Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Elder Scrolls V: Skyrim ~ Offisiell tråd ~


Siterer thehalohater:
noen som vet om et sverd som er bedre en det play viste vordan man fikk


Way too many. Bruker en Ebony mace (har også ebony sverd, øks, etc. men macen har mest dmg av de) for øyeblikket, men oppgraderer straks til Daedric. Har forresten fullt Daedric armor set nå, målet er selvsagt Dragon armor

Tips: smith eller bare lvl'e på en helt vanlig måte så vil du finne enchantede høy lvl'a våpen

Btw nr. 2: Noen som har rundet lvl 40 enda? Nærmer meg nå, lvl 35 (36? litt usikker)
Carpe Noctem
  • 0
Siterer Arawos:
Har forresten fullt Daedric armor set nå


Hvordan får du tak i det egentlig? Har ikke funnet noen deler av rustningen enda. Må man smithe den selv, elns?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Har spilt lite Oblivion, men mye fallout og morrowind. Har jeg nok erfaring til skyrim da? Kjører slåsskjempe, hva funker best?
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Bernhard007:
Kan noen forklare meg hvordan jeg skal defende meg mot magi? Blir drept alt for lett av det.


Ward spells og enchantede items can beskytte deg mot spells

Siterer dark samus nemesis:
Citerer Arawos:
Har forresten fullt Daedric armor set nå


Hvordan får du tak i det egentlig? Har ikke funnet noen deler av rustningen enda. Må man smithe den selv, elns?

Ja tror bare du kans lage det selv. Du trenger 90 smithing for å lage Deadric
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer Arawos:
Noen som har rundet lvl 40 enda? Nærmer meg nå, lvl 35 (36? litt usikker)


Er bare lvl 26 etter over 50 timer, så det går ganske sakte.
Men så går en ikke så fort opp i lvl når en nesten bare utforsker og sjelden havner i kamper

Siterer Arawos:
målet er selvsagt Dragon armor


Litt kjipt at en må helt opp i 100 på smithing skill for å lage det.
Har 37 dragebein og tilhørende, som bare ligger i ei kiste å venter...
  • 0
Er i smithing lvl 83 nå, nermer meg så sykt
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer Music og Gameiac:
http://ps3.ign.com/articles/121/1212532p1.html Ny Skyrim update er på veg


SENGELIGGENDE
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer dark samus nemesis:
Citerer Zook:
Jeg har prøvd ut å være varulv nå og kommer ikke til å bruke det ofte, så jeg vil helst få vekk varulvblodet nå!


Enig her. Vil veldig gjerne fjerne varulvblodet. Noen som vet hvordan dette gjøres?


Fant ut av det. Sjekk her: http://www.youtube.com/watch?v=67dll2AMwhs
You're sleeping over, right?
  • 0
Er det så at man ikke kan bli vampyr om man har varulvblod i seg?
Isåfall kommer jeg til å være det, selvom jeg aldri bruker det.
For vampyrer kan dra til helsike!

Selvom questet for å kurere seg er kortere enn i Oblivion, har jeg ikke lyst til å risikere å bli det.
Sure, en kan bruke "cure disease" potions, hvis en faktisk får beskjed når en blir smittet nå (noe jeg ikke gjorde i Oblivion av en eller annen grunn).
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
For vampyrer kan dra til helsike!


Det er lett å unngå å bli vampyr da. Jeg har blitt "smittet" mange ganger, men en sånn "cure-all" fikser det lett

Tror det står inn på "magic" om man er smittet eller ikke.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Det er lett å unngå å bli vampyr da. Jeg har blitt "smittet" mange ganger, men en sånn "cure-all" fikser det lett

Tror det står inn på "magic" om man er smittet eller ikke.


Bra.

Har ikke møtt noen vampyrer enda og har unngått quests hvor de er innvolvert, så jeg har ikke blitt smittet enda.
Men om det er lettere å unngå mølet denne gangen, så kanskje jeg skal ta litt mer sjanser.
  • 0
  • Play
  • Play
The fuck?!

Fant en chick og måtte ut på lang quest før eg kunne gifte meg med henne. Gikk til tempelet og fikk arrangert alt, og ble fortalt å komme igjen om morgenen. Eg tenkte å vente inni tempelet til alt startet, men da gjestene kom så kom det opp at eg failet questen og alle stakk igjen

Det overraskende med det hele var at Lydia kom også, men hun døde jo i et drageangrep tidligere! Og hun var død fortsatt xD Hun lå på gulvet og eg dro henne opp til alteret. Tenkte at siden bitchen ditchet meg i bryllupet, så kunne eg ta Lydia istede. Så eg brakte frem console og fikk henne til livet igjen, men da hun var gjenopplivet ble eg møtt med to kalde ord:

"Just leave..."



  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Litt kjipt at en må helt opp i 100 på smithing skill for å lage det.
Har 37 dragebein og tilhørende, som bare ligger i ei kiste å venter...


Solgte alt.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Bare jeg som synes Skyrim bare blir bedre og bedre for hvert minutt som går?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Bare jeg som synes Skyrim bare blir bedre og bedre for hvert minutt som går?


Tenkte det samme. Er nå level 17, har nesten ikke rørt main quest.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer Predator:
Bare jeg som synes Skyrim bare blir bedre og bedre for hvert minutt som går?


Nope, selv etter 50+ timer, blir jeg stadig overrasket over hvor gjennomført det er og hvor mange muligheter en har til å gjøre akkurat hva rakker'n en vil.
Jo mer jeg spiller, jo mer blir jeg overbevisst om at dette er det beste spillet jeg noen gang har spilt.
Etter litt skepsis til forandringene i starten, har jeg ikke lenger noe negativt å si om spillet.
Jeg vil ikke kalle det perfekt, for alle spill har et eller annet ved seg jeg ikke liker, men det er ingen spill som har vært så nær perfekt som dette.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Jeg vil ikke kalle det perfekt
Det har stive animasjoner til tider. På PC ser "hakker" du om du skifter retning når du løper.

Noen NPCs løper som om de har noe ekkelt i buksen.
Companions kan ikke hoppe, og kan da virke litt dumme.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Siterer sowns:
Ward spells og enchantede items can beskytte deg mot spells


Prøvde en ward spell, men problemet var at med en gang jeg prøvde å svinge serdet, forsvant spellen... Var jo en lav ward spell da, har kjøpt en sterkere nå, skal det gå bedre da? Har ikke møtt på noen jeg kan teste det på enda.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Bare jeg som synes at Nightingale armoren ser awesome ut?
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Hvilke vanlige fiender liker GR folket best/ikke i det hele tatt?
(ikke nevn bosser, eller skjul dem hvertfall som en spoiler)

Jeg syns Hagravens er av de mer creepy fiendene i spillet.
De ser helt forjævlig ut, men på en "disse er godt designet" måte.
Liker ikke når jeg går rundt i mørke skoger og en av dem plutselig står rett bak meg.

Av dyr liker jeg spesielt Sabre Cat, fordi en sjelden hører dem komme før de har senket klørne i ryggen på deg.
Kom forøvrig over en spesielt badass en, som drepte en drage på egenhånd.
Går utifra at dragen allerede var halvdau, men likevel...

Dwarven Centurion, er av de fiendene jeg skyr mest i spillet.
Bare lyden av en av dem som tramper bortover gangene, gjør at jeg nesten snur og går tilbake, eller gjemmer meg i skyggene og krysser fingrene for at den ikke ser meg.
Et strålende tilskudd til listen over fiender i spillet, for det er ikke mange av dem jeg ikke bare pløyer igjennom så fort jeg ser dem.

Dragene må selvfølgelig også nevnes.
Jeg er ikke noen fan av drager i noen sammenheng, syns de er heller fjollete.
Men jeg må si de har gjort en god jobb med dragene her i spillet.
Litt mer utfordrende kunne de dog gjort dem.
Sure, jeg spiller på novice, fordi jeg vil ha opplevelsen fremfor utfordringen, men Jeg har slitt mer med flere vanlige fiender enn disse kjempene.
Frost Trolls, Wispmother, Dwarven Centurion og Dragon Priest er eksempler på fiender jeg ofte har større problemer med enn dragene.

De fiendene jeg liker minst, er selvfølgelig vampyrer.
Fordi... de er vampyrer.
Alle vampyrer i enhver sammenheng (utenom de i gamle filmer) kan ta seg en bolle.

Overall syns jeg det er litt i overkant mye bandits og Draugr overalt.
Skulle gjerne sett litt mer variasjon og fler av noen fiendetyper.
  • 0
Dwarven Centurion er ikke moro. Not at all.

Ellers har jeg hatt lite problemer med det jeg har møtt så langt.

Og Tommy, drager er jo så awesome.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Eneste jeg har å utsette på dragene er nok vendingene i luften. Det ser helt idiotisk ut, de skifter jo retning 180 grader på en knappenål!
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Jeg elsker å drepe fiender etter å ha brukt spellet "Lightningbolt" på dem. Ragdollen tar jo helt av. Håper ikke Bethesda gjør noe med dette, for å se en bjørn fly femti meter bortover i killcam er bare helt fantastisk morsomt.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Jeg syns Hagravens er av de mer creepy fiendene i spillet.
De ser helt forjævlig ut, men på en "disse er godt designet" måte.
Liker ikke når jeg går rundt i mørke skoger og en av dem plutselig står rett bak meg.


Fant et sted i skogen(var relatert til en quest), der en sånn en blei beskyttet av hekser. Måtte bruke alt av feige triks for å ta den. Dette er en av små ting som gir spillet en en spesiell stemning!

Har spilt rundt 20 timer, og har verken vært i dawnstar,solitude,riften, markath eller winterhold. Tror jeg brukte en time bare på å utforske slottet i whiterun.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!