blir plass et problem både i spillhyllen og på harddisken. På den PCen jeg spiller for tiden må jeg slette filene til ett spill når jeg skal ha plass til et nytt.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Kjøper du digitale spill? For det er noe jeg aldri gjør.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Alle elektroniske spill er digitale. Spørsmålet er om du laster ned eller kjøper spillene fysisk over disk.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
My bad. Kjøper du IKKE spill på DVD/blu-ray/CD? For det er noe jeg aldri gjør.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Du sier nå at du aldri kjøper spill på disk?

Anyway. Det hender minst like ofte at jeg kjøper spill digitalt på Steam eller GOG.com, som jeg kjøper spill fysisk på disk i en spillbutikk.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siden jeg hovedsaklig er konsollgamer, tviholder jeg på fysiske eksemplarer.
Små harddisker og store spillsamlinger går ikke hånd i hånd.
Spillprisene på PSN og XBL er også absurde i de fleste tilfeller.

På pc blir det dog kun digitale kjøp.
Steam har vist seg å være utmerket for meg som selv etter mange år med pc ikke vet stort om dem.
  • 0
Kjøper for det meste på disk. Liker å ha en fysisk samling å vise frem. Rundet nylig 50 spill til PS3 med Assassin's Creed III. Er ikke mange jeg kjenner som har en så stor samling, så det er litt stas å se folk studere den omtrent hver gang de er innom.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Strategist:
Du sier nå at du aldri kjøper spill på disk?

Jeg skal slutte å være sosial etter klokka 00.00 om natta. Jeg fungerer rett og slett ikke.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Kjøper ALDRI spill over internett!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Filimonki:
Kjøper ALDRI spill over internett!

^What he said^
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Missing Avatar
  • Vado
Har kjøpt de fleste spillene mine fysisk opptilnå, annet enn Resident Evil 4 på xbox 360, demoer også kanskje noen få andre ....
  • 0
Kan egentlig skjønne hvorfor mesteparten av de som spiller på PC kjøper spillene sine digitalt. Er jo ganske digg å starte opp spillet som ett helt vanlig program, uten å tenke på å lete fram den rette plata.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Filimonki:
Kjøper ALDRI spill over internett!


Du bestiller ikke engang spillene over nettet?
Kjøper som oftest spill på disk jeg, med mindre PS Plus låner meg noen spill, som jeg naturligvis laster ned.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Grallen:
Er jo ganske digg å starte opp spillet om ett helt vanlig program, uten å tenke på å lete fram den rette plata.
Ja. Jeg kan godt kjøpe spill på disk, bare for å ha coveret i hylla, men spillet må kunne spilles uten å sette inn plata hver gang. Så jeg kjøper helst spill som legges inn i Steam eller på annen måte har en launcher som gjør at de kan starte fra et startmenyikon uten å måtte sette inn CDen. Med både Assassin's Creed og The Secret World kan jeg for eksempel gjøre det.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Kjøper spill stort sett fysisk, bortsett fra PC-spill. Ihvertfall adventure-spill som er min favoritt er det bortimot umulig å få tak i fysisk i butikk. Der har det blitt endel digitale nedlastinger. På konsoll kjøper jeg stort sett fysisk så lenge det ikke er noen spill du bare får tak i digitalt. Å ha spilla fysisk i hylla er ikke så viktig for meg, men med dagens prispolitikk og størrelse på harddisker i konsollene så er det bedre å kjøpe fysisk i butikk.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Til pc blir det veldig mye digitalt kjøp.
Men jeg kjøper en god del fysiske spill til konsoller og håndholdte da.
Har 373 spill hvis jeg teller både fysiske og digitale spill.
Men dette er da telt med enkelte spill jeg har duplikater av.
Spill i både fysisk form og digitalt.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!