Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

360 og Ps3. Myter vs fakta


Det kommer om ca 14 dager
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Siterer PS3 Er Best:
Kengro=NERD



og du er en ps3 taper

Lagt til 2007-03-17 13:30:
jeg håper både BR og hd-dvd går til helvete men takk kengro for info.

Glad jeg kjøpte xbox 360
  • 0
Siterer Malle:
Filmer tar vanligvis ikke mer enn 1 Gb, mens vanlig DVD har 8Gb.


Øhhh....En DVD-film tar ca. rundt 4 GB!
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer NINTENDO GAMER:
Citerer PS3 Er Best:Kengro=NERD

det er jeg og


er de jeremy fra purepwnage du har som bilde?
  • 0
Du er fortsatt relativt ny
  • 0
Tusen takk for flott post. Lærte mye nytt nå ;)

Ble på en måte litt stolt over min 360
  • 0
om noen kan oppsumere denne tråden, gidder ikke og lese 50 sider med rare forkortelser og sånn
  • 0
Siterer torleif:
Eg har ein kamerat som skryter sjukt av playstation 3.... det er vel mer som han skryter av det på grunn av at det er sony....han nekter å tru at xbox360 og wii kan konkurere mot den...og han klarer ikke å se på saker som er negativt for ps3... eg hater når fanboys er så sta!!!


du har samme problemet som meg<?
  • 0
Ohh, bra skrevet, den artikklen. Men jeg skaffer PS3 uansett .
Men heter det ikke BluRay og ikke BlueRay?
eeehhhhh?
  • 0
det heter blu-ray ja
G.O.T.Y 2008 Metal Gear Solid 4:Guns Of The Patriot's
  • 0
Hæ?
Det står at det blir ikke nødvendig med blu-ray`s lagrings plass!

Det er jo sånn at hvis man skal lage svære spill med mange brett og svære baner med en haug av detaljer er det ganske viktig. Kanskje det skal være bonus materiale og masse enkle menyer isteden foR EN vanskerlig en.

Og det skal være lyd av kvalitet kanskje det ikke tar mye plass men pytt.
Dessuten må det være mange animasjoner som man bruker under gameplay eller i mellom frekvensene, og på det omerådet er uncharted: drakes fortune et bra eksempel.
Det spillet har mer enn 3000 animasjoner for at spillet ikke skal se likt ut hver gang du gjør noe feks hoppe, rulle.

La oss gjøre det kort.

Ok la oss si det sånn at av de tallene om cpu og gpu på papirene så er det mer realistisk at konsollene yter 4 av 5/6 deler av kraften som er målt i test labiratorier?

Men da er fortsatt ps3 kraftigere men bare når den kan brukes riktig.
Og den er mye kraftigere hvis den brukes sånn at den benytter cpuèn maks.

Men det gjør ikke cell.
Og når den tar data som ikke er tilpasset så blir den noe på nivå rundt 360 kanksje ?
under


gpu ene er nesten like.
Kanskje sett bort fra ram?
Jeg mener at ps3 har 512 mb ram tilgjengerlig for grafikk og lyd akkurat som 360.

Når vi kommer til diskformat så er blu-ray overlegent fordi du kan stasje og legge på så mye nugatti du vil ha på skiva i tilegg til at du får det jeg skrev over om animasjoner osv.


men hvor er den siste lille biten med det tekniske?

Jeg føler at oppløsning , lyd , hdmi , nettleser og alt det der er borte!

Ok begge har en maks oppløsning på 1080p.

360 har 5.1 kanals digital lyd.

ps3 har 7.1 kanals digital lyd.

foreløpig så har bare ps3 og 360Elite hdmi.
ps3 har hdmi 1.3 og 360Elite har 1.2 .

Vi har fått med oss at 360 sin nettleser er mer bruker vennlig.

nettverkskort.
etter det jeg har lest har ps3 det beste nettverkskortet, det virker sånn iallefall.

ps3: 1000base-t ethernet wi-fi 802.11 b/g

360: 100base-tx ethernet wi-fi 802.11 a/b/g.

og takk for meg

husk å rette meg hvis jeg tar feil.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
*slettet*
MGS4 FTW =)
  • 0
Siterer wrecker:
Det står at det blir ikke nødvendig med blu-ray`s lagrings plass!

Det er jo sånn at hvis man skal lage svære spill med mange brett og svære baner med en haug av detaljer er det ganske viktig. Kanskje det skal være bonus materiale og masse enkle menyer isteden foR EN vanskerlig en.


Utviklerne kan fortsatt komprimere spillene så mye at man ikke trenger den lagringsplassen, og det gjør det heller ikke noe dårligere.

I tillegg mener jeg at Blu-Ray har en ulempe. Utviklerne som utviklere spillene har den store lagringsplassen, og da gidder de ikke å kode de ordentelig.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Du er utrolig smart Kengro!
Du gikk rett på fakta og dere ps3 fanboys kan rett og slett ikke si noe imot det Kengro har skrevet.

Bra at du tok deg tid til å skrive denne artikkelen(får idioter eller fanboys til å kjønne reality og fakta!)
  • 0
"Citerer wrecker:
gpu ene er nesten like.
Kanskje sett bort fra ram?
Jeg mener at ps3 har 512 mb ram tilgjengerlig for grafikk og lyd akkurat som 360."


Sitat fra Kengroo: Den andre grunnen ligger i ram konfigurasjonen. Ps3 har 256mb til cpu og 256mb til grafikkkortet, dette fører til en absolutt begrensing på 256mb med teksturer. 360 med sin 512mb unifyed pool har mere og ta av om det trenges, dette er en mye større fordel enn store lagringsmedium.


rett og slett ;)
Dream Is Destiny
  • 0
Del ram er delt ram, det er ingen måter og forene de like effektivt som ved unifyed pool ram. Så det fører til en flaskehals...
Cpuene i 360 og Ps3 er som natt og dag, den ene, 360 sin er sterk på Fixed point og Ps3 sin er sterk på Floating point. Så vinneren vil avgjøres fra spill til spill, ikke alle spill har like krav...

Blu-ray har ikke tilført noe enda, bortsett fra en åndsvak pris. Det kan snu men jeg tviler på det...
Uansett kan problemet løses på 360 med og bruke flere dvder. Å som Levaiathan sa åpner stor plass for dårlig kode, så det er ikke bare fordeler. Hastigheten på Ps3 sin blu-ray er og langt under 360 sin dvdrom...

Det jeg prøver å kommer frem til her er ikke hvem av de to som er den beste, det er helt irrelevant. Det jeg prøver å vise er at begge disse vil levere varer, så fanboys på begge sider bør ikke utelukke den andre konsollen. Det blir bare for dumt...

Og HDMI er meningsløst om du ikke skal kjøre 1080P, på 720P er forskjellene så små at de ikke forsvarer prisen på kabelen
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Har du sitti hele dagen og skrevet eller? Sikker mye nyttig der hvis man orker og lese det da
  • 0
Tror han brukte en del dager på det...
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer 10tacl:
Dere må huske at ps3 har blueray, og koster kun rundt 5600,-. Det er sagt at bluerayen til ps3 er minst like god som dagens blueray lesere
(som koster 12.000,-).
Så med ps3 får dere en multimedia maskin, med blueray, og en spill maskin som er minst like god som xbox 360 til halvparten av hva en blueray avspiller koster.
Blueray vil vinne over HD-DVD; http://www.itavisen.no/php/art.php?id=256418

Skjønner folk hvor billig ps3 egentlig er?




ps3 ligger nederst i blueray-spiller lista ikke skryte så veldig
Hva skal jeg velge av årets spill ? send pm
  • 0
Siterer wrecker:
Det er jo sånn at hvis man skal lage svære spill med mange brett og svære baner med en haug av detaljer er det ganske viktig. Kanskje det skal være bonus materiale og masse enkle menyer isteden foR EN vanskerlig en.

Og det skal være lyd av kvalitet kanskje det ikke tar mye plass men pytt.
Dessuten må det være mange animasjoner som man bruker under gameplay eller i mellom frekvensene, og på det omerådet er uncharted: drakes fortune et bra eksempel.
Det spillet har mer enn 3000 animasjoner for at spillet ikke skal se likt ut hver gang du gjør noe feks hoppe, rulle.


Sant, sant. men det ser ut til å gå fint med en 9 gigs DVD alikevel, for vi kan jo se at folk som utvikler til 360 ikke har så mye problemer, det spørs bare på hvordan utviklerene gjør det.

dessuten kan man jo alltids ta i bruk harddisken.

Men over til noe helt annet.

når det kommer til ps3 og 360, nå har jo prøvd begge og jeg må si det sånn.

grafisk sett er de veldig like

menyene er MYE bedre organisert på 360

onlinespilling er dobbelt så bra på 360 (achievments, bedre venneliste, alle har mic i motsetning til hos ps3 hvor du spiller med 20 stumme spillere)

Men ps3 har noen gode eksklusive spill kommendes, så jeg vil nok investere i den. (til jul)

det har 360 også

Fremtiden er lys for gamere
Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=GMVoaHTWFDs
Nei da bare tuller...

Xbox 360 og Playstation 3 er bra på hver sin måte må alle huske men det som får meg mindre lyst på PS3 er alle disse PS3 fanboys som hakker på 360 med dumme argumentene på hvorfor den suger og hvorfor den har så mye feil o.s.v og det samme gjelder også 360 fanboys, så jeg håper det tullet der roer seg ned ettervært og får meg mere lyst til og skaffe meg en ps3 til slutt.

Er det noen andre som deler med den oppfatningen?
  • 0
Jeg begynner å gå lei dette evige tullet ja, jeg tar godt en konsolldiskusjon, men hvorfor skal en være bedre enn den andre...
Spill spillene å hold kjeft er mitt råd, de som bare skal ha en konsoll går glipp av mange bra spill, en får trøste seg med det
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
  • Missing Avatar
  • Levo
Huff, det er ikke vanskelig å se hvilken side du holder med, Kengro. At du tok deg tid til å lage en slik post når du ikke en gang greier å holde deg saklig og nøytral er utrolig. Ja, du kan mye om hardware, men det er lett å se at mye av dine påstander er styrt av at du rett og slett har en liten 360-fanboy i deg. Mye av det du skriver om hvor mye bedre Xbox er på forskjellige punkter er helt på trynet feil, og hadde jeg hatt tid skulle jeg motbevist mange av påstandene dine med en like lang post.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!