Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Ødelagt PS3


  • Missing Avatar
  • Orph
Her om dagen begynte spillene mine å fryse mid-game, med hyppigere og hyppigere frekvens, og plutselig sluttet den helt å lese diskene, hverken cd'er, blu-ray eller dvd'er.

Det kom rimelig fort på det rene at blu-ray-spilleren var ødelagt. Fryktløs som jeg er ovenfor selv avansert elektronikk slaktet jeg ps3'en min, tok ut bd-spilleren, og bestilte en ny. Det kom på 770kr fra australia, det var med 5-dagers frakt inkludert. I dag fikk jeg spillerenheten, og monterte den igjen. Ikke noe problem, det funket fjell.

Tenkte det kunne være greit å informere om at det ikke behøver å være så utrolig vanskelig å bytte dette selv, og at det ikke koster alt for mye. Ikke behøver det å ta så lang tid heller Så ikke gi opp om dere har en Ps3 som ikke leser disker, og har mistet kvitteringen, det er en enkel reparasjon, relativt billig erdet også.

Grunnen til at jeg ikke levert den inn for garantireparasjon var fordi folkene på Game i trondheim ga beskjed om at Nordisk Film som har ansvaret for garantisaker på PS3 i Norge ikke ville godta garantisaker uten gyldig kvittering, noe jeg ikke hadde (mistet den).
  • 0
Hvorfor ødelegge garantien på 3 år fordi du skrudde din PS 3 opp. Kunne heller bare ha levert den inn gratis ^^
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Fint du fikk ordna det da
Everyday I'm Hustlin'
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Jeg hadde mistet kvitteringen (og jeg vet at mange er i samme båt), og fikk beskjed om at jeg ikke hadde en snøballs sjanse i helvete til å få fikset den da, så da bare krøp jeg til korset og fikset den på egen hånd.

Dessuten er vel garantien på 2 år, er den ikke ? Har vanskelig for å se for meg at Sony har egenpålagt garanti på tre år ?
  • 0
Det er norske lover som sier det ikke Sony!!

Kvittering hjelpe meg! De har jo deg lagret på databasen så det er jo bare teit!

Lagt til 2009-02-03 21:16:
"du har en reklamasjonsrett/klagerett på 5 år."
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Andzel: Jeg tviler på at det er 5 års reklamasjonsrett på en spillemaskin. Det har man kun på ting det er rimelig å forvente at skal vare så lenge. På de fleste elektroniske artikler er det kun 2 år. Mobiltelefoner f.eks har kun 2 år (eller mulig det har blitt 5 år nå, jeg husker det var en stor rettsak om det for en tid tilbake, husker ikke helt utfallet av den).

Jeg kan umulig se for meg at spillekonsoller er noe en rettsinstans vil forvente skal vare i fem år.

Uansett, de registrerte meg ikke i noe register da jeg kjøpte den. Jeg vet store kjeder som Lefdal og Elkjøp gjør det, men jeg har ikke noe problem med å tro at et firma som Game ikke har noe register på dette.
  • 0
De skal ha register på det til og med EB games har det så rart at GAME ikke har det da.

Men jeg har 5 år på min ps 3

Mobiler også!
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Siterer Andzel:
Men jeg har 5 år på min mobil


Holder en mobil i 5 år?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Jeg NEKTER å tro at spillkonsoller har 5 års reklamasjonsrett. Mobiler har det, det er jeg klar over, men. Uansett, hele den greia er en digresjon: De registrerte meg ikke da jeg kjøpte den, og siden jeg betalte kontant har jeg dermed ingen kjøpsbevis. Det er på en måte punktum finale.
  • 0
Siterer -sebastian-:
Holder en mobil i 5 år?


Ja, vis du behandler den pent. Har hatt en mobil i ove r10 or åeg
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
de gamle uten fargeskjerm tåler jo alt, da
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Jeg hadde en Nokia 3310 som ble overkjørt av en truck, falt i en dam, og blitt kastet gjentatte ganger over både korte og lange avstander, og den ligger fortsatt hjemme i Asker i skrivebordsskuffen min, med kun noen skraper og merker, like velfungerende.

Iphonen min tåler ikke minusgrader engang

Det gjelder biler også: Audi S4'en min fra 1993 har gått nesten 300 000km, og går som en kule enda, uten noen helt store reparasjoner (bortsett fra at gamle eier fucket toppen pga. at han ikke byttet registerreim, som er hans egen feil), mens fattern sin Passat fra 2005 må inn på service annenhver måned.

Gammelt og enkelt => Bra
Nytt og komplisert => Dårlig
  • 0
  • Fili
  • Fili
Allow me to read from the law...

Lov av 21.juni 2002 om forbrukerkjøp

§ 27. Reklamasjon
"Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av tingen er ment å vare vesentlig lenger er fristen for å reklamere fem år"


Playstation2 vet jeg har 5 års reklamasjonsrett fordi den sammenlignes med en dvd-spiller og en cd-spiller som begge har 5 års reklamasjonsrett, derfor vil jeg si at det er det samme med ps3 som har en cd-spiller og en bluerayspiller.

Altså, Playstaion 3 har en reklamasjonsfrist på 5 år

Lagt til 2009-02-05 23:42:
Etter å ha lest litt til er jeg sikker på at det er 5 års reklaasjonsrett på alle spillkonsoller fordi de er beregnet på å vare MER enn 2 år, og så lenge de er beregnet på å vare MER enn 2 år så er det 5 års reklamasjonsrett
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Fjernet.
  • 0
  • Fili
  • Fili
Ok en ting klart her, hvis du ser på det som en datamaskin så er det 5 års reklamasjonsrett fordi det er! brunevarer!, datamaskiner er brunevarer og har 5 års reklamasjonsrett!
Jeeez, ta å les litt før du kommer med "sikre" meninger.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-
Site/no_NO/-/NOK/El_GetCMSContent-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0
EjcIZBwx1e0000kRgtW0NI?ContentKey=14729&MenuId=1111



"Lengden på reklamasjonsretten varierer i forhold til produkttypen. Produkter som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har 5 års reklamasjonsrett, dette er f.eks. store hvitevarer, TV apparater, stasjonære HI-FI anlegg, PC og mobiltelefoner."

Ergo: om det er en datamaskin eller en dvd/CD-spiller så er det 5 års reklamasjonsrett........
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Fili: Ok. Da har jeg blitt feilinformert av kompisen min. Harddisker er ikke ment å vare i fem år var den beskjeden jeg fikk. Dementerer derfor mitt tidligere innlegg (som jeg ikke husker å ha skrevet engang Artig å være kranglete på fylla åpenbart...).

Jeg leste de greiene der på elkjøp også, men da lette jeg spesifikt etter spillkonsoller, tenkte ikke på det tidspunktet å se etter datamaskiner på den listen.
  • 0
Siterer -sebastian-:
de gamle uten fargeskjerm tåler jo alt, da


Nokia 3310 ble testet Rottweiler sikker av et mobil blad for noen år tilbake ^^
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!