Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Grand Theft Auto V ~ Offisiell tråd ~


  • Zook
  • Zook
Siterer Tommy Kvaernerud:
Og karakterene var så uinteressante og dølle, at det like gjerne kunne handlet om bibliotekaren Herman.


Forskjellige meninger, altså. Niko Bellic er en av de artigste karakterene jeg har spilt som, i hvert fall, og karaktergalleriet i spillet er generelt veldig bra. Masse morsom dialog og kule typer, som Little Jacob og østblokkgangsterne.

Jeg vet ikke hvor mange timer jeg har brukt på GTA IV, men det er mange. Syns ikke historien er spesielt kjedelig, selv om jeg er enig i at den er ganske langdryg. Bilfysikken er herlig, det er denne som gjør at jeg syns det er gøyere å spille enn Saints Row. Det føles faktisk som man kjører en bil. Liker litt tyngde i kontrollene, selv om det finnes grenser.

Saints Row er morsomt det, og jeg gleder meg veldig mye til The Third, men siden jeg setter pris på en god historie og et variert karaktergalleri liker jeg GTA hakket bedre. Håper ikke Rockstar prøver for hardt å bli som Saints Row i GTA V, men litt mer frihet og moro hadde vært greit så lenge det fremdeles er en godt fortalt historie i spillet.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
setter pris på en god historie og et variert karaktergalleri
+1
Husker bare 3 personer fra Saints Row 2.
Alle andre var helt uinterresante.

Husker mange fra GTAIV.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Eneste som er gøy med IV er å spille online. Når du er aleine, kjører du bare rund og dreper folk. Er ikke så mye å finne på. Oppdragene er jo lame, så da blir resten å ganske lame. Men et dårlig spill er det ikke. Bare i forhold til San.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer simidude:
Eneste som er gøy med IV er å spille online. Når du er aleine, kjører du bare rund og dreper folk. Er ikke så mye å finne på. Oppdragene er jo lame, så da blir resten å ganske lame. Men et dårlig spill er det ikke. Bare i forhold til San.


Jeg kan kjøre rundt og gjøre stunts på bil og motorsykkel i timesvis på GTA IV! Bare det å sette seg på en motorsykkel, komme opp i maksimal fart og frontkollidere med en bil er vanvittig morsomt. Niko flyr ganske langt hvis man treffer perfekt, og den bra fysikken gjør det så mye mer underholdende å se på
You're sleeping over, right?
  • 0
Tror det har noe med egeninnsats å gjøre. Er enkelte spill jeg ikke klarer å sette meg inn i (Som Oblivion), men klarer det helt fint med GTAIV.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Siterer Zook:
Citerer simidude:
Eneste som er gøy med IV er å spille online. Når du er aleine, kjører du bare rund og dreper folk. Er ikke så mye å finne på. Oppdragene er jo lame, så da blir resten å ganske lame. Men et dårlig spill er det ikke. Bare i forhold til San.


Jeg kan kjøre rundt og gjøre stunts på bil og motorsykkel i timesvis på GTA IV! Bare det å sette seg på en motorsykkel, komme opp i maksimal fart og frontkollidere med en bil er vanvittig morsomt. Niko flyr ganske langt hvis man treffer perfekt, og den bra fysikken gjør det så mye mer underholdende å se på


Jeg har mine timer med stunts jeg å. Men i san så var det mye mer å se, å gjøre.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Har du prøvd Red Dead Redemption, Simidude?
Er veldig VELDIG bra spill.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
huff, hvis det blir en indianer så tror jeg at jeg venter med å kjøpe det til det er på billig salg...
  • 0
Siterer MationMac:
Har du prøvd Red Dead Redemption, Simidude?
Er veldig VELDIG bra spill.


Har bare prøvd Zombie versjonen.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Zombie versjonen er også bra. :p
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Folkens, GTA 5 blir tiårets største spill as! Gleder meg utroliiiiig mye as!
  • 0
Siterer The Lost Boy:
Folkens, GTA 5 blir tiårets største spill as!


Det er da en ganske fjollete påstand.

For det første har vi jo akkurat entret et nytt tiår, så det kan komme både et og to GTA spill til etter V, før tiåret er over.
Men det blir jo også litt for dumt å si, når det eneste vi har sett fra spillet er en logo.

Sjøl håper jeg det blir en flopp, så Rockstar skjønner at de må fikse serien.
Den har ikke noe å by på lenger.
Og det er ikke bare IV som har gitt meg den innstillingen, men alle som har båret GTA tittelen etter San Andreas.

Men en flopp blir det aldri, fordi såpass mange lovpriser serien uansett hva de gjør med den.

Jeg har ikke noe imot en mer realistisk rettning, men det betyr jo ikke at de må gjøre serien så hinsides kjedelig.
Story, gameplay, karakterer og byen... grått og kjipt alt sammen.

Hva skal man med en stor åpen by, når en ikke har noe å gjøre?
Det er grenser for hvor festlig det er å skyte eller kjøre over tilfeldige.
Og de få sidegreiene de hadde lagt til... get out of my life forever.
Bowling og dart er ikke gøy når en ikke gjør det i virkeligheten.
Mulig det er mer å gjøre etterhvert, men i løpet av de 9-10 timene jeg gadd å vie til spillet, var det ikke annet enn skuff på skuff.

Gameplayet og kontrollen var for tregt.
Føltes som jeg spilte i slow-mo hele tiden.
Karakteren var seig å styre, bilene var tunge å fæle og storyen tok aldri noen vendinger til det bedre, snarere tvert imot, sjelden jeg har opplevd en så lite givende story.
Jeg fikk aldri lyst til å vite hva som skjedde videre.
Hadde mer lyst til å slakte alle de helsikes folka som konstant sendte meldinger eller ringte å maste, så jeg endelig kunne få gjort noe utav spillet.
Men det er ingenting å få utav det...
Oppdragene er repeterende og uinteressante, de forskjellige karakterene har null å by på med sine tomme personligheter.
Og det lille snevet av humor de har prøvd å tvinge inn i spillet, er bare flau.

Jeg vet ikke hvordan ting blir etter man har spilt mer enn 10 timer, men et spill som tar så lang tid for å komme igang, fortjener ikke min tid.

Så hvis de ikke tar helomvending i V, gidder jeg ikke følge serien videre.
Synd, for den hadde potensiale tidligere, med Vice City og San Andreas, men så sporet de helt av.

Ikke det at man hadde så mye å gjøre på siden i VC og SA heller, men byene og persongalleriet var mer fargerike og bare det hjelper mye.
Det er også en del år siden de kom nå, men idag er vi blitt vandt til å få masse ekstra å holde på med når vi først blir plassert i en stor by.
Og slik burde det være i alle sandkassespill.
Så jeg skjønner ikke hvorfor de skal holde igjen her og heller bare servere en halvhjerta story.
  • 0
Må si meg spent på GTA V. Elsket stemningen, plottet og persongalleriet i GTA IV, og håper på noe av det samme i femmeren. Om de får til litt mer variasjon i oppdragene sine så er spillet så godt som perfekt for min del, da det jeg har å utsette på IV var at det ble litt for mye "kjør dit", "jag han", "drep de" og "stikk av fra politiet".
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
for mye "kjør dit", "jag han", "drep de" og "stikk av fra politiet".
Helt enig. Skulle hatt noen større oppdrag, som bankranet.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
synes story'n, karakterene osv var drit bra på gta iv jeg! eneste minuset var at det ble kjett når den var ferdig :p
  • 0
Siterer xezopen:
huff, hvis det blir en indianer så tror jeg at jeg venter med å kjøpe det til det er på billig salg...


lol, gjør det du.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Tommy Kvaernerud, jeg var ikke helt seriøst med "tiårets størstespill".

Må si meg enig at GTA IV var litt skuffende, historien var ikke det aller beste som man ser i dag og oppdragene var vel kjedelig.Multiplayer var det som var det største med spillet men for å holde meg inne i temaet så må man håpe positivt på GTA ettersom de klarte å gjøre RDR suksessfullt, tiltross for at spillet ikke solgte ganske mye.

SA og Vice City var de beste spillene siden Rockstar Games har lansert hittil (har ikke prøvd GTA 1 og 2 ennå da) men håper på at de får til denne gangen da. Kontrolleren og gameplay kan ejg være enig med at føles litt "treigt" men er ikke noe stor problem for meg da
  • 0
Red Dead Redemption er også et av Rockstars beste spill.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Håper de tar med barn
- Kraigo. Ut
  • 0
Siterer Kraigo:
Hvorfor ikke? De har ingen grunn til å ikke ha med barn.


Illsinte uforstående foreldre, og religiøse fanatikere som truer med å saksøke dem, er noen av grunnene. Gjerne en blanding av disse to.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Tviler på at det blir barn.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Hvorfor ikke? De har ingen grunn til å ikke ha med barn.
- Kraigo. Ut
  • 0
Siterer Kraigo:
Hvorfor ikke? De har ingen grunn til å ikke ha med barn.


Delvis det at det er moralsk feil å skyte barn også. Det å gå rundt å drepe masse folk generelt er ikke akkurat det koseligste man kan finne på, men drar du inn barn i bildet vil de fleste se på det som et par hakk værre.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
men de må jo ha med barn
- Kraigo. Ut
  • 0
Så lenge det ikke blir noe gangster jalla som i san andreas, san andreas var jævla bra men hater sånn gangster opplegg det hadde vært så fett med Engelsk hooligans eller Japansk/Kinesisk yakuza eller triader eller noe. Det ville vært topp
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!