Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Problemer med Orange Box


Kjøpte The Orange Box gjennom Steam til min laptop her forrige helg, spesielt for å spille Portal, men hadde ikke tenkt å la de andre spillene ligge av den grunn nå når jeg har runnet det.

Problemet er at jeg bare får Portal, Team Fortress 2 og HL: Episode 2 til å fungere. På de andre spillene kommer jeg inn i "in-game" loadingscreen før jeg blir ført ut i windows igjen med følgende feilmelding "Platform error: module failed to initialize"

Jeg har ganske ny laptop med 4 gB DDR3 RAM, Intel Core Duo P7450 og Nvidia GeForce 9600M. I og med at jeg fikk startet Episode 2 anser jeg ikke maskinen som et problem. Har gjennomsøkt den for virus et par ganger (samt oppdatert virusprogramvaren), slettet HL2 og re-installert det på maskinen uten at det fungerer.

Noen som har noe forslag?
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
Post på Hardware og PC forumet kanskje?
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Problemet ligger i selve spillet så det spiller vel keine kaserolle om jeg poster det her i Hardware og PC forumet. Men takk for innspill.

Har sendt en mail til Valve om problemet, håper jeg får svar snart.
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
Dette skjedde med meg på en Hitman demo for litt siden, men vet ikke hva det skyldes da.
  • 0
Fant en løsning!

For andre som kan støte på problemet, her er løsningen!

Gå inn på Steam --> File --> Settings --> In-Game (en fane i menyen) og deretter ta vekk haken på "Enable Steam Community In-Game"
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
Mhm. Det hender GameOverlayUI.exe føkker opp steam-spill, det er bare å gjøre det du sa her for å fikse det.
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!