Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain/Ground Zeroes ~ Offisiell tråd ~


Er på episode 45 nå. Koser meg veldig. Tviler ikke om det blir mitt årets spill 2015. Men er det bare jeg som: Spoiler:ikke liker de historieoppdragene som innebærer å gå tilbake til tidligere oppdrag, men bare med høyere vanskelighetsgrad? Synes det blir litt teit og repeterende. Jeg liker tilfredsstillelsen når jeg klarer de, men samtidig synes jeg de er unødvendige. Min mening da.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Har ikke kommet meg helt til slutten enda, men føler jeg er ganske nær nå. Fullførte akkurat "Shining Lights, Even in Death" oppdraget. Spoiler:Fy fader for et emosjonelt oppdrag. Jeg satt veldig stor pris på at jeg måtte gå rundt å skyte folkene mine selv, istedenfor å ha det i en lengre cutscene. Gjør ting så mye mer personlig. Garantert ett av de mørkeste øyeblikkene i noe spill jeg kan huske å ha gått gjennom. Satt der helt musestille etter jeg var ferdig.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Har ikke kommet meg helt til slutten enda, men føler jeg er ganske nær nå. Fullførte akkurat "Shining Lights, Even in Death" oppdraget.


Du begynner å nærme deg veldig nå ja. Helt enig med deg. Det oppdraget var fantastisk.

Jeg ble selv akkurat ferdig med historieoppdragene. Jeg liker slutten, men jeg kan skjønne hvorfor andre kanskje ikke gjør det.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Fullførte akkurat "Shining Lights, Even in Death" oppdraget.


Det oppdraget traff så jævlig hardt, fyfarken.

Begynner sakte og sikkert å nærme meg 100% nå. Har S-ranket alle oppdrag og gjort alle Side-Ops, og mangler Mission Tasks i sånn 15 oppdrag. Men mangler en del smårusk som alle blueprints og alle dyr og sånt. Er vel på 85% totalt.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Noen fått prøvd ut Metal Gear Online enda? Tenkte å sette meg ned med det nå
  • 0
Vel, da ble jeg ferdig med historien, tror jeg. Vet fortsatt ikke helt hva jeg skal tenke om det hele.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Vel, da ble jeg ferdig med historien, tror jeg. Vet fortsatt ikke helt hva jeg skal tenke om det hele.


Episode 46:
Spoiler:Dat twist, tho. Jeg liker slutten fordi den gir mening, men samtidig så var ikke det jeg forventet. Trodde jeg alltid spilte som Big Boss. Vi fikk noen hints da at det muligens ikke var den personen vi trodde det var. Føler Kojima må lage et spill til for å få organisert alt. Men selvfølgelig det kommer ikke til å skje fordi, fuck konami.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Da har jeg fullført spillet også gitt Spoiler:Etter en ellers fantastisk spillopplevelse surnet slutten alt. Storyen var aldri noen høydare, men det topper seg i Act 2 hvor ting skjer og ingenting har en resolusjon. Det krever baller å avslutte en serie som MGS med et "fuck you" til publikum, men det er det Kojima har gjort. Selv om jeg overdriver litt er det utrolig frustrerende at et så gjennomført, så polert spill ikke har en bedre historie. At man ikke har spilt som den ekte Big Boss er komplett bullshit for så mange grunner. Jeg vet at ting har blitt kuttet fra spillet og det er veldig tydelig i historien om Eli, Psycho Mantis og de andre barna. Til tross for at MGS5 har tonnevis med oppdrag, våpen, online-moduser og Motherbase føles det uferdig ut. Det føles ikke ut som en riktig avslutning.
  • 0
Og mens de fleste her har klart å fullføre spillet allerede, sitter jeg med mine drøyt 50 timer og bare Episode 15. Føler jeg henger litt etter...
  • 0
Sånn, etter 135 timer med spilling har jeg endelig fått 100% på spillet. Nå må bare PS4en stå å surre i en 5-timers tid, så Spoiler:atombomben/nuken min og den siste plattformen blir ferdig, så har jeg platina også.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Historien gir mening i den form av at: Spoiler:det nå er Venom Snake som blir drept av Solid i MG. I tillegg til at hele greia med at "anyone can become Big Boss", er vel et symbol på at det er du, spilleren, som nettopp har "blitt det". Det er vel et slags takk og farvel fra Kojima. Men sett bort ifra det, så er jeg enig i at historien føles litt ... tynn. Jeg ble også skuffet da det gikk opp for meg at jeg ikke spilte som den virkelige Big Boss (som også var litt før jeg gjennomførte siste oppdrag). Dialogen mellom Ocelot og Miller helt på slutten, synes jeg derimot var kjekk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Grallen:
Sånn, etter 135 timer med spilling har jeg endelig fått 100% på spillet. Nå må bare PS4en stå å surre i en 5-timers tid, så Spoiler:atombomben/nuken min og den siste plattformen blir ferdig, så har jeg platina også.


Satan!
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Oh my god så bra gameplay det er i Phantom Pain!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Oh my god så bra gameplay det er i Phantom Pain!


Synd du ikke får brukt det noe særlig på bosser i spillet.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Oh my god så bra gameplay det er i Phantom Pain!


Helt enig. Rent gameplay-messig er det noe av det aller beste jeg har spilt. Har 100% i det, og spilt i over 150 timer, men jeg plukker det stadig opp igjen for å prøve nye ting å gjøre på forskjellige oppdrag. Nå for tiden spiller jeg gjennom oppdrag ved å starte uten utstyr, så jeg må bruke det jeg finner. Det er en rimelig artig utfordring.
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
Helt enig. Rent gameplay-messig er det noe av det aller beste jeg har spilt. Har 100% i det, og spilt i over 150 timer


Shit! Jeg har bare 6% så langt. Virker ikke som et spesielt kort spill.

Siterer Grallen:
Nå for tiden spiller jeg gjennom oppdrag ved å starte uten utstyr, så jeg må bruke det jeg finner. Det er en rimelig artig utfordring.


Kult! Så da blir det å spille helt uten tranqulizer gun?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg lurer på noe. Nå er jeg 13% inn i spillet og har bygget en del av Mother base. Jeg har sett at en av dørene er åpen (den på medical), men de andre er fremdeles stengt. Er det noe spesielt jeg må gjøre for å åpne opp de andre dørene, eller vil de åpnes opp av seg selv når jeg gjør mer missions? Den på medical så jeg bare ved en ren tilfeldighet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Kult! Så da blir det å spille helt uten tranqulizer gun?


Japp, eneste måten å slå ut vakter på blir med CQC, eventuelt stjele et våpen fra de.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg lurer på noe. Nå er jeg 13% inn i spillet og har bygget en del av Mother base. Jeg har sett at en av dørene er åpen (den på medical), men de andre er fremdeles stengt. Er det noe spesielt jeg må gjøre for å åpne opp de andre dørene, eller vil de åpnes opp av seg selv når jeg gjør mer missions?


Er 99% sikker på at den døra på medical er den eneste som åpner seg. Uten å spoile for mye, så kommer det en sidequest/sideplot dit etterhvert, så du får sjekke innom med jevne mellomrom.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Japp, eneste måten å slå ut vakter på blir med CQC, eventuelt stjele et våpen fra de.


Og du bruker ikke supply drops heller, for ammo og silencers osv?

Siterer Grallen:
Er 99% sikker på at den døra på medical er den eneste som åpner seg. Uten å spoile for mye, så kommer det en sidequest/sideplot dit etterhvert, så du får sjekke innom med jevne mellomrom.


Hæ? Virkelig? Så da er det faktisk ikke så mye å drive med i mother base? Virker som at når noe viktig skjer i basen, så blir man tatt automatisk dit etter et mission? Hmm... Så da går det ikke å finne Kaz på Mother Base?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Og du bruker ikke supply drops heller, for ammo og silencers osv?


Nei. Det skal sies at det er umulig å starte et oppdrag uten våpen, så teknisk sett har jeg med meg den dårligste pistolen og det dårligste maskingeværet, men jeg lar være å bruke de. Tror det er et par oppdrag som blir tilnærmet umulige å fullføre på den måten, men det er jo gøy å prøve.

Siterer Crazy Kraken:
Hæ? Virkelig? Så da er det faktisk ikke så mye å drive med i mother base? Virker som at når noe viktig skjer i basen, så blir man tatt automatisk dit etter et mission? Hmm... Så da går det ikke å finne Kaz på Mother Base?


Ved nærmere ettertanke så er det er rom til som åpnes i løpet av storyen, men der er det ikke noe å gjøre. Men utenom det så er det som du sier, ikke spesielt mye å gjøre på MB.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Nei. Det skal sies at det er umulig å starte et oppdrag uten våpen, så teknisk sett har jeg med meg den dårligste pistolen og det dårligste maskingeværet, men jeg lar være å bruke de.


Åja, virkelig? Men hvis du kan plukke opp ting fra vakter underveis så hjelper det vel litt.

Siterer Grallen:
Ved nærmere ettertanke så er det er rom til som åpnes i løpet av storyen, men der er det ikke noe å gjøre. Men utenom det så er det som du sier, ikke spesielt mye å gjøre på MB.


Hmm, det er litt kjipt. Jeg hadde håpet man kunne sette igang lange samtaler med Kaz og Ocelot på eget initiativ. Syns liksom det er litt mye gameplay og litt lite story så langt. Spillet er fremdeles fantastisk, men det føles veldig rart at det er gameplayet som driver meg fremover og ikke storyen. Nå er liksom mentaliteten sånn at jeg vil gjøre sidequests for å oppgradere MB sånn at jeg kan unlocke et nytt våpen jeg vil prøve ut, feks. Friheten i gameplayet er fantastisk syns jeg. Men dette er jo en ekstrem kontrast til MGS2 hvor spillet er lineært og det er storyen som er i fokus.

Men det blir kanskje mer story etterhvert?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Åja, virkelig? Men hvis du kan plukke opp ting fra vakter underveis så hjelper det vel litt.


Joda, kommer godt med det. Ingen av de har silencer da, så bør være klar for kamp om jeg tar de i bruk.

Siterer Crazy Kraken:
Men det blir kanskje mer story etterhvert?


Det tar seg opp etterhvert. Men etter min mening blir det aldri helt på samme nivå som de tidligere spillene. Sånt sett er det et av årets største skuffelser for min del. Men det er fortsatt et av favorittspillene mine fra i år.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Syns liksom det er litt mye gameplay og litt lite story så langt. Spillet er fremdeles fantastisk, men det føles veldig rart at det er gameplayet som driver meg fremover og ikke storyen.


Det er jo litt av "ulempen" med en del open-world spill. Det er blitt slik her også.

Enig med Grallis at historien ligger et par hakk bak resterende spill i serien. Men historien har tross alt vært "ferdig" siden MGS4, så jeg forventet egentlig ikke at den skulle klare å nå opp dit heller.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det er jo litt av "ulempen" med en del open-world spill. Det er blitt slik her også.


Det er klart, men her virker det ikke sån de har prøvd så hardt å presse mye historie inn der heller. Men men, det var som jeg tenkte, at det kanskje ikke er så mye historie å fortelle heller.

Siterer Glorfindel:
Enig med Grallis at historien ligger et par hakk bak resterende spill i serien. Men historien har tross alt vært "ferdig" siden MGS4, så jeg forventet egentlig ikke at den skulle klare å nå opp dit heller.


Ja, jeg mener det samme. Mange likte Peace Walker godt, men jeg syns både gameplay og story var veldig kjipt i det spillet. MGS5 har ihvertfall helt nydelig gameplay, grafikk og steming.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!