Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Elder Scrolls V: Skyrim ~ Offisiell tråd ~


Siterer Ash Ketchum:
Enig med deg KamikazeKnut. Selv syntes jeg også at det er mye mer fun med guild questene enn main questen og borgerkrigen, men det er nå så .

Får jeg spørre litt om hvilket våpen dere bruker? Selv bruker jeg nå Glass Sword som er det beste sverdet jeg har sett, og har brukt. Som armor bruker jeg nå steel plate rustningen, men det blir vell noe bedre etterhvert regner jeg med.


Joda, de er ofte gøye, men jeg ville gjøre det først.

Jeg bruker Elven waraxe (superior) Elven shield (husker ikke om den var oppgradert). Jeg bruker og en orkebue (sup) for avstander, og litt magi når nødvendig. Pluss en alvekniv i tilfelle jeg blir avvepnet.

Lærrustning (superior) minus beina som er elven boots (sup). Har tenkt å lage skikkelig alverustning, men jeg har brukt opp quicksilver ingots'ene på å oppgradere pg bygge øks. Har ikke så mye moonstone heller.
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Citerer Arawos aedric Bow, Dagger og one-hand Sword. Alle sammen i legendary med en liten smithing boost i tillegg. Ganske fine stats

Ikke værst, selv har jeg ikke funnet noe Daedric stuff enda, men har heller ikke kommet noe langt inn i spillet. Tørr jeg spørre om hvorfor du velger å bruke en dagger og et one-hand sword i stedet for eksempel to one-hand swords?


Bruker kniven og bua når jeg sniker for en kill bonus på 15x (kniv) og 6x (bue) og om jeg blir oppdaget tar jeg frem sverdet og hva som måtte passe i den andre hånden (healing som oftest).

Som armor bruker jeg forresten leather armor (legendary) med en liten smithing boost. Den er drittdårlig i forhold til en dragonscale armor, men det ser kult ut og adder litt RP elementer so it's all good.
Carpe Noctem
  • 0
noken andre her som har gjort a night to remeber her? storskratta av den
spesielt når eg møtte ho eg gifta meg med
  • 0
Siterer sithunter2:
noken andre her som har gjort a night to remeber her? storskratta av den
spesielt når eg møtte ho eg gifta meg med

Jupp! Det første Deadric Prince questet jeg fikk Lo godt når jeg møtte han på slutten
Carpe Noctem
  • 0
Jeg spør igjen jeg: Hvorfor bruke en dagger ovenfor for eksempel et sverd?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Jeg spør igjen jeg: Hvorfor bruke en dagger ovenfor for eksempel et sverd?

15x sneak damage? Backstab insta-kills?!? (SNEAK-CHARACTER!)

Lagt til 2011-12-27 09:06:
Drepte en ancient dragon på expert ved å snike meg bak den og slå den i ryggen med en kniv jeg. INSTA-KILL! (Teite var at den ikke døde med engang, bare lettet for så å styrte ned en klippe)
Carpe Noctem
  • 0
Siterer Arawos:
15x sneak damage? Backstab insta-kills?!? (SNEAK-CHARACTER!)


I see
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Citerer Arawos:15x sneak damage? Backstab insta-kills?!? (SNEAK-CHARACTER!)

I see

Vurderer egentlig å droppe sverdet mitt slik at jeg kan i større grad fokusere på sneak attacks med bue og dagger.
Carpe Noctem
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Hvorfor bruke en dagger ovenfor for eksempel et sverd?


Kniver er vel raskere enn sverd, og med elemental fury-shoutet blir det virkelig koselig.
Decyfered!
  • 0
Foretrekker selv sverd og strids økser siden de er relativt raske og er kraftigere en kniver. Selv er jeg ikke en stor fan av 2-handed våpen for de blir litt for tregt for min smak.
Per aspera ad astra
  • 0
Fikk Skyrim til jul, riktignok til PS3, så håper at jeg ikke støter på mange problemer. Blir hvertfall sykt fett når jeg kommer hjem og får prøvd det!
http://www.spiller1.net/ | Søker skribenter
  • 0
Netopp gått over fra heavy armor til light armor på samme karakter. Er det dumt? Bruker nå mest dual wield med dagger og sverd, og selvfølgelig buen. Jeg lurer dog på en ting, er det bare mulig å ha 50 perks? I såfall har jeg prioritert dårlig
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Jeg er vel ikke den eneste som synes at Stormcloak oppdragene var kjedelige? Var litt for rett frem egentlig

Vel anyways. Hovedoppdraget er unnagjort, Stormcloak unnagjort, div sideoppdrag er gjort... Noen som har ett forslag til noen gode oppdrag?
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Netopp gått over fra heavy armor til light armor på samme karakter. Er det dumt? Bruker nå mest dual wield med dagger og sverd, og selvfølgelig buen. Jeg lurer dog på en ting, er det bare mulig å ha 50 perks? I såfall har jeg prioritert dårlig

Du kan ha 80 perks om jeg ikke tar feil. Vansklig å komme så høyt, men det er mulig. Det er dumt å ha perks i både heavy og light armor, men om du bare bytter rustning uten å legge perks i begge så er det bra (easier lvl up).
Carpe Noctem
  • 0
Siterer KamikazeKnut:
Vel anyways. Hovedoppdraget er unnagjort, Stormcloak unnagjort, div sideoppdrag er gjort... Noen som har ett forslag til noen gode oppdrag?


The Dark Brotherhood! Epic
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Begynte å spille så vidt i går. Skuffet over grafikken ( ps3) syntes det så ut som et 2008-09 spill.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Hey, jeg har et par spørsmål angående Skyrim. Jeg begynte nettopp å spille spillet, og det er det første spillet i TES-serien jeg noen sinne har spilt. Jeg valgte å lage en Redguard, som også er stygg som faen 10hi. Han skulle være en kriger av natur, noe jeg ikke tviler på at han er, men jeg lurer på om han fortsatt kan bruke magi og pil-og-bue? Er det slik at jeg aldri kan bruke magi eller bue effektivt, eller er det bare slik at han suger til det nå i starten, men hvis jeg bruker mye kan jeg bli god i det? Takk for svar (hvis jeg får svar, da )
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Samtidig, nei men hver for sei går bruken helt fint
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Hey, jeg har et par spørsmål angående Skyrim. Jeg begynte nettopp å spille spillet, og det er det første spillet i TES-serien jeg noen sinne har spilt. Jeg valgte å lage en Redguard, som også er stygg som faen 10hi. Han skulle være en kriger av natur, noe jeg ikke tviler på at han er, men jeg lurer på om han fortsatt kan bruke magi og pil-og-bue? Er det slik at jeg aldri kan bruke magi eller bue effektivt, eller er det bare slik at han suger til det nå i starten, men hvis jeg bruker mye kan jeg bli god i det? Takk for svar (hvis jeg får svar, da )


Du suger vell praktisk talt til alt i starten, men med litt trening, og effektiv bruk av middelet vil du bli bedre. Bedre våpen og gode bonuser vil også være svært nyttig. Du kan bruke pil og bue, og magi dersom du ønsker det til tross for at du har en "kriger-type". Det er bare det at du får enkelte bonuser innen den skillen dersom du velger rett class .
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Hey, jeg har et par spørsmål angående Skyrim. Jeg begynte nettopp å spille spillet, og det er det første spillet i TES-serien jeg noen sinne har spilt. Jeg valgte å lage en Redguard, som også er stygg som faen 10hi. Han skulle være en kriger av natur, noe jeg ikke tviler på at han er, men jeg lurer på om han fortsatt kan bruke magi og pil-og-bue? Er det slik at jeg aldri kan bruke magi eller bue effektivt, eller er det bare slik at han suger til det nå i starten, men hvis jeg bruker mye kan jeg bli god i det? Takk for svar (hvis jeg får svar, da )

Absolutt! Jeg vil ikke si at man får full utnyttelse, men man kan fokusere innen en eller to (eller tre, men ikke annbefalt) grener og schools med magi. Jeg har en Dunmer "assassin/rogue" som bruker Bow, One-hand og Restoration (uten noe perks i restorastion/healing) og det funker bra. Du kan bli veldig god i magi selv om du ikke har noen perks innenfor, men det er veldig bra å putte noen perks inn i noe du bruker mye. Rase har forresten veldig lite å si, annet enn raceial abilities (noe jeg aldri bruker, selv om de kan endre et utfall drastisk) og en liten boost i noen stats (som har lite å si og som lett kan økes anyways).

Du kommer mest sannsynlig til fylle ut 5 grener med perks så jeg annbefaler at en av dem er heavy/light armor (kommer helt ann på, men characteren din høres ut som en spellwarior/battlemage), en gren med one-hand (viktig å ha om du bruker magi, hvis ikke må du bytte mellom two-hand og magi som er veldig klumsete), marksman kan du bruke effektivt nok om du bruker en del perks på dmg og sneak bonus, samt crits. Når det kommer til mage delen av characteren din så vil annbefale at du nesten fyller ut en hel gren med perks på en "school" og ikke sprer perksene dine helt vilt rundt deg (i alle tilfeller egentlig). Noen perks er veldig gode som f.eks; restoration school: recover stamina when using healing spells. (Halv magicka-"pris" er også gode perks.

Main råd: prøv å sett litt grenser for hvor mange skills du vil fokusere på å putte perks i for når perkene er plassert er det "ingen" vei tilbake. Spør mer om noe var litt uklart...
Carpe Noctem
  • 0
Har selv en "barbar" av en nord. Øks, skjold og light armor. Utenom de 3 klassene har jeg brukt litt perks på smithing for å lage/oppgrd våpen. Har og litt på restoration da det alltid er nyttig. ;)

Jeg bruker fakisk bue ofte til snikangrep fremtil jeg blir oppdaget(ingen perks). Bruker den og en del mot drager i luften.

Jeg anbefaler att du bruker one handed(10+ rasebonus) og enten dual, skjold eller magi på venstrearmen. Tro du har 5+ bonus med bue, men den er alltid grei å ha med når du vil snike. Rustning spiller vel liten rolle. Rask og smidig eller tung og beskyttet. Men det er du som bestemmer hva du gjør med fyren uansett. Selv orcs kan bli snikmyrdere og magikere med trening.
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Tusen takk for svar, folkens! Det settes pris på, og da vet jeg at jeg i alle fall skal fokusere litt på magi. Har en kamerat som lo av meg da jeg valgte Redguard, men nå skal jeg vise ham. Kommer nok mest sannsynlig til å ha en haug like dumme spørsmål senere ut i spillingen, så da vil dere nok se meg her igjen. Again, thanks!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Kjøper nok Skyrim i morgen om jeg mener prisen er bra
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Kjøper nok Skyrim i morgen om jeg mener prisen er bra

Prisen er bra!? Det er et stjel for bare 600 kr! Greit å tjene litt penger på en billig copy, men når det komemr til The elder scrolls; betal hva du kan for å få det så fort som mulig! Kan ikke skjønne hvordan du har klart å vente så lenge
Carpe Noctem
  • 0
Siterer gnyg:
Kjøper nok Skyrim i morgen om jeg mener prisen er bra


Prisen for Skyrim er like bra på dag èn, som den kommer til å være om to år. Jeg vil nesten påstå det er verdt pengene uansett hva du må betale for det. 600, 300, whatever. Bare kjøp det, tviler på du kommer til å angre

Btw; er det bare jeg som får gåsehud/våt øyekrok hver gang denne spilles?
http://www.youtube.com/watch?v=7Qj7_raInps

Jeg bare elsker musikken i Skyrim, 4CD's soundtracket er kanskje det beste kjøpet jeg har gjort i år, etter selve spillet Skyrim.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!