Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Playstation Vita-tråden


Den ultimate PS Vita tråden.
Diskuter fritt her!

Litt basic info:

• 5 tommers skjerm
• Skjermoppløsning på 960x544 piksler
• 2 analoge styrespaker
• Berøringssensitive plater på forsiden og baksiden
• Kamera på forsiden og baksiden
• Støtte for Wi-Fi og 3G
• GPS
• 4-5 timers batteritid

Noen av de hittil annonserte spillene:

• Call of Duty
• Broken
• Gravity Daze
• Hot Shots Golf
• Hustle Kings
• Killzone
• Little Big Planet
• Little Deviants
• Reality Fighters
• Resistance
• Smart As
• Uncharted
• WipEout


Slå dere løs!
Ærlig talt, denne blir awesome dere!
  • 0
Heisann!!

Gleder meg veldig til Vita'en blir lansert ;)



Men er skeptisk til prisen i Norge. Pr nå ser jeg at den på komplett ligger til 2999,-

i USA koster den $299.99 - og med dagens kurs er dette totalt kr 1680,65.


Sitter og funderer på om denne skal innporteres. Er dessuten kun interessert i WiFi only versjonen, men vi får se...
  • 0
Hp\åper den ikke skuffer, at det ikke er bare en dose teknologi. Men skal ha den i løpet av lanseringen.
  • 0
hehe jeg forhåndsbestilte den i år da jeg trodde den skulle komme i november, men har betalt 100 % depositum så jeg er forsikret den til februar og har pengene klare
  • 0
Jeg ender opp med å kjøpe så og si alt av konsoller, så det blir nok en PS Vita på meg også, men det blir neppe ved launch...kanskje etter et par priskutt, da har det nok komt en god del gromspill også.

Eneste jeg er bekymret for med denne trenden med så kraftige håndholdte er utviklingstiden på spillene, håndholdte konsoller har til nå holdt en mer tilnærmet retro utviklingstid med å kunne presse ut spill på kort tid og mer fokus på gameplay enn grafikk, nå som de håndholdte mer og mer tilnærmer seg konsoller så frykter jeg at vi må sitte i årevis og vente på stortitler.
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Ble veldig skeptisk da Sony har avkreftet ryktet om Remote Play.


Sålenge det fortsatt går å remote lokalt, så er det fortsatt bra. Men om det heller ikke er til stede ved launch, så spørs det om jeg tar meg bryet med å skaffe meg den, enn så lenge...
  • 0
Siterer Timberman:
Ble veldig skeptisk da Sony har avkreftet ryktet om Remote Play.


Sålenge det fortsatt går å remote lokalt, så er det fortsatt bra. Men om det heller ikke er til stede ved launch, så spørs det om jeg tar meg bryet med å skaffe meg den, enn så lenge...


på psp kan du bruke remote play lokalt og via internet så lenge du har en stabil og åpen kontakt med ps3 systeme, men og spille ps3 spill over internet kan gå men usikert men alt annet skal nok gå
  • 0
Uncharted og LittleBigPlanet er de jeg ser mes frem til!
Gleder meg veldig til å se grafikken, som etter hva jeg har hørt skal være nesten like bra som PS3!
  • 0
hei dere på playstation vita tråden. Jeg trenger litt info eller hjelp, men vet ikke om dere vet det. Trenger man et vanlig simkort eller 3Gsimkort til vitaen?
  • 0
hvis noen der ute kan hjelpe meg så si ifra det er jo ikke lenge før vitaen lanseres!
  • 0
Siterer thawarrior:
hvis noen der ute kan hjelpe meg så si ifra det er jo ikke lenge før vitaen lanseres!


Heisann!

Jeg vil anta at et helt standard simkort vil fungere. Alternativt et mobilt bredbånd abonnement vil nok være det beste mtp. kostnader.
  • 0
hm ok for jeg begynner å være forvirret angående det der siden vitaen alllerede er rundt hjørnet! tenker på vanlig simkort, men får se hva som skjer
  • 0
Det er bare 3 spill til PS vita som frister..så jeg tror jeg venter til den går ned i pris...
Beklager Sony men det må mer til en bare Uncharted for å få meg til å kjøpe en håndholdt konsoll som er dyrere en PS3...(Assassins Creed og Bioshock er de to andre om du lurer..)
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Hos meg frister Uncharted, Bioshock, Assassin's Creed, WipeOut, LittleBigPlanet og Little Deviants.
  • 0
Siterer thawarrior:
hei dere på playstation vita tråden. Jeg trenger litt info eller hjelp, men vet ikke om dere vet det. Trenger man et vanlig simkort eller 3Gsimkort til vitaen?


Snakket med pressekontakten for Playstation Norge i dag og ikke engang han vet svaret. Det er ikke lenge til vi får maskinen på kontoret, så skal prøve å huske å svare deg, ellers får du bare spørre på nytt.

De fleste simkort støtter 3G nå, uansett. Spørsmålet er heller om du må betale for et eget 3G-abonnement ved siden av den andre telefonen din på samme måte som med Ipad 3G.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Siterer Kristian:
Citerer thawarrior:
hei dere på playstation vita tråden. Jeg trenger litt info eller hjelp, men vet ikke om dere vet det. Trenger man et vanlig simkort eller 3Gsimkort til vitaen?


Snakket med pressekontakten for Playstation Norge i dag og ikke engang han vet svaret. Det er ikke lenge til vi får maskinen på kontoret, så skal prøve å huske å svare deg, ellers får du bare spørre på nytt.

De fleste simkort støtter 3G nå, uansett. Spørsmålet er heller om du må betale for et eget 3G-abonnement ved siden av den andre telefonen din på samme måte som med Ipad 3G.

hva!? må man ha simkort til PS vita?
  • 0
Har bestilt meg Rayman Origins, Unchartred og 15 GB minnekort til Vitaen. Gleder meg!
  • 0
Siterer psvita:
Citerer Kristian:
Citerer thawarrior:
hei dere på playstation vita tråden. Jeg trenger litt info eller hjelp, men vet ikke om dere vet det. Trenger man et vanlig simkort eller 3Gsimkort til vitaen?


Snakket med pressekontakten for Playstation Norge i dag og ikke engang han vet svaret. Det er ikke lenge til vi får maskinen på kontoret, så skal prøve å huske å svare deg, ellers får du bare spørre på nytt.

De fleste simkort støtter 3G nå, uansett. Spørsmålet er heller om du må betale for et eget 3G-abonnement ved siden av den andre telefonen din på samme måte som med Ipad 3G.

hva!? må man ha simkort til PS vita?
ja til den med 3G men da skaffet jeg meg datakort med 3G på fra telenor
  • 0
Bestitle maskinen på Spaceworld.no.
  • 0
Siterer fantomena:
Bestitle maskinen på Spaceworld.no.
besilte den på game siden juni i fjor pga jeg trodde den kom 1 november, men nå gleder jeg meg til å få konsollen i mine egne hender;)
  • 0
Heisann
hvis jeg bestiller PS Vita med 3G fra USA, er det noen som vet om jeg MÅ bruke AT&T abonnementet da?
Lett overalt etter et svar på dette, men finner det ingen steder. Anbefaler dere ps vita med 3g eller bare WI-FI?
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Siterer ps3 er bra:
Anbefaler dere ps vita med 3g eller bare WI-FI?


Personlig valgte jeg WiFi-versjonen, siden jeg føler at jeg ikke har noe behov for internett overalt. Kommer nok an på hva du skal bruke den til da, men 3G er jo betydelig dyrere.
  • 0
Jeg valgte WI-FI siden jeg viste at jeg aldri kom til å trenge 3g funksjonen og ønsket ingne måndtlig kostnad...
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Det preiket om at man må stikke Vitaen med skarpe objekter for at den skal få riper er tullball, det er mye enklere enn som så. Har bare hatt den i en sekk, så plutselig har den tre knøttsmå og såvidt synlige riper helt øverst på forreste skjerm. Har egentlig ingenting å si, men med tanke på hvor forsiktig jeg har vært mot sånt er det litt irriterende.

Spillene er jo halvparten så dyre i PS Store som butikk, så spørs om jeg ikke må ha et nytt minnekort snart også. 4 GB duger ikke til stort av nedlastbare Vita-spill.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!