Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Den ultimate PEGI tråden!


Dette er tråden for folk som vil gi sin mening om det spesielle, strenge, aldersgrense kongene PEGI. Eller demonene, som jeg gjerne ville ha sagt det. Som ofte blir hatet. Diskuter dine om PEGI meninger her!
  • 0
Jeg har ikke noe stygt å si om PEGI
Er mer enn gammel nok til å kjøpe hva jeg vil
og det er kjempefestlig å se unge bli skuffet fordi de ikke får lov til å kjøpe spillene og derfor legger alskens planer for hvordan de kan lure foreldre/selgere
  • 0
  • Zook
  • Zook
Har fått kjøpt de spillene jeg vil siden jeg var fjorten, så bryr meg ikke lengre.
You're sleeping over, right?
  • 0
sjokkerende at det var PG som starter alt om aldergrense på spill

Har null problemer med PEGI.. De holder shitkids vekke fra spill de ikke er modne nokk til å spille. som er jobben deres og de gjør den bra...
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
PEGI setter rimelige aldersgrenser, eneste spilla jeg har reagert på aldersgrensene er Assassin's Creed som fortjener 16+ i mine øyne og Iron Man 2 som fortjener 12+. PEGI har gode aldersgrenser, men jeg skulle ønske at de ikke satt aldersgrenser etter hvor "vanskelig" spillet er, hvorfor skal LBP ha 7+ og ikke 3+ f.eks?
  • 0
Jeg er så gammel nå at jeg kan kjøpe hva jeg vil uansett hva PEGI sier, så jeg har ingen bekymringer der. Jeg synes det er fint at vi har slike som PEGI som setter aldersgrenser på spill. Spillindustiren har hatt nok trøbbel med skriverier og rettsaker rundt voldelige spill. Å ha aldersgrenser er en måte å bøte på problemet. Det er ikke alle spill som passer til alle aldre så aldersgrenser er en god ting.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
PEGI er spesielle da. Hør her: Riddick får 16+, der man stabber folk i ryggen, og det spruter blod. MW2 får 18+, og man har ikke like detaljert vold som i for eksempel Riddick. Eneste voldelige sene er slakting av sivile. Spider-Man Shattered Dimensions får 16+, noe som er helt vanvittig, siden det verken er skremmende eller blodig. Ikke en bloddråpe er synlig under hele spillet, og i tilleg er det ofte skikkelig cel shadded grafikk. PEGI er bare vanvittig rare noen ganger! Nuff said.

Lagt til 2010-09-13 20:50:
Enig med deg Zyrocz, Assassins Creed fortjener 16+ , og Iron Man spilla fortjener iallefall ikke 16+! PEGI sier jo forresten selv at de IKKE setter aldersgrensen påvirket av vanskelighetsgraden!
  • 0
Siterer Zyrocz:
hvorfor skal LBP ha 7+ og ikke 3+ f.eks?

Det har ikke noe med vanskelighetsgraden å gjøre, men mer det at LBP baserer seg tungt på online-spilling, noe som ikke nødvendigvis trenger å ha en god påvirkning på de yngre.

Dog, LBP tilfellet er et lite unntak om foreldre faktisk setter seg ned og spiller det med barna sine. Da ser jeg ikke noe problem med det.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Med tanke på alt perverst man kan lage, kunne jo LPB hatt 18+
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
PEGI er spesielle da. Hør her: Riddick får 16+, der man stabber folk i ryggen, og det spruter blod. MW2 får 18+, og man har ikke like detaljert vold som i for eksempel Riddick. Eneste voldelige sene er slakting av sivile. Spider-Man Shattered Dimensions får 16+, noe som er helt vanvittig, siden det verken er skremmende eller blodig. Ikke en bloddråpe er synlig under hele spillet, og i tilleg er det ofte skikkelig cel shadded grafikk. PEGI er bare vanvittig rare noen ganger!


Ofte er det ikke bare volden som er vurdert, men settinga volden foregår i. Riddick er ikke like realistisk som MW2 så derfor får den lavere grense. Det er en ganske vanlig tankegang når det gjelder filmer også.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Spider-Man er ikke realistisk i det hele tatt. Spider-Man WoS er verre. Men har 12+
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Med tanke på alt perverst man kan lage, kunne jo LPB hatt 18+

De blir slettet ganke fort, men det er nok en del av tankegangen når PEGI satt 7+ istede for 3+.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Hvordan blir det slettet?
  • 0
Sony's/media molekule's «moderatorer» sletter de fortløpende.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Det e sånt som ungdommen liker!
Decyfered!
  • 0
Haha, men hva har det med PEGI å gjøre? xD
  • 0
Tror dette kommer til å bli en whine-tråd.
Utdrag om to sider (hvis det blir så mange sider) 'ZOMG HAR DERE SETT NYE ELDERSCVROLLS GAMET ELLER??? 18+!!!1! HelT uretfegid. PeGI Skule ha blitt hengt.'
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Haha, men hva har det med PEGI å gjøre? xD


Ingenting... Bare kommenterte det dere sa om perverse ting på LBP!
Decyfered!
  • 0
Siterer Zyrocz:
eneste spilla jeg har reagert på aldersgrensene er Assassin's Creed som fortjener 16+


Du sier noe. Kan jo ligge i at man kan massakrere ti forbipasserende med f. eks en kniv i skallen.

Da på en annen side syns jeg det er rart at BC2 fikk 16, og ikke 18. Sett på den måten er jeg egentlig enig med deg.

Siterer F0xHunter:
Tror dette kommer til å bli en whine-tråd.
Utdrag om to sider (hvis det blir så mange sider) 'ZOMG HAR DERE SETT NYE ELDERSCVROLLS GAMET ELLER??? 18+!!!1! HelT uretfegid. PeGI Skule ha blitt hengt.'


Skal sies at ett innlegg ikke utgjør selve tråden... Har ikke sett 'whining' hittil.
''eh'' - Link
  • 0
Kommentar slettet grunnet:

Crappy kommentar!
Decyfered!
  • 0
Siterer Subject 17:
Da på en annen side syns jeg det er rart at BC2 fikk 16, og ikke 18. Sett på den måten er jeg egentlig enig med deg.


Jeg synes ikke at det er rart, ja du skyter folk, ja det kommer litt blod, akkurat som mange andre spill med 16+
Dessuten er jeg "bare" 16
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
BFBC2 trenger ikke 18+ da

Lagt til 2010-09-15 17:34:
Det virker som at Brink kommer til å få 18+ av PEGI. Fy f*** da pisser jeg på meg. Det spillet har lite blod, og tegneseriestil!
  • 0
PEGi er en organisasjon som gi retningslinjer på hvilke spill og filmer som passer for forskjellige aldergrupper. Ikke pålegger de noen at de må være den påskrevne alder for å kjøpe produktet, de bare anbefaler for forhandlere hvilke aldersgrupper som bør få tilgang til forskjellige produkter. PEGI er flinke til det de gjør og trenger så absolutt ingen forandringer, noe du kommer til å innse når du blir eldre. PEGI og aldersmerking er langt fra noe å klage på, ikke ha det for travelt med å bli eldre, tro meg. Det er ikke noe bedre å være eldre.
Square Enix.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!