Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Ps3 er triste saker


Nå har jeg endelig gått lei av Ps3. Den maskinen som jeg nettopp har solgt(fikk 2900kr for den), var den fjerde som har stått på rommet mitt. Årsaken er at de tre andre har ikke ville lese av diskene jeg puttet inn, og jeg er lei av å bytte inn maskinen uten å få spille noe i mellomtiden. Det skal visstnok være en feilprosent på 0,2%, men når jeg har opplevd en feilprosent på 75% på maskinene jeg har eid, da bytter jeg til Microsoft og Xbox 360. Vil forresten også spille Gears Of War 2. Så da spør jeg dere andre Gamereactorere, hvilken Xbox 360 bør jeg velge?
Core, Pro eller Elite? Har ikke så mye penger, og jeg trenger også trådløs nettverksadapter.
  • 0
Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg valgt Xbox 360 Pro selv om det er den dyreste. Den har en harddisk på 120 GB, bråker mindre(etter det jeg har hørt), sjansen er mindre på å få RROD og den er svart.
Har selv en Xbox 360 Pro som jeg er veldig fornøyd. Det eneste er at jeg skulle gjerne hatt en harddisk på 120 GB istedenfor 20GB.
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
Premium. Da får du tilstrekkelig med diskplass om du kjøper 60 Gb, samt HDMI inngang. Trådløst nettverksadapter må ut kjøpe separat uansett hvilken versjon du velger.

Da får du mest for pengene, da den koster 2000 kr.

Uansett så må du ha vært ekstremt uheldig med dine PS3'er, det er sjelden man ser så høy failrate hos dem.

Siterer pernell:
Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg valgt Xbox 360 Pro selv om det er den dyreste. Den har en harddisk på 120 GB, bråker mindre(etter det jeg har hørt), sjansen er mindre på å få RROD og den er svart.
Har selv en Xbox 360 Pro som jeg er veldig fornøyd. Det eneste er at jeg skulle gjerne hatt en harddisk på 120 GB istedenfor 20GB.


Elite kalles det.
Hardware på Elite og Premium er helt lik på konsollene av ny produksjonsdato, det vil derfor ikke være noen forskjeller ang. viftelyder, bråking eller sjangser for RRoD. Så basert på hvor stort spillbehov du har, så er nok Premium den rette å velge.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Go Pro
XBL: iR0N M4N MP PSN: WannabeKrokianer [They call me evergreen, I got leafs all year round]
  • 0
Premium.
(Det sier jeg fordi jeg har det, koster mindre. )
Haters gon' hate
  • 0
Pro! hva som er bra? Hardisk, nettverk kabel, sånn snakke headsett og
det at du ikke trenger noe særlig mere tilbehør da.
  • 0
Hvem har vel bruk for en gigantisk harddisk på en konsoll?
Haters gon' hate
  • 0
Walmut: Kjøp Premium, som The Heretic sier. Masse lagring (60GB ) og HDMI.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
"Hvem har vel bruk for en gigantisk harddisk på en konsoll?"

Vel, når den nye xbox-oppdateringen kommer så kan man installere spill hvis man vil minske vifte-støy og senere få mindre lastingstider, og de tar ikke akkurat liten plass.
  • 0
Dette var litt spesielt. Jeg kjenner mange som har hatt problemer med 360en sin ;red ring of death, spill som blir ript opp, får ikke ut discen osv., men har fremdeles til gode å møte noen som har hatt tilsvarende mye trøbbel med PS3, med unntak av de som lastet ned den ødeleggende update-pakken for en tid tilbake, men det går ikke på hardwaren man kjøpte.

Tilfeldighetene rår.
  • 0
Siterer Snurreleif:
Vel, når den nye xbox-oppdateringen kommer så kan man installere spill hvis man vil minske vifte-støy og senere få mindre lastingstider, og de tar ikke akkurat liten plass.


Det er DVD-drevet som lager lydene, ikke vifta, den er rimelig rolig. Om man skal installere spillene på HDD for å få bort støy (man merker ikke stort forskjell på loadetidene, med unntak ved oppstart av spillet), så tar de største spillene rundt 7 GB, til gjengeld for at hvert spill tar det så tar det ikke mer enn 5-15 å inntallere spillene alt etter størrelse på de. Så det går fint an å slette og intallere på nytt dersom det skulle være nødvendig.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
bytta fra xbox360 til ps3 jeg.. stikka til 360 suger i forhold til sony sin. driter egentlig i hva som er best på grafikk osv så lenge jeg har en stikke som er digg.
  • 0
Jeg syns stikkene på 360 er diggere pga. de små gropene på dem.
Våre fiender er oppfinnsomme og ressurssterke. Det er vi også. De slutter aldri å pønske ut nye måter å skade vårt land og vårt folk på. Det gjør ikke vi heller. George W. Bush
  • 0
Siterer Pepperoniman:
Hvem har vel bruk for en gigantisk harddisk på en konsoll?

Det behövs nog. Vi har ganska många arkardspel och det har upp en väldans massa plats. dessutom laddar vi ner en hel del demosar. Vi har bara 20g och vi har bara 400kb ledigt minne kvar.
Guppande fiskar och spelande ungar
  • 0
Egentlig har vi bare 14 eller 16 gb til rådighet, pga diverse innstillinger, "OS" osv som tar mye plass.
20GB er nok for meg! ...enda hvertfall! hadde ikke takket nei til 60 gb tho.
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
Egentlig har vi bare 14 eller 16 gb til rådighet, pga diverse innstillinger, "OS" osv som tar mye plass.
20GB er nok for meg! ...enda hvertfall! hadde ikke takket nei til 60 gb tho.


For guds skyld ikke la HD plass gjøre valget for deg! De er eventuelt rimeli enkle å bytte, spesielt på PS3, vet ikke med xbox! Begge konsollene er veldig bra på sin måte, og de eneste argumentene som stadig kommer opp er grafikk her og der! Begge konsollene har bevist at de kan kjøre veldig god grafikk!
  • 0
Ja verkligen. För att se skillnader mellan dessa konsoler så behövs det en ganska stor hd-tv för att ens se dom små skillnaderna. Grafikmässigt.
Guppande fiskar och spelande ungar
  • 0
Siterer Losten79:
For guds skyld ikke la HD plass gjøre valget for deg! De er eventuelt rimeli enkle å bytte, spesielt på PS3, vet ikke med xbox!


Det finnes kun tre versjoner HDD på Xbox 360. 20 GB, 60 GB og 120 GB. Prisen på 120 GB er forøvrig på 1500 kr. Mens 20 GB koster 800 om jeg ikke tar grundig feil.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Losten79:
For guds skyld ikke la HD plass gjøre valget for deg! De er eventuelt rimeli enkle å bytte, spesielt på PS3, vet ikke med xbox! Begge konsollene er veldig bra på sin måte, og de eneste argumentene som stadig kommer opp er grafikk her og der! Begge konsollene har bevist at de kan kjøre veldig god grafikk!



jeg har allerede en 360, så jeg har alt valgt hvilken konsoll jeg mener vinner i denne generasjonen. og jeg velger ikke konsoll utifra lagringsplass, men hovedsaklig ut ifra eksklusive spill, og der har xbox vært totalt overlegen så langt!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Traxgen:
Jeg syns stikkene på 360 er diggere pga. de små gropene på dem.


Jeg har lenge vippet mellom 360 og PS3, men nå er det avgjort! Takk!
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Kjøp deg Elite du, fra 2499,- til 2699,- litt avhengig av hvor du handler den hen, følger med 120gig hdd som har mye å si når NXE kommer, og 2 spill også (Kung Fu Panda og Lego Indy) gjør Elite til det åpenbare valget.

Selv solgte jeg også PS3en min for noen dager siden, fikk 5000 for den (60G , personlig solgte jeg den fordi jeg aldri brukte den. Hadde også mye trøbbel med min PS3 (dette var min tredje). Kjøpte meg Samsung BDP-1500 Blu-ray spiller og hadde 3000 kroner til overs
Ralph Wiggum "Super Nintendo Chalmers? I got carsick in your office"
  • 0
kjøp deg elite. beste spillconsol jeg har vært borti
  • 0
Siterer Traxgen:
Jeg syns stikkene på 360 er diggere pga. de små gropene på dem.


Helt enig ! Etter å spilt med 360'en sine herlige kontroller føles det rett og slett bare som en trist "downgrade" å spille med de små, stusselig kontrollene til PS3.
MW2 bitchies
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
At PS3 er triste saker er jeg definitivt veldig uenig i. Det jeg derimot kan si meg enig med, at at PS3-kontrolleren er den underlegne av de tre konsollkjempene's alternativer. Men den har en del gode spill allerede og et par kommende på vei, så jeg ønsker meg definitivt en
  • 0
for det første så heter det ikke core, men arcade. core har byttet til arcade og med den får du med konsollen, (selvfølgelig) trådløs kontroll, memory card (usikker hvor mye) og en spill med 5 arcade spill.

men siden du skal kjøpe netverksadapter for å kobe til live burde du kjøpe pro, fordi da har du nok til netverksadapter (koster rundt 600-700 kr.) så du får noen hundrelapper kanskje igjen så du kan kjøpe et billig spill eller mellomtiden, mens du sparer kan du laste ned demoer og spille noen av dem eller laste den arcade spill som også er ganske festlige som castle crashers.

jeg kjøpte xbox 360 i brukt (1800 kr) og fikk med 20gb hard disk, men ikke internet kablen siden den var i brukt, men det gjør ikke noe siden jeg har lest at internet kablen man får med xboxen ikke er så lang. og har sett at den ikke er så lang hos en venn av meg så jeg jeg kjøpte meg en 15m internet kabel ( som er for langt skulle kjøpe 10m ) og koblet den til den trådløse ruteren min ( vis dere lurer på hvordan jeg fikk det til uten å bruke netverksadapter for å koble til trådløse ruter en belkin N1 wirless router så er det noen wired porter som jeg lo merke til før jeg kjøpte kablen og plugget den inn i den og det funket ) og voila!! jeg er online!!

Men vis du lurer på hva du burde kjøpe så stemmer jeg på pro med 20gb, men med 60gb er ikke dyrt fordi jeg så på gamezone.no t de seller 60gb med spill tror jeg for 2099,- ,men det kan være på grunn av jul snart og denne tråden ble sikkert lagt inn langt før jul nærmet seg.

og du burde kjøpe pro også for å laste ned demoer så tar de veldig mye plass. vis du kjøper arcade så er du kanskje heldig nok og få lastet ned et arcade trial game.
i stay in dark side... With dark sonic
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!