Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Resident Evil ~ Offisiell tråd ~


Her kan vi prate om alt som har med Resident Evil serien og gjøre.
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Hva synes dere er det beste Resident Evil spillet?
Og hvorfor er akkurat det spillet det beste for deg?
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
  • Missing Avatar
  • Vado
re4, det er bra fordi det er det re ej he spilt
  • 0
Jeg synes selv Resident Evil Code Veronica og Resident Evil 6 er de beste.
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Ja, hva synes de som har spilt Resident Evil Remastered på PS Plus denne måneden om spillet?
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Nå er jeg igang med Resident Evil 7! Spiller det med en kompis (på PS4). Var ikke helt overbevist i starten, men nå liker jeg det ganske godt. Litt seige kontrollere og kompisen min sleit endel med å bli "bilsyk" av å se på spillet. Litt lav FOV, motion blur, head movement osv gjør at dette er ganske vanlig. Synd!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
kompisen min sleit endel med å bli "bilsyk" av å se på spillet.


Merker det selv hver gang jeg starter spillet, men går over etter et par minutter.
Spiller på pc da, så har skrudd av "Camera wobble" og Motion blur.
  • 0
Siterer TK Art:
Merker det selv hver gang jeg starter spillet, men går over etter et par minutter.


Jeg ble ikke så veldig plaget av det heller, men jeg merket det litt i starten. "Camera wobble" var det eneste jeg kunne skru av, og det gjorde jeg med en gang.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Nå har jeg runna Resident Evil 7! Flott spill, men det var ikke helt perfekt. Boss fightene var litt for gimmicky og spillet er ikke alltid tydelig designet. Men jeg setter veldig pris på det de fikk til og det de prøvde å få til! Og endelig har jeg klart å fullføre et spill igjen, haha

Har noen her spilt DLCene? Er det verdt å sjekke dem ut?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Nå har jeg runna Resident Evil 7! Flott spill, men det var ikke helt perfekt.

Nice, Gratis Jeg runnet nettopp 1 ern
  • 0
Så du har ikke spilt RE7 enda?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Så du har ikke spilt RE7 enda?

Nope, har ikke det, tenkt å kjøpe det en eller annen gang da. Var ikke så langt unna å kjøpe det for litt over 2-3 uker siden da var det på 250 kr eller noe, men hadde og spiller fremdeles gjennom persona 5 og etter det blir det vel nier først tenker jeg.

Edit: spilte litt nemesis idag kom meg endelig forbi den jevla ormen, dog brukt to first aid kid, å føler jeg kunne klart å unngå å bruke mer enn en ,hvis jeg brukt løp taktikken , tok å lagde en ekstra save i tilfelle jeg driter meg ut, nå har jeg kommet meg på toppen av kirken, med en first aid kid, og to herbs hvor av begge bør hver nok til å gi meg fult hp. Så får vi se om jeg kan klare å komme meg gjennom dette å.
Synd ingen andre her har spilt RE7, for det er virkelig et spill jeg er interessert i å prate om.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Synd ingen andre her har spilt RE7, for det er virkelig et spill jeg er interessert i å prate om.


Det er vel noen som har det. TK og Grallen vet jeg i hvert fall har gjort det.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Det er vel noen som har det. TK og Grallen vet jeg i hvert fall har gjort det.


Men de henger tydeligvis ikke her

Du har ikke spilt RE7?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men de henger tydeligvis ikke her


Nå så.

RE7 var fett, ga meg en medsmak for skrekkspillsjangeren, som jeg egentlig ikke var særlig fan av før.

Syns de brente opp litt vel mye krutt i starten da, for de 2-3 første timene var definitivt de skumleste i følge min mening.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Syns de brente opp litt vel mye krutt i starten da, for de 2-3 første timene var definitivt de skumleste i følge min mening.


Det kan jeg forstå. Men jeg syns fremdeles det var spennende å utforske og finne ut hva som har skjedd osv. Mye bra design, men jeg syns bossene (noen av dem) var litt gimmicky. Hva syns du?

Jeg syns også det kunne vært noen flere puzzles, eller noen flere optional puzzles som var litt vanskeligere.

Syns også spillet ikke alltid var helt tydelig på å formidle hvordan det skulle spilles. I Resident evil tidligere, så har det vært veldig viktig å løpe vekk fra fiender og det virker som det er det nå også, men pga de litt seigere kontrollerene og det faktum at fiendene kan blokkere hele korridorer (sånn at man ikke har noe sted å løpe) så var det ikke alltid greit å vite om man måtte sloss eller ikke.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva syns du?


For det meste enig med deg, egentlig. Syns storyen hadde ganske bra driv i seg, og jeg syns måten videotapene ble brukt på var ganske kul, spesielt Spoiler:Happy Birthday. Anngående bossfightene så likte jeg de ganske godt, med unntak av Spoiler:svart-gugge Jack, den var ganske kjedelig. De kunne kanskje gjort noe mer med kampen mot Spoiler:Marguerite, men selv som den er nå så var det en alright kamp, litt mye HP på bossen, kanskje.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg syns også det kunne vært noen flere puzzles, eller noen flere optional puzzles som var litt vanskeligere.


Jeg syns for det meste at mengden med puzzles var bra, men de kunne kanskje ha hatt noen flere mot slutten av spillet. Ellers så føles det som om det var mange nok puzzles i starten, for å gjøre puzzles med Jack på jakt etter deg var jævlig stressende.

Siterer Crazy Kraken:
Syns også spillet ikke alltid var helt tydelig på å formidle hvordan det skulle spilles.


Jeg følte at slossing alltid var et alternativ mot vanlige mobs, for det var kun et sted ganske tidlig i spillet at jeg var i skikkelig ammonød.

Speaking of mobs. De som var i spillet hadde effektivt design, men jeg skulle fortsatt ønske at det var flere variasjoner av de.
Let the voice of love take you higher
Enig, bruken av videotapes var veldig bra! Kunne nesten vært flere av dem, syns jeg.

Jeg er faktisk litt uenig med deg angående bossfights. Jeg har ikke noe imot en mer normal fight, typ skyt bossen der den er svak til den dauer, istedenfor at det er en rar gimmick. Det er noen bosser i spillet der man ikke trenger å bruke sine egne våpen eller ammo, eller så blir ammo gitt til spilleren. Jeg syns på en måte det fjerner litt av poenget med å spille smart og spare ammo osv. Samtidig gjør det det mulig å ta bosser selv om man har lite ammo når man kommer dit.

Siterer Grallen:
Jeg følte at slossing alltid var et alternativ mot vanlige mobs, for det var kun et sted ganske tidlig i spillet at jeg var i skikkelig ammonød.


Ja, nettopp. Men jeg prøvde i starten å løpe forbi endel fiender (fordi det har fungert bra i endel andre RE spill) og det var ikke alltid det fungerte like bra her...

Siterer Grallen:
Speaking of mobs. De som var i spillet hadde effektivt design, men jeg skulle fortsatt ønske at det var flere variasjoner av de.


Det reagerte jeg på også. De hadde de insektene, men det var rart at vi ikke så en demon kråke, eller en satan alligator, eller noen andre muterte dyr.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Jeg har ikke noe imot en mer normal fight, typ skyt bossen der den er svak til den dauer, istedenfor at det er en rar gimmick.


Det forstår jeg, men jeg syns Spoiler Spoiler:at den siste kampen mot Jack ble veldig kjedelig og "standard" i forhold til de andre kampene i spillet. Ikke var den særlig skummel heller, bare kaotisk. Spoiler:Marguerite var som sagt en ganske alright kamp (som faktisk var ganske skummel i starten), men hun var jo en kulesvamp, så den ble nesten litt irriterende mot slutten, ettersom den ikke var særlig utfordrende.

Siterer Crazy Kraken:
Men jeg prøvde i starten å løpe forbi endel fiender (fordi det har fungert bra i endel andre RE spill) og det var ikke alltid det fungerte like bra her...


Vel, jeg har knapt spilt RE før, så den tanken slo meg ikke engang. Men jeg ser RE4 er billig på PS Store nå, så jeg vurderer å slå til.
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
Vel, jeg har knapt spilt RE før, så den tanken slo meg ikke engang. Men jeg ser RE4 er billig på PS Store nå, så jeg vurderer å slå til

Anbefales sterkt herfra. Vel nå vet jeg ikke åssen ps4 versjonen er men, kan ikke se for meg at den er noe dårligere enn ps3 versjonen eller pc versjonen for den slags grunn. Anbefaler deg å gi det et forsøk, men utifra det jeg vet om re 7 så ikke forvent akkurat det samme.
  • 0
Siterer Grallen:
Vel, jeg har knapt spilt RE før, så den tanken slo meg ikke engang. Men jeg ser RE4 er billig på PS Store nå, så jeg vurderer å slå til.


Enig med Xtord. RE4 er min favoritt i serien og jeg syns du skal sjekke det ut. Mange mente vel at det var GOTY i 2005 (eller når det kom ut). Men det er veldig forskjellig fra RE7.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Men det er veldig forskjellig fra RE7.


Det er jeg klar over, for jeg har det faktisk både på PS2 (men da var jeg for pinglete), og på PC (men gaming-laptopen min er så ræl at det ikke kjørte spillet bra).

Men da får jeg vel gi det en ny sjanse på PS4.
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
Men da får jeg vel gi det en ny sjanse på PS4.


Gjør det!

Selv syns jeg faktisk RE5 er ganske bra også. Det ble ikke så godt mottatt da det kom ut fordi det tok RE4 formelen og gjorde det enda mer action basert, men når jeg (og mange andre) ser tilbake på det så er det faktisk et overraskende bra spill. Du kan vurdere det også, om du liker RE4.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Selv syns jeg faktisk RE5 er ganske bra også. Det ble ikke så godt mottatt da det kom ut fordi det tok RE4 formelen og gjorde det enda mer action basert, men når jeg (og mange andre) ser tilbake på det så er det faktisk et overraskende bra spill. Du kan vurdere det også, om du liker RE4.

Sant har overraskende gått gjennom det 4 ganger ,en gang alene og tre ganger med en venn. Det er ikke så ille, men er nok et hakk bedre klarer du å finne en du kan spille det med
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!