Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Halo: Reach ~ Offisiell tråd ~


For dere som fulgte med på E3 messen, fikk dere sikkert med dere at et nytt Halo spill har blitt annonsert. Allerede et par dager før pressekonferansen til Microsoft, florerte det med enkelte rykter om Halo: Reach. Blant annet ble det sett et underforum på Bungie.net (som nå er oppe og går her.), i tillegg til at en tom liste over achievements hadde dukket opp på Xbox.com. Tenker de fleste er spente på dette prosjektet, og her på denne tråden kan vi diskutere, samt dele ny informasjon om spillet.

Først ut er det verdt å nevne at det vil komme en Halo: Reach multiplayer beta sammen med Halo 3: ODST. Så om du vil være en av de heldige som vil prøve Halo: Reach må du planelegge å skaffe deg Halo 3: ODST.

På E3 messen ble det vist en trailer. Den kan lastes ned i HD her:
http://www.bungie.net/age_gate.aspx?fw=%2fwEFjgFodHRwOi8vZG
93bmxvYWQubWljcm9zb2Z0LmNvbS9kb3dubG9hZC9FLzIvRS9FMk
VEMTE2Ny1CNzZFLTQzMDctODJDOC05RUVFRUFGMjBBQzIvUmVhY2
glMjBSZXZlYWwvSGFsb19SZWFjaF9fVHJhaWxlcl9FU1JCXzEyODB4N
zIwXzI5OTdfU1QubW92&gs=%2fwEFCkhhbG8gUmVhY2g%3d

Eller du kan også streame den i HQ fra Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=MqIEvH7sGQ0

Planeten skal vissnok være planeten Reach, som dere er kjent med om dere har lest boken Halo: The Fall of Reach. Rundt Halo: Reach har det derfor utviklet seg tre teorier, hvorav den ene viser seg å være ganske heftig:

1. Halo: Reach kan være en oppfølger til Halo 3. Om du har spilt siste banen i Halo 3 på Legendary, har du sett at Master Chief driver mot en planet helt på slutten, og her ser dere en sammenligning av disse to planetene. En viss likhet er det. Altså kan dette være en fortsettelse på Halo 3.

2. Halo: Reach er en prequel. Halo: The Fall of Reach er en bok som dreier seg om før Halo: Combat Evolved starter. Navnet lyder mistenkelig likt, gjør det ikke? Det kan derfor hende vi møte Master Chief, eller noen Spartans-2 i Halo: Reach helt frem til vi møter Chief senere i Pillar of Autumn.

3. Denne teorien er ganske heftig. Som kjent på slutten av Halo 3, ble Master Chief sitt skip delt i to. Arbiter kom seg tilbake, mens Master Chief flyter videre ut i verdensrommet. Teorien går på at Master Chief har møtt på en portal, altså slike som Covenants bruker for å reise fort, og Master Chief har på den måten reist tilbake i tid til før Halo: Combar Evolved og kjemper med i kampen om Reach. Ganske heftig, hva?
Husk på taglinen, som ble vist i traileren ovenfor: "From the beginning you know the end."

En annen ting som Joystiq kan bekrefte er at HALO: REACH ER ET FPS. Altså er det ikke snakk om Master Chief i third-person, eller et nytt Halo: Wars, men altså et nytt Halo FPS. Joystiq ble fortalt dette av Microsoft's John Schappert. Det har også blitt delvis at Halo: Reach vil være et helt spill, og ikke et DLC-spill slik som Halo 3: ODST.

Vel, det var vel det meste når foreløpig. Håper det er flere som gleder seg til Halo: Reach, og ikke minst betaen som følger med Halo 3: ODST.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Gleder meg sjukt. Men hva skjedde egentlig med Halo: Chronicles? Var det bare et rykte?
  • 0
  • Rev
  • Rev
Teori nr 2 er nok den man bør satse på. Gleder meg til å se hva som skjedde på reach, ettersom det var der de fleste spartanene ble utryddet så vidt jeg husker..
  • 0
Og foresten, den teori nummer 3 kan jo også være riktig. Skjønte det ikke før nå, men det kan jo være rett. "From the beginning you know the end"
  • 0
Veldig mye god info og noen herlige teorier. Håper det blir teori 2, for jeg synes den var best. Skal kjøpe Halo 3: ODST, så da får jeg prøve spillet da.

Ser at du skriver at det er et helt spill, noe som høres fantastisk ut. Halo serien lever
We could have arranged to have you carried
  • 0
Håpeer på teori 3, og kan bare ikke vente til Betaen kommer!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
teori nr 3 høres mest spennende ut, dette blir EPIC
  • 0
Håper og tror på teori 2. Og det hadde vært veldig kult å spille som noen av de andre Spartanene som er med i bøkene. Det blir og kult og sloss mot Elites igjen.
  • 0
Lurer på om denne tråden blir like populær somm Gears 2 og Halo 3 tråden

Det blir den sikkert etter en stund. Skal bli spennende å se hvordan denne utvikler seg!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
  • Rev
  • Rev
Det blir teori 2. 3 høres teit ut. "From the beginning you know the end" det betyr ikke automatisk at det er et tids warp med master chief. Jeg tolker det som at man må vite historien før, for å vite hva som skjer senere.
  • 0
Ingenting blir teit bare det er gjort på en bra måte, alle 3 teoriene/hypotesene eller hva det nå en heter høres heftige ut og jeg bli glad uansett hvilken det er.
Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
Jeg tipper at campaign på H:R blir slik at man får oppleve Halo fra menneskets første møte med the covenant. Altså en prequel til Halo CE.

Bring back the skill bungie!
  • 0
Håper mest på at vi får vite mer om Master Chief og hva som skjedde etter H3..
Får frysninger hvis det kommer en trailer hvor vi hører Coratna si: "Chief, wake up!"
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Håper mest på at vi får vite mer om Master Chief og hva som skjedde etter H3..

Får frysninger hvis det kommer en trailer hvor vi hører Coratna si: "Chief, wake up!"


Akkurat det er helt usannsynlig, de har jo allerede sagt hvilken tidsperiode spillet skal utspille seg, før Halo 1.

"From the beginning, you know the end." Det er opplagt hva som skal skje.

"actually no its not reach was destroyed around 20 to 30 years before the events of halo 3"

"yep, Harvest was attacked and glassed first, Reach was the most powerful UNSC stronghold second to Earth. It was destroyed before the events of Halo:Combat Evolved.. Can't wait for the game..."

^Fra folk som har lest Halo novellen, "The Fall of Reach"
  • 0
Ja, men hvis du har lest teori tre så skjønner du hva jeg mener. Hvis de har blitt såkalt sendt tilbake i tiden før Halo: Combat Evolved, sså er det mulig.

Selv tror jeg jo at Teori 2 er det Bungie driver og jobber med, men jeg synes Teori tre er kulest, samtidig som det er mulig.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Dette begynner virkelig og gå over stokk og stein.

Helt ok å fantasere litt, men prøv og se på ting med litt realisme.
  • 0
Siterer soppen:
Jeg tipper at campaign på H:R blir slik at man får oppleve Halo fra menneskets første møte med the covenant. Altså en prequel til Halo CE.

Bring back the skill bungie!


Menneskets første møte med covenant er på Harvest 20 år før covenant kommer til Reach
  • 0
Siterer soppen:
Dette begynner virkelig og gå over stokk og stein.

Helt ok å fantasere litt, men prøv og se på ting med litt realisme.


Det er da Science fiction,er det ikke?
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer Spartan_117:
Menneskets første møte med covenant er på Harvest 20 år før covenant kommer til Reach


Har jeg sagt noe annet?
  • 0
Usj! Teori 3 er teit! Ferdig! Jeg må si jeg blir litt skuffet om de blir kastet en haug med år tilbake i tid. Det vil jo også endre den nåværende tidslinjen, og så blir historien et rene svada. Nei, håper på teori 2. Det vil passe best inn i det universet som allerede eksisterer, og om man spiller en annen spartan enn MC, slik at man kan se MC fra en annen spartans synsvinkel eller noe slikt, det kunne blitt kult.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
På slutten sier de noe slikt: "We got spartans on the ground, and we're not pulling out" eller noe sånt.
Dette beviser at det er i krigene før Halo: CE, da det fantes flere Spartan-soldater. Kan bli noe lignende av Halo 3: ODST, bare man er én av mange spartans istedenfor én av mange ODSTs.

Teori 3 var også interessant, men hvis 117 blir sendt tilbake i tid, vil det si at det er to av ham i løpet av perioden mellom The Fall of Reach, og Halo 3. Med mindre Master Cheifen som reiser tilbake i tid dør i løpet av Halo: Reach... En ny del-teori.

Teori 1 tror jeg vi nesten kan utelukke, med mindre planeten i Halo: Reach er en annen en i boka The Fall of Reach, og at menneskene har trent opp flere Spartans som tilfeldigvis befinner seg på planeten som Master Chief kommer til, eller at han og Cortana allerede har kjørt gjennom et ormhull/timewarp når vi ser dem i bonusfilmen på Halo 3 og nå ser ned på planeten fra The Fall of Reach. I så fall blir plutselig teori 1 og 3 like.

Blei litt forvirrende det her, men håper dere får noe ut av det.
Selv har jeg størst tro på teori 2 og at vi ikke får se noe til Master Chief. Kanskje det blir et kort glimt av ham som et Easter Egg, men ettersom det er en hel planet med masse Spartans, er det ikke veldig sannsynlig at vi møter på akkurat ham. Med mindre Bungie er litt greie så klart
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
  • Rev
  • Rev
Det er før halo 3 og halo 1. De sier det selv. De har annonsert at det er en prequel til halo 1 etc.
  • 0
Siterer soppen:
Har jeg sagt noe annet?


Kanskje jeg misforstod, hehe.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Usj! Teori 3 er teit! Ferdig! Jeg må si jeg blir litt skuffet om de blir kastet en haug med år tilbake i tid. Det vil jo også endre den nåværende tidslinjen, og så blir historien et rene svada. Nei, håper på teori 2. Det vil passe best inn i det universet som allerede eksisterer, og om man spiller en annen spartan enn MC, slik at man kan se MC fra en annen spartans synsvinkel eller noe slikt, det kunne blitt kult.
Siterer Rev:
Det er før halo 3 og halo 1. De sier det selv. De har annonsert at det er en prequel til halo 1 etc.


THIS!
  • 0
På firefight videoen viser de at det kommer med skulls

*soory, skulle postet dette på ODST tråden isteden. My mistake *
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!