Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Medieval II Total War tips og triks


Siterer Strategist:
Men han skal bli konsollgamer.


Svikte Total War heilt ?!
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer Strategist:
Citerer aslask:Har du ikke discene?
Joda, tror han har dem. Men han skal bli konsollgamer.


Jepp. Hvis dere har sett bloggene mine så har dere sett at jeg kjøpte en PC i august som har vært faktisk ca. tre måneder på reparasjon. Det har vært så masse surr og dritt at jeg ikke orker tanken på PC lenger.
Jeg selger PC-en og kjøper PS3. Det blir trist uten Total War, men sånn må det bare bli
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
*Bump*

Holder på med Jerusalem på Kingdoms nå! Dritfett! Gikk hardt ut mot Egypts marine og tapte mange skip i starten, men det lønte seg. Jeg blokkerte deres havner én etter én og de kunne da ikke lage nye skip. Så kom Richard Løvehjerte med hæren sin, og forsterket med noen soldater fra Jerusalem og Kerak sendte jeg dem med båt og tok en egyptisk havneby. Nå har je blokkert alle havnene deres så de kan ikke lage noen skip! Herredømme på havet! Tyrkerne har ikke vist seg!

Det ble erklært jihad mot Jerusalem da, men jeg har fighta dem vekk nå. Kong Balduin av Jerusalem er en fantastisk hærleder, og nå har han blitt "brutaly scarred" så han har veldig mange hitpoints!
Hæren hans har jeg retrainet hele tiden, men rytterne må jeg sende til Kerak for retraining. Nå er resultatet at kong Balduin har en hær med tre sølvstreker eller kanskje et par gullstreker i erfaring, og Kerak har flere erfarne ryttere å by på. Jeg har faktisk laget en nesten uslåelig hær!

Nå sliter jeg en smule med økonomien, men jeg skal forsøke å ta resten av Egypt så fort som mulig. Med Egypt ute av verden er det bare tyrkerne og mongolene av "de vantro" igjen, men da får jeg et større problem. Antiokia er den største makten på hele kartet nå, og jeg får en hell of a fight mot dem når muslimene er slått. Gruer meg allerede. Jeg skal lage forsvarsverker og trene soldater i grensebyene mot Antiokia i god tid før krigen bryter ut. Jeg skal også sende fulle hærer helt inn i landet deres og plassere dem rundt svake festninger så jeg kan etablere et brohode i landet deres før krigens helvete har utryddet meg

Dette blir kult!

Noen andre som har en M2TW-historie å dele?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Xenphon:
Mongolerne har en sinnsykt hær. I starten har du ikke nubbesjangs å ta dem. Det nytter ikke. De vil filleriste deg.

Nei, de må få lov til å slå seg ned rundt Midt-Østen og Russland, for å så kjempe mot flere andre. Så kommer jo den andre rasen (husker ikke navnet). De to kjemper med hverandre, som ofte ender i utslettelse av en av dem.

Uansett, angripe mongolerne når de kommer = rape av dine tropper. Ikke gjør det.


Hvis du har Acre før mongolene kommer kan du lage en massiv hær der som holder stand mot mongolene. Da er det ikke sikkert de kommer seg helt opp til Europa siden de begynner å fokusere på byer rundt Acre.
The cake is a lie!
  • 0
Siterer nightrider:
Hvis du har Acre før mongolene kommer kan du lage en massiv hær der som holder stand mot mongolene. Da er det ikke sikkert de kommer seg helt opp til Europa siden de begynner å fokusere på byer rundt Acre.


Du kan bruke Kerak til den oppgave dersom du er Jerusalem. Jeg bruker Kerak som militærsenter i hele regionen fra Askalon til Tripoli
Får mer penger ved å kun ha få borger også.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Nå spiller jeg med Moors. De er de enkleste å være på spillet tror jeg. Digger å være sivilisasjoner som er beskyttet av hav eller lignende. Skottland er et annet eksempel på en "isolert" sivilisasjon som er enkel å være. Knus England og verden ligger for dine føtter..

Jeg har utrydda Spania med maurerne nå, og Portugal ligger for tur
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Sliter med Moors nå. Jeg har 25 regioner eller noe, men økonomien er sårbar og folket gjør opprør i byene. Jeg kriger mot mongolene, som også er en verdensmakt. Er meg mot mongolene, ingen andre land teller lenger. De jævla mongolene har jo fem tusen mann osv., mens jeg bare har bygarnisoner
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Skottland er et annet eksempel på en "isolert" sivilisasjon som er enkel å være. Knus England og verden ligger for dine føtter..


Indeed. Kjekkt å kunne byrje i eit hjørne for så å ta det ein vil utover

kjøpte the ultimate edition idag forresten - 199kr

Lagt til 2008-06-13 00:18:
http://www.sega.co.uk/games/?g=238

it's gonna be big
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Hei, jeg tok nettopp opp igjen Medeival total war II etter egtung episode med AoC.
Nå skulle jeg til å starte en campain med jerusalem eller turkia,
men jeg har faktisk aldri lært meg å spille med de.
Jeg har tiligere spilt med land som frankrike og england, men aldri noe land fra egypt(rundt der).
Så jeg lurte på noen triks og hint tl hvordan å bli god med hestearcherene;)
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
(bump)
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
Det er ikke spesielt vanskelig å gå over til et land fra midtøsten. Hestearcherne er lette og raske, men ikke noe særlig i close combat. La dem skyte på tungt infanteri eller tungt kavaleri.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Har trent litt med egypt, ved f.eks aa angripe jerusalem.
Skal starte en campain med turkia som jeg skal runde!
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
Siterer CamelCola:
Har trent litt med egypt, ved f.eks aa angripe jerusalem.
Skal starte en campain med turkia som jeg skal runde!


Det får du gjøre Som Strategist sa så er det egentlig ikke noen store gameplaymessige forskjeller. Jeg synes det er ganske enkelt å være Egypt egentlig.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
ah, hestebueskyttere er noko av dei verste troppane å sloss mot etter min meining . Så innmari vanskeligt å få tak i dei!
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Har faatt teken paa turkia naa!
Men sliter fortsatt litt med siegebattels!


(Skriver med et utenlands tastatur)
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
så lenge du ikkje har tid på deg kan det vere lurt å bombe heile borga med artillerye ditt
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer torleif:
ah, hestebueskyttere er noko av dei verste troppane å sloss mot etter min meining . Så innmari vanskeligt å få tak i dei!


Ja, jeg hater å slåss med dem. Liker ikke å bruke dem selv heller. De er for gode, rett og slett.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Hva er det som er så vanskelig med/mot horsearchers?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Hva er det som er så vanskelig med/mot horsearchers?


At de er vanskelige å få tak i. De er kjedelige, men effektive å ha selv.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
De er ikke så vanskelige å ta om man har skikkelige mottrekk. I noen terrenger er de uslåelige, men ellers kan de nøytraliseres uten så alt for store problemer.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Måtte avblåse min store krig mot egypt og alskens vesteuropeisk avskumm og våget seg øst over enten det var jerusalem som skulle invaderes eller om det var en annen av mine stolte byer.
Da jeg bestemte meg for å laste ned en liten film meg mangt så mange virus var ikke dataen til å spille på å på reformatering måtten den
ALT er vekke! Kansje til pass for meg for å ha lastet ned bare noen 1000 sanger og filmer
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Siterer CamelCola:
Måtte avblåse min store krig mot egypt og alskens vesteuropeisk avskumm og våget seg øst over enten det var jerusalem som skulle invaderes eller om det var en annen av mine stolte byer.
Da jeg bestemte meg for å laste ned en liten film meg mangt så mange virus var ikke dataen til å spille på å på reformatering måtten den
ALT er vekke! Kansje til pass for meg for å ha lastet ned bare noen 1000 sanger og filmer


Owned! Piracy kills gamers!
Tungur Knivur
  • 0
heh, fortjente det vell :/

Men dataen trengte en reformatering og foreldra betalte somehow for det.
Er nesten litt skremt over at de gjorde det faktisk
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
Jeg minner om at alt snakk om piracy er forbudt her på forumet.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Dokke har vel alle sett desse dokumentar seriane dei viser på TV. Dei sit og snakkar mens dei viser ein ekte eller innspilt film som illustrerer situasjonen. For nokre dagar sidan snubla eg over ein dokumentar som fortalte om eit britisk opprør under romertida, og for å illustrere dette brukte dei bilder frå Rome: Total War . Kjempetøft å sjå scenar frå dette spelet som skulle illustrere situasjonen då. Det funka veldig bra også og dei må ha hatt ein veldig bra pc, for talet på soldatar var heilt enormt (i alle fall i forhold til det som går på min pc )
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!