Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Playstation 4 ~ Offisiell tråd ~

Jeg tror The Witcher 3 blir den første ordentlige "eksklusiven" jeg skal ha på PS4. Dog kan jeg ikke si noe alt for sikkert, i og med at det ikke har fått noe dato enda.

InFamous ser fristende ut, men jeg har ikke spilt noen av forgjengerne, så jeg tviler på at jeg kommer til å kjøpe det nye. I så fall blir det ikke med det første.

Destiny ser også interessant ut, men er heller ikke noe "must have" for min del.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg tror The Witcher 3 blir den første ordentlige "eksklusiven" jeg skal ha på PS4. Dog kan jeg ikke si noe alt for sikkert, i og med at det ikke har fått noe dato enda.

Hva mener du med "eksklusiven"? Det kommer til Xbox One og PC også, men det var kanskje derfor du brukte hermetegn? Men hva mener du egentlig da? Haha.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva mener du med "eksklusiven"? Det kommer til Xbox One og PC også, men det var kanskje derfor du brukte hermetegn? Men hva mener du egentlig da? Haha.

Det var derfor jeg satt det i gåsetegn ja >)

Laptopen min kommer nok ikke til å takle det og Xbox One har jeg ikke planer om å kjøpe.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Laptopen min kommer nok ikke til å takle det og Xbox One har jeg ikke planer om å kjøpe.

Sure! Da skjønner jeg hva du mener. 3ern ser helt klart utrolig bra ut, men jeg har enda ikke spilt ferdig 1ern og 2ern. :-/
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
men jeg har enda ikke spilt ferdig 1ern og 2ern. :-/

That you should!

Vet jo fremdeles ikke når 3ern kommer ut, men de fleste steder står det tidligst Q2. Så jeg tipper mot høsten en gang. Da har du jo litt tid på deg
  • 0
Siterer Glorfindel:
That you should!

I know, men det er litt tungt å komme seg gjennom 1ern. Jeg er ikke i humør for gammeldagse hardcore RPGer merker jeg. Er et godt stykke inn i act 2, men nå har jeg tatt en god pause. Dumt egentlig for da blir det bare vanskeligere å plukke opp igjen senere.
  • 0
Jeg har bare Call of Duty: Ghosts til den atm, tehe! Venter nå på Second Son som kommer om litt under to uker
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Jeg har bare Call of Duty: Ghosts til den atm, tehe! Venter nå på Second Son som kommer om litt under to uker

Gleder meg til å se hvordan Second Son gjør det. Men synd at det ikke kommer en demo, syns det er viktig å ha masse demoer til en ny konsoll slik at man kan prøve spillene og bli mer hyped. 360 var bra på å ha mange demoer da den kom ut.
  • 0
Kjøpte meg Rayman Legends igjen forrige uke. Har hatt Wii U versjonen siden release, men etter å ha spilt litt på PS4 nå, så må jeg faktisk innrømme at jeg synes den versjonen er bedre. Jeg likte egentlig aldri å kun ha kontroll over Murfy, mens Rayman etc. gikk automatisk av seg selv, så jeg finner det mye mer givende å kun styre Murfy til en viss grad her (med en knapp) og heller ha kontroll over hovedkarakteren hele tiden.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg likte egentlig aldri å kun ha kontroll over Murfy, mens Rayman etc. gikk automatisk av seg selv, så jeg finner det mye mer givende å kun styre Murfy til en viss grad her (med en knapp) og heller ha kontroll over hovedkarakteren hele tiden.

Jeg føler det på samme måte, og det var derfor jeg valgte PS3 versjonen over Wii U.

Er det noen merkbar forskjell på grafikken mellom PS4 og Wii U, eller er det helt likt?
  • 0
Siterer Jurginator:
Er det noen merkbar forskjell på grafikken mellom PS4 og Wii U, eller er det helt likt?

Jeg har ikke satt opp versjonene til sammenligning side mot side, men kan ikke si jeg har sett noen voldsom forskjell med det blotte øye. PS4 har ingen lastetider og trophies, det er i grunn de eneste forskjellene jeg klarer å se.
  • 0
Gleder meg drøyt til Uncharted 4!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Regner med det er en del andre her som har hatt problemer med sin PS4 kontroll. En kamerat har byttet sin inn tre ganger nå, og jeg merker at min egen begynner å miste glansen. Den ene skulderknappen knirker og analoggummien begynner å se svak ut. "Grip"-laget på touchpaden har også forsvunnet på midten. Problemet med å bytte den inn er at hvis du har hatt den i 30 dager, sier Gamestop her at de må sende den inn et sted før man kan få en ny. Da må man klare seg uten kontroll i et par uker, og jeg har ikke lyst til å kjøpe ny helt enda.

Det jeg vil spør om er om noen vet om vi egentlig har krav på å få ny med en gang, selv om de tredve dagene har passert? Leste en brite sin kommentar som sa at han fikk bytte til ny med en gang hos Gamestation, fordi Sony har bedt butikker gjøre dette (kanskje for å minimere det dårlige inntrykket noen nye PS kunder kan ha fått?), men Gamestop her sier at det ikke stemmer. Men så har det seg slik at de ansatte på akkurat den Gamestop-butikken oftere sier feil enn rett, etter min erfaring. Dermed vil jeg forsikre meg om at det ikke er mer jeg kan gjøre ved å høre om jeg egentlig har flere rettigheter enn det de sier.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Det jeg vil spør om er om noen vet om vi egentlig har krav på å få ny med en gang, selv om de tredve dagene har passert?

Har ikke opplevd noe av dette med min PS4 kontroll, men jeg har heller ikke brukt den voldsomt mye enda.

Etter bytteretten er gått ut, så er det vanlig garanti/reklamasjon som gjelder. Derfra gjelder det vel å bedømme hva som regnes som fabrikkfeil og hva som er regnes som selvforskyldte skader. Regner med at Gamestop sender de inn til Sony i det tilfellet og at det er derfor de ikke vil gi ut noen ny med en gang.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Etter bytteretten er gått ut, så er det vanlig garanti/reklamasjon som gjelder. Derfra gjelder det vel å bedømme hva som regnes som fabrikkfeil og hva som er regnes som selvforskyldte skader. Regner med at Gamestop sender de inn til Sony i det tilfellet og at det er derfor de ikke vil gi ut noen ny med en gang.

Takk. Jeg tenkte også det i utgangspunktet, men etter å lese denne kommentaren til briten som sier at Sony har bedt butikkene gi ut nye kontrollere, har jeg lurt på om Gamestop forholder seg til den vanlige reklamasjonsregelen fordi de ikke har fått med seg eller misforstått denne beskjeden fra Sony. Jeg kan jo faktisk ha misforstått denne briten også.

Feilene med kontrollen er de samme som ved de fleste som byttes inn for tiden, så Gamestop, her i hvert fall, så ut til å være fullt klar over problemene.

Kontrollen blir sendt til et firma et sted i Norge hvor den fikses, som antakeligvis samarbeider med Sony. Det er nok slik det skal være her da. Jeg hadde bare et lite håp om at Sony ville imponere med å ikke tvinge meg til å kjøpe ny mens jeg venter på den jeg første. Frister lite å kjøpe ny nå for tiden når jeg ser at kameraten sine nye kontrollere begynner med problemene bare dager etter utpakningen. Har lyst til å vente til kontrollere uten produksjonsfeil når butikkhyllene, som ikke bør være så lenge til hvis Sony ikke vil tape unødig mye på dette.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Takk. Jeg tenkte også det i utgangspunktet, men etter å lese denne kommentaren til briten som sier at Sony har bedt butikkene gi ut nye kontrollere, har jeg lurt på om Gamestop forholder seg til den vanlige reklamasjonsregelen fordi de ikke har fått med seg eller misforstått denne beskjeden fra Sony. Jeg kan jo faktisk ha misforstått denne briten også.

Hvis Sony har sendt ut kontrollere til butikkene med den hensikt at de skal gis ut i bytte for gamle som leveres inn for feil, så skulle vel Gamestop ha fulgt etter i samme spor. Men hvis det er butikkens egne kontroller, som er kjøpt inn for salg, så gjør de det vel for å unngå tap
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hvis Sony har sendt ut kontrollere til butikkene med den hensikt at de skal gis ut i bytte for gamle som leveres inn for feil, så skulle vel Gamestop ha fulgt etter i samme spor. Men hvis det er butikkens egne kontroller, som er kjøpt inn for salg, så gjør de det vel for å unngå tap

Der sier du noe... Ser ikke for meg at Sony har sendt ut "backup" kontrollere. Jeg så for meg at man muligens kunne få en ny når man sendte den gamle, som ble tatt tilbake til produksjonsstedet og "produsert" på nytt, slik at de kan sendes tilbake til butikken som ny kontroll i ny innpakning. Med tanke på hvor omfattende antall produksjonsfeil det var verden over, tenkte jeg at de ville ty til en spesiell løsning av den art. Ikke at jeg hadde noen kunnskap om slike forhold til å basere antakelsen på, men ønsketenkning er ikke til å unngå.
  • 0
Spurte om dette først i Wii U tråden, men jeg lurer på det samme for PS4.

Vil høre hva folk mener:

Hvilke 5 spill kjøper man til PS4 av de som er på markedet nå?

Hvilke 5 spill som kommer til PS4 i fremtiden ser dere mest frem til?
  • 0
Jeg vil påstå:

Assassin's Creed: Black Flag
Tomb Raider
InFamous: Second Son
Need for Speed (?)
KillZone: Shadow Fall (?)

Eventuelt NBA 2k14 om man er interessert i basketball, men det er vel de fleste her ikke

I den nærmere fremtid ser jeg frem til:

Watch Dogs
Metal Gear Solid V
Far Cry 4 (?)
The Wticher 3
Batman Arkham Knight

Setter noe i spørsmålstegn fordi jeg er litt tvilende på disse, men det var det jeg kom på i farten
I do not need a cause for my rage, I just despise the nature of the human race!
  • 0
Siterer SirEld:
Jeg vil påstå:

Assassin's Creed: Black Flag
Tomb Raider
InFamous: Second Son
Need for Speed (?)
KillZone: Shadow Fall (?)

Eventuelt NBA 2k14 om man er interessert i basketball, men det er vel de fleste her ikke

I den nærmere fremtid ser jeg frem til:

Watch Dogs
Metal Gear Solid V
Far Cry 4 (?)
The Wticher 3
Batman Arkham Knight

Setter noe i spørsmålstegn fordi jeg er litt tvilende på disse, men det var det jeg kom på i farten

Derfor jeg venter med Playstation 4 inntil videre.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvilke 5 spill kjøper man til PS4 av de som er på markedet nå?

Jeg har egentlig bare 3 spill til PS4. Rayman Legends er verdt å kjøpe om du ikke har det til PS3, Ground Zeroes er bra, men ikke for alle, mens Thief egentlig ikke var all verden. Kan vel generelt sett si meg ganske enig med de titlene som er nevnt over her.

Siterer Crazy Kraken:
Hvilke 5 spill som kommer til PS4 i fremtiden ser dere mest frem til?

MGS V: Phantom Pain
The Witcher 3
Assassins Creed: Unity
Dragon Age: Inquisition
Final Fantasy XV

Siterer Taktikkeren:

Haha, føler egentlig jeg kunne gjort det selv. The Witcher 3 er mye av grunnen til at jeg kjøpte den, men eh...
"fuck you Glorfindel".
Med vennlig hilsen: CD Projekt RED
  • 0
Siterer Taktikkeren:

Gjør nok det samme selv. Det spillet jeg gleder meg mest til er nok FFXV, og en eventuell MGS5 complete pack greie. De andre spillene føler jeg er minst like mye PC spill, eller så gjør de ikke noe nytt sånn at jeg ikke har lyst på spillene uansett. Men det er sikkert greit å vente noen år, til de gode spillene kommer. Noe indie stuff, The Last Guardian, The Last of Us 2 osv. Da kan jeg kjøpe konsollen.
  • 0
Det nye PS+ systemet på PS3 er fantastisk! Nå kan man "laste" ned PS4 spill også. De blir ikke faktisk lastet ned, men de lagres til profilen. På den måten kan man selv uten en PS4 bygge opp et lite PS+ bibliotek til PS4 før man kjøper konsollen. Genialt!
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det nye PS+ systemet på PS3 er fantastisk! Nå kan man "laste" ned PS4 spill også. De blir ikke faktisk lastet ned, men de lagres til profilen. På den måten kan man selv uten en PS4 bygge opp et lite PS+ bibliotek til PS4 før man kjøper konsollen. Genialt!

Jøss. Dette var jeg ikke klar over. Sony gir oss støtt flere grunner til å skaffe PS+ ser det ut til.

For å gå inn på noe annet. Har brukt Vitaen med litt remote play på PS4en i det siste. Fungerer strålende, så lenge man har et stabilt nett. Chill å kunne spille Second Son eller Black Flag, uten å måtte skru på TVen. Latmannslivet lenge leve.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Jøss. Dette var jeg ikke klar over. Sony gir oss støtt flere grunner til å skaffe PS+ ser det ut til.

Ja! Det virker jo som en virkelig god tjeneste. Tror jeg skal ordne meg et abonnement i dag faktisk. Dessuten så fjerner de nå de "standardspillene" fra tjenesten som LBP: Karting, Gravity rush, Uncharted Vita osv, så om man vil ha de spillene så må man sikre seg dem nå.

Siterer dark samus nemesis:
For å gå inn på noe annet. Har brukt Vitaen med litt remote play på PS4en i det siste. Fungerer strålende, så lenge man har et stabilt nett.

Nice! Selv har jeg egentlig ikke tenkt til å kjøpe en PS vita, jeg har jo en 3DS, men det virker som en veldig bra konsoll med noen ordentlig bra funksjoner.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!