Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Xbox 360-spørsmål!


Hva gjorde den oppdateringen igår!?!
Ingen synlige endringer, hvertfall ikke det jeg så
  • 0
Svar noen plz?
$$The Brave Xbox'Ers$$
  • 0
Jeg har hørt at man kan benytte PC/laptoper med trådløse nettverkskort som et slags nettverkskort for 360.

Altså:
- Det er for langt mellom routeren og Xboxen min til at det er praktisk å strekke en kabel mellom dem.
- PCen min har trådløst nettverkskort, tar lett imot nettverksignalene, og befinner seg veldig nær Xboxen.
- Har prøvd å koble dem sammen via en enkel nettverkskabel, men jeg får ingen respons fra Xboxen (PCen min registrerer Xboxen, though).

Er det mulig å bruke denne noe ufullstendige koblingen til å logge seg på Xbox Live? Og hvordan får jeg i så fall Xboxen til å registrere PCen?

Jeg har en Dell XPS med Vista Home Premium, om det hjelper.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer TommyK:
Hva gjorde den oppdateringen igår!?!
Ingen synlige endringer, hvertfall ikke det jeg så


I går? kom en oppdatering for ca 1 uke siden, kanskje det er den du fikk? uansett, den fikser HDMI audio problemer og lyder som kan høres feil ut for noen.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Jeg har hørt at man kan benytte PC/laptoper med trådløse nettverkskort som et slags nettverkskort for 360.


Det går nok ikke. Det eneste du kan gjøre om du kobler Xbox 360 til PC'en er å streame evt. medier du har på PC'en, altså musikk, filmer, og bilder.
Lust for power is the master disease of our time. This force alone devours the weak and rules the strongest.
  • 0
Hvis man går til game library så vil man se de 3 spillene du spilt sist (spill coverene), men etter den oppdateringn som kom så ble bildet til det siste spillet jeg har spilt (altså det bildet i midten der) borte. Er det flere som har dette "problemet"?
  • 0
Siterer Neptune:
Citerer Skreifiskaren:Jeg har hørt at man kan benytte PC/laptoper med trådløse nettverkskort som et slags nettverkskort for 360.



Det går nok ikke. Det eneste du kan gjøre om du kobler Xbox 360 til PC'en er å streame evt. medier du har på PC'en, altså musikk, filmer, og bilder.

Det er mulig jo, bruker metoden ofte jeg, enkleste måten å gjøre det på er å lage en nettverksbro mellom lokal tilkobling(internett kabel ingangen) og det trådløse nettverkskortet(høyre klikk(merk begge først) så velger du lag bro), du kan bruke den kabelen som du fikk med xboxen(krysset kabel) så tar du og setter ip på automatisk og restarter boksen og tester connection på dahboard.
det funker for meg.
Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
Siterer Master_bandit:
Hvis man går til game library så vil man se de 3 spillene du spilt sist (spill coverene), men etter den oppdateringn som kom så ble bildet til det siste spillet jeg har spilt (altså det bildet i midten der) borte. Er det flere som har dette "problemet"?


NVM mitt spørsmål kom tilbake igjen i dag. merkelig, men er fikset nå
  • 0
Er ikke akuratt noe spessielt glad i Xbox konsollene. Jeg vet at det finnes mange gode skytespill til 360. Men finnes det andre store titler som ikke finnes på andre konsoller. Eller i alle fall noen gode som ikke er skytespill. Liker skytespill, men jeg spørr ikke etter skytespilla til 360 når jeg allerede vet om dem ^^

Desutten? Har noen hørt rykter om en ny konsoll?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Braid, Forza Motorsport 2, Fable II, Project Gotham Racing 3 og 4, Dead or Alive 4, Viva Piñata, Tales of Vesperia, Crackdown, Condemned: Criminal Origins, Viva Piñata: Trouble in Paradise, Saint's Row, Ninja Gaiden II +++

Det finnes mange gode spill til Xbox 360 som ikke er FPS eller TPS også...
Ny konsoll kommer ca. i 2012.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Braid, Forza Motorsport 2, Fable II, Project Gotham Racing 3 og 4, Dead or Alive 4, Viva Piñata, Tales of Vesperia, Crackdown, Condemned: Criminal Origins, Viva Piñata: Trouble in Paradise, Saint's Row, Ninja Gaiden II


Add: Lost Odyssey, Dead rising, Blue dragon.

Men Condemned finnes til PC Heretic?
  • 0
Siterer Master_bandit:
Men Condemned finnes til PC Heretic?


Jo, stemmer nok det. Kom til PC i etterkant, rundt et år senere tror jeg. Takk for at du nevnte det. Hadde vært en del flere spill som man kunne nevnt også, om man regner med de som er konsolleksklusive til Xbox 360.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Okey, greit.. Bare lurte. Tanken streifet meg i dag ^^
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer ReD IcE:
Det er mulig jo, bruker metoden ofte jeg, enkleste måten å gjøre det på er å lage en nettverksbro mellom lokal tilkobling(internett kabel ingangen) og det trådløse nettverkskortet(høyre klikk(merk begge først) så velger du lag bro), du kan bruke den kabelen som du fikk med xboxen(krysset kabel) så tar du og setter ip på automatisk og restarter boksen og tester connection på dahboard.
det funker for meg.

Takk, selv om ikke hjelpen var ment for meg
XBL: iR0N M4N MP PSN: WannabeKrokianer [They call me evergreen, I got leafs all year round]
  • 0
Når kan vi forvente oss en ny oppdatering til xbox'n?
  • 0
Er det noen som vet om Microsoft har gitt opp bakoverkompabilitet på Xbox 360? sitter med et spill som gjerne vil spilles (TimeSplitters 2) men er ikke bakoverkompatibelt(enda).
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Microsoft har stoppet sluttet å gjøre flere spill bakoverkompatible etter den siste oppdateringen i November 2007.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Er den eneste måten å si opp gull-abonomang å ringe MS kundeservice? Syns egentlig at man må abonomere er noe dritt! Er jo like enkelt å kjøpe en ny eller nye månder selv.
Skjønner ikke hvorfor de skal gjøre det så jævla tungvinnt! Er vel for at flere ikke skal gidde å si opp abonomanget.
  • 0
Fikk en liten støkk her i går. Det er en stund siden jeg har brukt 360'en min nå (PS3 har tatt det meste av tiden). Logga meg på live før å se om det var kommet noen nye demoer. Etter bare noen få minutter låste maskina seg. Bilde "fryste" seg fast og ingen reaksjon på noen ting. Måtte til slutt bare koble ut strømmen. Når jeg da slo på maskina igjen fikk jeg den skumle "red ring of death". Tre av lysa i front stod og blinka rødt. Etter et kort pause slo jeg på maskina igjen og den "fryste" igjen med "red ring of death" ved oppstart. Ved et litt lengre pause starta den opp greit, jeg kobla meg på live og lasta ned "The Maw - Deleted Scene" og spilte igjennom uten problem. I dag da jeg kom fra jobb slo jeg på igjen og lasta ned en demo som jeg spilte litt. Ingen av gårsdagens problem meldte seg. Spørsmålet da er. Har det skjedd noe alvorlig galt med maskina mi, eller var det bare en liten "hardware glitch"?
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Hey! Jeg har tenkt til å skaffe meg en Xbox 360, men det er noe jeg lurer på.

1. Når skal sånn ca. den nye Xboxen komme ut? Hvis den kommer ut neste år eller noe er jeg veldig usikker på om det er noen vits i å kjøpe en 360 nå. Hvis den ikke kommer ut før i 2011, da skal jeg nok ha 360.
2. Hvor ofte får man rrod? Og hvordan oppstår det?

Det er egentlig det eneste jeg lurte på. Det hadde vært hyggelig om jeg fikk noen svar!
Love is our resistance!
  • 0
Siterer Evven11:
Hey! Jeg har tenkt til å skaffe meg en Xbox 360, men det er noe jeg lurer på.

1. Når skal sånn ca. den nye Xboxen komme ut? Hvis den kommer ut neste år eller noe er jeg veldig usikker på om det er noen vits i å kjøpe en 360 nå. Hvis den ikke kommer ut før i 2011, da skal jeg nok ha 360.
2. Hvor ofte får man rrod? Og hvordan oppstår det?

Det er egentlig det eneste jeg lurte på. Det hadde vært hyggelig om jeg fikk noen svar!

1. Det er det ingen som vet, men det er nok noen år enda. De som er mest optimistiske spår 2012, men de fleste tror at den neste generasjonen kommer noen år etter dette. Selv antar jeg rundt 2014 elns.

2. Man pleier å få RROD ca. 2-3 ganger i uken . Neida, det er det vel ingen fasitsvar på. Er du heldig får du det ikke, er du uheldig får du det. De nyeste Xboxene er utstyrt med nyere brikkesett en de tidligste modellene og problemet er visstnok ikke like utbredt på disse. Disse tre lysene indikerer en generell systemfeil, og er ofte forårsaket av overoppheting. Plasser Xbox'en på et litt åpent område, og riskoen for å få ringen minskes betraktelig.

Kan anbefale deg å kjøpe Xbox'en. Jeg tror ihvertfall det bare er dumt å gå å vente på nestegenerasjon allerede. Håper dette var til hjelp
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Siterer Jonas A D:
1. Det er det ingen som vet, men det er nok noen år enda. De som er mest optimistiske spår 2012, men de fleste tror at den neste generasjonen kommer noen år etter dette. Selv antar jeg rundt 2014 elns.

2. Man pleier å få RROD ca. 2-3 ganger i uken . Neida, det er det vel ingen fasitsvar på. Er du heldig får du det ikke, er du uheldig får du det. De nyeste Xboxene er utstyrt med nyere brikkesett en de tidligste modellene og problemet er visstnok ikke like utbredt på disse. Disse tre lysene indikerer en generell systemfeil, og er ofte forårsaket av overoppheting. Plasser Xbox'en på et litt åpent område, og riskoen for å få ringen minskes betraktelig.

Kan anbefale deg å kjøpe Xbox'en. Jeg tror ihvertfall det bare er dumt å gå å vente på nestegenerasjon allerede. Håper dette var til hjelp


Tusen hjertelig takk for fyldige svar, Jonas! Da er det bestemt! Jeg skal ha Xbox 360!
Love is our resistance!
  • 0
Siterer Evven11:
1. Når skal sånn ca. den nye Xboxen komme ut? Hvis den kommer ut neste år eller noe er jeg veldig usikker på om det er noen vits i å kjøpe en 360 nå. Hvis den ikke kommer ut før i 2011, da skal jeg nok ha 360.


Vi kan ikke forvente oss en ny konsoll før mellom 2011-2012. Ingenting er blitt annonsert og alt som foreløpig har blitt sagt om den nye Xbox-en er bare rykter. Uansett kommer det nok ingen ny konsoll innen de neste 2 årene, da hadde vi hørt eller sett mer enn det som har kommet ut nå.

Siterer Evven11:
2. Hvor ofte får man rrod? Og hvordan oppstår det?


RRoD er ikke noe som oppstår kontinuerlig, men det er en rekke ting som kan spille en rolle om hvorvidt det blir forårsaket eller ikke. Xbox 360-er med den nyeste hardwaren, dvs. Falcon, eller Jasper-chipsettet skal ikke RRoD forekomme, og det skjer nok relativt sjelden med dagens Xbox-er. Det som skjer er en såkalt "general hardware failure", noe som i RRoD sitt tilfelle er at de "X"-formede klammene som sitter på GPU-en og CPU-en, blir varmet opp, og ettersom de består av metall så utvider de seg og "brekker" GPU-en og CPU-en fra hverandre.

Tiltak du kan gjøre for å hindre dette, er i stor grad å plassere Xbox 360-en på et åpent område, men som sagt; dette skal uansett ikke forekomme på nyere modeller med bedre CPU- og GPU-er.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Tusen takk for svar, Heretic!
Love is our resistance!
  • 0
Det var nok ingen "glitch" jeg fikk. Nå dukka den opp i dag igjen. Tror ikke plasseringa kan være feil. Jeg har den på høykant med gode klaring på alle klanter. Kontakta support og fant ut at maskina er for gammel for å sende til reparasjon. Er det noe jeg kan gjøre eller må jeg bare skaffe meg en ny? I så fall , hvis jeg gjør det. Er det noe jeg kan gjøre med diverse spill jeg har kjøpt? Jeg har noen hundre kroner med spill på maskina.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!