Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Playstation 4 ~ Offisiell tråd ~


Siterer Crazy Kraken:
Så du er ikke opptatt av grafikk, men du kjøpte en ny konsoll for å spille de samme spillene som er på PS3, men med litt bedre grafikk? Hæ? xD


Kontroversielt ikke sant? >)

Nei altså, bedre grafikk er jo en grei bonus, men det er aldri noe jeg har vært fryktelig opptatt av. Jeg kjøper vel som sagt konsollen mer fordi jeg har lyst på den. Og når den først er tilgjengelig igjen og jeg har penger til overs, så hvorfor ikke.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei altså, bedre grafikk er jo en grei bonus, men det er aldri noe jeg har vært fryktelig opptatt av. Jeg kjøper vel som sagt konsollen mer fordi jeg har lyst på den. Og når den først er tilgjengelig igjen og jeg har penger til overs, så hvorfor ikke.


Men hvorfor har du lyst på konsollen om det eneste den tilbyr så langt er last gen titler med litt bedre grafikk? Det gir ikke mening for meg det her...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men hvorfor har du lyst på konsollen om det eneste den tilbyr så langt er last gen titler med litt bedre grafikk?


Som du sier - "så langt" - På det nåværende tidspunktet har den sikkert ikke så mye å tilby nei, men jeg regner nesten med at Glorfindel tenker på lang sikt og alle de gode titlene han vet kommer etterhvert, når han først investerer i den.
  • 0
Siterer SirThomas:
men jeg regner nesten med at Glorfindel tenker på lang sikt og alle de gode titlene han vet kommer etterhvert, når han først investerer i den.


Det er helt klart en av grunnene ja. The Witcher 3 f.eks., siden jeg ikke gidder å investere i noe ny PC enda.

Ellers så har vel PS4 noen flere funksjoner enn PS3 og ikke bare bedre grafikk. Men som sagt, så er det også et lite impulskjøp. Jeg har alltid planlagt å kjøpe den på et eller annet tidspunkt, så hvorfor ikke bare "bli ferdig med det".
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer SirThomas:men jeg regner nesten med at Glorfindel tenker på lang sikt og alle de gode titlene han vet kommer etterhvert, når han først investerer i den.

Det er helt klart en av grunnene ja. The Witcher 3 f.eks., siden jeg ikke gidder å investere i noe ny PC enda.

Ellers så har vel PS4 noen flere funksjoner enn PS3 og ikke bare bedre grafikk. Men som sagt, så er det også et lite impulskjøp. Jeg har alltid planlagt å kjøpe den på et eller annet tidspunkt, så hvorfor ikke bare "bli ferdig med det".


Wait, The Witcher 3 kommer til PS4?


"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det er helt klart en av grunnene ja. The Witcher 3 f.eks., siden jeg ikke gidder å investere i noe ny PC enda.

Ellers så har vel PS4 noen flere funksjoner enn PS3 og ikke bare bedre grafikk. Men som sagt, så er det også et lite impulskjøp. Jeg har alltid planlagt å kjøpe den på et eller annet tidspunkt, så hvorfor ikke bare "bli ferdig med det".


Det er ikke ment som kritikk altså! Jeg prøver bare å forstå hvorfor 5 millioner mennekser har kjøpt en PS4 allerede nå, før vi har sett hva maskinen faktisk kan. Før noen som helst av bra eksklusiver har kommet ut. Det er jo flere spennende spill som kommer til PS3 enn PS4 at this point, som Dark Souls 2, HD remaken av symphonia og FFX, Castlevania LoS 2, persona 5 osv osv...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er ikke ment som kritikk altså! Jeg prøver bare å forstå hvorfor 5 millioner mennekser har kjøpt en PS4 allerede nå, før vi har sett hva maskinen faktisk kan.


Vel, jeg skal ikke benekte at jeg kjøpte den for å få bedre grafikk, og etter å ha sammenlignet PS3 og PS4 versjonen av Black Flag (har PS4-versjonen selv, og har sett PS3 hos en kompis) så angrer jeg ikke. PS3-versjonen er virkelig blass og kornete i forhold til PS4-versjonen, og PS4-versjonen kjører mye mer stabilt. Tror ikke jeg har opplevd framedrops enda, etter snart 20 timer bak skjermen.

Også kommer inFamous: Second Son snart da, skal selvsagt ikke benekte at jeg kjøpte maskinen tidlig pga det.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer albaga:
Wait, The Witcher 3 kommer til PS4?


Yeah? >)

Siterer Crazy Kraken:
Det er ikke ment som kritikk altså! Jeg prøver bare å forstå hvorfor 5 millioner mennekser har kjøpt en PS4 allerede nå, før vi har sett hva maskinen faktisk kan. Før noen som helst av bra eksklusiver har kommet ut


Nei, jeg ser ikke på det som kritikk i det hele tatt. Jeg er egentlig ganske enig med deg (hvor selvmotsigende det enn må høres ut). Det er nok mer et rent impulskjøp enn et reelt behov, enn så lenge.

Siterer Crazy Kraken:
Det er jo flere spennende spill som kommer til PS3 enn PS4 at this point, som Dark Souls 2, HD remaken av symphonia og FFX, Castlevania LoS 2, persona 5 osv osv...


+ Tales of Xillia 2.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei, jeg ser ikke på det som kritikk i det hele tatt. Jeg er egentlig ganske enig med deg (hvor selvmotsigende det enn må høres ut). Det er nok mer et rent impulskjøp enn et reelt behov, enn så lenge.


Men jeg skjønner jo helt klart at ny tech er kult. Det er jo folk som bytter smarttelefon hvert år fordi en ny iphone eller galaxy telefon kommer ut. Vi har tross alt ventet veeeldig lenge på PS4 også.

Siterer Glorfindel:
+ Tales of Xillia 2.


True!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men jeg skjønner jo helt klart at ny tech er kult. Det er jo folk som bytter smarttelefon hvert år fordi en ny iphone eller galaxy telefon kommer ut. Vi har tross alt ventet veeeldig lenge på PS4 også.


Hehe ja, det blir nesten som å bytte fra iPhone "et eller annet" til iPhone "et eller annet" S, for en minimal oppgradering. Ha for å ha.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hehe ja, det blir nesten som å bytte fra iPhone "et eller annet" til iPhone "et eller annet" S, for en minimal oppgradering. Ha for å ha.


Men PS4 kommer sikkert til å "vise hva den kan" om et år eller to. Og da er det nok veldig stor forskjell mellom PS3 og PS4.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
PS4 dumpa inn vinduet i dag, så det hadde vært kult om noen la igjen brukernavnet sitt her. Need friends lix.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
PS4 dumpa inn vinduet i dag, så det hadde vært kult om noen la igjen brukernavnet sitt her. Need friends lix.


Grattis! Hvordan er førsteinntrykket?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Grattis! Hvordan er førsteinntrykket?


Vanskelig å si så mye uten noen spill enda xP

Men konsollen er i hvertfall snasen. Litt mindre enn jeg hadde trodd faktisk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Vanskelig å si så mye uten noen spill enda xP


Det er vel noen demoer og stuff? Og kjøpte du ikke Thief?

Siterer Glorfindel:
Men konsollen er i hvertfall snasen. Litt mindre enn jeg hadde trodd faktisk.


Det er bra! Liker snasne konsoller. Hvor stor er den i forhold til en PS3 konsoll?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er vel noen demoer og stuff? Og kjøpte du ikke Thief?


Ja, har egentlig ikke sjekket etter demoer. Jeg venter heller på Thief. Og det kommer jo i morgen.

Siterer Crazy Kraken:
Det er bra! Liker snasne konsoller. Hvor stor er den i forhold til en PS3 konsoll?


Litt vanskelig å sammenligne den med den originale PS3, men den er omtrent på samme størrelse som en PS3 slim. Bare litt høyere.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
PS4 dumpa inn vinduet i dag, så det hadde vært kult om noen la igjen brukernavnet sitt her. Need friends lix.

Samme navnet som her på forumet...

Hadde egentig tenkt å kjøpe Battlefield 4 på PSN. Men siden jeg bare hadde 11 kr igjen på kortet, får jeg nok vente til lønn.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja, har egentlig ikke sjekket etter demoer. Jeg venter heller på Thief. Og det kommer jo i morgen.


Sweet! Thief fikk jo ikke så bra karakterer, men jeg har hørt at det er veldig mye bar i spillet fordet, og at man helt klart vil finne noe å kose seg med. Men last ned noen demoer, det er alltid stas å få prøvd noen forskjellige spill på en ny konsoll.

Siterer Glorfindel:
Litt vanskelig å sammenligne den med den originale PS3, men den er omtrent på samme størrelse som en PS3 slim. Bare litt høyere.


Vanlig slim regner jeg med? Ikke superslim? Det er uansett en ganske liten konsoll! Wii U er også liten, men der er jo strømadapteret eksternt. Jeg liker godt designede konsoller. PS2 slim er vel min favoritt. Ekstremt liten og uten eksternt strømadapter.

Angående vennelister, er det samme vennelistesystem som på PS3? For man bruker vel den samme profilen som man brukte på PS3?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Sweet! Thief fikk jo ikke så bra karakterer, men jeg har hørt at det er veldig mye bar i spillet fordet, og at man helt klart vil finne noe å kose seg med.


Ja jeg skal spille det selv før jeg gir meg opp noen mening. 7/10 er vel ikke dårlig heller.

Men som jeg skrev i livefeeden, så har jeg jo klart å bestille det opp til skoleadressen... så da må jeg kanskje sjekke ut noen demoer i helgen allikevel xP. Vurderer å teste ut FFXIV: A Realm Reborn betaen.

Siterer Crazy Kraken:
Vanlig slim regner jeg med?


Jepp. Men den har litt merkelig fasong egentlig. Ikke veldig bred, men heller litt "lang"

Du kan bruke samme PSN profil på PS4 ja, men kan velge å bruke det virkelige navnet ditt i tillegg. Også tror jeg det er slik at de som har PS4, ser de som er pålogget på PS3, men ikke omvendt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja jeg skal spille det selv før jeg gir meg opp noen mening. 7/10 er vel ikke dårlig heller.


Ja ikke sant! Heck, jeg har digga spill som til og med har fått dårlige karakterer. Så du kommer sikkert til å kose deg.

Siterer Glorfindel:
Jepp. Men den har litt merkelig fasong egentlig. Ikke veldig bred, men heller litt "lang"


Åja, men det utgjør sikkert ikke så stor forskjell.

Siterer Glorfindel:
Du kan bruke samme PSN profil på PS4 ja, men kan velge å bruke det virkelige navnet ditt i tillegg. Også tror jeg det er slik at de som har PS4, ser de som er pålogget på PS3, men ikke omvendt.


Snålt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Glorfindel:Nei altså, bedre grafikk er jo en grei bonus, men det er aldri noe jeg har vært fryktelig opptatt av. Jeg kjøper vel som sagt konsollen mer fordi jeg har lyst på den. Og når den først er tilgjengelig igjen og jeg har penger til overs, så hvorfor ikke.

Men hvorfor har du lyst på konsollen om det eneste den tilbyr så langt er last gen titler med litt bedre grafikk? Det gir ikke mening for meg det her...


Har du prøvd kontrolleren? For den er magisk

Lagt til 2014-03-02 11:15:
Anbefaler alle å spille Knack. er ikke sikkert alle kommer til å like det men det er et svært underholdende spill
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer AndyLonn:
Har du prøvd kontrolleren? For den er magisk


Kontrolleren er god ja. Savner litt det standard "select - start" området, men det vender jeg meg vel til.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer AndyLonn:
Har du prøvd kontrolleren? For den er magisk


Kontrolleren har jeg prøvd litt og ja, den er helt klart god. Men ikke nok til å kjøpe en ny konsoll for etter min mening.

Lagt til 2014-03-02 12:43:
Neida, jeg skal innrømme at jeg også har veldig lyst på en PS4 og jeg prøver å rettferdiggjøre et eventuelt kjøp, men det klarer jeg ikke.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
InFamous Kraken. InFamous
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer AndyLonn:
InFamous Kraken. InFamous


Jeg veeeeet! Men uansett hvor mye jeg prøvde, så klarte jeg ikke å like 1ern og 2ern. Second Son ser mye bedre ut (i know) men jeg er veldig skeptisk. Jeg tror ikke det blir dårlig, men jeg tror kanskje ikke jeg kommer til å like det. Litt som med borderlands 2, som alle liker bortsett fra meg.

Tror nok at Destiny er det spillet som får meg til å kjøpe en PS4. Destiny ser så rålekkert ut.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!