Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Project Natal


Har du tro på Microsofts nye prosjekt "Project Natal" som ble lansert på E3?

For de uinvidde er project Natal et nytt kontrollsystem til xbox360 som benytter seg av spillerens bevegelser for å styre spillet i stedet for å bruke en vanlig spillkontroll.

Kommer dette til å fungere i det hele tatt? Nintendo Wii har til nå hatt monopol på den nye måten å spille på, men Microsoft vil ta det hele et steg lengre og kaste bort alt som heter kontroller.

Jeg frykter at denne nye måten å spille på vil skubbe hardcore spillerene ut i kulden. Kunne du tenkt deg å spille GoW med bare armene? Tror heller ikke at de som liker bilspill vil bytte ut ratt og pedaler med luft når man spiller Forza.

Men det får bare fremtiden vise..


Project Natal på Wikipedia

Project Natals hjemmeside

Videoer kan sees her
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
En bekjent av meg i Remedy prøvde Natal på E3. Han sa det var utrolig gøy, men at de kuleste funksjonene ikke kommer til å bli tilgjengelig før om noen år.

Natal kan fungere flott i actionspill, men ikke hvis gameplayet er bygd rundt Natal. De kunne heller ha gjort som Killzone 2 og brukt sixaxisen (håndbevegelser) når du planter charges.

Dere kan jo se hvordan Halo ville blitt med Natal.

http://www.youtube.com/watch?v=xUxiXEGtp70
  • 0
MS har sagt selv at de ikke vil bytte ut håndkontrollen med Natal, men heller gi spillere en helt anderledes spillopplevelse.
Jeg synes Natal kommer til å funke perfekt til dashboardet, som f.eks autolog når Natal gjenkjenner ansiktet mitt og når jeg skal bla gjennom ting.

Når det gjelder spill så kan det funke, men det er jo helt opp til utviklerne hvordan de gjør dette sammen med Natal. I FPS spill så kunne jo man kanskje bevege hodet og så beveger hodet seg i spillet eller noe, mye muligheter her.

Men tviler vi vil se Gears eller Halo i Natal stil og hvis det skjer så vil vi nok enda ha mulighet for håndkontroll.
  • 0
Lurer på hvordan sensitiviteten blir, er rommet man sitter i nødt til å være fri for bevegelser? Kan tenke meg at ting fort kan skje hvis en person går forbi eller noe andre bevegelser forstyrrer, eller om det blir for upresist når man blar i menyer, slik som det ofte kan bli med iPod sitt clickwheel.

Blir spennende å se.
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
Siterer metfan:
Lurer på hvordan sensitiviteten blir, er rommet man sitter i nødt til å være fri for bevegelser? Kan tenke meg at ting fort kan skje hvis en person går forbi eller noe andre bevegelser forstyrrer, eller om det blir for upresist når man blar i menyer, slik som det ofte kan bli med iPod sitt clickwheel.


Nope. Natal gjenkjenner kun deg, selv om andre folk beveger seg i rommet foran kameraet. Kameraet klarer å skilne mellom personers proporsjoner, og skjønner at om en person kommer inn i bildet til høyre, så er det fremdeles personen som spiller det skal fokuseres på.

Dessuten fungerer Natal også utmerket i mørke rom uten belysning fordi kameraet bruker infrarødt til å fange opp bevegelsene.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg tror Natal kommer til å funke helt fint jeg. Som nevnt tidligere skal de jo ikke bytte ut håndkontrollen. Kanskje det blir mulighet for begge deler?

F.eks i Halo så kan man jo ha en egen spilleliste med litt forskjellige spilletyper for de som bruker Natal?

Men jeg er i hvertfall veldig positiv til dette, og så lenge det ikke blir for dyrt (tror nokk ikke jeg gir en 1000 kr for det, og det synes jeg også er ganske mye), så skal jeg skaffe det.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg gir mer enn gjerne tusenlappen for natal,jeg skal jo konfe neste år sa natal skal jeg koste på meg
Fem-stjerners medlem
  • 0
det høres litt genialt ut å bare sitt der å bruke arma å sånt men je trur det er som du sier at hardcore gamere blir skubba ut. Og man kan vel ikke få den samme følsen av å sitte der uten kontroll?


sjøl om det høres genialt ut å spille ja eks fable med natal da thought
I am a Spøkels for svingene! bare se hvor hvit je er!
  • 0
Noen som kan tenke seg Oblivion med Natal?
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Tror Natal flopper.
"get poor die tryin"
  • 0
er usikker på Natal kan bli neste wii og de har et ambisiøst mål. håper at de får det til og funke.
MTS - Morituri Te Salutant
  • 0
Men hvordan i he@&&€ skal man bevege seg ??
Håper ikke det blir sånn som eyetoy løpinga
Fem-stjerners medlem
  • 0
der sier du noe fattigmann. Blir det slik så blir det nok et utrolig stor flopp i stede for noe bra
I am a Spøkels for svingene! bare se hvor hvit je er!
  • 0
Siterer fattigmann:
Men hvordan i he@&&€ skal man bevege seg ??
Håper ikke det blir sånn som eyetoy løpinga


Natal kan samarbeide med spakene
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Hvis de bruker det til Fable 3 er det et kjøp.
Mess with the best. Die like the rest.
  • 0
okeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Jeg gleder meg til Natal allerede, særlig hvis det blir bra, hvis ikke skal jeg nicht habe det
Fem-stjerners medlem
  • 0
Du skal ikke ha det hvis det ikke blir bra....bombe...
Mess with the best. Die like the rest.
  • 0
jaja..jeg er no spent jeg
Go ahead, make my day
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!