Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~


  • Los
  • Los
Jeg har slitt litt i Dark Souls 2, men leste nå at spillet ble vanskligere av å være med i Champion covenant? Tror jeg er med der! Må melde meg ut og se om jeg klarer meg bedre da
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer gnyg:
Hvordan spillestil har du?


Spiller barbarian (eller noe sånt) og bruker endel bue. Ellers bruker jeg sverd og skjold. Var det dette du tenkte på?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Crazy Kraken:
Spiller barbarian (eller noe sånt) og bruker endel bue. Ellers bruker jeg sverd og skjold. Var det dette du tenkte på?


Jeg tok de veldig lett med en mace med litt tempo. Builden din ser ut til å takle det. Ikke det at klubben er tung på noen som helst måte.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Jeg tok de veldig lett med en mace med litt tempo. Builden din ser ut til å takle det. Ikke det at klubben er tung på noen som helst måte.


Har ikke funnet noen mace jeg. Tror jeg trenger litt mer endurance for å klare den bossen. Det var det som gjorde at jeg døde sist gang. Men det er jo et område til jeg kan prøve meg på tror jeg, så kanskje jeg burde gå dit først...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Fikk "Dark Souls Design Works" boken i posten i dag. Dette er prima saker for de som virkelig satt pris på det fantastiske designet i det første spillet. Var ikke billig, men det var lett verdt det for meg, for jeg kan finne inspirasjon til tegninger.
  • 0
  • Los
  • Los
Var Design Works så dyr da? Var vel rundt 200 kr på biit.no..

Jeg har gjort en del fremgang i DS2. Tok Ruin Sentinels, Lost Sinner og The Presuer i sted, og jeg tok en tur innom Shaded Forest, men fant ut at det ikke var helt greia.. Prøvde Belfry men det var litt vann over hodet, men vi får se
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Rakk en times tid med moro i stad, og peiste gjennom Earthen Peak. Vanvittig morsomt sted, og jeg døde utallige ganger; en gang av en pyromancer og sikkert ti ganger ved at jeg ikke greide å treffe kanten på en utstikker jeg forsøkte å hoppe på helt på starten av området. Jeg prøvde å hoppe, rulle, løpe osv, og i et halvhjertet forsøk med hoppeangrep med våpenet mitt greide jeg det. Hadde det ikke vært for Ring of Binding hadde jeg sannsynlogvis hatt 50% helse.

Anbefaler alle som ikke har slått boss nr 2 i Earthen Peak til å tilkalle NPCen man kan tilkalle. Han er en pyromancer, og gjorde mesteparten av jobben mot bossen.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Andre gjennomspilling ferdig. Det vil si, første på en ny karakter. Er fremdeles ikke ferdig med NG+ på hovedsaven. Tok 7,5 timer. Døde 4 ganger.

Er en eller annen bug som gjør at jeg ikke kan få to av achievementsa i spillet. Plukker opp ringen til Spoiler:Vendrick og kan bruke den slik den skal, men det blir ikke registret av spillet i den forstand at jeg ikke får achievementen, og Spoiler:flammen på kartet i Majula blir ikke tent.
Har skjedd på begge gjennomspillingene. En smule irriterende.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer bent_a:
http://www.gamer.no/brukere/schreiber/14434/anmeldelser/46345
/#anmeldelse
Sjekk den brukeranmeldelsen, samt kommentarfeltet...hehe. .


Den anmeldelsen fisker etter hat. Alt som er negativt med spillet har jo vært der siden demon's souls..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Glemte å nevne at jeg også drepte Vanguard i Grave of Saints tidligere i dag. Jeg ble heldigvis medlem av Spoiler:Rat King Covenant da jeg besøkte Spoiler:Doors of Pharros, så Spoiler:ingen av rottene angriper meg i Grave of Saints. Temmelig deilig.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Los:
Var Design Works så dyr da? Var vel rundt 200 kr på biit.no..


Jo jeg tror det stemmer. Men Biit er vel nede atm?

Selv har jeg ikke kommet noe lengre. Det blir vel spilling først til helgen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Spilte litt nå før pliktene kaller (som student er man faktisk nødt til å løfte en finger en gang i blant), og kjørte gjennom The Gutter, Black Gulch og har drept Smelter Demon og Pursuer i Iron Keep.

Synes spillet var vanskeligst i starten - nå har jeg fått ordentlige våpen og skjold, samt blitt vant med dodging-systemet og lignende, og ting går veldig greit nå. Ble nesten skuffet over ikke å dø i Black Gulch.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Los:
Var Design Works så dyr da? Var vel rundt 200 kr på biit.no.


Såpass. Ga 400 for mitt eksemplar.
Oh well, fremdeles verdt det.
  • 0
Vurderer sterkt å kjøpe Dark Souls 2 snart. Savner en real utfordring.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Hva synes dere om følelsen av å ha 100% kontroll på karakteren? Eksisterer den?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Da var alle bossene døde. Et godt gjennomført spill, som jeg likte godt. Selv om spillet tilbyr mye bra, så er det noen ting som skurrer litt i mine ører.

For det første, det med at fiender har begrenset med respawns. Jeg skjønner From Software sin tankegang, men jeg syns det er et feil valg. Det fjerner litt av sjarmen med Dark Souls. Du skal bli straffet for å dø (og man blir jo det, med å bli mer hollow for hver gang, men det er ikke poenget her), og det at fiender respawner er jo litt av greia. Ja, man må drepe de ganske mange ganger før det forsvinner, men det er det faktum at de faktisk forsvinner som er problemet, og til slutt kan du bare gå rett til bossen uten fiender i det hele tatt. Det vil også innebære at man kan bare farme spesifike fiender et visst antall ganger, noe jeg syns blir litt kjipt.

Et noe mindre problem jeg hadde, er at Drangleic føles oppstykket og knotete, mens i forgjengeren føltes verdenen (Lordran) som en mer sammensveiset verden. Ikke misforstå, dette har ikke noe med valgfriheten å gjøre, for man har flere steder å velge mellom, det har mer med hvordan verdenen er bygd opp.

Det at man kan teleportere seg mellom bonfires allerede fra starten gjør det mulig for utviklerne å gjøre de valgene de har gjort. Det at man har denne egenskapen er helt greit, men med dette valget så slipper From Software å sammensveise Drangleic på samme måte som i forgjengeren. I det første Dark Souls åpnet du haugevis med snarveier og den slags som var med på å koble verdenen sammen. Man forstå hvordan det hele var satt opp, og From Software skal ha mye skryt for hvordan de håndterte dette, for resultatet var et spennende land, som bandt sammen de forskjellige områdene på en god måte.

I Dark Souls 2 velger man seg en vei, og så følger du den fra sted til sted (ofte), helt til du er ferdig med bossene i området. Blir som å starte i midten, så velger du deg en spesifik retning, deretter for å følge den retningen til mål. Dette er også med på å gjøre at noen steder føler jeg ikke gir helt sammenheng iforhold til hverandre. F.eks Spoiler:At Iron Keep kom etter Earthen Peak. Jeg skjønner at det er meningen at det skal være fjellene bak, men står man og speider i Harvest Valley, så er avstandene fra vindmøllegreiene til fjellene ganske mye lengre enn man faktisk beveger seg i spillet. Husker jeg syns det føltes merkelig at et stort lavasted skulle komme rett etter det foregående stedet.

En tredje ting som irriterte meg litt, men som virkelig bare er en bagatell, er at man ikke kan levle opp ved bonfires. Man må faktisk til Majula for å levle. Ikke at det tar så mye ekstra tid, syns bare det er litt merkelig at man skal gjøre noe mer tungvint enn nødvendig.

Når alt det er sagt, så er det mye positivt med spillet også, og mye av det som gjorde forgjengeren så bra er virkelig til stede. For spillet er vanskelig, selv om mange av bossene var ganske lette og litt kjedelige. Spoiler:Sistebossen var kult designet, men var alt for lett. Ikke en verdig sisteboss sett i mine øyne. Områdene er atmosfæriske, og From Software har virkelig vært kreativ når det kommer til variasjonen mellom dem. Spoiler:Første gang jeg kom til Dead Man's Wharf ble jeg overrasket. Det var noe helt nytt, som falt godt i smak. Harvest Valley, Earthen Peak, Iron Keep, Drangleic Castle, Heide's Tower of Flame er blant noen av områdene som jeg likte godt.

Man har haugevis med våpen og utstyr man kan finne og oppgradere, og masse kule items er gjemt rundt omkring i denne innholdsrike verdenen, som er en sann fryd å utforske.

Musikken i spillet er eksemplarisk. Fra de melankolske tonene i Majula, til de episke stykkene under bosskamper. Her har utviklerne virkelig gjort en god jobb for å skape den rette stemningen til de ulike formålene.Spoiler:F.eks musikken mot Ruin Sentinels. Den er jo bare episk:

http://www.youtube.com/watch?v=FG-Y7EeNFg4

Eller musikken i Majula, for å vise kontrastene:

http://www.youtube.com/watch?v=D8ShsHeYkeI


Historien er som vanlig det man gjør den til selv. Man kan spille hele spillet uten å bry seg om historien og ha en fantastisk opplevelse, eller man kan berike spillet ved å lese beskrivelser av items, snakke med NPCer og generelt ta del i den verdenen man er satt i. Dette er et konsept jeg syns er fabelaktiv, og det er gøy å spekulere og diskutere lore med andre spillere. Spoiler:Selv om man ganske tidlig kunne mistenke at Vendrick ikke var sisteboss, så satte jeg pris på den "twisten" da man fant han i miserabel tilstand i Crypts. Vi har jo allerede sloss mot to konger i de to første spillene, så da var det på sin plass at man sloss mot en dronning!

PVP i disse spillene er gøy (som oftest), og det er minst like gøy i Dark Souls 2. Spoiler:Når det er sagt, er det bare meg som syns at Rat King's Covenant er utrolig ubalansert? F.eks i Doors of Pharros. For det første så står motstanderen i vann, for det andre så har han/hun en haug med fiender mot seg, og for det tredje så kan du sette ut feller for å gjøre alt bare enda værre. Man kan til og med stå trygt og godt å lame på toppen, og bare skyte spells/piler, mens motstanderen desperat prøver å komme seg i trygghet. Jeg skal ikke legge skjul på det, jeg har hatt mye gøy i denne covenanten, men den er veldig ubalansert.

Kontrollen er, som i de forrige spillene, veldig enkel å håndtere, men vanskelig å mestre. Et simpelt, men genialt kampsystem som passer serien perfekt.

Et siste plusspoeng jeg har lyst til å trekke fram er Majula. Dette stedet funker ypperlig som base, hvor man kan oppgradere, kjøpe nye ting, eller rett og slett bare slappe av etter en bosskamp og nyte utsikten. Som nevnt tidligere, så er musikken på dette stedet vakker.

Dark Souls 2 er en verdig oppfølger til Dark Souls. Spillet byr på en real utfordring, og er litt mer brukervennlig for nyere spillere uten at det ødelegger for de som allerede har gått igjennom de forrige. Spillet er ikke perfekt, og det er noen ting som jeg skulle sett at de gjorde annerledes, men alt i alt, så er jeg fornøyd med From Software sin etterlengtede oppfølger.
Hei.
  • 0
  • Los
  • Los
For mye Dark Souls? There is no such thing!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Runna Dark Souls 2 og er skuffet. Det er et knallgodt spill stort sett. Men animasjonene treffer ikke helt. Animasjonene og kontrollen virker ikke å være like solid som i Dark Souls. Noe som gjør at ferdighetene i PvP blir borte. De blir erstattet av "hvem treffer hvem først"?

Men det kjipeste med spillet i seg selv er den aller siste bossen. For min quality-build (40 strength og 40 dexterity) så ble det enkelt å cheese bossen fra avstand med en bue med S-skalering. Den aller siste bossen burde i aller største grad være som "the old king" og "lord Gwyn". Bossen ble tatt på 4 forsøk.. Svakt, svakt.

For min del blir det vel i all hovedsak og anskaffe platina, om jeg orker å spille det på en stund, for deretter å bevege seg videre til noe annet for en god stund. . For totalopplevelsen min av dette spillet er ikke den beste.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
For totalopplevelsen min av dette spillet er ikke den beste.


Ventetiden er alltid den beste, ikke sant?
  • 0
Neste oppdatering skal visstnok forbedre hitboksene i pvp. Forhåpentligvis så fjerner det de irriterende ghost hittene som inntreffer så altfor ofte.

Siterer gnyg:
Men det kjipeste med spillet i seg selv er den aller siste bossen. For min quality-build (40 strength og 40 dexterity) så ble det enkelt å cheese bossen fra avstand med en bue med S-skalering. Den aller siste bossen burde i aller største grad være som "the old king" og "lord Gwyn". Bossen ble tatt på 4 forsøk.. Svakt, svakt.


Vel, om man velger de enkleste løsningene så blir det, ja, lett.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Har spilt gjennom fire ganger nå. En vanlig, en 100%, en NG+ og en sløv speed-run (7,5 timer).
Fremdeles en bug som gjør at jeg ikke kan fullføre kartet i Majula, så jeg mangler 4 achievements til full pott, men jeg er litt forsynt, så jeg legger det på hylla en stund. Forhåpentligvis blir nevnte bug fikset innen jeg surrer meg inn i Drangleic igjen.
  • 0
Hvilket Souls-spill liker dere best? Selv setter jeg en knapp på Dark Souls.

Digger Dark Souls 2, og jeg tok Executioner's Chariot og Nashandra tidligere i dag, så i morgen går jeg i gang med NG+. Er spent - har hørt noe rykter om at det faktisk er forskjell mellom NG og NG+, mer enn bare vanskelighetsgrad og antall sjeler man får. Det gjør gjenspillingsverdien større.

Samtidig liker jeg Dark Souls enda litt bedre. Noen av områdene i DS2 er ganske elsk, jeg likte blant annet Huntsman's Copse, No-Man's Wharf og noen andre svært godt. Likevel når ingen av dem opp til Anor Londo, New Londo Ruins og Duke's Archives, som var mine favoritter i DS. Dessuten likte jeg skillsene i Dark Souls bedre. Er f.eks. ikke så fornøyd med fragmenteringen av Dark Souls' endurance i Dark Souls 2.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!