Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Elder Scrolls V: Skyrim ~ Offisiell tråd ~


Jeg har et spørsmål angående Dark Brotherhood...
Spoiler:Ok, da jeg startet spillet og var ferdig med prologen, fikk jeg endelig se rundt i den store verdenen. Med engang jeg forlot den første byen ble jeg angrepet av Dark Brotherhood! som jeg drepte...det var en lapp der det stod de skulle drepe meg, jeg må innrømme jeg ble litt redd der og da...og etter alle jeg har spurt uten for GR så har de ikke støttet på DB i starten. er det noen andre som har støttet på dem i starten?

Jeg vet ikke om det jeg skrev nettopp trengte å holdes inne i spoiler rammen....
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer fantomena:
Så hvorfor skriver du ikke "Faen i helvete" istedenfor f.eks. "Fae* i helvet*"?


Hvorfor skal man absolutt banne i det hele tatt? Det er jo ikke pent, og tyder bare på at personen har et dårligere ordforråd! Jeg bandet mye før, men har klart å slutte helt. Det anbefales!

Jeg har forresten heller ikke rundet main quest etter 100 timer spilt. Har forresten et spørsmål. Er det Civil War-questene eller Drage-questene som er main quest? eller hører de på en måte sammen?
Entourage!
  • 0
Siterer Mirel:
Citerer fantomena å hvorfor skriver du ikke "Faen i helvete" istedenfor f.eks. "Fae* i helvet*"?

Hvorfor skal man absolutt banne i det hele tatt? Det er jo ikke pent, og tyder bare på at personen har et dårligere ordforråd! Jeg bandet mye før, men har klart å slutte helt. Det anbefales!

Jeg har forresten heller ikke rundet main quest etter 100 timer spilt. Har forresten et spørsmål. Er det Civil War-questene eller Drage-questene som er main quest? eller hører de på en måte sammen?
Hvorfor tyder det på at en har mindre ordforråd? Ser ikke helt begrunnelsen bak det

Men det er drage-questene som er hovedoppdragene ;) Jeg har ikke fullført Civil War selv enda, tar det nok etter Brotherhood.
  • 0
Siterer Creteck:
Jeg har et spørsmål angående Dark Brotherhood...


Møtte på han selv og slaktet han rett ned. Var jo enten han eller meg. Men det har ingenting å si for om du kommer inn i Dark Brotherhood senere og du starter heller ingen "krig" ved å drepe han.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Ganske kult at alle personene lever egne liv!
  • 0
Siterer fantomena:
Men Tommy har rett, SKyrim updaten kan kum gjøre noe med Skyrim, ikke Steam.


Ok, kanskje ikke. Men etter den updaten har Steam fucket opp alle Steam spilla. Selv MW3 lagger nå. Alt jeg har på Steam lagger. Det er ufattelig rart.
Får vel reinstallere Steam, og håpe at det hjelper.
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Creteck:Jeg har et spørsmål angående Dark Brotherhood...

Møtte på han selv og slaktet han rett ned. Var jo enten han eller meg. Men det har ingenting å si for om du kommer inn i Dark Brotherhood senere og du starter heller ingen "krig" ved å drepe han.

Jupp. De kommer etter deg om du ikke er medlem av DB, uansett. Hvorfor? Fordi DB dreper de som de får en contract på, altså noen vil ha deg drept. Du er jo en stor helt, men det betyr ikke at alle elsker deg for det du driver med.
Carpe Noctem
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Creteck:
Jeg har et spørsmål angående Dark Brotherhood...


Møtte på han selv og slaktet han rett ned. Var jo enten han eller meg. Men det har ingenting å si for om du kommer inn i Dark Brotherhood senere og du starter heller ingen "krig" ved å drepe han.


Takk og lov, da blir jeg en silent warrior assassin..
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Har spilt litt Dark Brotherhood....

Spoiler:Og liker det ikke. Hittil, hvertfall. Det startet utrolig godt. Gi seg ut for å være Dark Brotherhood medlem for å drepe en sadistisk bestyrer av et barnehjem? Gull. Det fortsatte fantastisk. Når Astrid dukket opp, og du måtte henrette en av tre mennesker med hendene bundet og hette på hodet, ble jeg sjokkert og imponert. Men så...kom jeg til selve sanctuariet. Jeg liker ikke familiemedlemmene mine. Ei vampyrjente? Get out of here, det kan ikke tas seriøst og det er ikke morsomt heller. Føler at dette med små vampyrjenter er klisje uansett. Burde vært en vampyrgutt. Det hadde hvertfall vært mer originalt.

Og istedet for et vilt oppdrag, får du heller tre små. Istedet for å infilitrere et piratskip, eliminere mannskapet og myrde kapteinen, må jeg ta til takke med å drepe tre vanlige personer. Det er ingenting uvanlig med dem, ingenting interessant med dem...faen heller.

Jeg har ikke begynt skikkelig enda, men hvis dette fortsetter, kommer jeg til å forlange et helt spill eller i minste fall DLC til Skyrim kun dedikert til Dark Brotherhood, som en unnskyldning. Eller jeg kan bare spille Dark Brotherhood i Oblivion.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Har spilt litt Dark Brotherhood....

Jeg har ikke begynt skikkelig enda, men hvis dette fortsetter, kommer jeg til å forlange et helt spill eller i minste fall DLC til Skyrim kun dedikert til Dark Brotherhood, som en unnskyldning. Eller jeg kan bare spille Dark Brotherhood i Oblivion.


Jeg vil ikke si det tar seg stort opp igjen, med unntak av et par oppdrag.
Ganske flau questline i forhold til den i Oblivion.
(men det er jo de fleste større questlines i Skyrim)
  • 0
Jeg er nå lvl 40, har nettopp flyttet inn i Hjerim med min kone Yolanda, og masse stash. Dette er fryd og gammen, untatt saven på 10MB... Jeg fant ut at spillet nå ikke lenger er spillbarhet, fordi store deler av spillet er på et sted mellom 0fps og 5fps...Har alle på PS3 dette problemet? Og burde jeg laste ned lavvannføring eller stemmer det at det blir verre?
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Siterer Onkel Gerda:
Jeg er nå lvl 40, har nettopp flyttet inn i Hjerim med min kone Yolanda, og masse stash. Dette er fryd og gammen, untatt saven på 10MB... Jeg fant ut at spillet nå ikke lenger er spillbarhet, fordi store deler av spillet er på et sted mellom 0fps og 5fps...Har alle på PS3 dette problemet? Og burde jeg laste ned lavvannføring eller stemmer det at det blir verre?

Tror spillet blir umulig å spille på PS3 etterhvert pga en stor feil. Orker ikke google det, men tror nesten alle PS3 eiere får den feilen og Bethesda jobber med å fikse det.
Carpe Noctem
  • 0
Skjer det èn til slik drastisk feil for Skyrim på PS3, så starter jeg oppsparing til skikkelig PC. Det er der det er gøyest å spille Elder Scrolls uansett.

Bestemoren min digger forøvrig musikken i Skyrim. Jeg satt å spillte, så kom bestemor innom. "Hva er denne nydlige musikken". Det kommer fra spillet, sier jeg. Så sitter hun der minst i en halvtime og ser på at jeg spiller. Konge.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Herregud, Bethesda burde se å få fikset spillet asap. Det er helt umulig å spille det, og jeg spiller på xbox. Det lagger noe så inni granskauen....
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Skjer det èn til slik drastisk feil for Skyrim på PS3, så starter jeg oppsparing til skikkelig PC. Det er der det er gøyest å spille Elder Scrolls uansett.

Bestemoren min digger forøvrig musikken i Skyrim. Jeg satt å spillte, så kom bestemor innom. "Hva er denne nydlige musikken". Det kommer fra spillet, sier jeg. Så sitter hun der minst i en halvtime og ser på at jeg spiller. Konge.

Best grandmother ever
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer HopeN:
Herregud, Bethesda burde se å få fikset spillet asap. Det er helt umulig å spille det, og jeg spiller på xbox. Det lagger noe så inni granskauen....


Har ikke merket tegn til lagg på de 150 timene jeg har sammenlagt (også på Xbox).

Eneste negative jeg har opplevd er den obligatoriske frysingen som stort sett alle nyere spill gjør iblandt. Og da spesielt open-world spill.
Det andre er at hovedsaven min er så stor nå, at det tar hundre år hver gang jeg kommer til en loading skjerm.
Ikke et kjempeproblem siden jeg har gjort stort sett alt som er å gjøre, men jeg kan ikke fordra loading-skjermer i utgangspunktet, så en kan ikke unngå å bli så smått irritert.
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Skjer det èn til slik drastisk feil for Skyrim på PS3, så starter jeg oppsparing til skikkelig PC. Det er der det er gøyest å spille Elder Scrolls uansett.

Bestemoren min digger forøvrig musikken i Skyrim. Jeg satt å spillte, så kom bestemor innom. "Hva er denne nydlige musikken". Det kommer fra spillet, sier jeg. Så sitter hun der minst i en halvtime og ser på at jeg spiller. Konge.

Har fortalt om det samme men moren min spurte akkurat det samme spørsmålet da jeg spilte Oblivion for noe år tilbake.

Siterer HopeN:
Herregud, Bethesda burde se å få fikset spillet asap. Det er helt umulig å spille det, og jeg spiller på xbox. Det lagger noe så inni granskauen....

wuut? Jeg har rundt 220 timer playtime og har opplevd lagg to ganger på et sted, men annet enn det har jeg vært heldig. Har du innstalert det på xboxen?
Carpe Noctem
  • 0
Siterer Arawos:
Har du innstalert det på xboxen?


Ja, det var det første jeg gjorde da jeg fikk spillet.

Det at det er umulig å spille er kanskje en liten overdrivelse, men jeg var ganske irritert da jeg skrev det siden det ødela ganske mye for meg..
  • 0
Siterer HopeN:
Citerer Arawos:

Har du innstalert det på xboxen?

Ja, det var det første jeg gjorde da jeg fikk spillet.


Det ble anbefalt ved release å ikke innstallere det, fordi det gjorde mer galt enn godt.
Har innstallert det sjøl, uten å merke noe.
Men det kan hende det er det som gir deg problemer.
  • 0
Ok da har jeg funnet ut hva som kan hjelpe med å beskjempe laggen. Dette er det Bethesda sa at man burde gjøre:
1. Skru av autosave funksjonen
2. Pass på at du har mest mulig fri plass på PS3 HDD
3. Vent 48 timer (ingame) en gang i blant for å resette tingene du har vert i aktivitet med eller noe.

Jeg fulgt tips 1 og 3 og det hjalp EKSTREMT mye. Er fortsatt en del lagg en gang i blant, men spillet har absolutt gått fra uspillbart til en ren nytelse

Nå som jeg kruser rund i min legendary full Daedric Armor, og dual mace, så er det ikke noen utfordring hvor enn jeg går med 1k armor ++ og 430Hp. Når jeg dreper det meste med et slag eller to så er det nesten ikke noe gøy med kamp lenger... Jeg liker egentlig å ha alt på en karakter, men har i bunn og grunn litt lyst å starte på nytt som snike karakter eller mage.
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Det ble anbefalt ved release å ikke innstallere det, fordi det gjorde mer galt enn godt.
Har innstallert det sjøl, uten å merke noe.
Men det kan hende det er det som gir deg problemer.


Prøvde å avinstallere det, men det var såpass liten forskjell at jeg installerte det igjen. + at jeg ikke takler lyden fra xboxen...
  • 0
Vurderer å starte på new game igjen og prøve å gjøre det så realistisk som overhodet mulig i et slikt spill.
Det vil si høyere vanskelighetsgrad, ingen magi, ingen enchantments, ingen potions, ikke noe fast travelling, må lage mine egne våpen/drakter, osv.

Magi blir lett å klare seg uten hvertfall, for det bruker jeg aldri uansett.
Men jeg liker enchantments på buene mine, så det blir nok litt kjipt.
Når det kommer til potions tror jeg ikke jeg klarer meg lenge uten healing potions, men alt annet har bare blitt solgt tidligere, så de trenger jeg ikke.

Tror kanskje jeg må planlegge litt før jeg starter på noe slikt

Siterer HopeN:
+ at jeg ikke takler lyden fra xboxen...


This!

Klarte å ignorere den lenge, men nå høres den ut som en liten støvsuger igjen hvis jeg ikke innstallerer spillene.
  • 0
En måned med Skyrim har gått. Til tross for enkelte frustrasjoner og skuffelser (dark brotherhood!!!helvetefaen) er jeg godt fornøyd og det er alt i alt en verdig oppfølger til mitt favorittspill noensinne.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!