Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

GTA IV eller Saint Row 2?


Jeg vurderer litt på hva jeg burde kjøpe av Saint Row 2 og GTA IV ;p
Jeg er litt hipp på og ha det gøy, bare tulle på sånne type spill da

Så please, help me
Let's play!
  • 0
Dersom du er ute etter et spill som gir deg ren useriøs moro fra start til slutt er absolutt Saints Row 2 å anbefale. Grafikken, fysikken og lignende er ikke like bra som i GTA IV, men det veier opp for det i ren underholdningsverdi. Det er også langt mer å ta seg til i Saints Row 2 enn hva det er i GTA IV i form av sideoppdrag. Ting som våpenutvalg og character-customization er også langt bedre i SR2.

Men GTA IV er bedre enn SR2 på mange måter også. F.eks. det rent tekniske som grafikk, fysikk, AI osv utklasserer SR2 totalt. Historien i GTA er en del bedre, selv om den er generelt litt oppskrytt. Selve byen i GTA er også langt mer levende enn Stilwater i SR2. Jeg ville nok også påstå at online-mulighetene er en del bedre i GTA.

Men dersom du kun er ute etter hjernedød moro ville jeg anbefale Saints Row 2 på det varmeste.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Tusen Takk ;)
Let's play!
  • 0
Siterer Påner:
Tusen Takk ;)


Bare hyggelig, men jeg anbefaler likevel at du tar en titt på litt videoer, leser omtalelser og lignende, slik at du er helt sikker i ditt valg. Jeg kan trossalt ikke forutse om du vil like det og det spillet.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
og SR2 koster bare 449,- mens GTA fortsatt koster 599,- det er bare et økonomisk argument jeg er veldig glad i å ha penger, sjø
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
og SR2 koster bare 449,- mens GTA fortsatt koster 599,- det er bare et økonomisk argument jeg er veldig glad i å ha penger, sjø


Betalte 379 kroner
We could have arranged to have you carried
  • 0
hmmmm da er det dyrt i Elverum;P
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Ut av personlig preferanse vil jeg definitivt valgt GTA 4. Jeg takler rett og slett ikke de massive mengdene med stereotyper og overdrivelser som befinner seg i SR2, og det er nesten obligatorisk for meg å kunne ta spillet særiøst.

Sikker morsomt dog, med en god multiplayer for hva jeg har hørt.

Det er bedre å dømme selv egentlig. Researche på sider som gametrailers.com og bare søke etter videoer for å se hva som appellerer mest til deg.
  • 0
Ville valgt SR 2, muligens fordi jeg netopp har fått det, det har mye GTA ikke har.

F.eks. Fly, utømmelige garasje, mulighet for å lage egen karakter, styling av kjøretøy.

På den andre siden er GTA mer realistisk, har bedre grafikk, brdre politi og er mer seriøst.
GLaDOS: Maybe you'll find someone else to help you? Maybe Black Mesa? That was a joke, haha, fat chanse!
  • 0
GTA IV:

+ Livlig by
+ Bra fysikk
+ generelt god bilfysikk
+ Bra grafikk
+ God Lyd
+ Grei onlinedel
+ Taxi funker meget godt

- mangler i fysikken som Stivt miljø (få ting kan ødelegges osv)
- Dårlig framerate
- Linær historie
- Stive og kjedelige skytesekvenser
- Buggete slåssing
- Såpeglatt bilstyring
- Dårlig AI
- Lite å bruke penger på
- Lite customisation
- Plagsomme venner
- Dårlig utvalg av våpen, kjøretøy og klær
- Kjedelige kjøretøy, !våpen! og klær!
- Lite å gjøre, få features
- Repetive oppdrag
- Kjedelige cutscenes
- Dårlig helsesystem
- finnes ikke checkpoints i missions. Veldig frustrerende.
- Kjedelig radio
svak 7/10

SR2:

+ Masse "gla' vold action"
+ Veldig bra og morsom fysikk
+ Masse kan ødelegges i byen. Man kan ta opp feks søppelkasser og stolper i hånden og bruke dem som slagvåpen eller kaste det på folk. På dette området er fysikken mye bedre enn GTA IV.
+ Kan ta folk til gisler eller kaste dem ut av den høyeste bygningen i stillwater.
+ Livlig by, like livlig som i GTA IV. Noen skater, leser en avis, sitter å koser med kjæresten sin mens andre klager over all uroen i stillwater mens de går mot gamlehjemmet.
+ Masse innhold, masse å gjøre.
+ Fete missions med masse action. Ting blir ikke så stillestående som i GTA IV.
Mer variasjon er det også, selv om det kunne vært enda mer.
+ Masse customisation. Pimping av kjøretøy, utseende, stil osv.
+ Bra helsesystem
+ Kampsystemet. kan gjøre masse kule comboer o.l. med feks henda eller samuraisverd.
+ Masse kuule våpen og klær
+ Mye utvalg av kjøretøy- biler, scootere, vannscootere, motorsykler, helikoptre, fly, båter osv.
+ Coop-delen
+ grei onlinedel
+ Fete cutscenes
+ brutalt
+ Garasjesystemet
+ God lyd
+ Kul Radio

- Relativt dårlig grafikk på mange områder. Men eksplosjoner, vann og mennesker ser faktisk ganske bra ut. Det er også mange detaljer i grafikken..
- Masse bugs, glitches
- Dårlig bilfysikk
- Dårlig AI
- Dårlig framerate
- Ingen dyp historie
sterk 8/10

Gå for SR2 du! Hvis du ikke er veldig kresen på grafikk og realisme..
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer LuXe:
Jeg takler rett og slett ikke de massive mengdene med stereotyper og overdrivelser som befinner seg i SR2, og det er nesten obligatorisk for meg å kunne ta spillet særiøst.


Enig i det. Den store hip-hop kulturen som er dominerende i Saints Row 2 er nok grunn til at jeg ikke skal kjøpe det...

For de som ikke skjønner hva jeg mener, se her.
You're sleeping over, right?
  • 0
Til alle som har stemplet Saints Row 2 som ren gangsterjalla, må jeg si meg til dels uenig. Når det kommer til hip-hop og "in'da hood" stil, er spill som f.eks. GTA San Andreas verre. Personlig ble jeg rent overrasket over hvor lite av akkurat det det var i SR 2, på en positiv måte selvsagt. Det er også veldig mye opp til deg selv hvordan du ønsker at spillet skal være. Personlig laget jeg en hovedkarakter veldig lik en god gammeldags mafia med dress, og selve gjengen i spillet har man også muligheten til å bestemme til en viss grad utseendet på.

Dialogen i spillet foregår på ganske skikkelig engelsk, og overraskende lite slang og den type snakk. Så vidt jeg vet avhenger det også litt på hva slags stemme du velger å forære din spiller.

Så alt i alt har ikke Saints Row 2 det ekstremt useriøse stempelet som mange anmeldere har gitt det. I hvert fall ikke like ille. Sier ikke at det er helt blåst for gangstere og deres takter, men som sagt ikke overveldende mye.


Når det kommer til GTA IV blir det ekstremt repeterende og rett og slett kjedelig litt ut i spillet. Det er ganske enkelt for seriøst for sitt eget gode.

Men dette valget er i bunn og grunn kun opp til deg selv. Gjør som også LuXe sier, undersøk hvert enkelt spill, se videoer, men stol for all del ikke blindt på anmeldelser. F.eks. GTA IV er så oppskrytt som det får blitt...

EDIT: Et pluss med Saints Row 2 er at man kan spille brett om igjen, noe som dessverre er umulig i GTA IV.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Zook:
Enig i det. Den store hip-hop kulturen som er dominerende i Saints Row 2 er nok grunn til at jeg ikke skal kjøpe det...

For de som ikke skjønner hva jeg mener, se her.


Fyren du selv spiller som kan du forme selv som du vil. Resten av spillet vil dog basere seg på å skyte folk ala bildet du postet.

http://www.destructoid.com/ten-reasons-why-saints-row-2-is-better
-than-grand-theft-auto-iv-109687.phtml
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer LuXe:
Ut av personlig preferanse vil jeg definitivt valgt GTA 4. Jeg takler rett og slett ikke de massive mengdene med stereotyper og overdrivelser som befinner seg i SR2, og det er nesten obligatorisk for meg å kunne ta spillet særiøst.


Samme her. GTA 4 er faktisk et spill jeg tar seriøst, men Saints Row virker for bling-bling til at det er helt min smak. Det kan godt hende at det er gøy da, men jeg får nok holde meg gode gamle GTA

Siterer The Silent Assassin:
Når det kommer til GTA IV blir det ekstremt repeterende og rett og slett kjedelig litt ut i spillet. Det er ganske enkelt for seriøst for sitt eget gode.


Jeg runda GTA for i hvert fall fire måneder siden, og spiller det nesten hver dag fortsatt. Synes overhodet ikke at det er kjedelig!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Arda
  • Arda
Har ikke prøvd SR2, men har GTA 4 og ville hvertfall ikke gått glipp av GTA 4!
  • 0
Synes du burde velge GTA4 hvis du vil ha et spill som har en dyp engasjerende historie, men hvis du liker veldig mye customisation og masse frihet får for Saints Row 2!
  • 0
Siterer JTB:
Jeg har GTA IV, som du vet Påner, og det er jo kult på mange måter. Det er fullt av realisme og god story, men av og til vil det føles godt med overdrevne ting og stort utvalg av klær, fartøy og våpen, tro meg. Om jeg var deg ville jeg kanskje gått for Saint's Row 2, men husk at begge er drit bra'e. Skaff begge en eller annen gang



En ting til, Påler'n. Denne forum-tråden burde hvert ved spillavdelingen etter som at ingen av disse spillene er eksklusive, men er til både PS3 og X360. Det er også flere av de som har skrevet her har PS3-versjonen.


Oija

Ok, thnx anyway :p

Let's play!
  • 0
Jeg foretrekker nå arkade, ugang og morro fremfor dønn seriøse serier, ihvertfall når det gjelder sandkassespill. GTA IV er for repterende og kjedelig og har heller ikke noe dypere gameplay, slik som GTA: SA eller SR2 har nå. Har ikke giddet å fullføre det fordi Rockstar ikke klarer å motivere meg til å spille en så kjedelig single player.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
GTA IV er ufattelig kjedelig, ikke noe å finne på og alt er så linært!
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer sirupkaramell:
- mangler i fysikken som Stivt miljø (få ting kan ødelegges osv)

Det kalles ofte realisme eller realistisk fysikk.

Siterer sirupkaramell:
- Dårlig framerate

Har ikke jeg opplevd.

Siterer sirupkaramell:
- Linær historie

Så SR 2 har ikke en linær historie?

Siterer sirupkaramell:
- Såpeglatt bilstyring
- Dårlig AI

Her begynner jeg å få problemer med listen din. For det første så er bilfysikken en smakssak, jeg har vendt meg til den for lenge siden. For det andre er den siste påstanden en direkte løgn, da GTA's AI er betraktelig bedre en SR 2's og dette har Jon Cato selv sagt i bladet. Les det.

Siterer sirupkaramell:
+ God lyd
+ Kul Radio
Siterer sirupkaramell:
+ brutalt
Siterer sirupkaramell:
+ Masse innhold, masse å gjøre.
Siterer sirupkaramell:
+ Masse kuule våpen og klær
Siterer sirupkaramell:
+ Mye utvalg av kjøretøy- biler, scootere, vannscootere, motorsykler, helikoptre, fly, båter osv.

Virker for meg som om du ikke har spillt GTA i det hele tatt når du sier slike momenter om SR2 som helt klart befinner set i GTAIV. Det virker rett og slett ikke som om du har noen dyp innsikt i GTA og heller ser på SR-serien med et rosenrødt blikk.

Så hvorfor anbefaler du da SR2 ovenfor en person som helt klart ønsker en subjektiv mening?
  • 0
Vel, er det noen kule våpen og klær i GTAIV? nei!
Har ikke sagt at SR2 har noen bedre historie jeg..

GTA IV har betraktelig bedre AI enn SR2 men den er fortsatt ikke spessielt god. Det er vanskelig å få til i et sandkassespill..

Mener det er lite å finne på i GTA, dårlig utvalg av ting og tang osv fører til dette. Få features er det i forhold til SR2.

Selv om jeg mener det er litt vel såpeglatt styring i GTA er den veldig mye bedre enn den i SR2, for den er mildt sagt rævva.

Mener du virkelig at det er masse utvalg av kjøretøy i GTA i forhold til SR2?

Har du prøvd noen av spillene?

Selv har jeg spilt GTA IV i ca. 40 timer eller mer tror jeg, ja har rundet "storymissionene"
Har spilt SR2 litt i underkant av 30 timer(fullført storymissionene)

MIN mening er at radioen på SR2 er bedre enn den i GTAIV. Så klart er det en smakssans men JEG mener det. I tillegg kan du lage din helt egen radiostasjon hvor du kan legge inn alle favorittsangene, så..

Hadde man blandet SR2 og GTA IV tror jeg vi hadde fått et brukbart spill ;)
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer sirupkaramell:
Mener du virkelig at det er masse utvalg av kjøretøy i GTA i forhold til SR2?

Det er et relativt bredt utvalg av kjøretøy i GTA, men du listet at det var et dårlig utvalg. Jeg har ikke prøvd SR2, men jeg antar at mengden kjøretøy der er moderat til god. Det jeg mente var feil var at du listet GTA som med et direkte dårlig kjøretøy-utvalg, noe som rett og slett ikke er sant.

Siterer sirupkaramell:
Har du prøvd noen av spillene?

Om jeg ikke hadde prøvd noen, hadde jeg hatt noen kvalifikasjon til å komme med den uttalelsen jeg gjorde? Nei.

Men uansett sier jeg ikke at noen av spillene er dårlig. Min personlige smak er slik at jeg finner Saints Row 2 veldig ikke-appellerende, rett og slett pga grunnen jeg nevnte; stereotypene.
  • 0
Ok, en vesentlig ting! Holdbarheten er tusen ganger bedre i SR2!!! GTA4 spiller du i et par dager, og du er ferdig med det! Saint's Row 2 er det mye mer spille tid i!

Lagt til 2008-11-08 19:41:
Ok, en vesentlig ting! Holdbarheten er tusen ganger bedre i SR2!!! GTA4 spiller du i et par dager, og du er ferdig med det! Saint's Row 2 er det mye mer spille tid i!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!