Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Elder Scrolls V: Skyrim ~ Offisiell tråd ~


Siterer Glorfindel:
Indeed. Det mest minneverdige jeg har gjort der, er å ta livet av kona for å gifte meg på nytt


Hahaha, hva er gærent med deg Glorfi?!?!
  • 0
Siterer ElGamer:
Hahaha, hva er gærent med deg Glorfi?!?!


Spillet tilbyr jo ikke naturlig skilsmisse...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Spillet tilbyr jo ikke naturlig skilsmisse...


True, selv om du får ikke noe mer naturlig skilsmisse enn ved døden...
  • 0
Siterer ElGamer:
True, selv om du får ikke noe mer naturlig skilsmisse enn ved døden...


I know. And I'm not even sorry! Muehueheuheue.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
I know. And I'm not even sorry! Muehueheuheue.


Burde passe på å gå ut med advarsel angående deg, og risikoen med å gifte seg med deg.
  • 0
Bare lurer, men er det bare jeg som føler noe av dialogen i Skyrim får Dragonborn til å virke ganske...tett? Man kommer ofte over ting i spillet som man har hørt om i tidligere Elder Scrolls spill, men Dragonborn er alltid uvitende til hva disse tingene er. Når man snakker med Parthurnax (aner ikke hvordan man skriver det) så nevner han Elder Scrolls. Og det eneste man har tilgjengelig å svare med er "Elder Scrolls, what's that?". Jeg føler dette er vinklet slik bare for at man skal få informasjon om man ikke har hørt om dem før. Jeg føler man kunne fått et alternativ om man faktisk hadde peiling på hva det var snakk om.

Jeg håper også at neste Elder Scrolls gjør historien litt mer åpen. Hva om jeg har lyst til å bli med Thalmors, for å finne Delphine og Esbern (som jeg ikke kan fordra) for å eliminere Blades, èn gang for alle? Uansett hva du gjør, så ender du opp med det samme resultatet, så litt flere alternativer hadde ikke skadet.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Fikk plutselig helt sykt lyst til å spille dette spillet igjen nå.
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Bare lurer, men er det bare jeg som føler noe av dialogen i Skyrim får Dragonborn til å virke ganske...tett?


Jeg synes en del av dialogene i spillet generelt er litt så som så, litt på grunn av at samme stemmeskuespiller går igjen på flere karakterer. Nå har jeg ikke lest så mye om bakgrunnen til Dragonborn, men siden du starter som fange i begynnelsen av spillet, så virker det som om h*n er en relativt normal person før kreftene oppdages. Så kanskje det er derfor h*n er litt som Raiden

Siterer dark samus nemesis:
Jeg håper også at neste Elder Scrolls gjør historien litt mer åpen. Hva om jeg har lyst til å bli med Thalmors, for å finne Delphine og Esbern (som jeg ikke kan fordra) for å eliminere Blades, èn gang for alle? Uansett hva du gjør, så ender du opp med det samme resultatet, så litt flere alternativer hadde ikke skadet.


I agree. Skyrim er et ganske fritt spill, men allikevel blir man ganske bundet i en del tilfeller.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Jeg håper også at neste Elder Scrolls gjør historien litt mer åpen. Hva om jeg har lyst til å bli med Thalmors, for å finne Delphine og Esbern (som jeg ikke kan fordra) for å eliminere Blades, èn gang for alle? Uansett hva du gjør, så ender du opp med det samme resultatet, så litt flere alternativer hadde ikke skadet.


Hadde håpet på dette før Skyrim kom også, men den gang ei. Som jeg har ytret tidligere, og fått en diskusjon ut av (det vil jeg ikke at skal skje igjen), så hadde en story som er åpen, og hvor side storyene og main storyen faktisk påvirker verden på flere måter enn at du hører de nevner noe om ditt eller datt. Er kanskje for mye å håpe på det.
  • 0
  • Missing Avatar
  • furu
Todd Howard har ofte sagt at han har ønsket å kunne skape en mer åpen historie,men at de enorme områdene og liknende de skaper gjør dette nærmest umulig med tanke på minne i maskinvaren. Personlig liker jeg at de i steden fokuserer på universet du befinner deg i siden Bethesdas spill uansett ofte lar meg "skape min egen" historie gjennom tilfeldige opplevelser.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg synes en del av dialogene i spillet generelt er litt så som så, litt på grunn av at samme stemmeskuespiller går igjen på flere karakterer. Nå har jeg ikke lest så mye om bakgrunnen til Dragonborn, men siden du starter som fange i begynnelsen av spillet, så virker det som om h*n er en relativt normal person før kreftene oppdages. Så kanskje det er derfor h*n er litt som Raiden


Ja, føler det samme. Jeg mener å ha hørt at spillet skulle ha rundt 70 forskjellige stemmeskuespillere, jeg kan huske feil da. Men om det stemmer, så lurer jeg grundig på hvor de har rotet bort resten av dem. Joda, det gir jo forsåvidt mening, men så blir man jo tatt for å prøve å krysse grensen da, og det er det vel opp til hver enkelt å bestemme hvorfor h*n gjør dette.

Siterer Glorfindel:
I agree. Skyrim er et ganske fritt spill, men allikevel blir man ganske bundet i en del tilfeller.


Jepp. Det er mye å gjøre, men ikke så veldig mange måter å gjøre dem på. Man ender jo opp med praktisk talt det samme resultatet uansett hvilken side man velger å kjempe for i Dawnguard, f.eks. Det spiller egentlig liten rolle om man velger Dawnguard eller Vampyrene, siden man får den samme slutten uansett.

Siterer ElGamer:
Hadde håpet på dette før Skyrim kom også, men den gang ei. Som jeg har ytret tidligere, og fått en diskusjon ut av (det vil jeg ikke at skal skje igjen), så hadde en story som er åpen, og hvor side storyene og main storyen faktisk påvirker verden på flere måter enn at du hører de nevner noe om ditt eller datt. Er kanskje for mye å håpe på det.


Indeed. Jeg hadde håpet at det å velge side i krigen fikk ett eller flere tydelige utslag, men det gjør det jo egentlig ikke. Har fullført Stormcloack og Imperial questene èn gang, og det blir vel neppe noen flere ganger.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Indeed. Jeg hadde håpet at det å velge side i krigen fikk ett eller flere tydelige utslag, men det gjør det jo egentlig ikke. Har fullført Stormcloack og Imperial questene èn gang, og det blir vel neppe noen flere ganger.


Ja, det var egentlig det mest skuffende av alt. Stor borgerkrig setting, velg side, slåss for den også videre. Hvorfor? Litt ekstra tidsfordriv som ikke utgjør noen særlig forskjell.
  • 0
Siterer ElGamer:
Ja, det var egentlig det mest skuffende av alt. Stor borgerkrig setting, velg side, slåss for den også videre. Hvorfor? Litt ekstra tidsfordriv som ikke utgjør noen særlig forskjell.


Indeed. Savnet også å se tilfeldige slag med litt skala diverse steder i Skyrim, men da hadde vel spillet eksplodert. Kan tenke meg konsollene hadde tatt kvelden i det minste...
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Jeg mener å ha hørt at spillet skulle ha rundt 70 forskjellige stemmeskuespillere, jeg kan huske feil da.


Nei, det skal visst stemme. Men da er det noen som er mer fremtredende enn andre ihvertfall. Ikke bare litt heller...

Siterer dark samus nemesis:
Joda, det gir jo forsåvidt mening, men så blir man jo tatt for å prøve å krysse grensen da, og det er det vel opp til hver enkelt å bestemme hvorfor h*n gjør dette.


Ja, jeg vet ingenting for sikkert. Det var bare en hypotese
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Bare lurer, men er det bare jeg som føler noe av dialogen i Skyrim får Dragonborn til å virke ganske...tett?

Er enig, men som førstegangsspiller av serien synes jeg det var greit at de overforklarte mye. Det er mye å sette seg inn i, og jeg syns det virker som de ønsket å gjøre spillet mest mulig tilgjengelig for alle.
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Indeed. Savnet også å se tilfeldige slag med litt skala diverse steder i Skyrim, men da hadde vel spillet eksplodert. Kan tenke meg konsollene hadde tatt kvelden i det minste...


Haha, enig! Hadde vært heftig om du hadde møtt på en random slag mellom Stormcloaks og Imperials, gjerne med et innslag av en drage. Men da hadde nok konsollen sprengt.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei, det skal visst stemme. Men da er det noen som er mer fremtredende enn andre ihvertfall. Ikke bare litt heller...


Man kan lure på om de tok med de som gir stemmene til diverse monster og slikt også. Glemmer forsåvidt alltid å ta med dragene når jeg tenker meg litt om. Selv om det kanskje er 3-4 som snakker totalt.

Siterer projecthammer:
Er enig, men som førstegangsspiller av serien synes jeg det var greit at de overforklarte mye. Det er mye å sette seg inn i, og jeg syns det virker som de ønsket å gjøre spillet mest mulig tilgjengelig for alle.


Ja, sånn sett har de gjort en god jobb. Jeg skulle bare ønske at de hadde noen alternativer for de som ikke er helt nye til serien også. Det har de jo forsåvidt, men jeg føler de godt kunne gjort det litt mer.

Siterer ElGamer:
Haha, enig! Hadde vært heftig om du hadde møtt på en random slag mellom Stormcloaks og Imperials, gjerne med et innslag av en drage. Men da hadde nok konsollen sprengt.


Det hadde tatt seg ut, ja. Det er vel ikke umulig at noe slikt er mulig med mods på PC da. Elder Scrolls hører virkelig hjemme på PC
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Det hadde tatt seg ut, ja. Det er vel ikke umulig at noe slikt er mulig med mods på PC da. Elder Scrolls hører virkelig hjemme på PC


Skal være en mods hvor sånne slag kan finne sted, da i mindre skalaer tror jeg. Tror faktisk jeg har lastet den ned selv.
  • 0
Siterer ElGamer:
Skal være en mods hvor sånne slag kan finne sted, da i mindre skalaer tror jeg. Tror faktisk jeg har lastet den ned selv.


Civil War Overhaul? Har ikke prøvd den selv enda, men den ser litt festlig ut.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Civil War Overhaul? Har ikke prøvd den selv enda, men den ser litt festlig ut.


Tror det ja. Har ikke fått prøvd nok siden jeg har blitt stående i starten og beundre verdenen etter modsa. Og for å sjekke at alt fungerer. Men den virker festlig.
  • 0
Siterer ElGamer:
Tror det ja. Har ikke fått prøvd nok siden jeg har blitt stående i starten og beundre verdenen etter modsa. Og for å sjekke at alt fungerer. Men den virker festlig.


Den mest omfattende moden jeg har prøvd er Falskaar, som fungerer som en slags "expansion" og legger til et nytt landområde. Selvfølgelig klikket spillet i det jeg nesten var ferdig med intro questene da men...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Den mest omfattende moden jeg har prøvd er Falskaar, som fungerer som en slags "expansion" og legger til et nytt landområde. Selvfølgelig klikket spillet i det jeg nesten var ferdig med intro questene da men...


Har hørt om den, vurderte å laste ned, men tviler på at PCen takler såpass når den alt er fylt med mods. Men har jo den nye som skal komme da, som tar oss med tilbake til Morrowind. Den frister noe ekstremt.
  • 0
Siterer ElGamer:
Har hørt om den, vurderte å laste ned, men tviler på at PCen takler såpass når den alt er fylt med mods. Men har jo den nye som skal komme da, som tar oss med tilbake til Morrowind. Den frister noe ekstremt.


Ja, må få testet den. Men da tror jeg at jeg skal fjerne Falskaar. Ellers frykter jeg at PC'en går i taket.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja, må få testet den. Men da tror jeg at jeg skal fjerne Falskaar. Ellers frykter jeg at PC'en går i taket.


Haha, kan være smart det. Tror jeg nesten skal gå igjennom og se over alle modsa jeg har nå, for å får en oversikt før jeg starter opp. Eventuelt kvitte meg med noen, selv om spillet holder seg stabilt. Noe jeg tror kan endre seg når det begynner å skje ting.
  • 0
Siterer ElGamer:
Eventuelt kvitte meg med noen, selv om spillet holder seg stabilt. Noe jeg tror kan endre seg når det begynner å skje ting.


Spillet pleier egentlig generelt sett å kjøre bra, men jo flere mods du har, jo oftere ser det ut til at det henger seg og lukkes av seg selv. Og det er meget irriterende.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!