Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

God of War ~ Offisiell tråd ~


Siterer Sansidar:
Merker jeg er litt ferdig med 30 fps generelt i spill, men gidder ikke kjøpe en Pro nå for 60 fps når det allerede flyter rykter rundt om en PS5.


Tror ikke Pro når 60 fps engang, men holder seg et sted mellom 40 og 50.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Siterer Sansidar:Merker jeg er litt ferdig med 30 fps generelt i spill, men gidder ikke kjøpe en Pro nå for 60 fps når det allerede flyter rykter rundt om en PS5.

Tror ikke Pro når 60 fps engang, men holder seg et sted mellom 40 og 50.


Yuck.
"Amazing chest ahead!" - Orange Guidance Soapstone
  • 0
Spillet kjører i mellom 25 og 30 bilder i sekundet på en vanlig PS4, men de jeg har snakket med (som er veldig pirkne på bildeoppdatering) sier dette ikke er et nevneverdig problem i God of War. Og du trenger ikke å være redd for at PS5 kommer i løpet av de neste 12 månedene;)
  • 0
Siterer Bio_MaN:
Hei folkens!

Jeg er en som kommer innom gamereactor.no hver eneste dag så langt tilbake jeg klarer å huske. Men jeg er ikke en aktiv forum bruker. Men dette spillet folkens. Dette spillet er det vakreste, råeste, brutale, underholdende spillet jeg har spilt i det siste tiåret.


Veldig hyggelig at du tok turen innom forumet, Bio_MaN! Jeg er helt enig med deg, God of War er helt rått. Nå begynner endelig influensaen å gi slipp, så da skal jeg fortsette på God of War!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
I dag ble jeg ferdig med God of War! Flott spill, men jeg syns kanskje spillet endte litt svakt? Skal prøve å ikke la hodepinen farge synet mitt på spillet for mye, men jeg syns spillet endte med et "sukk". Kanskje det har noe med at kjennskap til norrøn mytologi gjør deler av historien veldig forutsigbar? Eller bare basert på hvordan historien var strukturert? Eller kanskje jeg hadde feil forventninger?

Her er det viktig å ikke misforstå, spillet er et av de beste jeg har spilt på lenge! Men det er en betydelig forskjell på hvor entusiastisk jeg var da spillet startet og ut "act 1", sammenliknet med slutten.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
I dag ble jeg ferdig med God of War! Flott spill, men jeg syns kanskje spillet endte litt svakt? Skal prøve å ikke la hodepinen farge synet mitt på spillet for mye, men jeg syns spillet endte med et "sukk". Kanskje det har noe med at kjennskap til norrøn mytologi gjør deler av historien veldig forutsigbar? Eller bare basert på hvordan historien var strukturert? Eller kanskje jeg hadde feil forventninger?

Her er det viktig å ikke misforstå, spillet er et av de beste jeg har spilt på lenge! Men det er en betydelig forskjell på hvor entusiastisk jeg var da spillet startet og ut "act 1", sammenliknet med slutten.


Dro du tilbake til huset etter rulleteksten?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Dro du tilbake til huset etter rulleteksten?


Ja, det gjorde jeg nesten med en gang.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Det er noe med hvordan historien er strukturert som gjør at det for meg føles ut som spillet ikke har en ordentlig slutt. Der vi forlater karakterene våre, med tanke på det vi lærer underveis og mot slutten av spillet gjør at det føles som det er slutten på Akt 2/ starten på Akt 3 (i en 3 akt historie). Selvfølgelig kan man argumentere for at det er mer historie å fortelle, og det kommer i en oppfølger, men jeg følte fremdeles at det "manglet" noe på slutten av dette spillet.

Dette gjør at spillet i mine øyne ikke når opp til feks The Last of Us, som gjorde et større inntrykk på meg. Ironisk nok var det mange som mente slutten i det spillet var dårlig/lite tilfredsstillende, men jeg syns det passet et spill med en såpass dyster tone.

God of War får foreløpig en 9/10 av meg ihvertfall!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er noe med hvordan historien er strukturert som gjør at det for meg føles ut som spillet ikke har en ordentlig slutt. Der vi forlater karakterene våre, med tanke på det vi lærer underveis og mot slutten av spillet gjør at det føles som det er slutten på Akt 2/ starten på Akt 3 (i en 3 akt historie). Selvfølgelig kan man argumentere for at det er mer historie å fortelle, og det kommer i en oppfølger, men jeg følte fremdeles at det "manglet" noe på slutten av dette spillet.

Dette gjør at spillet i mine øyne ikke når opp til feks The Last of Us, som gjorde et større inntrykk på meg. Ironisk nok var det mange som mente slutten i det spillet var dårlig/lite tilfredsstillende, men jeg syns det passet et spill med en såpass dyster tone.

God of War får foreløpig en 9/10 av meg ihvertfall!


Joda, jeg skjønner hva du mener. Jeg gikk en stund og tenkte at nå nærmer det seg slutten, men så gjorde det ikke det. Men når slutten først kom, så følte jeg allikevel at den kom litt brått på

Men så lenge jeg er klar over at det kommer oppfølgere, så plaget det meg ikke nevneverdig.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Joda, jeg skjønner hva du mener. Jeg gikk en stund og tenkte at nå nærmer det seg slutten, men så gjorde det ikke det. Men når slutten først kom, så følte jeg allikevel at den kom litt brått på


Det er en god beskrivelse, ja!

Siterer Glorfindel:
Men så lenge jeg er klar over at det kommer oppfølgere, så plaget det meg ikke nevneverdig.


Det er klart! Skal bli spennende å se hva de gjør i det neste spillet. Kommer vel først om noen år, så vi får smøre oss med tålmodighet.

Men er dette et spill man kommer til å spille flere ganger? Jeg føler jeg investerte så mye i første gjennomspilling at jeg i det minste må ta en lang pause før jeg spiller spillet igjen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men er dette et spill man kommer til å spille flere ganger? Jeg føler jeg investerte så mye i første gjennomspilling at jeg i det minste må ta en lang pause før jeg spiller spillet igjen.


Njæ, jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det med det første. Jeg fullførte hele spillet 100% og har derfor ingen vesentlig grunn til å ta det opp igjen. Kanskje om det blir lagt til New Game +.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men er dette et spill man kommer til å spille flere ganger? Jeg føler jeg investerte så mye i første gjennomspilling at jeg i det minste må ta en lang pause før jeg spiller spillet igjen.


Kommer til å plukke det opp igjen for å leke litt med fotomodusen, men utenom det blir det nok lenge til jeg kommer til å spille igjennom det igjen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Anbefales det å gjøre endgame content? Har gjort noe av det, men jeg lurer på om jeg skal hoppe videre til et nytt spill nå.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Anbefales det å gjøre endgame content?


IMO så er det bare verdt det om du vil ha en utfordring, for noen av Valkyrie-kampene er drittvanskelige. Selv gjorde jeg bare endgame contentet pga trofeer.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Anbefales det å gjøre endgame content? Har gjort noe av det, men jeg lurer på om jeg skal hoppe videre til et nytt spill nå.


Hvis du føler for å få med deg alt av dialoger og skvise ut den siste, lille delen av historie som er å hente ved å drepe Valkyriene. Ja.

Hvis du føler du fikk servert nok gjennom å fullføre hovedhistorien. Nei.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Da tror jeg kanskje jeg går videre til et annet spill. Må spille mer Shadow of the Colossus, og så kan jeg etterhvert gå videre til Horizon Zero Dawn og Persona 5!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
What ya doing BOY!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!