Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Call of Duty politianmeldes


Faren til en av ungdommene som var på Utøya har valgt å politianmelde spillet Call of Duty fordi Breivik spilte dette spillet og omtaler det positivt i sitt manifest.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Politianmelder-populrt-sky
tespill-6685103.html


Han siteres blant annet på at:
"Det jeg ønsker å gjøre er å bruke lovverket til å regulere samfunnsfiendtlig aktivitet" og "Vi må stille spørsmålstegn om det er samfunnsgavnelig med vold som underholdning".
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Oooooooooog han er dum.
Har 3 dager i spilletid på MW2, og jeg har aldri drept noen
Skulle de saksøkt noen måtte det vært ABB selv.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Kan de også politianmelde alle filmene Breivik har spist, musikken han har hørt, alle klesmerkene han har brukt og alt av mat han har spist når de er i gang?
  • 0
Gjør meg egentlig ikke noe særlig hvis de fjernet CoD fra markedet

Men dette er bare idiotisk og er feil retning å gå. Mennesker skal alltid ha noe/noen å skylde på, og vi ser hvordan det går.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Voksne folk som ikke spiller videospill skal alltid ha noe å klage på, derfor går det ut over videospill.
  • 0
Fjern pålegge han spiste og musikken og filmene også i tillegg da
mah boi
  • 0
De har gjort noe lignende før og, bare med musikk og film.

Det er så jævlig typisk at de skal skylde på noe som er relativt nytt på markedet.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Tror de vurderer å anmelde Lacoste også. Han liker jo det merket særs godt.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Blir så jævla irritert når jeg hører sånt. Svein Olaf Olsen (anmelderen) er ulovlig dum.
  • 0
Siterer fantomena:
Kan de også politianmelde alle filmene Breivik har spist,


Jaha? så det er det du gjør med dine filmer?
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Flere spillere i Call of Duty enn det er mennesker i Norge. Dessverre innebærer det at noen av de er psykopater. CoD har ikke skapt, og etter all logikk ikke forsterket Breiviks hat.

Er vel bare å innse at denne anmeldelsen ikke kommer til å gå noen vei. Skammelig hvis det legges inn noen ressurser på å behandle den.
They're Having So Much Fun, It's Illegal!
  • 0
Jeg skal saksøke staten for å drive med politikk. Om politikk ikke hadde eksister ville ikke dette ha skjedd.

hurr durr look at how retarded i am
  • 0
Jeg tror det er for å skape debatt, siden han sier at det vil bli spennende å se hva som skjer. Han vet at det ikke kan straffes, så det er vel for å starte debatt.
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Citerer fantomena:Kan de også politianmelde alle filmene Breivik har spist,

Jaha? så det er det du gjør med dine filmer?


Bad sentences happens.
  • 0
Om COD anmeldes, er det en god del annet som også bør anmeldes.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
jeg skal anmelde Svein Olaf Olsen for å være komplett retard
  • 0
Ja, enig med den, Farvai0, men tror og håper at dette ikke går noen vei. Og hvor mange ganger må man trekke frem at den scenen (No Russian) de trekker frem er laget for å være motbydelig, og for å skildre hvor grusomt terrorisme kan være. Hvorvidt MW2 faktisk lykkes med dette er en annen sak. Jeg tviler vel nesten på at den gjorde det, men da skal CoD kritiseres for å kommunisere feil budskap og ikke anmeldes. Det er faktisk et slag mot ytringsfriheten innenfor digitale medier å gå rettens vei, men vi får se hvordan det går.
They're Having So Much Fun, It's Illegal!
  • 0
Siterer xezopen:
jeg skal anmelde Svein Olaf Olsen for å være komplett retard


Me2

Lagt til 2011-10-31 21:42:
Det han duden kanskje ikke heller vet er at den delen kan hvis ønsket hoppes over Man blir advart i tillegg
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
De skal alltid dra inn CoD og World of warcraft som de store synderne. Når det er så mange som spiller må det statistisk sett være noen med psykiske problemer. Om man da er så uheldig at en av de dreper noen kan man ikke skylde på en av mange faktorer.
Jeg var her
  • 0
Kan man ikke bare anmelde Need for speed for at ungdommer råkjører?

Denne mannen er latterlig og et er primæreksempel på en ekstremt uvitende person
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Kan man ikke bare anmelde Need for speed for at ungdommer råkjører?

Denne mannen er latterlig og et er primæreksempel på en ekstremt uvitende person


Ikke la de få den tanken også da..
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
"I weep for humanity.."
The only purpose of life, is to give life purpose!
  • 0
Dette er så latterlig.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!