Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Meg VS. Microsoft


Hei.

Først av alt vil jeg si, neinei, ingen Sony fanboy her. Ikke helt enda hvertfall.
Det jeg vil ha er to ting, å få ut en god del frustrasjon og for å spørre om råd.

Jeg og xboxen har hatt fast følge i 2 1/2 år nå. Den var så og si plettfri (en god del linse problemer med noen spessielle spill, Halo f.eks. , Men det er noe jeg glatt kunne klart meg med.)

Rett etter jul skjedde det som jeg egentlig hadde forventet lenge før. Red ring of death. Dette var selvfølgelig en risiko jeg var klar over da jeg først kjøpte den.
Så jeg leverte den inn, og ventet. Og ventet og ventet.

5 uker tok det før jeg fikk den tilbake igjen. Da fikk jeg beskjed om at det tok for lang tid å fikse den, så i stedet fikk jeg en splitter ny en. Konge! Jeg var i ekstase!

På onsdag spilte jeg i to timer. Alt gikk som en drøm. Neste dag var jeg klar til å spille igjen: RED RING!!!!
Jeg satt der, med munnen på vidt gap. Vurderte om jeg skulle legge meg ned i fosterstilling, bare sovne stille inn.. Jeg ventet i 5 uker på å få en defekt xbox!!

Så jeg sendte inn mail til microsoft på xbox siden deres, fortalte om situasjon, om at jeg måtte vente i 5 uker på en defekt xbox360. Og om det var en måte jeg kunne unngå å måtte gå gjennom hele greia om igjen. Da får jeg jo selvfølgelig et standard "du pakker inn boksen, sender avgårde, dette tar 2-3 (4-5-6) uker.

Jeg synes det er utrolig urimelig og kjipt gjort. Det er tross alt deres feil at jeg ikke kunne spille xbox på denne fine kvelden så jeg faktisk hadde helt for meg selv mens dama er ute på full og fanteri.

Jeg akter ikke å vente i 3 helsikkes uker for å kunne spille igjen. Så.. nå er jeg forbi syte delen. Nå til del to: Hva faen gjør jeg nå?

Takk for at dere leste, jeg blir veldig glad hvis jeg får forslag.
Hilsen en småbrisen Anders.
  • 0
Hva du gjør nå:
1: Du sender den inn til MS og venter enda en gang.
2: Gå og legg deg.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
1. Pfft.. hadde du prøvd å satt deg inn i min situasjon så hadde det der seriøst ikke vært aktuelt. Når jeg først venter 5 uker for å spille i to timer, så forventer jeg at de skal ha såpass bra kundebehandling at det går an å behandle det på en annen måte.

2. Kan ikke. Alt for bitter/deprimert, og jeg må holde meg oppe til dama er hjemme fra byen.
  • 0
Må ha vært utrolig frustrerende...
Men det er ikke stort annet å gjøre enn å sende den også inn serru.

Personlig kjøpte jeg en ny når min fikk RRoD for noen uker sia,
fordi jeg er for lat til å sende den på rep.
Men så innså jeg at hey!
jeg kan jo gjøre det også og ha en ekstra tilfelle rottefelle.
  • 0
Siterer shadowmoses:
1. Pfft.. hadde du prøvd å satt deg inn i min situasjon så hadde det der seriøst ikke vært aktuelt. Når jeg først venter 5 uker for å spille i to timer, så forventer jeg at de skal ha såpass bra kundebehandling at det går an å behandle det på en annen måte.


Å? Min var borte i fire uker for ikke så lenge siden, og jeg skjønner mer enn bra nok hva slags situasjon du er i. Men du må bare møte fakta, enten så sender du den inn og venter 5 uker til, eller så må du kjøpe en ny en.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Meh, send den inn til reperasjon.
  • 0
Jeg har hatt min til rep to ganger. Nå skal det sies at jeg fikk den tilbake etter ca 8 dager hver gang da men...

Det er ingen vits i å hoppe over til PS3 ihvertfall. Ja, om du behandler den pent så er sjansen for at den dør mindre, men Sony har en mye dårligere kundebehandling enn MS. Send den inn en gang til å håp på det beste. Du har jo ikke så mye valg egentlig.

Lagt til 2010-03-18 11:42:
Jo, du kan kjøpe en Wii. Den dør ikke så vidt jeg vet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Gjør som meg jeg ble drittlei, Så jeg kjøpte en Elite. (garantien hadde gått ut så jeg hadde ikke så mange andre valg)
  • 0
Xboxen er sendt inn så da skjer det hvertfall ting.

Jeg har en wii som reserveløsning/ for gf vennlig spilling. Så jeg klarer meg. Jeg vinner i lotto i morgen da, og da blir det en reserve xbox, en playstation. Ny leilighet med ekstra spillromm.. Hmmmm! The list goes on and on..

Mmmmmmmmmmm!
  • 0
Fikk xboxen igjen i dag. Da står det en lapp om at de ikke fant noe galt med xboxen. Mmm.. fortsatt rød ring der. Lurer på om de har skrudd den på i hele tatt..
  • 0
  • Ine
  • Ine
Seriøst? xD Fail!
Riddle me this
  • 0
Jeg tror du bare bør vurdere og kjøpe deg ny xbox.
  • 0
Send den på reparasjon og be om en 2008 modell (eller 2009 eller 2010). På de modellene skal RROD ha vært fikset.
  • 0
Jeg regner med at du har sjekket om det er kabelen det er noe galt med? Har fått noen lure RROD på grunn av den. Dessuten kan det jo alltids være at det er en annet enn xboxen det er noe galt med. Men er det ikke det, så kan du ihvertfall sende inn en heftig klage De BØR rappe seg litt da, men så er det MS vi snakker om, så hakke peiling...
  • 0
hvis du drives til vanvid av ikke å kunne spille kommende antatte spillpærler som Alan Wake og Red Dead Redemption kan du til nøds kjøpe en elite (i allefall gunstig om du kunne tenke deg en større HDD og HDMItilkobbling). men ikke stopp der. send den gamle inn, få den reparert og selg den på finn/gamestop/whatever.

det dumme er at MS tjener på dette, hvilket er akkurat det motsatte av ønsket utfall, dårlig kvalitet og kundeservice skal jo ikke gi gjengangskjøpere.

riktig nok veldig rart MS ikke gir deg en form for kompensasjon, kunne i det minste sendt deg en lånemaskin eller spandert noen måneder gold.
Everywhere, but in the present
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!