Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Legend of Zelda: Skyward Sword ~ Offisiell tråd ~


"Skyward Sword" er spill nummer 16 i den suksessfulle serien "The Legend of Zelda" av Nintendo (sett bort fra de katastrofale CDi spillene).
Det er det første Zelda eventyret som er laget spesielt for Wii, og du vil trenge Wii Motion Plus for å ta del i det hele.
Spillet vil forhåpentligvis få en tidlig lansering i 2011.

Historien:
Vår grønnkledde helt, Link, har i hele sitt liv levd i Skyloft, som er fellesbetegnelsen for en hel rekke med flytende øyer høyt oppe i skyene.
Men den normale hverdagen blir fort avbrutt når en serie hendelser leder Link til "Skyward Sword", som forteller at det finnes et land under Skyloft kalt Hyrule.
Hyrule er truet av ondskap, og det blir opp til Link å stoppe det hele.

Ved hjelp av "Skyward Sword" vil Link ha muligheten til å reise mellom disse to verdenene, og spillet vil fokusere mye på hvorfor det et så stort skille mellom Skyloft og Hyrule.
I løpet av eventyret vil "Skyward Sword" transformeres til "Master Sword".

Tidslinjemessig er det bekreftet at hendelsene i spillet vil foregå før "Ocarina of Time".

Grafikken:
De fleste som har god kjennskap til serien, har lagt merke til at grafikkstilen er en blanding mellom "The Wind Waker" og "Twilight Princess".
Den visuelle stilen er inspirert av Shigeru Miyamoto sin sans for impresjonisme, og skyene er en hyllest til den franske maleren Paul Cézanne.

Musikken:
Musikken i spillet vil være fullt orkestrert.
Miyamoto har sagt at siden de gjorde det med "Super Mario Galaxy 2", så kunne de umulig ikke gjøre det samme med "Skyward Sword".
Vi kommer nok til å få høre både velkjente og nye toner i dette kommende eventyret.

Items:
Vi har fått sett flere gamle klassikere, blant annet pil og bue, bomber og sprettert.
Av de gamle våpnene er bombene meget interessante, siden de kan kastes som en bowlingball for å nå til steder som ellers ville vært umulig.

Et nytt item kalt "the Bettle" er et slags mekanisk insekt som kan skytes fra armen, og deretter styres i hvilken som helst retning. Praktisk for å skaffe rupees og hjerter som ikke kan nås på vanlig måte.

Ellers er det ikke mange items som er blitt vist, foruten sverdet og skjoldet, men vi vil nok få kjennskap til flere etterhvert. Mange av dem vil utnytte Wii kontrollen til det ytterste.


E3 Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=2dYgrMz_XBI

Gameplay video:
http://www.youtube.com/watch?v=SIc9u49Q914



Så hvordan er forventningene til det kommende Zelda spillet?
Hei.
  • 0
Flott åpningspost, vil definitivt kunne fungere som en "ultimat Skyward Sword-tråd" i fremtiden. Kudos.

Da jeg fikk se de første trailerne til Skyward Sword kan jeg ikke si annet enn jeg ble forskrekket. Alt så så stivt og lite spennende ut, så ulikt Zelda slik jeg kjenner det. Etter gameplayvideoer har jeg derimot fått sett spillet i et helt nytt lys. Med en grafikk som henter ifra mine favorittverdener i Zeldaserien, Twilight Princess og The Wind Waker, ser jeg fram til å få spillet mellom fingrene. Spillet ser veldig bra ut, lay outen for items i spillet ser ganske genial ut. Liker å ha 1:1 kontroll over sverdet i spillet, selv om jeg ikke liker hvordan det ser ut når Link løper. Spillerne lar ofte sverdet peke rett i bakken, som gjør at det hele ser noe merklig ut, noe jeg håper det forandres noe på. Dog, det vil ikke være noe problem for meg å holde remoten slik at det hele ser logisk ut.
Liker hele konseptet med en staminabar som fungerer for hvor lenge Link kan holde seg fast i kanter og hvor lenge han kan løpe(!), en annen ting jeg er glad for å se i spillet. Utifra hastigheten til Link i demoene, forventer jeg store ting ifra en eventuell Epona.

Alt i alt gleder jeg meg stort til å få prøve alle de nye tingene. Selv skal jeg prøve å holde meg unna det meste av nye videoer om spillet, slik at jeg kan gå inn i det uten å vite alt på forhånd(noe jeg opplevde som en ganske negativ ting i twilight Princess. Spoilers kan faktisk være akkurat det - spoilers = ødeleggere).
Square Enix.
  • 0
Liker ikke grafikken i dete heletatt egentlig. Synes grafikken i Twilight var bedre og det var orginalt et GC spill. Men skal ha det likevell
Per aspera ad astra
  • 0
Liker veldig godt at man kan sprinte. Når det kommer til grafikken er jeg ganske positiv, dog den virker litt ''platt''.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Kjempe fin åpningspost

Når det anngår spillet så det ut for meg som om dette kommer til å havne på denne listen: http://www.gamerankings.com/browse.html
Alt så veldig ordentlig og rett ut, og selv om prasantasjonen til Myamoto ble en aldri så liten flause er jeg sikker på at hjernene i Nintendo vet hva de gjør, og jeg tviler på at de kommer til å misbruke rettighetene sine. Grafikken ser kjempe stilig ut(selv om jeg ville ha foretrukket Wind Waker stilen), og hvis et Zelda blir fullt-orkestrert er det bare et helt ubrukelig gameplay som kan ødelegge stemmningen, men er det noen som kan å lage gåter og kreative løsninger er det Myamoto så jeg tviler sterkt på at dette spillet flopper på noe som helst måte.

Det eneste jeg kan sette fingeren på er at område de viste i traileren så grusomt kjedelig og random ut.

Ellers er det bare å gjøre seg klar for et av tidenes beste spill!
  • 0
Jeg elsker grafikken sånn som det ser ut nå. Synes det er nydelige bilder vi får se av Link. Og jeg gleder meg stort til dette spillet. Kommer til å starte på new game på Spirit tracks i dag bare for å kose meg i Hyrule igjen.
  • 0
  • Jez
  • Jez
Skulle egentlig ønske at de bygget videre på Twilight Princess sin grafikkstil, likte den, ble på en måte en slags videreføring av OOT for meg. Kommer selvsagt til å kjøpe dette spillet uansett. Zelda er jo nærmest en oppskrift på hvordan perfekte spill skal lages
By Blood and Honor We Serve
  • 0
Håper det blir et litt annerledes Zelda-spill, litt sånn som Majoras Mask!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Selv om jeg uten tvil synes Wind Waker har finest grafikk stil av Zelda spillene så er dette i alle fall et skritt i riktig retning. Så gjenstår det bare å se om de klarer å lage et gameplay på samme nivå.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Synes at grafikken her er forferdelig. Wind Waker hadde bra grafikk, men alle figurene og hele spillet hadde en mer "barneaktig" følelse. For meg da synes jeg at Twilight sin mørke stil passet Link mye bedre. Historien i TP var jo mye mørkere enn den i WW også, så det har sikkert noe med det å gjøre.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Den nye traileren gikk veldig mye ut på å vise hvordan man skal bruke WiiMotion Plus i spillet. Heldigvis var det veldig variert bruk av den, men jeg håper at det ikke blir et element som trekker spillet nedover. Jeg ble spesielt begeistret da den store, røde kjempen med treskjoldet gikk mot Link. Flere av slike fiender vil jeg gjerne se! Likedan følte jeg det ved det store skjelettet som plutselig fikk fire armer. Skyward Sword virker mye mer lovende nå enn da det ble vist på E3 i fjor i hvert fall!

Blandingen i stilen mellom TP og WW liker jeg også. Men stort sett synes jeg det ligner mest på WW stemningsmessig, og det er ikke en dårlig ting. Jeg synes WW er mye bedre enn TP. Og så var det bare å få en lanseringsdato, da!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • Play
  • Play
Skyward Sword vil ha 100+ minutter med cut-scenes
Niiiiice
  • 0
Er dette verdt å kjøpe? Har nesten aldri spilt noen Zelda spill før. Kan man spille dette før de forrige?
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Selv om man kan trekke linjer mellom noen av spillene, trenger man slettes ikke å ha spilt de forrige. Hovedhistorien med en prinsesse i nød er jo til stede i alle. Jeg har ennå ikke spilt SS, men jeg kan trygt si at ethvert Zelda-spill er en god investering. Bare sjekk anmeldelsene.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Selv om man kan trekke linjer mellom noen av spillene, trenger man slettes ikke å ha spilt de forrige. Hovedhistorien med en prinsesse i nød er jo til stede i alle. Jeg har ennå ikke spilt SS, men jeg kan trygt si at ethvert Zelda-spill er en god investering. Bare sjekk anmeldelsene.


Takk for svar!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Ok nå er jeg inne i Sky Keep. Spille er lengre enn jeg hadde trodd. Så langt har jeg brukt ca. 34 timer.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Da er du kommet et stykke, selv brukte jeg rundt 36 timer.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
36 timer? Det var ikke så langt Twilight Princess tok meg over 50 timer. Da var jeg litt rusten i starten, men fremdeles.

Gleder meg uansett til å spille dette, etter jeg har runna Ocarina of Time. Elkjøp OG Gamestop var desverre utsolgt
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Vel, jeg gjorde langt i fra alt ekstra som er å gjøre, så det skal ikke være noe problem å spille flere timer enn det jeg gjorde. Jeg er også ganske rask når jeg holder på med et spill (sprinter hele tiden, tar de raskeste veiene osv).
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
50 timer twilight brukte 30 eg på historia og diverse samlings objekt. brukte 30 timer når eg rusha og hadde lite upgrades, dessuten Hero mode
  • 0
Siterer sonic og link:
Da er du kommet et stykke, selv brukte jeg rundt 36 timer.


Heftig. Det samme gjelder meg, men tror jeg er snart ferdig nå...

Spoiler:Har kommet til den delen da Ghirahim tar Zelda med seg gjennom tidsportalen. Rett etter at de drepte"The Imprisoned" i nå-tiden.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Da er jeg ferdig med spillet. Jeg endre aldri mening om at dette er årets spill. Jeg har kost meg mye med det og en anmeldelse kommer nok i løpet av uka som kommer.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Herregud, jeg slet flaut lenge med det første tempelet... Følte meg som en forbanna idiot da jeg oppdaga at Spoiler:det var en bryter i vannet. Tenker jeg slet i en god time før jeg endelig skjønte det, og det er det første jævla tempelet! Har ikke rukket å komme så langt ennå, men må si at jeg virkelig har elsket hvert sekund jeg har spilt så langt!
Kept you waiting, huh?
  • 0
Har startet på Hero Mode nå. Er i Faron Woods, men det er ekstremt vanskelig når det ikke er noe hjerteliv noe sted!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!