Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Den Ultimate Operation Flashpoint 2 tråd


Denne gangen er det altså Codemasters som har tatt på seg byrden for å lage den mest realistiske krigssimulatoren noensinne. Så vitt jeg vet har ikke Codemasters noen erfaring med fps skytespill, men når vi ser kvalitieten i spillene deres ville jeg ikke tvilt for mye på det ferdige produktet. Tross i flere utsettelser er det nå nærmest helt bestemt at spillet kommer en gang i sommer, Juni/Juli.

Spillet utspiller seg på en øy nord for Japan: Skira Island. Med sine 220km2, bestående av fjell, svamper, natur og skog vil det ta 2 timer å kjøre over
Øya ble først eid av Kina, så tatt av Japan for så av Russland under andre verdenskrig. Nå er det da funnet "grunnen til all krig" der, nemlig olje! Nå vil alle ha sin del av oljen, og det ender med at Amerika henger seg på. Du vil spille flere roller i den amerikanse hær; Pilot, soldat, spesial soldat, og vil etterhvert lede en hel bataljon. Det er ikke bekreftet av vi ikke skal spille på noen andre lag, så det er vel mulig. Det vil man hvertfall i multiplayer, der man på Pc kan spille 16vs16, pluss at hver soldat har 8 A.I'er med seg; 256 soldater tilsammen . Så det er duket for store kamper. Konsoll vil ha 8vs8 og et ukjent antall A.I soldater. Det vil være 4 spillere coop i singleplayer oppdragene på Pc, mens 2 coop på konsoll. Ikke split-screen tror jeg!
I tillegg til den sikkert asskicker multiplayeren vil det selfølgelig etter Ofp standar være en missionmaker, der man vil kunne lage oppdrag, plassere ut fiender og allierte osv. Her er det også duket for mye morro!

Vi loves revulosjonerende A.I; Du kan faktisk kunne lære takitikk av de ved å se på. De vil ta dekning, gi dekningsild, jobbe utifra taktikkboka(avhengi av fiendens aktivitet) osv!
Det vil være en avansert skademodell, der typen amminusjon, beskyttelse, vind ect. vil spille inn. Alt vil ha en skademodell, også bygninger, der ødeleggelsen skjer i 3 eller flere stadier. Om du velger å ødelegge en bygning for å ta ut fienden eller for noen annen grunn vil bygningen være ødelagt resten av spillet. Så om du i neste oppdrag skal for eks. holde stedet du sprengte med 20 tonn bomber, vil du altså ikke ha noen dekning. Det vil heldigvis være flere steder å gjemme seg i oppfølgeren takket være Ego motoren, også brukt i Dirt. Vi blir lovet svære landskap, ugjevnt underlag, trær, busker man kan gjemme seg nedi eller bak.
Våpensystemet vil også være avansert, der man ikke har noen magiske lommer, og det som måttes sette sammen før avfyring i virkeligheten, må også det i spillet.
Foreløpig er det ikke så mye info om spillet, sånn hvordan det vil være i praksis, men jeg som medlem av Operation Flashpoint 2 forumet, har fått vite at ny info kommer på Fredag. Og i følge staben skal vi bli "blown away!". Så ja, jeg gleder meg!

Jeg håper det lever opp til forventningene, jeg gleder meg hverfall sinnsykt!
Det er bare for lenge siden det ble laget en skikkelig krigssimulator!

PS: Masse jeg ikke har fått med, er bare så sykt mye i dette spillet

Tech demo EGO engine: http://www.youtube.com/watch?v=N-GGD8U_z1Q
Alle screens'a: http://www.ofp2.info/index.php?s=820820282d905465fc213e7feb28
8eb3&cat=news&type=screens
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Ser dritbra ut!
  • 0
Trodde det var flere her som så fram til dette spillet men.. Her er hvertfall noen previews, og de har mye positivt å si om spillet!

http://pc.ign.com/articles/955/955906p1.html

http://www.badassgamerblog.com/2009/02/operation-flashpoint-2d
ragon-rising.html


http://www.eurogamer.net/articles/operation-flashpoint-2-preview
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Av en eller annen grunn får jeg ikke redigert postene mine..

Vill bare legge til at dere som stiller dere tvilende; En demo er bekreftet!

"Hi everyone,

Got some good news for you all.

Just wanted to confirm that as is the case with almost all of our major releases, OFP: DR is planned to have a demo released prior to launch for all platforms.

I don't have any further details at the moment regarding dates and content, but I will keep on updating this thread as and when new info becomes available."

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=3403
43


Dette er selfølgelig også en gladnyhet til oss som allerede gleder oss!
jeg liker sjøpølsa
  • 0
gleder meg! hvor mange online mods tror du/dere det blit ?
kjetil
  • 0
Er det pure online?
  • 0
Siterer ROJ123:
Er det pure online?

nei, det er campaign også ^^ også har jeg gørt noe om en mission editor men tror det er eksklusivt til PC ...er ikke helt sikker
kjetil
  • 0
Ok, kanskje det blir et kjøp
  • 0
Siterer ROJ123:
Ok, kanskje det blir et kjøp

bare kanskje ? hehe
kjetil
  • 0
Har en million andre spill på listen min
  • 0
Missioneditoren er bare til PC nå, var annonsert til konsoll og, men de canslet det.
I morgen kommer det en video som fokuserer på Hardcoremode Skal poste den her når den dukker opp
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Siterer tarkan:
Missioneditoren er bare til PC nå, var annonsert til konsoll og, men de canslet det.
I morgen kommer det en video som fokuserer på Hardcoremode Skal poste den her når den dukker opp

Har også lest det, vet du når den kommer ?
kjetil
  • 0
Som sagt; Den kommer i morgen

Siterer kjetil1213:
Citerer tarkan:
I morgen kommer det en video som fokuserer på Hardcoremode
jeg liker sjøpølsa
  • 0
woops feil skreve der det jeg mente var Vet du hva klokkeslett den kommer, men drid i
kjetil
  • 0
dette spillet ser jo ut til å være perfekt! without a doubt
kjetil
  • 0
heh, sikkert gammelt nytt men fant nettop ut av at det tar 9 og en halv time å spritne fra den helt venstre siden av øya til høgre siden...
kjetil
  • 0
Ja vet, det er sykt! Og chill å tenke på Alt det man kan utforske *sikle, sikle*
Men med en Apache går det rimelig fort; 20 min tror jeg det var.
Gleder meg sykt til å bestige vulkanen på øst-siden; M-24 og gilliesuit(om de har det?). *Snipe, snipe*
jeg liker sjøpølsa
  • 0
hehe ueah totaly gleder meg mest til å snipe egentli heh
kjetil
  • 0
er det 9. oktober dette kommer ut? isåfall er det jo bare dager igjen
He who makes a beast out of himself gets ridd of the pain of being a man
  • 0
Denne jalla tingen skal kjøpes no matter what altså! Ser for meg heftige stealth og sniper missions...
Decyfered!
  • 0
hvorfor tror du det blir jalla?^^
He who makes a beast out of himself gets ridd of the pain of being a man
  • 0
Litt ironi, etter som at jeg ikke kjøper spill som er jalla...
Decyfered!
  • 0
Definerte ikke hva du mente med jalla, da

Anyways, ser ut til å bli rimelig fett - Hvor mange skal kjøpe det på Ps3?
Så har man noen mer eller mindre "Kjente" å sammarbeide med?

Samme gjelder vel Xbox xD
Did you know? John Dies at the End.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!