Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Tekken-taktikker


Har dere noen gode taktikker? Post dem her! Jeg spiller ikke Tekken lenger, så jeg kan ingen spesielle utenat, men kan hende de dukker opp hvis jeg begynner igjen.
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
Bruk Eddy Gordo.
Må... ha... Ikke-FPS... SPILL!!!!
  • 0
lol, er dette sub-forumet det mest unødvendige plassen på internett eller er det bare meg..

er jo null som bryr seg om denne døde spill serien.

epic tabbe av gamereactor.
  • 0
Sjekk ut round1ko.com folkens, norges fremste fighting game miljø. Spiller de fleste fighting games som SFIV, SFHD, BlazBlue, Guilty Gear, Tekken osv.

Vi har hadt flere turneringer lokalt i Oslo og vi sendte 2 Norske personer til SuperVSbattle i London for å konkurrere i SFIV turnering etter en særdeles vellykket turnering her i Oslo. Hvis Fighting games er noe for deg, sjekk oss ut.
  • 0
Siterer Rampage Jackson:
er jo null som bryr seg om denne døde spill serien.


Det er vel ikke akkurat en død serie, men du kan telle på ti fingre spillserier som har en aktiv tråd her på GR, og Tekken er ikke en av dem. Du må til store spillsider som IGN hvis du skal diskutere noe annet enn de aller hotteste nyeste spillene.

Uansett er forumet en slags form for reklame. GR hadde ikke laget et slik forum av seg selv. Forumet skal også fjernes etter hvert.

Personlig synes jeg Tekken ble helt ødelagt når man la inn uendelige lange "sjongleringer" med motstanderen. Blir bare teit når motstanderen kan få deg en gang opp i luften å spamme deg som en gal uten at du kan gjøre så veldig mye med det.

Tekken 2 er best. Enkel morro som er akkurat vanskelig nok.

Har vel ikke så veldig mange teknikker å brife med, men i Tekken 5 og 6 er det jo veldig viktig å lære seg å få fienden opp i lufta for så å slå dem så mange gang man klarer før de lander igjen. Tekken er også et av de få fightingspillene der man kan angripe motstanderen når han/hun ligger nede så å si i det uendelige.
This is great banter, it really is.
  • 0
Syntes Tekken 3 var best jeg, selv om jeg er helt elendig.
I was frozen, today!
  • 0
Siterer K_R_I_S:
Skrevet 2009-09-23 23:14


3 og 4 var ganske bra, har ikke prøvd 5 men kjøper 6 viss ikke Gr slakter det.
  • 0
Tekken kan virke veldig overbærende hvis dere ser på hardcore players spille og ikke vet hva som skjer, men hvis man setter seg in i det og lærer tekniske ting blir det veldig morro. Hvis det er noen die hard tekken fans eller fighting game fans må dere gjerne også se på round1ko. (sorry hvis jeg reklamere, jeg vil bare at fighting game spillere kan ha et sted å samle seg

Kom på nordic open, mange fra vårt miljø som skal delta. (Vi har også noe på gang på desucon i okt.)
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Personlig synes jeg Tekken ble helt ødelagt når man la inn uendelige lange "sjongleringer" med motstanderen. Blir bare teit når motstanderen kan få deg en gang opp i luften å spamme deg som en gal uten at du kan gjøre så veldig mye med det.

Tekken 2 er best. Enkel morro som er akkurat vanskelig nok.


tekken 2 var mitt første ps1 spill, så jeg liker jo serien for ikke annet en nostalgiske grunner.

men etter tekken 3[som var awsome] døde det for meg personlig.
hele greia er jo egentlig buttonmashing og null skill..

så etter tekken 3 har jeg ikke bryd meg så mye om spill serien. kommer nok altid til og tenke varmt om 2 og 3 tho.
  • 0
Siterer Rampage Jackson:
hele greia er jo egentlig buttonmashing og null skill..
>.<

Ja,ja... du har lov til din egen mening.
Men jeg kan garantere, hvis du spiller mot noen gode fra det miljø jeg er i vil du fort finne ut at det kreves en del skills og ikke button mashing idet hele tatt.

Side note: Why you quit UFC dawg, haha..
  • 0
Tekken er LANGT fra button-mashing. Det kommer du ikke langt med. Dead Or Alive spilla derimot, der har du mye button-mashing.
Drækk me måte, fæst me måte. Kem i faen e måte?!
  • 0
Siterer Rampage Jackson:
tekken 2 var mitt første ps2 spill, så jeg liker jo serien for ikke annet en nostalgiske grunner.


Tekken 2 er ikke et PS2 spill men...ja...

Siterer Rampage Jackson:
hele greia er jo egentlig buttonmashing og null skill..


Det er langt ifra null skill. Vil si at fightingspill ligger høyere på "skill lista" enn et hvert FPS eller 3PS spill. Greit nok funker button mashing ofte mot Ai motstandere og andre folk som ikke kan spille, men mot folk som kan spille vil du fort bli banka 10 ganger ut av 10 hvis du prøver deg på en slik taktikk. Og spiller du f.eks. Virtua fighter funker ikke Button mashing i det hele tatt, selv ikke mot Ai motstandere. Button masher du der er det en fare for at karakteren din knapt nok rører på seg.

Siterer ENIGMA-san:
Side note: Why you quit UFC dawg, haha..


Han skjønte han aldri ville slå Machida eller A. Silva. Blir Machida slått av Shogun skal du se Rampage kommer løpende tilbake.... Neida, jeg aner egentlig ikke....
This is great banter, it really is.
  • 0
what.. stakk Rampage fra UFC?

jaja, han har ikke vært seg selv siden PRIDE fc anyway... var da han var virkelig show og se på...

angående Tekke, granted de beste av de beste er drøye folk, men en averege fyr som har spillt det litt kan bli drept av en fyr som aldri har spillt det før av buttonmasher...

jeg ble selv drept av bestekompisen min tritt og ofte når vi spillte tekken 5 når han buttonmashet..

etter et par timer spilling visste han jo faen meg fortsatt ikke engang at de 2 øverste knappene var høyere og ventre arm og de 2 nederste var høyere og venstre bein...



Lagt til 2009-09-26 00:20:
hørt virtua fighter er det spillet som er mest "skill'd" å spille...

vet a faen...

btw, er vel skytespill som er mest preget av elitisme..

hvor alle stiller mest likt å det er vanskligst og være overlegen hvis du ikke veet hva du driver med.

man må jo være mer taktistk når man er i et rom med 12 andre enn når det er 1 mot 1..
  • 0
Rampage krangla med Dana leste jeg og et par andre grunner. Tror han vil fokusere på en film kariere nå siden han skal spille B.A i den nye A-Team filmen.

Selfølgelig går det an å button mashe på Tekken! Haha, det kan hende man gjør random string-combor iblant. Men dette var gameplanen en del år tilbake da jeg spilte Tekken eller andre fighting spill nokså useriøst for å si det på den måten.

Jeg ble først interesert i det mer hardcore miljøet i Januar da jeg kjøpte DR og bestemte meg for å prøve å bli god i det siden jeg har alltid vært fan av Tekken.
Etter det snubla jeg på round1ko som var nokså nytt den gangen. De gutta ville gjennopplive fighting-game franchisen i norge og siden har jeg møtt MANGE hyggelige og snille folk etter å ha vært med på events osv.

Hvis folk er interesert her må de gjerne søke oss opp.
Og jo, VF er mye mer tekniskt og vanskligere
  • 0
Siterer Rampage Jackson:
btw, er vel skytespill som er mest preget av elitisme..


Som sagt, egentlig ikke. Du kan ikke komme inn i en stor fightingspill turnering å vinne en kamp med moderat mye spilling akuratt som du ikke kan bli en proff CS spiller med litt laning hos venner. (hvis du er heldig kan det hende du vinner en runde eller får inn et kill).

Kan bare bruke et eksempel fra en Tekken 4 turnering som jeg leste om når Tekken 4 var det nyeste spillet i serien. Tror det var Europa mesterskapet. Vinneren av mesterskapet fikk prøve seg mot en av utviklerne bak tekken. Jeg husker ikke helt, men jeg tror det var slik at på 5 kamper fikk Europamesteren inn ETT slag. Han ble ihvertfall grust kraftig.

Siterer Rampage Jackson:
man må jo være mer taktistk når man er i et rom med 12 andre enn når det er 1 mot 1..


Spillene krever jo forkjellige ferdigheter det er jo klart. I fightingspill er det viktigere å huske lange comboer, ha veldig god timing og kunne forutse hva motstanderen vil bruke slik at man kontre.
This is great banter, it really is.
  • 0
Jeg skal fortelle dere at det er flere ting som er viktig i tekken en bare det å slå motstander opp i lufta og sjonglere, her går det på hurtighet,refleks, timing, mindgame og selvfølgelig det å sjonglere motstander i lufta i ufattelig mange forskjellige kombinasjoner.
Og hvis du er så god at du drar en 14 hits air juggle avslutta med en stilren veggkombo der motstandern blir knocka ut og ligger flatt ut med tryne ned i asfalten etterpå, da er det bare å si gratulerer du kicker ass ;)

Jeg har spilt tv spill i over 24 år, mye fighting games og mye shootemup og jeg skal love dere at det finnes ikke et spill i hele verden som har så mye dybde i selve gameplayet som i Tekken.Mange vil si at virtua fighter har mest dybde i spillet men jeg vil si at tekken5 og tekken6 helt klart har mest dybde i og med at det er såpass mange karakterer i de spillene som igjen bidrar til å skape mere dybde i selve gameplayet.

Og bare for å svare på noe du skrev her Rampage Jackson, du skrev >>
"man må jo være mer taktistk når man er i et rom med 12 andre enn når det er 1 mot 1.."


Det blir vel litt annen type taktikk men du kan tenke deg at i tekken6 så er det 40 forskjellige karakterer å velge mellom, hver karakter har mellom 60-130 forskjellige triks, 6-15 forskjellige kast ,masse forskjellige kontrings muligheter som escape fra kast, low cansle, sidestep, chicken hvis det sier deg noe Taktisk det burde faktisk vært synonymt med tekken spør du meg ;)

Det er så mye dybde i dette spillet at hvis du hadde spilt tekken6 hver dag 3 år i strekk så hadde du forstatt hatt langt igjen før du nådde ditt fulleste potensial.

Tekken is still alive and well bare så det er sagt, shootem up games er vel mere populært generelt men det er nok millioner som spiller tekken rundt om i verden uten å si noe konkret tall.
  • 0
Siterer SCORPIONFURY:
Jeg skal fortelle dere at det er flere ting som er viktig i tekken en bare det å slå motstander opp i lufta og sjonglere, her går det på hurtighet,refleks, timing, mindgame og selvfølgelig det å sjonglere motstander i lufta i ufattelig mange forskjellige kombinasjoner.
Og hvis du er så god at du drar en 14 hits air juggle avslutta med en stilren veggkombo der motstandern blir knocka ut og ligger flatt ut med tryne ned i asfalten etterpå, da er det bare å si gratulerer du kicker ass ;)


Jeg synes ikke man bør kunne få 14 "gratis" hits uten at motstanderen kan gjøre noe med det. Synes spenningen og balansen holder seg bedre når kampen har en mulighet til å snu seg nesten uansett situasjon. Det trenger ikke å være direkte lett å komme seg ut, men muligheten bør ihvertfall være der..... Ikke så vanskelig at kun eksperter greier det heller såklart, men som sagt ikke direkte lett heller. Nå skal det sies at jeg ikke er noen ekspert på Tekken så for alt jeg vet finnes det en måte å komme seg ut av en juggle.

Siterer SCORPIONFURY:
Mange vil si at virtua fighter har mest dybde i spillet men jeg vil si at tekken5 og tekken6 helt klart har mest dybde i og med at det er såpass mange karakterer i de spillene som igjen bidrar til å skape mere dybde i selve gameplayet.


Det som er fint med VF er at man lett ser forkjellen på de som har spilt en god del og de som aldri har spilt det. I Tekken kan en nybegynner slå en spiller som har litt basis erfaring. I VF skjer ikke det (så ofte). Vel ihvertfall var det slik jeg følte det.

Når man kommer opp til et konkurranse nivå kan det dog godt hende at Tekken krever like mye eller mer skillz enn VF.
This is great banter, it really is.
  • 0
14 GRATIS hits? Er du gæren, folk øver som pokker på combonene sine lol. 14 hits er også litt drøyt, vet ikke om det går engang, scorpion!? Hva har du røyka mann lol. Jaja.. Julia'n din kan vell kanskje 14 Hit combo lol. f,f+1 all the way? Haha, nei man vet aldri, jeg har sett top players drite seg i juggles før. Not over until it's over

Jeg ville da si og tro at det tar lengere tid å bli virkelig god på fighting spill enn det gjør noe annet genre-spill (RTS er kanskje ett untak but I don't play that).

Folk øver mye på combonene sine (Inkl. megselv) og ikke noe er gratis på Tekken. Kast er breakable, reversals er chickened, ikke noe er gratis! Unblockables = Reversable lol... for meste parten. Det handler mest om strategi i Tekken, tro det eller ei. Men som scorpion sa er det også mye om hurtighet, reflekser og timing som tas i bruk i strategiene også. Tekken kan gå fort, veldig fort, så det er ikke rart for de som ikke har lært det Tekken-folka har skjønner hva som foregår på skjermen

Men, hvis folk er interesert og har passion som vi har skal vi selfølgelig prøve å lære bort så godt vi kan, eneste mulighet for at Tekken og Fighting spill miljøet kan vokse!

Hvis vi skal blande VF oppi dette kan jeg ikke si for mye om det... Jeg har ikke spilt VF noe særlig, men iforhold til Tekken bare virker det for stivt og tørt. Men jeg har ingen tvil på at VF er mye vanskligere å lære enn Tekken. Dybde...jaja, aner ikke. Tekken er bare sykt morro, that's it.
  • 0
Vel 14 hits juggle var kanskje litt å ta i jeg klarer en 12 hits med julia med mye f,f,1 som du sikkert regna med enigma ;) men den er utrolig vanskelig, poenget mitt var at det er ikke ofte man ser så lange komboer og hvis man ser det så hurra til den personen som klarer det.Tviler ikke på at det er noen som drar 14 hits med julia,baek eller whorang kanskje? Og jeg vil heller ikke kalle det GRATIS hits fanzypanzy fordet mange av disse air juggles er utrolig vanskelig å dra, det er så mye som må stemme, avstand fra der du får dem opp i lufta til veggen må stemme perfekt på mm + at det er vanskelig nok bare å få gode spillere opp i lufta ;)

Jeg skjønner poenget ditt fanzypanzy, kan sikkert føles litt urettferdig ut når det er ikke noe du kan gjøre for å komme ut fra disse sjongleringene, men jeg har et råd til deg, ikke bli slått opp i lufta ;) i tekken så handler mye av gameplayed om nettop det å ikke bli slått eller sparka opp i lufta, det er et risiko system som innebærer at hvis du bommer på et triks som regel litt av de mere trege og harde slag eller spark så er det et tidsvindu som er open for at motstandern kan slå deg opp i lufta, så hvis du bruker litt mere av de raskere og mindre hardere slag og spark noe vi kaller for "poking" eller "poke game" så er det tidsvinduet der garden din er senka mye kortere, sjangsene er mindre for at du vil bli slått opp i lufta men da varer også kampen lenger det er vel best å kombinere "poking" med harde angrep, når du er 100% sikker gir du de hardeste blows ;)
  • 0
Det som er litt av dealen er å angripe som F når de er i bakken,viktig å vinne det ground gamet og her går det også mye på mind game, for her må motstandern forutse hvor neste angrep kommer når han skal komme seg opp på bena igjen, f.eks hvis du blir sweepa to ganger på rad er det naturlig å blokke nede den tredje gangen men da kommer sikkert et hopp kick og du sitter i en juggle dette er bare eksempler og det er mye du kan gjøre for at dette ikke skal skje. mange gode spillere velger å bli liggende på bakken en liten stund ekstra og heller ta i mot et lite low kick for så å rulle unna.

Her er den nyeste Tekken filmen min på youtube hvis noen er hypp på å see litt high level tekken play >> http://www.youtube.com/watch?v=mY_we5w94TA
kanskje litt lettere å forstå tekken når man ser det i action der gode spillere spiller mot hverandre, møter nesten bare topp spillere i denne filmen.

ps. den varer i nesten 10 min og mye julia i filmen men også litt kazuya, feng, ganryu. Dette er vel min måte å si hadet til tekken5 Dr på ;=)
  • 0
all denne snakken om tekken ha[r]dde gjort meg litt tent på Tekken 6, men så hørte jeg det ikke var så bra som det kunne ha vært [fra mange fans rundt omkring]

hva sier dere?
  • 0
Tekken 6 levde lett opp til mine forventninger værtfall
  • 0
alle tekken-triksene finner man i spillet men skal si at serien er døds bra^^
  • 0
Kjøpte nettopp Tekken 6. Det eide.
www.steinskog.me
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!