Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Den ultimate Empire: Total War-tråden!


Da har jeg kjøpt spillet. Innstalerer det nå.
Gleder meg, men jeg er veldig "ny" til spillet så jeg må prøve sakt men sikkert fremover.
  • 0
Nice^^

Ganske sikker på at du digger det etter noen timer
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Har ikke hatt altfor lang tid til å spille det, dvs litt over 1 time, men fy så bra spillet er, eneste jeg hater akkurat nå er disse personene som begynner å prate. De fjerner lydeffektene helt og det kan også ta tid før de kommer inn igjen, og av og til så henger de seg opp mitt i praten
Også var det ikke bare bare å innstalere spillet. jeg fikk først script feil fra Microsoft visual C++ før innstalasjonen og etterpå stoppet oppdateringen jeg fikk automatisk via steam men har fått oppdatert det nå og har ikke hatt noe problemer med spillet bortsett fra det jeg nevnte lengere opp. Går det forresten ann å skru dette av? og er det noen andre her med samme problem? har hørt spillet har mye tekniske feil
  • 0
Trykk escape, så velger du bare advisor level til 0,niks. Det er ingen som liker advisors...
Apropos advisors. Går det ikke ann å spørre dem hva de synes du burde bygge i en by, eller av soldater lenger? Finner ihvertfall ikke ut hvordan...
Run away, fight another day...
  • 0
Dersom du lar ein kamp gå automatic... Går det an å sjå reprisen av kampen etterpå? . Har lurt veldig på korleis computeren klarar å knuse/bli knust fienden når kampen ligg an til å bli veldig jevn...
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Lurt på samme greiene mange ganger.
Run away, fight another day...
  • 0
Hva er forkjellen på vanlig og special edition??
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Siterer Onkel Gerda:
Hva er forkjellen på vanlig og special edition??


Special Forces-pakka gir deg ekstra units til bruk i campaign, custom battle osv. og muligens noe mer i pakka. Er det med kart i den vanlige versjonen?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Dessuten står det "special edition" på coveret!
Run away, fight another day...
  • 0
Jeg har endelig bestemt meg, men er Special Forces-pakka verdt de ekstra pengende??? Gleder meg
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Siterer Onkel Gerda:
Jeg har endelig bestemt meg, men er Special Forces-pakka verdt de ekstra pengende??? Gleder meg


Jeg kjøpte den fordi jeg digger Total war-serien. Er du kynisk og objektiv vil jeg derimot si nei
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
jeg kjøpte den bare fordi det er special edition... Det er kulere med special edition selvom du ikke får med mye bonus!

Har ett serriøst problem. Har en flåte i havet ved America skysten, med masse soldtater i. Men hver gang jeg velger den på campaign map'e, klikker spillet!
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
Har ett serriøst problem. Har en flåte i havet ved America skysten, med masse soldtater i. Men hver gang jeg velger den på campaign map'e, klikker spillet!


Velkommen til gjengen. Du, jeg og et ukjent antall tusen andre sliter med det samme. CTD (Crash To Desktop) er et utbredt problem på Empire Total War. Jeg har to defekte campaigner til nå. På tide med en patch som faktisk fikser dette snart?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Etter å ha lest denne tråden blir jeg ikke spesielt hypp på å kjøpe spillet før det er blitt patchet både foran og bak.
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Citerer Snodig Gutt:
Har ett serriøst problem. Har en flåte i havet ved America skysten, med masse soldtater i. Men hver gang jeg velger den på campaign map'e, klikker spillet!


Velkommen til gjengen. Du, jeg og et ukjent antall tusen andre sliter med det samme. CTD (Crash To Desktop) er et utbredt problem på Empire Total War. Jeg har to defekte campaigner til nå. På tide med en patch som faktisk fikser dette snart?


Resten av spillet funker helt fint da. Er bare akkurat den flåten...

Siterer Spartakus:
Etter å ha lest denne tråden blir jeg ikke spesielt hypp på å kjøpe spillet før det er blitt patchet både foran og bak.


Haha! Nei, vi driver ikke akkurat effektiv reklame, men det er ett veldig bra spill! Jeg anbefaler på det sterkeste!
Run away, fight another day...
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Ok har akkurat gjennomført to campaigner nå etter hverandre( Russia og Austria) og har blitt overasket over en ting... Fy f.... spillet suger bare mer og mer for hver gang jeg spiller det. Det er ikke mye som skiller dette fra Medival total war 2, Hadde forventet mer av spillet! Har nå gitt opp og spille det i påvente av en eventuell utvidelses pakke som vil rette alt det tullet som plager dette spillet.
Tungur Knivur
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
Resten av spillet funker helt fint da. Er bare akkurat den flåten...


Det er det samme. Savefilen er defekt og vil tilte på det samme stedet gang etter gang. Jeg tenkte akkurat det samme som deg, altså "det er heldigvis bare den flåten eller den agenten" i starten, men nå sitter jeg her med to campaigner som jeg ikke kan fullføre.

Siterer ISAF:
Ok har akkurat gjennomført to campaigner nå etter hverandre( Russia og Austria) og har blitt overasket over en ting... Fy f.... spillet suger bare mer og mer for hver gang jeg spiller det.


Hehe, hvorfor har du rundet to campaigner hvis du synes det suger? Jeg er skuffet over alle bugsa og krasjinga spesielt, men jeg liker grafikken og gameplayet!

Siterer Spartakus:
Etter å ha lest denne tråden blir jeg ikke spesielt hypp på å kjøpe spillet før det er blitt patchet både foran og bak.


Du bør vente synes jeg. Trist, men sånn er det
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Blir engstelig nå . Har ikke hatt noen problemer i Empire hittil, men det skal nevnes at jeg ikke har spilt så mye (34 runder eller noe slikt).

Startet med Sverige (som alle andre patriotiske skandinavere ), selv om jeg har sansen for Ottomanerne, ble det ikke dem i første runde allikevel.

Syntes det er herlig hvordan de representante brikkene svarer deg på svensk.
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Siterer Tøysekoppen:
Syntes det er herlig hvordan de representante brikkene svarer deg på svensk.


Spilte en online battle for å få steam achievments. Jeg ble Polen-Lithauen. Alle folka mine snakket på polsk eller noe. Underbetalte var de sikkert også... Flaks det bare er stemmene som forandrer seg!
Run away, fight another day...
  • 0
Sjøslagene er for all del veldig bra lagd, men jeg har problemer med å skjønne hvordan det kan være taktisk lurt å skifte ammunisjon type? Jeg skjønner hva styrkene til de to andre typene er, men når og hvorfor er det smart å velge dem i stedet for standardammunisjon? Flere ganger har jeg prøvd å eksperimentere med de - rive ned seilene og mastene, og eliminere mannskapet, men hver gang jeg går for de taper jeg.

Motstanderen bruker kun standardammunisjon, som syntes å være det mest effektive til å vinne, som ærlig talt er det viktigste.
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Jeg pleier å skyte med chain shots, for så å borde fiendenes båter. Når jeg setter på grapeshot bommer de bare fullstendig...
Run away, fight another day...
  • 0
Synes "war" delen på spillet var utrolig bra.
Det turbasert derimot var litt bad. lite å gjøre i forhold til det du burde kunne.
synes jeg da
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
Haha! Nei, vi driver ikke akkurat effektiv reklame, men det er ett veldig bra spill! Jeg anbefaler på det sterkeste!


Jeg kan umulig gå med på at et strategispill er bra hvis det faktisk er mulig å legge timevis av arbeid inn i en campaign for så å måtte begynne på nytt fordi du får CTD når du klikker på end turn. Minimumskravet til et spill må være at de grunnleggende mekanismene fungerer knirkefritt, ellers blir det som et Super Mario-spill der man risikerer å kræsje bare ved å trykke på hopp-knappen.
  • 0
Siterer Spartakus:
Citerer Snodig Gutt:
Haha! Nei, vi driver ikke akkurat effektiv reklame, men det er ett veldig bra spill! Jeg anbefaler på det sterkeste!


Jeg kan umulig gå med på at et strategispill er bra hvis det faktisk er mulig å legge timevis av arbeid inn i en campaign for så å måtte begynne på nytt fordi du får CTD når du klikker på end turn. Minimumskravet til et spill må være at de grunnleggende mekanismene fungerer knirkefritt, ellers blir det som et Super Mario-spill der man risikerer å kræsje bare ved å trykke på hopp-knappen.


Tenkte ikke på campaign akkurat nå da. Gøyest med lan. For da kan du le motstanderne opp i ansiktet når du vinner! Ikke fult så gøy hvis du taper da...
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Tøysekoppen:
Blir engstelig nå . Har ikke hatt noen problemer i Empire hittil, men det skal nevnes at jeg ikke har spilt så mye (34 runder eller noe slikt).


Jeg spilte vel 15 timer før jeg fikk krasj til skrivebordet for første gang

Siterer Spartakus:
Jeg kan umulig gå med på at et strategispill er bra hvis det faktisk er mulig å legge timevis av arbeid inn i en campaign for så å måtte begynne på nytt fordi du får CTD når du klikker på end turn. Minimumskravet til et spill må være at de grunnleggende mekanismene fungerer knirkefritt, ellers blir det som et Super Mario-spill der man risikerer å kræsje bare ved å trykke på hopp-knappen.


Det er utrolig bra, men elendig bugtesta. Det er det som er problemet

Siterer Sleephead:
Synes "war" delen på spillet var utrolig bra.

Det turbasert derimot var litt bad. lite å gjøre i forhold til det du burde kunne.

synes jeg da


Det er jo dritmye å gjøre på den turbaserte modusen da! Det er byer å oppgradere, teknologi du kan lære deg, du kan opprette handelsavtaler og sende handelsskip til de syv verdenshav. Jeg nekter å tro at du har gjort alt dette og fortsatt mener det er lite å gjøre.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!